Keskustelua KAZUMA 500:sta
-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 29 Loka 2010 13:23
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Terve taas!
Kuuluuko sen koko bendix laitteen liikkua vai mikäköhän on toimintaperiaate? Ei ilmeisesti saa napattua pois ilman " magneettikopan irroitusta! Järki vähenee.........
Kuuluuko sen koko bendix laitteen liikkua vai mikäköhän on toimintaperiaate? Ei ilmeisesti saa napattua pois ilman " magneettikopan irroitusta! Järki vähenee.........
-
- 6WD
- Viestit: 657
- Liittynyt: 10 Maalis 2010 14:28
- Mönkijä:: Ei ole vielä, sitte joskus.
- Paikkakunta: Raahe
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Sähköstartilla käynnistäessä, bendix pyörähtää ja se pienin hammasratas lennähtää sinne etuvarin uloimpaan lautaseen jossa on myös hampaat.
"Peräpukaman ja visvasyylän risteytys,ei näytä edes silloin hyvältä kun katsoo pois päin."
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Käyttöohjetta kyseltiin Kazumaan. Siitä Kone-Glansin monisteesta ei saa mitään selvää,ainakaan kuvista. Minulla on käyttöohje PDF-tiedostona. Voin lähettää sen tarvitseville (sähköpostiosoite yksityisviestiin). Kazuma.com sivuilla on myös jotain tietoa vehkeestä. Sivut eivät vain enää toimi kunnolla, ennen siellä oli mm. kuvia moottorin kokoamisesta. Sivuilla on mm. korjaukset käyttöohjeeseen. En muista, onko PDF-tiedostoni korjattu versio.
Olen asentanut letkulämppärin Kazumaani, Calix-vaihtovastus RE485 (MOTONETin numero 45-6485), koska narukäynnistystä ei ole ja startti on aika heikonpuoleinen. Valitsin ko. vastuksen, koska Kazuman letkut sopivat siihen suoraan. Asennusohjeessa sitten sanottiin, että vastuksen yläpuolella pitää olla 30 cm (vai oliko se 20 cm) pystysuoraa letkua. Tätä on vaikea järjestää jäähdyttimen annon ja moottorin välillä, minne vastus pitäisi asentaa. Se tulisi niin alas, että jäisi ensimmäiseen kantoon. Asensin vastuksen jäähdyttimen tulon ja moottorin väliin, jonne korkeusero on helppo järjestää. Koska on tarkoitus lämmittää moottoria eikä jäähdytintä, laitoin vastuksen annon moottoriin päin. Jäähdytysneste virtaa ilman ongelmia vapaakierrolla väärään suuntaan. Pidän vastusta päällä noin vartin lämpötilasta riippuen, kunnes Kazuman lämpötilamittari liikahtaa ja vehje on helpompi käynnistää. Joku muu vastus sopisi ehkä sinne oikeaankin paikkaan, mutta tämäkin toimii.
Olen asentanut letkulämppärin Kazumaani, Calix-vaihtovastus RE485 (MOTONETin numero 45-6485), koska narukäynnistystä ei ole ja startti on aika heikonpuoleinen. Valitsin ko. vastuksen, koska Kazuman letkut sopivat siihen suoraan. Asennusohjeessa sitten sanottiin, että vastuksen yläpuolella pitää olla 30 cm (vai oliko se 20 cm) pystysuoraa letkua. Tätä on vaikea järjestää jäähdyttimen annon ja moottorin välillä, minne vastus pitäisi asentaa. Se tulisi niin alas, että jäisi ensimmäiseen kantoon. Asensin vastuksen jäähdyttimen tulon ja moottorin väliin, jonne korkeusero on helppo järjestää. Koska on tarkoitus lämmittää moottoria eikä jäähdytintä, laitoin vastuksen annon moottoriin päin. Jäähdytysneste virtaa ilman ongelmia vapaakierrolla väärään suuntaan. Pidän vastusta päällä noin vartin lämpötilasta riippuen, kunnes Kazuman lämpötilamittari liikahtaa ja vehje on helpompi käynnistää. Joku muu vastus sopisi ehkä sinne oikeaankin paikkaan, mutta tämäkin toimii.
-
- 2WD
- Viestit: 46
- Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:43
- Mönkijä:: Kazuma Jagge 500
- Paikkakunta: Ola
- Viesti:
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Mulle vois lähettää noi käyttöohjeet sähöpostiin, ja täytynee itsekkin laittaa tollanen letkulämppäri kazumaan. 

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Onko se kuinka yleistä näissä KaZumeissa, tuo startin laiskuus? Mulla juuri ja juuri pyöräyttää, mutta lähtee kyllä käyntiin. Joskus pyöräyttää reippaastikin, mutta vaihtelee. Onkohan mulla startti hyytymässä, vai onko tämä ominaisuus?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
joko kaapelit löysällä tai hiilet jumittaa startissa.
Jos laiskasti pyörittäessä paranee, kun kopauttaa startin koppaan, niin hiilet on takuuvarmasti jumissa.
Jos laiskasti pyörittäessä paranee, kun kopauttaa startin koppaan, niin hiilet on takuuvarmasti jumissa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 29 Loka 2010 13:23
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Mullekkin vois lähettää sen ohjekirjan....
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Öö ei siellä mikään lennä ja jos noin lentää niin on kyllä pahasti jokin vialla hehe...Einiinopee kirjoitti:Sähköstartilla käynnistäessä, bendix pyörähtää ja se pienin hammasratas lennähtää sinne etuvarin uloimpaan lautaseen jossa on myös hampaat.
Startin solenoidi siellä jumii. Uus solenoidi auttaa, tai vanhan puhdistus/rasvaus. Magneeton vauhtipyörä auki ja sit pystyy vaihtamaan.
Samalla kannattaa starttikin tutkia huolellisesti.
Sinne ja tänne pääsee kosteutta joka ajan kanssa sit ryydyttää osia ja siks voi tulla startti failure

https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
-
- 6WD
- Viestit: 657
- Liittynyt: 10 Maalis 2010 14:28
- Mönkijä:: Ei ole vielä, sitte joskus.
- Paikkakunta: Raahe
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Ei se lennä joo, mut mitäs se sit tekisi kun se ennen starttaamista ei ole varin lautasessa kiinni vaan sit startatessa on?
"Peräpukaman ja visvasyylän risteytys,ei näytä edes silloin hyvältä kun katsoo pois päin."
-
- 2WD
- Viestit: 46
- Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:43
- Mönkijä:: Kazuma Jagge 500
- Paikkakunta: Ola
- Viesti:
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Miten toi kazuman neliveto oikein toimii, kun mä laitan nelivedon päälle niin se alkoi vaan "surisemaan" eikä nelikko mene päälle?? No vaihdoin etuperään öljyt niin otin samalla sen mötikän irti mihinkä menee
niitä johtoja siinä etuperässä ja sain liikutettua jonkin rattaan toiseen asentoon ja nyt on sitten etulukot päällä koko ajan. Perskules kun ei tiedä mitähän sitä alkais seuraavaksi tilaamaan capadiffiltä.
Varmaan mahdollisimman sekavasti selitetty ja ihan selvinpäin kylläkin.
niitä johtoja siinä etuperässä ja sain liikutettua jonkin rattaan toiseen asentoon ja nyt on sitten etulukot päällä koko ajan. Perskules kun ei tiedä mitähän sitä alkais seuraavaksi tilaamaan capadiffiltä.
Varmaan mahdollisimman sekavasti selitetty ja ihan selvinpäin kylläkin.
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Startti on toisella puolella koko konetta. Variaattori ei mitenkään liity starttimoottoriin.Einiinopee kirjoitti:Ei se lennä joo, mut mitäs se sit tekisi kun se ennen starttaamista ei ole varin lautasessa kiinni vaan sit startatessa on?
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
-
- 6WD
- Viestit: 657
- Liittynyt: 10 Maalis 2010 14:28
- Mönkijä:: Ei ole vielä, sitte joskus.
- Paikkakunta: Raahe
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Tuo bendix liittyy siinä mielessä jos etuvarin jommassa kummassa lautasessa on hammastus johon se sopii, en tiedä et mitä se bendix täsä värkissä sit pyöräyttää jos ei etuvarin lautasia, etuvari on aina kampuralla ja muualle sitä bendixiä ei kinkitkään tunge ku sinne varin puolelle. Startti moottori pyöräyttää bendixiä ja bendix varin lautasia tajusitko?
"Peräpukaman ja visvasyylän risteytys,ei näytä edes silloin hyvältä kun katsoo pois päin."
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Variaattorissa ei oo mitään hammastuksia. Startti keksintö on koneen oikealla puolella ja pyörittää magneeton kehää. Toki ne on kaikki kampurassa kiinni, mut eripuolella vaan.Einiinopee kirjoitti:Tuo bendix liittyy siinä mielessä jos etuvarin jommassa kummassa lautasessa on hammastus johon se sopii, en tiedä et mitä se bendix täsä värkissä sit pyöräyttää jos ei etuvarin lautasia, etuvari on aina kampuralla ja muualle sitä bendixiä ei kinkitkään tunge ku sinne varin puolelle. Startti moottori pyöräyttää bendixiä ja bendix varin lautasia tajusitko?
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Onkohan kukaan kiristellyt pyörien laakereita. Minulla ainakin on klappia aika paljon, jos vertaa autoon ja mittarissa vain runsaat 300 km. Toisessa takapyörässä on erityisen paljon väljää. Olen joskus kiristellyt auton ei-vetävien pyörien laakereita, onkohan proseduuri samanlainen nelivetoisessa mönkijässä? Lukitusmutteri auki ja sen alla olevaa mutteria vähän kiinni. En sitten tiedä, kannattaako näitä kiinalaisia laakereita kiristää ollenkaan?
-
- 3WD
- Viestit: 114
- Liittynyt: 30 Touko 2006 15:19
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 DLX T3
- Paikkakunta: Pöytyä
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Kannattaa tutkia ensin , ettei klappi tule tukivarsien puslien löystyneistä pulteista , ylä / alapallonivelien muttereissa esiinty alussa kans löystymistä.