Eka huolto - Honda 350
Eka huolto - Honda 350
Moro!
Mitäs on maksanut eka huolto 350 mönkijään?
Venttiilien tarkistus taitaa työllistää tuossa hitusen ja tuoda hintaa.
- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Re: Eka huolto - Honda 350
terve,HolyLight kirjoitti:Moro!
eka huolto ei ole kovin kallis,öljy ja suodatin vaihdetaan.
venttiilit ei tarvitse kovinkaan usein säätää ekassa huollossa.Itse tarkistutin niitä 900km kohdalla eikä tarvinnut säätää.
pelkkä öljynvaihto on varmaan 100-180€ välillä riippuen paikasta.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
tuolla huolto manuskassa taisi olla joku maininta venttiilien välysten tarkastuksesta eli se on jo melkein sama ku säätö. kait
. Eiköhän sitä saman verran joudu purkamaan konetta kun itse säädössä.
Tossa yksi pulju ounasteli hinnaksi n.250€ ja tuntu pikkasen hintavalta se... mutta kait siinä sitten on 2-3 tunnin hommat edessä.
Pitänee soitella huomenna sinne uudelleen ku on joku hinnoista tietävä heppu paikalla. Aattelin vaan kysellä mimmosia hintoja porukka o maksanut vai oletteko tehnyt itse.... jos löytynee työkaluja ja tietoa..

Tossa yksi pulju ounasteli hinnaksi n.250€ ja tuntu pikkasen hintavalta se... mutta kait siinä sitten on 2-3 tunnin hommat edessä.
Pitänee soitella huomenna sinne uudelleen ku on joku hinnoista tietävä heppu paikalla. Aattelin vaan kysellä mimmosia hintoja porukka o maksanut vai oletteko tehnyt itse.... jos löytynee työkaluja ja tietoa..
- blue Honda Trx
- Tracks
3litran öljykannu +-30€,suodatin n.11€,plus puolen tunnin työ,josta kuitenkin veloittavat sen tunnin,niin eihän se voi maksaa 280€!!!
ja jos pyydät tarkastamaan venttiilejä niin siihen menee jo purkamiseen vähän aikaa kun tankin kyljet ja tankki pitää purkaa.Kuulehan sen jos venttiilejä pitää säätää.
ja jos pyydät tarkastamaan venttiilejä niin siihen menee jo purkamiseen vähän aikaa kun tankin kyljet ja tankki pitää purkaa.Kuulehan sen jos venttiilejä pitää säätää.
-
- 3WD
joo mitä toi "blue honda trx" sano pitää hyvinkin paikaansa,mutta meillä päin tehdään tarkastukset ja purkuhommat itse.
Viimeksi muokannut suzuki-mies, 21 Helmi 2006 17:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- blue Honda Trx
- Tracks
itse vaihdoin ekat öljyt ja suodatin 600km eikä vaikuta takuuseen,kuulemma...HolyLight kirjoitti:käyttääkö kukaan mönkijää huollossa?![]()
Takuu ei vissiin pakota sitä sinne viemään? vai onko siinä joku pitää viedä kerran vuodessa viralliseen huoltoon jotta takuut pysyy tms
kyllä tossa opuksessa lukeepi että öljy ja suodatin vaihtoon 150km / 20 tuntia ja venttiilin välyksien, tyhjä käynnin, kytkimen yms yms tarkistus..
venat* pitää suorittaa honda huoltokorjaamon toimesta jollei omistajalla ole tarpeellisia työkaluja, säätöarvoja ja ammattitaitoa.
Noh se on miten sen sitten haluaa ottaa....
venat* pitää suorittaa honda huoltokorjaamon toimesta jollei omistajalla ole tarpeellisia työkaluja, säätöarvoja ja ammattitaitoa.
Noh se on miten sen sitten haluaa ottaa....
- opelman1
- 4WD
HolyLight kirjoitti:käyttääkö kukaan mönkijää huollossa?![]()
Takuu ei vissiin pakota sitä sinne viemään? vai onko siinä joku pitää viedä kerran vuodessa viralliseen huoltoon jotta takuut pysyy tms
Mulle ainaki mönkijän myyjä löi uuden öljynsuodattimen käteen ku ostin oman hondan, sano vaa että se eka 150km tulee nii nopeesti.
Nyt on sitte tullu jo pari kertaa vaihettua öljyt ite, venttiilit pitäs tarkastaa ku kuulostais että vois olla vähä liikaa välystä.
Kyllähän kaikki huollot voi tehdä ite eikä vaikuta takuuseen mitenkään,
niin ainakin sanottiin siellä mistä ostin laitteen.
- juniorijussi
- Tracks
- Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
- Viesti:
Ei kannata maksaa turhasta..Sivuillani on ohjeet venttilin säätöön tosin ei hääppöset ohjeet mutta kuitenkin..
Mullekin sanottiin, että huolto=säädöt.venttiilit ja öljyjen vaihdot hinta pyörii liikkeissä 190-250 euron paikkeilla.
Itse hakee öljyt ja suodattimet niin jää reilusti voitolle ,kun itse tekee.
Alfamerilta saa opuksia jos vinkkejä tarvii..
Moottorin sekä perien öljyn vaihto ei paljon helpompaa hommaa vois olla..
Eri asia on taas että jos kovin uusi peli ja haluaa merkkikohtaisen huollon jälleenmyynnin takia, mutta iso säästö tulee kyllä jo tuossa jos itse hommat tekee..
Mullekin sanottiin, että huolto=säädöt.venttiilit ja öljyjen vaihdot hinta pyörii liikkeissä 190-250 euron paikkeilla.
Itse hakee öljyt ja suodattimet niin jää reilusti voitolle ,kun itse tekee.
Alfamerilta saa opuksia jos vinkkejä tarvii..
Moottorin sekä perien öljyn vaihto ei paljon helpompaa hommaa vois olla..
Eri asia on taas että jos kovin uusi peli ja haluaa merkkikohtaisen huollon jälleenmyynnin takia, mutta iso säästö tulee kyllä jo tuossa jos itse hommat tekee..
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Honda Foreman 500 2012
Toi venttiili puoli tossa pikkasen kauhistuttaa etenkin ku ei ole lämmintä tallia ku ens syksynä aikasintaan missä voisi tehä eikä tosin tietoa moisesta säätämisestä ku ei ole tullut tehtyä semmosia judduja.
Öljyt vaihtelee kyllä tuolla viilemmässäkin ku siinä ei varmasti just ihmeitä aikaa mene.
Toinen mikä tossa oli pikkasen niinku mielessä oli takuu puoli.. ku monasti ne tuppaa katomaan jos menee itse sormeilemaan tai jos ei ole merkintöjä semmosten tekemisistä.
mutta hei kaiketi turhaan olen sitä nyt tuolla katoksen perukoilla pihtaillut ja piilotellut tuota kauheaa 20h rajaa odotellessa.... ei muuta ku ajoa ja omat sormet rasvaan...
Öljyt vaihtelee kyllä tuolla viilemmässäkin ku siinä ei varmasti just ihmeitä aikaa mene.
Toinen mikä tossa oli pikkasen niinku mielessä oli takuu puoli.. ku monasti ne tuppaa katomaan jos menee itse sormeilemaan tai jos ei ole merkintöjä semmosten tekemisistä.
mutta hei kaiketi turhaan olen sitä nyt tuolla katoksen perukoilla pihtaillut ja piilotellut tuota kauheaa 20h rajaa odotellessa.... ei muuta ku ajoa ja omat sormet rasvaan...