Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Kimble82
2WD
Viestit: 58
Liittynyt: 14 Helmi 2010 16:56
Mönkijä:: Honta TRX420FE -07
Paikkakunta: Alajärvi

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kimble82 »

Kyllä ite oon muutamankerran saanu sammumaan oman lelun "pahassa" paikassa ja huonoon aikaan antanu happea. kierrokset ollu matalalla ja painaa vähän liikaa peukaloa suoraks luultavasti justiin ennen työtahtia... kuullostaa jopa siltä, että moottori pyörii jopa väärään suuntaan sammumisen jälkeen :) Muuta ei se oo mitään laitteesta vielä ainakaan rikkonu. Mutta jos se tosiaan kerkeää kierrokset nostamaan ja sitten sammu, niin koneessa on jotain vikaa.
Avatar
honda 420
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 14 Tammi 2010 14:39
Mönkijä:: Honda trx 420
Paikkakunta: etelä-häme

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja honda 420 »

Roosa999 kirjoitti:Jos kylmänä sammahtelee, voi kaasuläpän asennontunnistin olla rikki, tai sitten tulppa. 420 on hieman nirso, jos kylmänä lähtee heti liikkeelle. Erittäin rikas seos sivaltaa tulpan rikki. Syytä en osaa tähän rikkoontumiseen sanoa.
Vika tosiaan kylmänä pahempi,oikeen varovasti ku lähtee liikkeelle pienellä kaasulla niin onnistuu.Jos rivakammin koittaa lähtee ni todennäkosesti sammuu.Laite menossa kohtapuolii huoltoo jospa ne ton takuuseen kattos?
Kimble82 kirjoitti:Kyllä ite oon muutamankerran saanu sammumaan oman lelun "pahassa" paikassa ja huonoon aikaan antanu happea. kierrokset ollu matalalla ja painaa vähän liikaa peukaloa suoraks luultavasti justiin ennen työtahtia... kuullostaa jopa siltä, että moottori pyörii jopa väärään suuntaan sammumisen jälkeen :) Muuta ei se oo mitään laitteesta vielä ainakaan rikkonu. Mutta jos se tosiaan kerkeää kierrokset nostamaan ja sitten sammu, niin koneessa on jotain vikaa.
Oire aikalailla samantyyppinen kun kimblellä.ei se ota kierroksia vaan heti tyhjäkäynnin jälkee sammuu ku painaa kaasua enempi!(tuntuu vialta ku ei melkein 500 tuntii o tällästa tehny)
Kömpiä,maailman toiseksi paras tressin poisto työkalu!!!! ps.Mikähän mahtaa olla paras?????
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

420 fe:n vaihteet ei aina kytkeydy

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Vikamahdollisuuksista on luettu ja tiedostettu, mutta kun saisi vielä kuvia katsottavista vikapaikoista(tarkka sijainti), ja räjäytyskuvista.
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 17:33

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jewha »

honda 420 kirjoitti:
Roosa999 kirjoitti:Jos kylmänä sammahtelee, voi kaasuläpän asennontunnistin olla rikki, tai sitten tulppa. 420 on hieman nirso, jos kylmänä lähtee heti liikkeelle. Erittäin rikas seos sivaltaa tulpan rikki. Syytä en osaa tähän rikkoontumiseen sanoa.
Vika tosiaan kylmänä pahempi,oikeen varovasti ku lähtee liikkeelle pienellä kaasulla niin onnistuu.Jos rivakammin koittaa lähtee ni todennäkosesti sammuu.Laite menossa kohtapuolii huoltoo jospa ne ton takuuseen kattos?
Kimble82 kirjoitti:Kyllä ite oon muutamankerran saanu sammumaan oman lelun "pahassa" paikassa ja huonoon aikaan antanu happea. kierrokset ollu matalalla ja painaa vähän liikaa peukaloa suoraks luultavasti justiin ennen työtahtia... kuullostaa jopa siltä, että moottori pyörii jopa väärään suuntaan sammumisen jälkeen :) Muuta ei se oo mitään laitteesta vielä ainakaan rikkonu. Mutta jos se tosiaan kerkeää kierrokset nostamaan ja sitten sammu, niin koneessa on jotain vikaa.
Oire aikalailla samantyyppinen kun kimblellä.ei se ota kierroksia vaan heti tyhjäkäynnin jälkee sammuu ku painaa kaasua enempi!(tuntuu vialta ku ei melkein 500 tuntii o tällästa tehny)
Samaa ongelmaa täällä -08 420fe hondan kanssa. Kone vastaa kaasuun viiveellä ja nopeat kaasun painallukset saa koneen puhisemaan siihen malliin että stumppaisi ihan juuri. Metsässä ajellessa sammuilee todella usein.Rauhallisesti pikkuhiljaa kun kaasua painaa niin ei mitään ongelmaa. Kone kuullostaa hyvältä ja kiertää mukisematta rajoittajalle, vastaa myös kaasuun hyvin kun on jo jonkin verran kiekkaa koneessa.

Juuri toissapäivänä vein koneen "takuu" huoltoon kyseisestä viasta ja eilen sain takaisin eikä vika muuttunut miksikään. Samalla tehtiin 200h huolto jossa vaihdettiin ilmanputsari, venttiilien välykset tarkastettiin ja tulppa vaihdettiin. Takuun piiriin ei asiaa tutkittu ollenkaan vaan kaikesta sain maksaa.. Niin ja lopussa vielä teksti että huollon jälkeen ei havaittu mitään ongelmaa.

Vaihtoivat tosiaan tulpan vaikka sanoin että olen vaihtanut sen 10h sitten eikä vika muuttunut suuntaan eikä toiseen. Nyt sitten sain sen 10h tulpan mukaan niin se oli todella nokinen, ihan musta. Kaveri vielä siinä tiskillä sanoi että ei siitä kalua saa enää tekemälläkään. Eikös toi tulpan nokisuus jo kieli siitä että kaikki ei ole ihan kunnossa jos 10h jälkeen tulppa on käyttökelvoton?
Avatar
rekisteri
Tracks
Viestit: 961
Liittynyt: 15 Joulu 2007 22:32
Paikkakunta: pohjoisessa

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rekisteri »

Noilla korjaamoilla on ollu aina tapana vaihtaa noi tulpat heti. Kyllä toi pitäs minusta takuuseen kuulua. Onko vika muute tullu yhtä äkkiä?
larmatin
6WD
Viestit: 551
Liittynyt: 21 Marras 2010 21:18
Mönkijä:: Grizzly -12 700 Mudracer
Paikkakunta: Perttula

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja larmatin »

tulpan nokisuus riippuu myös tilanteesta jolloin sen tarkistat.
Tulpan väri kannattaa katsoa suoraan ajon jälkeen(saa tietysti jäähtyä välissä)
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 17:33

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jewha »

rekisteri kirjoitti:Noilla korjaamoilla on ollu aina tapana vaihtaa noi tulpat heti. Kyllä toi pitäs minusta takuuseen kuulua. Onko vika muute tullu yhtä äkkiä?
Ei kyllä se on jo hetken aikaa ollut mutta alkoi kyllä ihan yllättäen.
larmatin kirjoitti:tulpan nokisuus riippuu myös tilanteesta jolloin sen tarkistat.
Tulpan väri kannattaa katsoa suoraan ajon jälkeen(saa tietysti jäähtyä välissä)
Nyt saattaa tulla tyhmä kysymys mutta missä muussa tilanteessa kuin ajon jälkeen sen voi tarkistaa?
Eihän se tulppa sen nokisemmaksi muutu vaikka kuinka pitkään seisoisi.
oretna
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Kesä 2006 17:13

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja oretna »

http://www.iceroadracing.com/varikko/in ... opic=516.0 Tossa ohjeet tulpan lukemiseen.

Tulppa tarkistetaan siis sen jälkeen kun kone on käytetty lämpöseks ja sammutettu siltä alueelta miltä seosta halutaan tarkastella. Eli tunnin tyhjäkäynnillä puksuttanut tulppa ei kerro täyskaasun seoksesta mitään.
crf450 ja rincon
Porokone
3WD
Viestit: 119
Liittynyt: 27 Joulu 2009 22:13
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Lappi

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Porokone »

Paljon maksaa etutukivarret TRX 350 FourTrax -06? Entä runko?
Eturenkaan campperit kohillaan, \ ratas tuommosessa asennossa ja taempana ko toisenpuolen.

Taitaa mennä lunastukseen ?
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 17:33

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jewha »

oretna kirjoitti:http://www.iceroadracing.com/varikko/in ... opic=516.0 Tossa ohjeet tulpan lukemiseen.

Tulppa tarkistetaan siis sen jälkeen kun kone on käytetty lämpöseks ja sammutettu siltä alueelta miltä seosta halutaan tarkastella. Eli tunnin tyhjäkäynnillä puksuttanut tulppa ei kerro täyskaasun seoksesta mitään.
Joo sen oikea lukeminen on todella tarkkaa touhua. Hondan ruiskussa(420fe) seoksen säätäminen on kuulemma mahdotonta, se käy hieman rikkaalla kokoajan.
Avatar
pata10
6WD
Viestit: 281
Liittynyt: 19 Kesä 2011 20:08
Mönkijä:: Polaris 570
Paikkakunta: sipoo

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pata10 »

huomasin että jostain tippuu jäähdytinnestettä kun kone oli tyhjäkäynnillä ja lumeen tuli vihreä läntti. paisarissa on nestettä ja jonkun aikaa ajeltuani jätin koneen käymään eikä vuotanut? jonkun verran nestettä hävinnyt paisarista mutta alarajalla vielä.yritin paikantaa vuotoa ja letkuklemmareitten kohdalla ei havaittavissa vuotoa mutta syylarin alla oli pikkaisen märkää,on vaan niin ahdasta ettei kunnolla näe eikä pihalla kiinnosta hirveesti näillä pakkasilla rupeen ruuvaillee(talliin ei nyt pääse).onko syylarin pohjassa keskellä jonkunlainen tyhjennysproppu, ja miten siihen pääsee helpoiten käsiksi(jospa se vuoto olis siellä)??vai kannattaisiko viedä houltoon kun kyseessä on takuulaite?jos se vaan ois ruuvin kiristystä niin ei oikein kehtais :oops: neuvoja ja vaikkapa kuvia kiitollisena vastaanotetaan :D
mitä isot edellä sitä pienet perässä

Uudenmaan Mönkijät RY
edistock
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Joulu 2008 18:42
Mönkijä:: Honda trx 680 fa rincon

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja edistock »

Nyt tuli hondaan kipua,sammu pihassa liikkeelle lähdös yhtäkkiä eikä edes luvannut sen jälkeen lähtee käyntiin,vaihdoin uuden tulpan mut kipinää ei tullut siltikään,Kyseessä vm 08 680 rincon. onneks on vielä takuu voimassa saa maanantaina honda mennä tutustumaan hakin huoltoon.....
Jo loppui viimein katkeran suloinen taisteluni polariksen romun kanssa näin valoa päässä tunnelin ja niin muutuin HONDA mieheksi.
edistock
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Joulu 2008 18:42
Mönkijä:: Honda trx 680 fa rincon

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja edistock »

Nyt o rinkkoni viety hoitoon (remonttiin),lupasivat kohtapuoliin ilmotella et mikä oli vikana.
Jo loppui viimein katkeran suloinen taisteluni polariksen romun kanssa näin valoa päässä tunnelin ja niin muutuin HONDA mieheksi.
K.O.S.-59
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 10 Helmi 2008 19:58
Paikkakunta: Parikkala

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja K.O.S.-59 »

Rinconissa 07, ilmeni tässä talvella sellainen vika ettei käynnistynyt kylmänä.Ruisku kone.Koneen käynnistyttyä lämmittelyjen jälkeen ,pakoputken käyrä hehkui punaisena 2 min käynnistymisen jälkeen.
Tulppa oli liki valkoinen.Huoltoon sain samana päivänä,kun kysyin vikaa/huoltoaikaa.Tyhjäkäynnin venttiili /suutin oli menny.Samalla säädettiin venttiilit.Osan saanti vei melkein 2vk.Taas toimii.
Kiitos Linnan-Kone Savonlinna.
vanhakin nuortuu
ensikertalainen
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Maalis 2012 15:04

mikä mönkijässä vialla?

Viesti Kirjoittaja ensikertalainen »

Missähän mahtaa olla vika, kun normaalivaihteen laittaa päälle, niin D ei tule näyttöön? ainoastaan kaksi viivaa.
automaattivaihteisto ei vaihda vaihteita, myöskään manuaalivaihteet eivät toimi.
hidas laatikko toimii normaalisti, myös manuaali.
kyseessä honda trx 500 fa, vuosimalli 2005.

ensikertalainen
Vastaa Viestiin