puskulevyn teko
- apo
- 6WD
- Viestit: 404
- Liittynyt: 09 Helmi 2010 14:06
- Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
- Paikkakunta: Hki/Pettuvesi.
- Viesti:
Re: puskulevyn teko
Sellaista olen muutamaan otteeseen pohtinut, että eikö muilla ole tarvetta koukulle silloin, kun on levy siinä kiinni? Muuten tuo on helppo ja toimiva kylläkin.
Itsellä on sen verran usein käyttöä myös kärrylle, että mietin kiinnityksen koukun jalkaan toisella tavalla.
Itsellä on sen verran usein käyttöä myös kärrylle, että mietin kiinnityksen koukun jalkaan toisella tavalla.
Re: puskulevyn teko
Jos nyt taas mitään ymmärsin mitä luin niin kuulostaa aivan loistavalta idealta tehdä auran kiinnitys... Siis astinlautojen kohdalle vain sopivat kiinnikkeet ja siitä varret keulille ja sinne auran kiinnitys miten tahtoo. Miinuksena mainittakoon että koneen leveys kasvaa vähän, mutta ei sen enempää kuin mitä aura on. Samoihin kiinnikkeisiinhan saisi myös takavinssillä nousevan takalanan, polanteiden tms repimiseen. Taidanpa mennä suunnittelemaan uudestaan koko hela hoidon. Pihalla taitaa olla riittävän iso pala mustaa turkki "peltiä"(oisko jotain 4mm paksua jos ei enemmänkin) josta voisi tehdä talvikäyttöön pohja panssarin, saisi rasituksen jaettua sopivin kiinnikkein tasaisesti koko rungon alueelle ja olisi tasainen ja painava pohja. Sopivat kiinnikkeet jotka tulee konen sivuihin juuri astinlaudan kohdalle niin että niihin saa sokkatapilla kiinni auran ja levyn rungot... Idea olisi valmiina, haluaisiko joku tulla jeesimään tekemisessä? Ei tuota kipsiä kai ole tarkoitettu sitä varten että sillä mennään munia myöten mutaisella pihalla...
Samaan runkoonhan saisi suht helposti laitettua myös mahdolliselle vakoauralle yms maatalous laitteelle kiinnikkeet.
Samaan runkoonhan saisi suht helposti laitettua myös mahdolliselle vakoauralle yms maatalous laitteelle kiinnikkeet.
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: puskulevyn teko
AC:ssa,on irroitettava koukku,se irti ja tilalle toinen,johonka saa auran aisan kiinni.Helppoa kuin mikä,vaihdossa menee 1min.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: puskulevyn teko
samanmoinen pollessa, eli pidempi neliöputki kehiin. Mahtuu sekä puskulevy, että peräkärry kiinni samaan aikaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: puskulevyn teko
itellä toinen talvi menossa että ketjut ristiin keulassa ja hyvin on kestäneet ja pitäny sivu liikkeen kurissa..ToniR81 kirjoitti:kuinka toimivaksi on etupään kiinnitykseen todettu ketjun pätkät. Siis ristiin aurasta keulaan kiinni niin että vievät sivuttais liikkeen pois? Itsellä on tuo keulan kiinnityksen virittely työn alla ja pähkäilin että jos ketjuilla... Voisi tietysti alkuun kokeilla vaikka tonnin sidonta liinalla, takapää kiinni, etupäästä liina kireälle ja baanalle... Takapään joudun kiinnityksen osalta muokkaamaan uusiksi, tuo kun ei mittailusta huolimatta mahtunutkaan tulemaan akselin yms ali. Tai mahtui ihan kivasti tulemaan kyllä siis ali, mutta kun kahva on ylhäällä niin ei sitten enää mahtunutkaan... Tai sitten laitan auralle kiinteämmän sijoitus paikan pihalle niin että saan tehtyä sen viereen 10cm rampit joilta ajaa auran päälle... Samalla hoituisi tietysti tuo keulan ylösnostokin,saisi runkopalkin alle tuen että päälle ajaessa on rungot kiinni toisissaan ja takapää kohdillaan. Takapään nosto koukkuun ja vaijeri kiinni ja auraamaan(jos sitä luntakin joskus tulisi..)... Juu, sekavaa ääneen kirjoittelua, menen jatkamaan suunnittelua kaemmaksi näppäimistöstä....
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 18 Joulu 2010 14:47
- Mönkijä:: Can am Outlander XT 6x6
- Paikkakunta: Muurame/Kinkomaa / Ilomantsi
Re: puskulevyn teko
Minulla on työnalla heittävä etuaura muovisiivellä ja vetokoukkuun kiinnitys.
Valmistunee ensiviikolla, testauksen jälkeen maalaus.
http://kuvablogi.com/nayta/3387479/
Valmistunee ensiviikolla, testauksen jälkeen maalaus.
http://kuvablogi.com/nayta/3387479/
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: puskulevyn teko
On isoo,mitä mahtaa painaa?
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: puskulevyn teko
Laitetaan nyt tännekkin HiaceJanskin toteutus. Tämä kun on niin hyvä ratkaisu, ettei kyllä parempaa ole. Usemmat kun tekee itse puskulevyjä, niin voisi päivitellä työkalurunkoakin siinä samalla. Kuva video linkit on ekassa viestissä.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... d&start=30
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... d&start=30
Re: puskulevyn teko
Mullaki peräätii,meneeminuutti.gamo500 kirjoitti:AC:ssa,on irroitettava koukku,se irti ja tilalle toinen,johonka saa auran aisan kiinni.Helppoa kuin mikä,vaihdossa menee 1min.
Kun vaihdan sen.
Tjak
Re: puskulevyn teko
Tuo täytyy apinoida, vielä kun se on mahdollista. Tosin teen auran varret samalla uusiksi, nuo nykyiset rimpulat tuskin kestää tulevan levyn kanssa. Ilman kuskia on hondan perä nostettavissa yhdellä kädellä ja osa keulaan tulevasta raudasta vielä puuttuukin. Toisin sanoen pitää ottaa kaasupilli käteen ja leikata tuohon turhan paksuun levyyn reikiä ja peittää ne pellillä tai pleksillä... Tarvii katsoa mistä keulille saisi noin näppärästi etu kiinnikkeet vai laittaisiko vain ketjuilla...
-
- 4WD
- Viestit: 200
- Liittynyt: 11 Maalis 2011 11:23
- Mönkijä:: Honda Rubicon FA 500
- Paikkakunta: Pori
Re: puskulevyn teko
Mä olen pikkasen ottanut mallia tuosta hiacejanskin toteutuksesta, mut laitoin koukun ja aurankiinnikkeen päällekkäin ja hyvin näyttäis toimivan. Vedin samalla vetokoukkua n. 10 cm ulommaksi, että olis parempi peruutella. Kuviakin tuon myöhemmin koko hommasta
Kauas on pitkä matka - mönkijälläkin!
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: puskulevyn teko
Tuohan on jo auran näköinen !!!Jalapp kirjoitti:Minulla on työnalla heittävä etuaura muovisiivellä ja vetokoukkuun kiinnitys.
Valmistunee ensiviikolla, testauksen jälkeen maalaus.
http://kuvablogi.com/nayta/3387479/
Ja maalauksen jälkeen laita vielä 30 cm kumi lärvänä tuohon etureunaan niin se on lähes täydellinen.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
- apo
- 6WD
- Viestit: 404
- Liittynyt: 09 Helmi 2010 14:06
- Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
- Paikkakunta: Hki/Pettuvesi.
- Viesti:
Re: puskulevyn teko
Komee on Jalapp:n aura.
Kun tuli puheeksi tuo HiaceJanskin toteutus, niin omaan viritelmään on otettu erittäin paljon tuosta mallia. Koukunjalka on muuttumassa pidemmäksi sekä auranrungon takakiinnityspiste ja itse kuula vaihtavat paikkaa takavinssin tulosta johtuen ja siksi, ettei kärryn aisat ota takapyöriin kiinni niin helposti tiukoissa käännöksissä.

Kun tuli puheeksi tuo HiaceJanskin toteutus, niin omaan viritelmään on otettu erittäin paljon tuosta mallia. Koukunjalka on muuttumassa pidemmäksi sekä auranrungon takakiinnityspiste ja itse kuula vaihtavat paikkaa takavinssin tulosta johtuen ja siksi, ettei kärryn aisat ota takapyöriin kiinni niin helposti tiukoissa käännöksissä.
- takatuuppari
- 6WD
- Viestit: 707
- Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
- Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
- Paikkakunta: Sastamala
Re: puskulevyn teko
Mulla menee koko työvälineruno uusiksi. Vetokoukkuun tulee tappi, joten sen yli pystyy ajamaan
miinnkitys helpottuu. Etupäähän tulee vain 1 palkki noiden 2 tilalle. Laitan kuvia kun tulee valmiksi (tod. näk. sunnuntaina) Teen tämän " evo2" paljon helpommaksi kiinnittää
Apinoidakkin saa. Voin myös tehdä evo2 kopion jonka saa itselleen korvausta vastaan.


Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07