ATP 330E (liikennemalli) - kokemuksia ?
-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
ATP 330E (liikennemalli) - kokemuksia ?
Polaris-Brandt kehuu sivuillaan ko. värkkiä tulleen maahan jo marraskuun alussa, joten onko kenellekään täällä jo kertynyt (omaa tai sivusta seurattua) kokemusta ko. laitteesta ? Olisi hauska kuulla, kun vaikuttaa ainakin paperilla harkinnanarvoiselta peliltä.
Onko tieliikennemallissa muuten erilainen rengastus kuin tavallisessa ? Ainakin Polaris-Brandt'in sivuilla '330/330E' teknisissä tiedoissa annetaan takarenkaan kooksi '24x11-12 / 25x10-12' (ei liene 'cut-and-paste' moka, sillä jälkimmäinen EI ole ATP 500:n minkään renkaan koko).
Onko tieliikennemallissa muuten erilainen rengastus kuin tavallisessa ? Ainakin Polaris-Brandt'in sivuilla '330/330E' teknisissä tiedoissa annetaan takarenkaan kooksi '24x11-12 / 25x10-12' (ei liene 'cut-and-paste' moka, sillä jälkimmäinen EI ole ATP 500:n minkään renkaan koko).
Renkaat ovat rekisteröidyissä malleissa tietojeni mukaan erilaiset. Rekisteröidyssä nelivetoisessa tärkeä ominaisuus on 1x4-,2x4-,tai 4x4-veto. ATP 330 E:n moottorin tehoja ei ole myöskään kuristettu. Kyseisen mallin ajo-ominaisuuksista tiellä ei ole minulla vielä tietoa, mutta Polaris on yleensäottaen vakaa menijä pikitiellä, verrattuna kokeilemiini rekisteröityihin takavetoisiin mönkijöihin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Ainakin 330 Magnum on vakaa ajettava tasaisella tiellä jopa raanat auki eli n.80 kmh vauhdissa ja maastorenkailla, asfaltilla en ole kokeillut kun rekisteröimättömällä pelillä ei viitsi kylille lähteä. Tehoja ei tosiaankaan tarvitse kuristaa kun niitä ei muutenkaan ole liikaa... Värkki kiihtyy kuuteenkymppiin ihan kivasti mutta sen lopun veivaaminen vaatii sitten jo hiukan matkaa. Taas toisaalta tehot riittää vallan mainiosti keskiverto ryynääjälle ja työkäyttöön.
Juttelin paikallisen piirimyyjän kanssa,heillä on esittelylaite käytössä.Hän noitui,että ATP 330 E ei kulje kuin kuuttakymppiä,epäili,että variaattorissa olisi rikka mopojen tapaan rajoittamassa menoa,tuntui meno samanmoiselta. Aikovat tutkia asian.Muuten hyvä laite,renkaat ovat kuulemma kovempaa kumiseosta,että kestävät pikitietä paremmin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
"Variaattorissa olisi rikka" ? Uh, kuulostaa pahalta .. eikös se tarkoittaisi, että myös hitaalla alueella variaattorin toiminta-alueesta on osa käyttämättä ? Olisivat ennemmin muuttaneet kokonaisvälitystä (niin no - se olisi varmaan kalliimpi muutos kuin jonkin rikan lisääminen).
BTW - koskien kaikkia muitakin liikennemönkijä-malleja - ainakin Polarikselta:
Onko niissä havaittu oireita vastaavasta (lisä)kuristuksesta ?
BTW - koskien kaikkia muitakin liikennemönkijä-malleja - ainakin Polarikselta:
Onko niissä havaittu oireita vastaavasta (lisä)kuristuksesta ?
-
- 6WD
- Viestit: 251
- Liittynyt: 31 Touko 2004 23:11
- Paikkakunta: Äänekoski
Tota, eikös sen rikan saa pois sieltä?? Muistakaapas, palstalla on täällä näin sellainen kätevä paikka josta löytyy mm. polariksen 330 magnumin räjäytyskuvat......poke kirjoitti:Juttelin paikallisen piirimyyjän kanssa,heillä on esittelylaite käytössä.Hän noitui,että ATP 330 E ei kulje kuin kuuttakymppiä,epäili,että variaattorissa olisi rikka mopojen tapaan rajoittamassa menoa,tuntui meno samanmoiselta. Aikovat tutkia asian.Muuten hyvä laite,renkaat ovat kuulemma kovempaa kumiseosta,että kestävät pikitietä paremmin.
Edit: ei s**tana tuo linkitys oikeen onnistunut....
Edit... p*rkele....

Edit.. menee hermot¤%/%¤(&#¤&#¤//¤&#/


Final edit:....... OSASIMPAS







**Huru-ukko**
-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
Hohhoijaa, eipä ole taas aikoihin kuulunut mitään sen enempää rajoittimista kuin muistakaan käyttökokemuksista .. mitään uutta ?
Sellainen juttu tuli mieleen, että onkos rengaskoon eroilla mitä merkitystä, kun neliveto kuitenkin on kyseessä:
Sekä 'off-road' että liikennemallissa on esitteen mukaan 24x8-12 eturenkaat, mutta 'off-road'in takatassut on 24x11-12 ja liikennemallin 25x10-12. Eikös tämä merkitse sitä, että molemmissa eturenkaiden ulkohalkaisija on sama, mutta takarenkaissa se on liikennemallilla tuuman isompi, eli pyörivät vähän eri tahdissa ??
Onko liikennemallin eturengas sittenkin kanssa 25xjotakin, vai mahtuuko tuo yksi tuuma Pollen neliveto-automatiikan toleransseihin, vai olenko tulkinnut renkaiden kokomerkinnät väärin ?
PS. Onkohan Brandtilla sähköpostiosoitetta tällaisia uteluja varten - ei ainakaan ensimmäisellä katselulla löytynyt WWW-sivuiltaan ?
Sellainen juttu tuli mieleen, että onkos rengaskoon eroilla mitä merkitystä, kun neliveto kuitenkin on kyseessä:
Sekä 'off-road' että liikennemallissa on esitteen mukaan 24x8-12 eturenkaat, mutta 'off-road'in takatassut on 24x11-12 ja liikennemallin 25x10-12. Eikös tämä merkitse sitä, että molemmissa eturenkaiden ulkohalkaisija on sama, mutta takarenkaissa se on liikennemallilla tuuman isompi, eli pyörivät vähän eri tahdissa ??
Onko liikennemallin eturengas sittenkin kanssa 25xjotakin, vai mahtuuko tuo yksi tuuma Pollen neliveto-automatiikan toleransseihin, vai olenko tulkinnut renkaiden kokomerkinnät väärin ?
PS. Onkohan Brandtilla sähköpostiosoitetta tällaisia uteluja varten - ei ainakaan ensimmäisellä katselulla löytynyt WWW-sivuiltaan ?
-
- 6WD
- Viestit: 351
- Liittynyt: 02 Kesä 2004 09:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
- Paikkakunta: Seinäjoki
Kyllä niiden renkaiden koon pitäisi olla sama mikä ohjekirjassa on sanottu, mutta jos meinaa muuttaa kokoa niin se pitäisi muuttaa samassa suhteessa etu- ja takapäässä. Ei se ainakaan hyväksi voi olla jos renkaat on erikokoiset, ellei maahantuoja ole tehnyt mitään muutoksia tekniikkaan.
Sähköpostiosoitetta en ole minäkään löytänyt, tuskin onkaan ainakaan julkista.
Sähköpostiosoitetta en ole minäkään löytänyt, tuskin onkaan ainakaan julkista.
Kävin tuossa polariskauppiaan luona asioimassa.Oli taas hieman juttua kyseisestä tieliikennemallista.Eivät olleet kerinneet tutkia kulkemattomuutta.Ihmeteltiin siinä sitten porukalla vehkeen saastejuttuja,meni pakarista letku poikineen takaisin imupuolelle,ei oo kumma,ettei vehe kulje,sehän koko ajan häkämyrkytystilassa.Kukkahatut on vallannut jo mönkkämarkkinatkin.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
Niin siis nuo mainitsemani rengaskoot oli Polaris-Brandtin WWW-sivulta, eikä mitään omaa keksintöäni.Sportsman 500 kirjoitti:Kyllä niiden renkaiden koon pitäisi olla sama mikä ohjekirjassa on sanottu, mutta jos meinaa muuttaa kokoa niin se pitäisi muuttaa samassa suhteessa etu- ja takapäässä. Ei se ainakaan hyväksi voi olla jos renkaat on erikokoiset, ellei maahantuoja ole tehnyt mitään muutoksia tekniikkaan.
Jos ei sitten ole jokin lisäilmansyöttö pakopuolelle - Bernoulli teettää joskus kaikenlaista vekkulia .. Joka tapauksessa puolivillaisesti toteutettu, jos iskee noin pahasti suorituskykyyn. Saisivat sitten ainakin tipauttaa sen 'kuristamaton' ilmaisun esitteestään.poke kirjoitti:Ihmeteltiin siinä sitten porukalla vehkeen saastejuttuja,meni pakarista letku poikineen takaisin imupuolelle,ei oo kumma,ettei vehe kulje,sehän koko ajan häkämyrkytystilassa.Kukkahatut on vallannut jo mönkkämarkkinatkin.
Kukkahatut ? Minä epäilisin pikemminkin kaikkea taajama-asutuksen ulkopuolella tapahtuvaa ihmisten toimintaa (pl. mielenosoitukset) vastustavia kaupunkivihreitä.
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland