Koheltaja kirjoitti:En täysin allekirjoita noita kommentteja, tai en yhdistäisi niitä 500 Canaan, en einakaan sen kokemuksen perusteella mitä mulle jäi 1.5 vuoden tuttavuudesta. Nyt mennään siinä suhteessa vaaralliselle alueelle että aletaan puhumaan omiin kokemuksiin perustuvista näkemyksistä ja silloin vastuu siirtyy lukijalle
Siksi toin tämän vaihtoehdon esille koska 500 on hyvä kompromissi sekalaiseen käyttöön moottorin/alustan/lukon/varin ansiosta. Viissatasen variaattori on todellakin pehmeä ja hidas ajaminen onnistuu loistavasti, paljon smuutimpi kuin tehokkaammilla isoveljillä. Tehostimella varustetussa Canassa on nopea etulukko ja kuten aina, visco vaatii oman ajotyylin ja vaatii hetken totuttelua. Toki automaattisesti tai mekaanisesti kytkettävä lukko puoltaa joissain tilanteissa paikkansa mutta ei se Canan nopea visco nyt niin huono ole.
Siinä kyllä olet oikeassa että monet valmistajat saisi ottaa oppia muutamien japanilaisten kömpijöiden kytkimen/varin/vaihteiston toiminnasta. Sieltä löytyy muutamia todellisia helmiä jotka on voimalinjaltaan aivan mahtavia, vielä kun muut osa alueet olisi samalla tasolla sekalaiseen käyttöön niin puhuttaisiin täydellisestä paketista.
Meikäläisen kirjoituksia jos lukee, niin vastuu on aina lukijalla....
Korjasin tuota kanan lukkokommentointia edellisestä viestistäni, kun olin pökkelönä jättänyt oleellisen jutun pois siitä, eli tuon "nopeuden".
Luultavasti japsit suunnittelee noi mönkkärit enemmän työkäyttöön mitä jenkit, joiden laitteet on enemmänkin "harrastusvälineitä"?
Etenkin kanat on todella sporttisia vehkeitä, joiden suunnittelussa on varmaan lähdetty enemmän ajatuksesta että kaupunkiasukit lastaa vehkeet lava-auton kyytiin ja mennään kaveriporukalla viikonlopuksi ajelemaan reiteille. Ja siellähän kanat onkin ihan ylivoimaisia.
Kaipa se vaan on niin, että yhteen koneeseen ei saa kaikkia huippuominaisuuksia, vaan kompromisseja pitää tehdä.
Sekakäyttäjälle tuo 500 kana on varmasti ihan hyvä vaihtoehto.
Samaan kategoriaan laittaisin myös Hondan Rinconin, Suitsan 750 Kingquadin, Kawasakin Brute Forcen, Catin 650:sen ja Jampin ison Grizzlyn (joka on kyllä mielestäni ylihinnoiteltu ja minun mielestäni variaattorin toiminnalta huonompi)
Noilla isommilla ykspyttyisillä onnistuu hommat hienosti ja tarvittaessa voimaakin on.
Kawassa on sitten Woimaa pikkasen enemmänkin....
