puskulevyn teko

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
Avatar
xedson
6WD
Viestit: 414
Liittynyt: 11 Kesä 2008 20:50
Mönkijä:: Cf-Moto 500 & Honda CR-V
Paikkakunta: Hämeenlinna / Vesilahti...
Viesti:

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja xedson »

veltsu_ kirjoitti:semmosta vaan tiedustelisin että minkälainen väli teillä muilla on eturenkaasta puskulevyyn?
Kymmen ja parin kymmenen sentin luokkaa... levy sivulle käännettynä saattaa olla jopa kiinnikkin.
CF-Moto 500 4x4 Camo (kilvetön) http://kuvablogi.com/blog/16020/
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Ite sain halvalla (390€) Can-amin sivulle heittävän 152 senttisen kartiolevynsarjan työvälinerunkoineen ja kiinnikkeineen, joten olihan se ostettava.
Sovitin sen sitten eilen illalla Grizzlyyn, vähän rälläkkää ja pari senttiä hitsisaumaa ja hyvä tuli. Tuli itseasiassa erittäin hyvä, oikea pikakiinnike se keskikiinnikekkin, parilla hahlolla tarttuu rungon poikkirautaan ja 2 pakoputkiklemmarilla sitten kiinnitys rungon vinoputkiin.

Hyvä tuli, ja sillä pihankin jo aurasin. Kesti meinaan melkosta rankasuakin kun penkkoja kaatelin...

Ainoa vain että kovasti häiritsevät nuo Can-Am tekstit aurassa, pitänee repiä tarrat pois..
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
takatuuppari
6WD
Viestit: 707
Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
Paikkakunta: Sastamala

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja takatuuppari »

Laitan tänään tai huomenna tänne kuvia omasta puskulevystä. Kysymyksenä on että millä kiinnitän PE-muovin lattarautakehikkoon?? Ajattelin Niitä pyöreäkantaisia pultteja.
Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Ne pyöreäpäiset lukkokantaruuvit lienevät parhaat siihen tarkoitukseen. :roll:
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Itse poraavia pelliruuveja joissa isokanta.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
ToniR81

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Tai sitten prikkoja väliin, tai siis aluslaattoja, isoja kuitenkin saa rasituksen isommalle alalle muovissa, ei halkea niin herkästi.
Avatar
takatuuppari
6WD
Viestit: 707
Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
Paikkakunta: Sastamala

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja takatuuppari »

Paljonkos muitten levyt painaa??
Kiitos vinkeistä :D :arrow: autotalliin
PS: Kuvia tulloo illalla jos ehdin niitä laittaa :)
EDIT: Kirjoitusvirheitä
Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
Avatar
takatuuppari
6WD
Viestit: 707
Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
Paikkakunta: Sastamala

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja takatuuppari »

Huono kuva :D
Kuva
Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
releeioopakollinen
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Marras 2011 01:28
Mönkijä:: can am 400

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja releeioopakollinen »

Non kuulkaas kuningaspultteja nimeltään ne pyöree kantaset..
terranueva
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Loka 2011 00:06

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja terranueva »

Moi

Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Meillä noita kutsutaan täkkipulteiksi. Jotain tekemistä purjelaivojen kanssa? Jotkut kutsuvat myös siltapulteiksi. Ennen kiinnitettiin puusiltoihin kannet suurilla tuommoisilla. Riittääköhän paino tuossa puskimessa, kun vain runko metallia? Tarvitsee ehkä ilmapumpun painamaan maata vasten.
juha
ToniR81

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Lisää painoahan saa kyllä lisättyä tarpeen vaatiessa. Onhan tuo runko mitoitettu niin että se mahtuu takaakselin alta? Tai ylipäätään laitteen alta? Ettei käy niin että kun aura on valmis niin et saa sitä kiinni koneeseen kun et pääse ajamaan levyn ja kidan väliin?
Avatar
takatuuppari
6WD
Viestit: 707
Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
Paikkakunta: Sastamala

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja takatuuppari »

ToniR81 kirjoitti:Lisää painoahan saa kyllä lisättyä tarpeen vaatiessa. Onhan tuo runko mitoitettu niin että se mahtuu takaakselin alta? Tai ylipäätään laitteen alta? Ettei käy niin että kun aura on valmis niin et saa sitä kiinni koneeseen kun et pääse ajamaan levyn ja kidan väliin?
Painaa niin prkleesti ja runko ei mahdu alta, Mutta se on edestä helposti irroitettavissa. Rungon päälle peruutetaan :arrow: laitetaan kita kiinni ja edestä paikalleen. Sen jälkeen ajetaan auran taakse ja kiinnitetään aura(yksi sokkatappi) Jos todetaan huonoksi niin muokataan. :D
Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

takatuuppari kirjoitti:Painaa niin prkleesti ja runko ei mahdu alta, Mutta se on edestä helposti irroitettavissa. Rungon päälle peruutetaan :arrow: laitetaan kita kiinni ja edestä paikalleen. Sen jälkeen ajetaan auran taakse ja kiinnitetään aura(yksi sokkatappi) Jos todetaan huonoksi niin muokataan. :D
Ettei vain tulis maavaraongelmia penkkaan ajaessa ja penkasta pois peruuttaessa noin korkealla tötteröllä? :?
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
ToniR81

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

kuinka toimivaksi on etupään kiinnitykseen todettu ketjun pätkät. Siis ristiin aurasta keulaan kiinni niin että vievät sivuttais liikkeen pois? Itsellä on tuo keulan kiinnityksen virittely työn alla ja pähkäilin että jos ketjuilla... Voisi tietysti alkuun kokeilla vaikka tonnin sidonta liinalla, takapää kiinni, etupäästä liina kireälle ja baanalle... Takapään joudun kiinnityksen osalta muokkaamaan uusiksi, tuo kun ei mittailusta huolimatta mahtunutkaan tulemaan akselin yms ali. Tai mahtui ihan kivasti tulemaan kyllä siis ali, mutta kun kahva on ylhäällä niin ei sitten enää mahtunutkaan... Tai sitten laitan auralle kiinteämmän sijoitus paikan pihalle niin että saan tehtyä sen viereen 10cm rampit joilta ajaa auran päälle... Samalla hoituisi tietysti tuo keulan ylösnostokin,saisi runkopalkin alle tuen että päälle ajaessa on rungot kiinni toisissaan ja takapää kohdillaan. Takapään nosto koukkuun ja vaijeri kiinni ja auraamaan(jos sitä luntakin joskus tulisi..)... Juu, sekavaa ääneen kirjoittelua, menen jatkamaan suunnittelua kaemmaksi näppäimistöstä....
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: puskulevyn teko

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Pollessa mulla aura kiinni takakoukussa ja sivuttaisliikettä estämässä poukkupäinen ketju, jonka napsautan etutukivarteen hitsattuun tankoon kiinni. Hyvin pelaa, eikä ole vuosien käytön jälkeen rikkonut mitään. Sivuttaisvoimat kuitenkin näissä vehkeissä aika maltilliset.

Jänkhä teki mulle hondaan toisenlaisen systeemin.

WARN:n runkoon apurunko, joka on juurikin mönkijän astinlautojen levyinen ja sieltä tulee lattaraudat ylös astinlaitojen tasolle. Astinlautoihin asennettu putket ja aura kiinnitetään lattaraudassa olevasta reiästä putkeen kiinni tapilla joka sitten sokalla varmistetaan. Toimii ja mitään ylimääräistä ei ole missään estämässä etenemistä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin