ATP 330E (liikennemalli) - kokemuksia ?

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

ATP 330E (liikennemalli) - kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja ARant »

Polaris-Brandt kehuu sivuillaan ko. värkkiä tulleen maahan jo marraskuun alussa, joten onko kenellekään täällä jo kertynyt (omaa tai sivusta seurattua) kokemusta ko. laitteesta ? Olisi hauska kuulla, kun vaikuttaa ainakin paperilla harkinnanarvoiselta peliltä.

Onko tieliikennemallissa muuten erilainen rengastus kuin tavallisessa ? Ainakin Polaris-Brandt'in sivuilla '330/330E' teknisissä tiedoissa annetaan takarenkaan kooksi '24x11-12 / 25x10-12' (ei liene 'cut-and-paste' moka, sillä jälkimmäinen EI ole ATP 500:n minkään renkaan koko).
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Renkaat ovat rekisteröidyissä malleissa tietojeni mukaan erilaiset. Rekisteröidyssä nelivetoisessa tärkeä ominaisuus on 1x4-,2x4-,tai 4x4-veto. ATP 330 E:n moottorin tehoja ei ole myöskään kuristettu. Kyseisen mallin ajo-ominaisuuksista tiellä ei ole minulla vielä tietoa, mutta Polaris on yleensäottaen vakaa menijä pikitiellä, verrattuna kokeilemiini rekisteröityihin takavetoisiin mönkijöihin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ainakin 330 Magnum on vakaa ajettava tasaisella tiellä jopa raanat auki eli n.80 kmh vauhdissa ja maastorenkailla, asfaltilla en ole kokeillut kun rekisteröimättömällä pelillä ei viitsi kylille lähteä. Tehoja ei tosiaankaan tarvitse kuristaa kun niitä ei muutenkaan ole liikaa... Värkki kiihtyy kuuteenkymppiin ihan kivasti mutta sen lopun veivaaminen vaatii sitten jo hiukan matkaa. Taas toisaalta tehot riittää vallan mainiosti keskiverto ryynääjälle ja työkäyttöön.
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja ARant »

Hei, eikös kenelläkään täällä ole mitään (= omia tai kavereilta kuultuja) kokemuksia ATP 330E:sta ?

Ja antaa tulla myös noista ATP ei-liikennemalleista - lienevät sentään varsin lähellä ..
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Juttelin paikallisen piirimyyjän kanssa,heillä on esittelylaite käytössä.Hän noitui,että ATP 330 E ei kulje kuin kuuttakymppiä,epäili,että variaattorissa olisi rikka mopojen tapaan rajoittamassa menoa,tuntui meno samanmoiselta. Aikovat tutkia asian.Muuten hyvä laite,renkaat ovat kuulemma kovempaa kumiseosta,että kestävät pikitietä paremmin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja ARant »

"Variaattorissa olisi rikka" ? Uh, kuulostaa pahalta .. eikös se tarkoittaisi, että myös hitaalla alueella variaattorin toiminta-alueesta on osa käyttämättä ? Olisivat ennemmin muuttaneet kokonaisvälitystä (niin no - se olisi varmaan kalliimpi muutos kuin jonkin rikan lisääminen).

BTW - koskien kaikkia muitakin liikennemönkijä-malleja - ainakin Polarikselta:

Onko niissä havaittu oireita vastaavasta (lisä)kuristuksesta ?
polarisman
6WD
Viestit: 251
Liittynyt: 31 Touko 2004 23:11
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja polarisman »

poke kirjoitti:Juttelin paikallisen piirimyyjän kanssa,heillä on esittelylaite käytössä.Hän noitui,että ATP 330 E ei kulje kuin kuuttakymppiä,epäili,että variaattorissa olisi rikka mopojen tapaan rajoittamassa menoa,tuntui meno samanmoiselta. Aikovat tutkia asian.Muuten hyvä laite,renkaat ovat kuulemma kovempaa kumiseosta,että kestävät pikitietä paremmin.
Tota, eikös sen rikan saa pois sieltä?? Muistakaapas, palstalla on täällä näin sellainen kätevä paikka josta löytyy mm. polariksen 330 magnumin räjäytyskuvat......

Edit: ei s**tana tuo linkitys oikeen onnistunut....
Edit... p*rkele.... :evil:
Edit.. menee hermot¤%/%¤(&#¤&#¤//¤&#/ :evil: :evil:

Final edit:....... OSASIMPAS :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :twisted:
**Huru-ukko**
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja ARant »

Joo, oliskohan ne noi sivut C8 (Drive clutch) ja C9 (Driven clutch) ATP 330:n räjäytyskuvastossa, joihin verrattuna ylimääräiset osat ei välttämättä ole tervetulleita :wink:

(Variaattoreita paremmin tuntevat - vinkkejä ? Missä ja minkälainen se rajoitin todennäköisimmin olisi ?)
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja ARant »

Vielä täydennys:
Tuolla 'Tekniikka/korjaus' osiossa viitatulla sitella ei taida olla ATP:n räjäytyskuvastoa, mutta Polariksen omalla sivustolla (thewayout.polarisindustries.com) on, kunhan vain raaskii paljastaa niille identiteettiään rekisteröitymiseen vaadittavan määrän.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Nooh,täytyypä laittaa soitellen piirimyyjälle,ovatko asiaa selvitelleet.Oli vaan kuulemma tuntunut,että variaattorin kertominen loppuupi kesken.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja ARant »

Hohhoijaa, eipä ole taas aikoihin kuulunut mitään sen enempää rajoittimista kuin muistakaan käyttökokemuksista .. mitään uutta ?

Sellainen juttu tuli mieleen, että onkos rengaskoon eroilla mitä merkitystä, kun neliveto kuitenkin on kyseessä:

Sekä 'off-road' että liikennemallissa on esitteen mukaan 24x8-12 eturenkaat, mutta 'off-road'in takatassut on 24x11-12 ja liikennemallin 25x10-12. Eikös tämä merkitse sitä, että molemmissa eturenkaiden ulkohalkaisija on sama, mutta takarenkaissa se on liikennemallilla tuuman isompi, eli pyörivät vähän eri tahdissa ??

Onko liikennemallin eturengas sittenkin kanssa 25xjotakin, vai mahtuuko tuo yksi tuuma Pollen neliveto-automatiikan toleransseihin, vai olenko tulkinnut renkaiden kokomerkinnät väärin ?

PS. Onkohan Brandtilla sähköpostiosoitetta tällaisia uteluja varten - ei ainakaan ensimmäisellä katselulla löytynyt WWW-sivuiltaan ?
Sportsman 500
6WD
Viestit: 351
Liittynyt: 02 Kesä 2004 09:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Sportsman 500 »

Kyllä niiden renkaiden koon pitäisi olla sama mikä ohjekirjassa on sanottu, mutta jos meinaa muuttaa kokoa niin se pitäisi muuttaa samassa suhteessa etu- ja takapäässä. Ei se ainakaan hyväksi voi olla jos renkaat on erikokoiset, ellei maahantuoja ole tehnyt mitään muutoksia tekniikkaan.
Sähköpostiosoitetta en ole minäkään löytänyt, tuskin onkaan ainakaan julkista.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Kävin tuossa polariskauppiaan luona asioimassa.Oli taas hieman juttua kyseisestä tieliikennemallista.Eivät olleet kerinneet tutkia kulkemattomuutta.Ihmeteltiin siinä sitten porukalla vehkeen saastejuttuja,meni pakarista letku poikineen takaisin imupuolelle,ei oo kumma,ettei vehe kulje,sehän koko ajan häkämyrkytystilassa.Kukkahatut on vallannut jo mönkkämarkkinatkin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
ARant
6WD
Viestit: 465
Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
Paikkakunta: Kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja ARant »

Sportsman 500 kirjoitti:Kyllä niiden renkaiden koon pitäisi olla sama mikä ohjekirjassa on sanottu, mutta jos meinaa muuttaa kokoa niin se pitäisi muuttaa samassa suhteessa etu- ja takapäässä. Ei se ainakaan hyväksi voi olla jos renkaat on erikokoiset, ellei maahantuoja ole tehnyt mitään muutoksia tekniikkaan.
Niin siis nuo mainitsemani rengaskoot oli Polaris-Brandtin WWW-sivulta, eikä mitään omaa keksintöäni.
poke kirjoitti:Ihmeteltiin siinä sitten porukalla vehkeen saastejuttuja,meni pakarista letku poikineen takaisin imupuolelle,ei oo kumma,ettei vehe kulje,sehän koko ajan häkämyrkytystilassa.Kukkahatut on vallannut jo mönkkämarkkinatkin.
Jos ei sitten ole jokin lisäilmansyöttö pakopuolelle - Bernoulli teettää joskus kaikenlaista vekkulia .. Joka tapauksessa puolivillaisesti toteutettu, jos iskee noin pahasti suorituskykyyn. Saisivat sitten ainakin tipauttaa sen 'kuristamaton' ilmaisun esitteestään.

Kukkahatut ? Minä epäilisin pikemminkin kaikkea taajama-asutuksen ulkopuolella tapahtuvaa ihmisten toimintaa (pl. mielenosoitukset) vastustavia kaupunkivihreitä.
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

brandt:illa on joku hieno tekninen neuvonta palvelunumero joka maksoi ihan sikana,numeroa en muista kyllä enää,vaihteesta saa numeron.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Vastaa Viestiin