UTV laitteiden sopiminen mönkijä reiteille/-ajopaikoille

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

UTV laitteiden sopiminen mönkijä reiteille/-ajopaikoille

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

harju6 kirjoitti::D REITTI EI TODELLAKAAN SOVI UTV ajoon, ellei ole POLARIS RZR
Reitti on monelta osin liian pientä "pillikkoa" missä ei mahdu puiden välistä ilman ettei rikkoisi omaa
konettaan.
No siinähän ei ole mitään järkeä että 20€ maksulla sitten rikot 800€ omaa konettasi.

Kyllä ymmärrän itsekin, että kokemuksia ja rajoja haetaan, itsetin monta kertaa Lassesringillä
käyneenä tiedän että reitti on haastava ja se on ihan hyvä.

Mutta se että reitin pääsee läpi ja joutuu rikkomaan laitteensa ei ole mukava.
Nykyistä reittiä on mahdoton ajaa rikkomatta omaa laitetta, joten ajoin sieltä mistä näytti sopivalta ja mistä sai laitteet ehjänä perille.
Eli ensiviikolla tallissa RZR???
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
TRX
6WD
Viestit: 714
Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
Viesti:

Re: UMRYn ajotapahtuma LASSESRINGILLÄ 30.12.2011. klo.11.30

Viesti Kirjoittaja TRX »

kekkonem kirjoitti:
harju6 kirjoitti::D REITTI EI TODELLAKAAN SOVI UTV ajoon, ellei ole POLARIS RZR
Reitti on monelta osin liian pientä "pillikkoa" missä ei mahdu puiden välistä ilman ettei rikkoisi omaa
konettaan.
No siinähän ei ole mitään järkeä että 20€ maksulla sitten rikot 800€ omaa konettasi.

Kyllä ymmärrän itsekin, että kokemuksia ja rajoja haetaan, itsetin monta kertaa Lassesringillä
käyneenä tiedän että reitti on haastava ja se on ihan hyvä.

Mutta se että reitin pääsee läpi ja joutuu rikkomaan laitteensa ei ole mukava.
Nykyistä reittiä on mahdoton ajaa rikkomatta omaa laitetta, joten ajoin sieltä mistä näytti sopivalta ja mistä sai laitteet ehjänä perille.
Eli ensiviikolla tallissa RZR???
Harju ja Kekkonen on molemmat oikeassa, meiltä ei oikein löydy UTV maastoa mutta sitten vaan pitää sopeutua siihen mitä on. Kyllä haastavassa maastossa ne peruslaitteetkin saa rikki jos yrittää ajaa joka paikasta.
Harmittaa, ellei peräti v.....akin että välipäivät tehtiin kauppaa siihen malliin jotta ajoista jouduin pois jäämään, en vaan voinut jättää hommia pöydälle.
Ja Harju, oli tuo toimittaja saanut RZR:äänkin pieniä vaurioita...Honda tietysti, vaikka oli vinssiä ja panssaria ottamatta vakio, säilyi ehjänä ;) mutta sehän onkin.....
Polaris ja Honda kuvia voisitte minulle laitella, niistä osa saattaa ajautua ihan virallisille tai puolivirallisille sivuille somisteeksi.
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: UMRYn ajotapahtuma LASSESRINGILLÄ 30.12.2011. klo.11.30

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Menee vähän offtopikiksi, mutta UTV-porukalle pitää ehdottamasti saada ajolupa Kalajoen dyyneille. Voi tosin olla hiukan tiukassa...Kyllä noi perinteiset urat on ihan mönkkäreille parhaimmillaan. Siksipä itsekin ajelen tavan nelipyörällä. Tosin ei riittäis lompakossa tilavuus UTV:tä hommatakaan...

Täytyy koittaa päästä uudelleen Lassesringille, jos lunta tulee. Mukavia mäkiä valloitettavaksi, jos lunta on reilusti eli runsaasti.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Avatar
3Pyörä
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 06 Helmi 2007 13:40
Mönkijä:: RZR XP Turbo EPS
Paikkakunta: Espoo

Re: UMRYn ajotapahtuma LASSESRINGILLÄ 30.12.2011. klo.11.30

Viesti Kirjoittaja 3Pyörä »

scuderia rollaattori kirjoitti: Pakko vähän jo ottaa kantaa, kun alkaa olla aika levotonta juttua näihin isoihin vehkeisiin ja mönkijäuraan liittyen, eikä kai enää ihan otsikon aiheen mukaistakaan.
Noin kolmentoista kilometrin reitin leventäminen "autoille" sopivaksi ei ole mikään pikkuinen "ensi viikon talkoojuttu".

Jonkin verran reitintekoon osallistuneena sanoisin, että siinä leventämisessä menee paljon nurin oikeaa puutakin, eikä pelkkää "pillikkoa". Mitähän kyseiset isännät, joiden mailla ura kulkee,
siitä tuumaavat. Lisäksi oksat, risut ym roina on "haravoitava" pois myös levennetyltä osalta. Se ei ole pikku juttu, jonka joku tekee ensi viikolla talkoissa. Valoisaa aikaakin on tosi vähän
päivässä, näin sydäntalvella.

Eiko näille MÖNKIJÄURILLE sopimattomille isoille laitteille voisi kyseiset harrastajat suunnitella ja raivata jonnekin ihan oman reitin. Se ei varmaan olisi perinteisille mönkijöille sopiva, mutta haittaisiko tuo,
kun hyviä mönkijäreittejä on jo aika mukavasti. Jos nykyiset urat levennetään joka paikassa "automittoihin", ne helpottuvat aivan liikaa ja vauhdit nousevat vaarallisen suuriksi.

Tämä on vaan minun mielipiteeni tähän asiaan - anteeksi!
Lassesringillä oltiin jokin aika sitten leventämässä sitä utv:ille sopivammaksi. Aikaa meni noin 7 tuntia poislukien muutamien siltojen leventäminen jonka lasse ja co. tekivät myöhemmin. Pieniä puita/pillikköä kaadettiin ehkä parikymmentä. Liekkö kukaan sillä ajaneista huomasi mistä rataa on levennetty eikä tainnut nopeudetkaan nousta kovin suuriksi. Mielestäni suurin osa noista mönkijä urista soveltuu myös utv käyttöön. Yleensä paikat mistä "puita" pitää karsia on "pilliköt" mihin on tehty mönkijä urilla niin tavanomaiset pujottelu radat tai kallistus kohdat joissa on puut lähellä ajouraa, tuppaa kaaret takertumaan niihin. Taitaa ainakin vielä olla harvassa paikat mihin voisi tehdä pelkästään utv:ille omia ratoja.
Espoon moottorikerho, Uudenmaan Mönkijät ry, FJDC, Mad Moose Racing.

Honda ATC 250ES
Avatar
scuderia rollaattori
6WD
Viestit: 374
Liittynyt: 19 Maalis 2006 19:07

Re: UMRYn ajotapahtuma LASSESRINGILLÄ 30.12.2011. AJETTU

Viesti Kirjoittaja scuderia rollaattori »

3Pyörä kirjoitti:
scuderia rollaattori kirjoitti: Pakko vähän jo ottaa kantaa, kun alkaa olla aika levotonta juttua näihin isoihin vehkeisiin ja mönkijäuraan liittyen, eikä kai enää ihan otsikon aiheen mukaistakaan.
Noin kolmentoista kilometrin reitin leventäminen "autoille" sopivaksi ei ole mikään pikkuinen "ensi viikon talkoojuttu".

Jonkin verran reitintekoon osallistuneena sanoisin, että siinä leventämisessä menee paljon nurin oikeaa puutakin, eikä pelkkää "pillikkoa". Mitähän kyseiset isännät, joiden mailla ura kulkee,
siitä tuumaavat. Lisäksi oksat, risut ym roina on "haravoitava" pois myös levennetyltä osalta. Se ei ole pikku juttu, jonka joku tekee ensi viikolla talkoissa. Valoisaa aikaakin on tosi vähän
päivässä, näin sydäntalvella.

Eiko näille MÖNKIJÄURILLE sopimattomille isoille laitteille voisi kyseiset harrastajat suunnitella ja raivata jonnekin ihan oman reitin. Se ei varmaan olisi perinteisille mönkijöille sopiva, mutta haittaisiko tuo,
kun hyviä mönkijäreittejä on jo aika mukavasti. Jos nykyiset urat levennetään joka paikassa "automittoihin", ne helpottuvat aivan liikaa ja vauhdit nousevat vaarallisen suuriksi.

Tämä on vaan minun mielipiteeni tähän asiaan - anteeksi!
Lassesringillä oltiin jokin aika sitten leventämässä sitä utv:ille sopivammaksi. Aikaa meni noin 7 tuntia poislukien muutamien siltojen leventäminen jonka lasse ja co. tekivät myöhemmin. Pieniä puita/pillikköä kaadettiin ehkä parikymmentä. Liekkö kukaan sillä ajaneista huomasi mistä rataa on levennetty eikä tainnut nopeudetkaan nousta kovin suuriksi. Mielestäni suurin osa noista mönkijä urista soveltuu myös utv käyttöön. Yleensä paikat mistä "puita" pitää karsia on "pilliköt" mihin on tehty mönkijä urilla niin tavanomaiset pujottelu radat tai kallistus kohdat joissa on puut lähellä ajouraa, tuppaa kaaret takertumaan niihin. Taitaa ainakin vielä olla harvassa paikat mihin voisi tehdä pelkästään utv:ille omia ratoja.

Joillakin meni "Rakettiajoissa" pelkkään uran kiertämiseen jo enemmän kuin 7 tuntia :D . Olittehan te leventämässä kiperimpiä kohtia, tiedän hyvin kyllä. Silti 3m pitkä, yli 1,5m leveä
ja lähes 2m korkea Commander ei kirjoitusten mukaan mahtunut kunnolla etenemään.
Kyllä siellä huomaa ne teidän karsinnatkin, eikä niistä sanottavaa haittaa ollut - olivat nuo myrskyt saaneet sen verran isompaa harmia aikaiseksi. Kannattaa kuitenkin muistaa,
että k.o ura ei ole yksin Lassen mailla. Eli jokaisen maanomistajan lupa pitää aina olla, ennen kuin kukaan lähtee puita kaatelemaan. Kokemuksesta tiedän, että maanomistajien joustavuudella
on myös aina rajansa.

Olen edelleen sitä mieltä, että nuo muun merkkiset (kuin RZR) ovat niin suuria ajokkeja, että ne eivät tule sopimaan tavallisille mönkkäriurille. Ongelmia tulee, kuten mainitset, varsinkin kaltevissa
paikoissa, joissa turvakaarien parin metrin korkeudessa olevat putket nojaavat kauas uran ulkopuolelle puihin. Ja ne puut on aika pian entisiä. Uran pitäisi olla ehkä noin 3 - 4 metriä leveä
monin paikoin ja olisiko se silloin enää mönkijäura. Itse olen kokeillut vain Catin rinnakkainistuttavaa ja ihan pattisella metsäautotielläkin oli koko ajan varottava mihin ne räystäät taas raapii.

Harvassa kai ne luvalliset UTV-ajopaikat ovat. Vaatii yleensäkin paljon työtä etsiä myötämielisiä maanomistajia, joilta heltiää lupa uran rakentamiseen. Valmiiseen pöytään on aina helppo tulla arvostelemaan.
Uran sääntöjä on syytä joka paikassa noudattaa tarkasti, eikä isoillakaan laitteilla saa lähteä mihin vaan metsään kurvailemaan. Jos olemassa olevalla uralla pitää pysyä, niin siinä pysytään, piste.
Näissä massatapahtumissa tarvitaan aina myös ympäristöviranomaisille tehty tapahtumailmoitus ja sen myötä saatu lupa, joten siksikin varovaisuus on valttia.

UTV-porukka voisi kyllä alkaa etsimään paikkaa, johon saisi rakentaa (Suomen ensimmäisen?) niille varta vasten suunnitellun ja sopivan uran. Luulisin, että kyseisillä
härpättimillä on mukava ajella vauhdikkaamminkin ja kalustolle ystävällisempää baanaa pitkin. Mönkijäurat kun on tehty mönkijöille, Olen kyllä huomannut, että osaava kuski vetää RZR:llä
mistä vaan, mutta kun luet tätä kesk.ketjua tuolta ed. sivuilta, niin siellähän se selvästi kerrotaan, että LassesRing ei sovi UTV:lle (Commanderille?). Ei varmaan myös Hondan, Arctic Catin,
Yamahan, eikä kinukkien, fyysisesti suurikokoisille laitteille. Tästä asiasta voi olla monia mielipiteitä, mutta ajatteleppa vaikka lumisen talven mönkijäuraa. Spoorit n. 125cm leveällä koneella ajettuna,
ovat nekin ihan liian kapealla 150 cm leveälle UTV:lle. Ehkä kannattaa neuvotella ensiksi Lassen kanssa, voisiko hänen maalleen raivata mönkijäuran lisäksi oman, helpomman uran, isoille sidebysideille...
Karavaani kulkee ja vaimot haukkuu...
www.safariguru.fi
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: UMRYn ajotapahtuma LASSESRINGILLÄ 30.12.2011. AJETTU

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

scuderia rollaattori kirjoitti:Valmiiseen pöytään on aina helppo tulla arvostelemaan
Ja arvostella saa ja pitääkin. Sehän on "yrittäjänkin" etu jos uran käyttäjät antavat kaunistelemattomia kommenttejaan siitä, millainen ura on ja kuinka ura mahdollisesti saataisiin entistäkin paremmaksi ja kaikkia käyttäjiään paremmin palvelevaksi. Vaihtoehtoisia ajopaikkojahan on tarjolla ja uusia tulossa: askola, kolmperä, pilpala,myrskylän tuleva uusi paikka.......atv kansa tuppaa äänestämään renkaillaan jos ura ei ole mieluisa,on liian helppo/haastava taikka jos kone ei uralle yksinkertaisesti mahdu ja asialle ei ole mitään tehtävissä.
Avatar
DOTSI
6WD
Viestit: 566
Liittynyt: 22 Joulu 2007 21:18
Mönkijä:: EX: RZR XP Turbo EPS 2017 Eut
Paikkakunta: Koria

Re: UMRYn ajotapahtuma LASSESRINGILLÄ 30.12.2011. AJETTU

Viesti Kirjoittaja DOTSI »

UTV:llä mahtuu ajelemaan esim. Valkealan Peuhussa (kevääseen 2012 saakka mm. freeride alue) ja Virojoella, tapahtumia ko. paikkohin järjestelty, mutta eipä ole paljon UTV:tä näkynyt...
Ei reissua, ettei remonttia...
kana2007
6WD
Viestit: 363
Liittynyt: 25 Loka 2007 01:16
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: UMRYn ajotapahtuma LASSESRINGILLÄ 30.12.2011. AJETTU

Viesti Kirjoittaja kana2007 »

DOTSI kirjoitti:UTV:llä mahtuu ajelemaan esim. Valkealan Peuhussa (kevääseen 2012 saakka mm. freeride alue) ja Virojoella, tapahtumia ko. paikkohin järjestelty, mutta eipä ole paljon UTV:tä näkynyt...
On se vielä aika lapsen kengissä täällä tuo UTV harrastus, jos normi tapahtumassa on 80 tavis peliä ja 6 UTV:ta, karsiutuu sitä UTV porukkaa väkisinkin suhteessa enempi kuin ATV harrastajia.. Mä tuun kyllä mielellään tapahtumaan, mutta en ole vieläkään saanut panssaria aikaseksi.. Se estää mua ajamasta hulluissa kivikoissa ainakin, mitä ilmeisesti kuitenkin Valkealassa ainakin riittää?? Ja siis ihan omaa laiskuutta on tuo panssari homma mut yritän jostain raapia aikaa jotta sais sen tehtyä, muovi on kyllä tilattu ja varmaan sahattukin mittoihinsa.. Oman pelinikin sain vasta marraskuun alussa etten olis aiemmin paljoa päässykään osallistuu moisella kamppeella.. Ja taitaa olla niin että noita UTV harrastajia on eniten pääkaupunki seudulla, ja sielläpäin järjestettävissä tapahtumissa on ainakin kuvien perusteella ollu SSV laitteita ihan kiitettävästi!

Ei kannata ottaa yhden miehen kommentteja täältä foorumilta kaikkien selvänä kantana, itekki oon jo pikkusen reenannu tota ajoa uudella pelillä ja se on siis AIVAN MAHTAVAA!! RUTTO, miten hyvin pääsee etenee metsässä ja maastossa tolla pelillä, alusta tuntuu toimivan kaikissa olosuhteissa, ja sääli tollasta metalli/muovi härpäkettä kohtaan on jo kyllä sairautta, en mielellään hajota omaakaan peliä tietoisesti mutta semmosessa viidakossa oon lähimaastoissa käyny ajaa jotta ei varmaan ihan heti tule edes vastaan noissa tapahtumissa, eikä ole pelissä kyllä pahemmin naarmuja vaikka on katot raapinu ja lokarien levikkeet ottanu iskua vastaan puista ym. Mä uskon täysin että tolla Commanderilla, artic catilla, yamahalla tai mitä noita nyt merkkejä on, pääsee ne samat paikat läpi kuin Razorilla, vaikka sitten vinssaamalla :doubt: . Ei voi laitetta tai reittejäkään (ihan täysin) syyttää etenemis mahdollisuuksista, jotku vaan tykkää pitää harrastuspelit siistinä tallissa, jotku tykkää ajaa niillä! Se on tietty selvää kun omakin peli on 160cm levee jottei se mene 150cm leveestä puiden välistä läpi, mutta jos tapahtumien järjestäjät/maanomistajat vaan antaa luvan kiertää niin se on ainakin ok mulle.. Voi olla että saadaan muuten lähiaikoina myös Lahden lähimaastoihin mesta jossa varmasti pääsee UTV:lla, meen tutustuu siihen paikkaan ens la, ja jos näyttää lupaavalta niin alkaa reitin teko..

Eikähän jatketa vaan kaikki iloisin mielin ajoa ja ajotapahtumissa käymistä, on se vaan niin komeeta kun pääsee noita laitteita rääkkäämään kunnon mestoihin, ja tekemään niillä juuri sitä mihin ne on valmistettu!! :wink:
kauppa se on mikä kannattaa!

videot: http://www.youtube.com/user/cancan800

http://vimeo.com/6434815

Autoja/Motoja palstalaisille: http://www.nettiauto.com/yritys/kivimaanauto
kana2007
6WD
Viestit: 363
Liittynyt: 25 Loka 2007 01:16
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: UMRYn ajotapahtuma LASSESRINGILLÄ 30.12.2011. klo.11.30

Viesti Kirjoittaja kana2007 »

harju6 kirjoitti::D REITTI EI TODELLAKAAN SOVI UTV ajoon, ellei ole POLARIS RZR
Reitti on monelta osin liian pientä "pillikkoa" missä ei mahdu puiden välistä ilman ettei rikkoisi omaa
konettaan.
No siinähän ei ole mitään järkeä että 20€ maksulla sitten rikot 800€ omaa konettasi.

Kyllä ymmärrän itsekin, että kokemuksia ja rajoja haetaan, itsetin monta kertaa Lassesringillä
käyneenä tiedän että reitti on haastava ja se on ihan hyvä.

Mutta se että reitin pääsee läpi ja joutuu rikkomaan laitteensa ei ole mukava.
Nykyistä reittiä on mahdoton ajaa rikkomatta omaa laitetta, joten ajoin sieltä mistä näytti sopivalta ja mistä sai laitteet ehjänä perille.
Suosittelen Harju6:lle niitä 45mm speicereitä jälleen kerran ihan tosissaan (sulla kun on se helpotus sinne veivaamispuolellekin jo olemassa) jo senkin takia että kun yrität mennä jostain rakosesta ja huomaatkin ettei laite mahdu, niin ennen hajoaa sulta renkaat kuin lokasuojat käskyttäjästä.. Nooh, tulee siitä vähän paremman näköinenkin :wink:
kauppa se on mikä kannattaa!

videot: http://www.youtube.com/user/cancan800

http://vimeo.com/6434815

Autoja/Motoja palstalaisille: http://www.nettiauto.com/yritys/kivimaanauto
Avatar
scuderia rollaattori
6WD
Viestit: 374
Liittynyt: 19 Maalis 2006 19:07

Re: UMRYn ajotapahtuma LASSESRINGILLÄ 30.12.2011. AJETTU

Viesti Kirjoittaja scuderia rollaattori »

kingi kirjoitti:
scuderia rollaattori kirjoitti:Valmiiseen pöytään on aina helppo tulla arvostelemaan
Ja arvostella saa ja pitääkin. Sehän on "yrittäjänkin" etu jos uran käyttäjät antavat kaunistelemattomia kommenttejaan siitä, millainen ura on ja kuinka ura mahdollisesti saataisiin entistäkin paremmaksi ja kaikkia käyttäjiään paremmin palvelevaksi. Vaihtoehtoisia ajopaikkojahan on tarjolla ja uusia tulossa: askola, kolmperä, pilpala,myrskylän tuleva uusi paikka.......atv kansa tuppaa äänestämään renkaillaan jos ura ei ole mieluisa,on liian helppo/haastava taikka jos kone ei uralle yksinkertaisesti mahdu ja asialle ei ole mitään tehtävissä.

Minulla ja vaatimattomalla yritykselläni ei ollut mitään tekemistä otsikon tapahtuman järjestelyissä. Yrityssafareita toki ajetaan tälläkin uralla ja ajoluvista maksetaan maanomistajalle.
Lasse siis päättää mitä LassesRingillä raivataan ja varmaan toinen maanomistaja Mikko myös oman tonttinsa osalta.

Yritin vaan kertoa oman mielipiteeni, eli sen, että mönkijäura (ja maanomistaja) kärsii siitä kun reitti raivataan liian aukeaksi ja helpoksi. Mönkijöiden määrästä UTV:iden osuus on toistaiseksi
tosi pieni, eli valtaosalle harrastajista näistä uran leventämisistä ei ole mitään hyötyä.

Jos joku UTV-harrastaja on kiinnostunut, niin minulla olisi tiedossa aika hyvä paikka, johon saisi todennäköisesti luvan raivata ja merkata ihan tarkoitukseen soveltuvan UTV-uran.
Keskustelen mielelläni asiasta vaikkapa YV:nä.
Karavaani kulkee ja vaimot haukkuu...
www.safariguru.fi
Avatar
scuderia rollaattori
6WD
Viestit: 374
Liittynyt: 19 Maalis 2006 19:07

Re: UMRYn ajotapahtuma LASSESRINGILLÄ 30.12.2011. AJETTU

Viesti Kirjoittaja scuderia rollaattori »

Vielä lisään omana mielipiteenäni, että mönkijäurien ahtaat paikat kannattaisi kiertää UTV laitteilla hallitusti. Siis minusta olisi viisainta raivata kierto/oikotiet ja
säästää perinteisille mönkijöille se heille haasteellinen pätkä sellaisenaan. Mutta maanomistajan luvalla tietenkin.

Sen sijaan ne uran kohdat, jotka soveltuvat nykyisellään molemmille ajopeleille, kannattaa tietenkin hyödyntää, samoin kuin sillat.

En vaan voi ymmärtää sellaista ajattelutapaa, että UTV:llä ajetaan siinä tapauksessa mistä tahansa, jos reittiä ei pääse/mahdu. Silloin on turha tehdä muillekaan sääntöjä
ja harva maanomistaja taas suostuu sellaiseen.

Mutta jos joku tosiaan on kiinnostunut rakentelemaan ihan omaa uutta UTV uraa, niin ottakaa rohkeasti yhteyttä, lupaan tulla mukaan konsultiksi tuttua maanomistaa pehmittämään,
mutta raivaamaan en enää lupaa lähteä. Alkaa olla niihin hommiin takki jo tyhjä ja ns. kaikki annettu.
Karavaani kulkee ja vaimot haukkuu...
www.safariguru.fi
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: UTV laitteiden sopiminen mönkijä reiteille/-ajopaikoille

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Jaoin tämän UTV laitteiden mahtuu/ei mahdu jappasun omaksi viestiketjukseen tuolta umryn ajotapahtuma jutusta.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: UMRYn ajotapahtuma LASSESRINGILLÄ 30.12.2011. AJETTU

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

scuderia rollaattori kirjoitti:

Minulla ja vaatimattomalla yritykselläni ei ollut mitään tekemistä otsikon tapahtuman järjestelyissä.
Eihän sellaista ole kukaan väittänytkään. Nimi "lassesring" jo kertoo kuka toimintaa pyörittää. Olisikin kiva kuulla lassen kommentit tähän aiheeseen ja mahdollisiin tulevaisuuden muutoksiin liittyen kari asikaisen kommenttien sijaan.
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: UTV laitteiden sopiminen mönkijä reiteille/-ajopaikoille

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Sen verran pakko kommentoida, kun näyttää siltä, että meikäläinen olis aloittanut tämän topicin? En nimittäin UTV-laitteista mitään ymmärrä, ole ollut kyydissä saati ajanut. Yhteen ajotapahtuman viestiin kommentoin omasta mielestäni huumorilla ja se nyt näyttää jollain tapaa nousseen tämän ketjun aloitukseksi???

Mulle kelpaa kaikki ATV-radat mitä maasta löytyy ja olen niihin vallan tyytyväinen. UTV:ta en edes harkitse hankkivani. Jos tapahtumiin / ajoihin joku haluaa UTV:lla tulla, missä valtaosa on tavan mönkkäreitä, niin sekin mulle sopii enemmän kuin hyvin. Ratojen levennyksiin etc. en halua kommentoida milläänlailla, kun en maata omista 1000 m2 enempää. Sekin suurelta osin pankin omaisuutta vielä...

Mielestäni kaikilla radoilla pitää ehdottomasti ajaa maanomistajien luvalla/ säännöillä ja olla enemmän kuin tyytyväisiä siihen, että ajomahdollisuus ylipäätään on.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: UTV laitteiden sopiminen mönkijä reiteille/-ajopaikoille

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Sun viesti nyt sattui tulemaan aloitusviestiksi kun ne tuosta toisesta ketjusta jaoin, pahoittelut siitä.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Vastaa Viestiin