400 IRS-11

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

stongaan kiinnitetyt valot valaisevat myös tarakan ja muut mönkijän etuosan rakenteet. Kun valaistunut osa kohtaa iiriksen, niin se menee pieneksi ja kauaksi näkeminen heikkenee oleellisesti.

sama efekti autoissa jossa puolikkaat ja pitkät palaa samaan aikaan. Hyvältä näyttää, mutta ei näe pitkälle.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
hck
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 11 Elo 2010 19:41
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja hck »

Mul seatis palaa pitkät ja lyhyet samaan aikaan, kun pitkät kytketty. Näkee kyl hyvin, mutta syynähän tähän lienee se, että pitkät ja lyhyet on omissa umpioissaan.. :)

Mutta asiaan olikos roosa999 kokemuksia tost leveäst valomoduulist, että tekeekö noil mitään? Tarkotuksena oli laittaa yksi pelkästään joko 36w tai 72w. Jos laittas sen sittenki tohon etuhäkin poikki-putkeen niinkuin viljam oli tehny?? Voisko joku pikasesti kertoa riittääkö tos linkus akku poweri tohon 72w kunnol edes? Niin ja lompakko oheni taas hieman, eli pohja-panssari sarja tilattua tuli ja mallia ironbaltic. saa nähä mikä viritys sielt ny tulee sit? :lol:
hck
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 11 Elo 2010 19:41
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja hck »

Niin ja noihin tehoihin. Mulle tosiaan maahantuoja sanoi, että kaikki tulee tehtaalt valmiina rajoitettuna eli alle 15kw suomeen. Tämä tarkoittaa varmaan just, että pakopuolel saastelaitteet ja suuttimet pienet. Itse epäilisin että se lisähappi härveli mäkeen kunnon änäri ja isommat suuttimet ja kulku parannettu. Noi vaimentimet vois homman hoitaa ja tuskin tarviis paljon väkertääkkään??

http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... php?p=3712

http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... php?p=2123
Avatar
Bisse
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 29 Huhti 2010 19:50
Mönkijä:: Linhai 400 X-Way
Paikkakunta: Espoo

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja Bisse »

hck kirjoitti:Niin ja noihin tehoihin. Mulle tosiaan maahantuoja sanoi, että kaikki tulee tehtaalt valmiina rajoitettuna eli alle 15kw suomeen. Tämä tarkoittaa varmaan just, että pakopuolel saastelaitteet ja suuttimet pienet. Itse epäilisin että se lisähappi härveli mäkeen kunnon änäri ja isommat suuttimet ja kulku parannettu. Noi vaimentimet vois homman hoitaa ja tuskin tarviis paljon väkertääkkään??

http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... php?p=3712

http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... php?p=2123
Varmaan ihan päteviä vaimentimia, mutta noi 60-70 hv maksimitehot vähä arveluttaa, ettei vaan ois just sellaset tärykalvontuhot. Mut jos sä vaikka uhraudut koekaniiniks? Se lisähappihäristinhän työntää vaan lisää ilmaa sinne putkeen, joka ei haitanne ollenkaan jos on riittävän virtaava putki. Tuskin se ihan hirveesti muutenkaan tehoihin vaikuttaa. Noihin vaimentimiin ei varmaan tartte ku rakentaa ripustukset ja sovittimet putkeen. Mä kyllä varmaan laitan koko putken jemmaan oottamaan katsastusta, ettei tartte kokonaan uutta orkkista sitä varten hommata, kun toi alkuperänen näyttää siltä että ei hirveen monta vuotta enää kestä. Ni menis taas putken rakenteluks, mut äkkiäkös sitä. Sais ehkä sen pakokäyrän laipanki tehtyä tiiviimmäks, ja ehkä jonkun joustokappaleen siihen alkuun myös.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2011-2012
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2012-2013
hck
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 11 Elo 2010 19:41
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja hck »

En usko että ne äänet kasvaa sen pahemmaks, kun sillä tehoputki sarjallakaan. Kuka kehtais mitata ton tehopukiston putken halkasija vs vakio putken? Itse en rupea sitä putkea viel laittaan kun 33km ajettu koko vehkeellä vasta. Mut itse sen putkiston siihen kuitenki varmaan teen? Tos toi putkisto niin yksinkertainen et tuskin reilu metrist olen valmis maksamaan 350-400e jos pari mutkaa. Mut kuitenki taas käy silleen, et parin viikon pääst epämääräisiä kuvia, kun linhaihin pakoputkisto hitsailtu? :lol: Jos omalle työlleen ei palkkaa laske varmaan vajaa 200 selviää, että kokoputkisto on uusi. Mahollista tietenki tehdä siististi slipari, että sais nopeasti vaihdeltua vakion ja vapaammin virtaavan välillä.
hck
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 11 Elo 2010 19:41
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja hck »

Onko porukal linhait sanonu työsopimuksen irti ja tallis niitä korjaamas, kun niin hiljasta täällä?? :lol:
Avatar
Miqu
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 09 Joulu 2006 15:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja Miqu »

Sen verran rapee keli et ei viitsi edes lähtee kokeilemaan käyntiin.
Linhai 400 4x4
hck
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 11 Elo 2010 19:41
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja hck »

Vähän epäilen, että ilman lämmitystä saa sitä kevättä odotella käynnistymisen suhteen?? :D
Jos mönkkäri toimii muuten, niin enstalveks joku lämmitin kyhättävä siihen.
Pakkaset lauhtus, niin pitäs öljyt vaihtaa melkein ekaan kertaan nyt. Mitkähän olis järkihintaiset peräöljyt tohon?
Avatar
FinnDRZ
3WD
Viestit: 87
Liittynyt: 03 Syys 2010 15:24
Mönkijä:: CForce 450
Paikkakunta: Myrskylä

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja FinnDRZ »

hck kirjoitti:Onko porukal linhait sanonu työsopimuksen irti ja tallis niitä korjaamas, kun niin hiljasta täällä?? :lol:
uusi kytkin http://www.unionmaterial.com/Instructio ... 1-mini.pdf ja varin "rullat" http://www.unionmaterial.com/rollerweight6.htm odottelee pöydällä, ei vaan huvita lähteä asentelemaan kun tallissa kylmempää kun ulkona... Kovasti kyllä kiinnostaa nähdä onko miten vaikutusta uusilla osilla.
-Etelä-Suomen Offroad ry -
hck
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 11 Elo 2010 19:41
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja hck »

Paljonko kustantaa toi kytkin, jos saa udella? Tuleeks se täydellisenä rummun kans vai ilman? Mikäs tos oli se kytkimen halkaisia? :roll:
Avatar
FinnDRZ
3WD
Viestit: 87
Liittynyt: 03 Syys 2010 15:24
Mönkijä:: CForce 450
Paikkakunta: Myrskylä

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja FinnDRZ »

noin 250€ taitaa olla listahinta, pelkkä kytkin ilman kelloa, halkaisija 165mm (taijotainsinnepäin). rullat taisivat olla n50€ satsi, tuli 2 sarjaa, 12g ja 13g.
kytkimen mukana tuli sieluton kasa erivahvuisia jousia ja säätöesimerkkejä, sekä jotain prikkoja takavarin jousen alle.
sain koko kasan tuntuvasti edullisemmmin kun lupasin myyjälle että kerron kokemuksista... ensivaikutelmana laadukkaan oloinen paketti, katsotaan ensi viikolla miten onnistuu asennus...
-Etelä-Suomen Offroad ry -
Avatar
Bisse
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 29 Huhti 2010 19:50
Mönkijä:: Linhai 400 X-Way
Paikkakunta: Espoo

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja Bisse »

hck kirjoitti:Onko porukal linhait sanonu työsopimuksen irti ja tallis niitä korjaamas, kun niin hiljasta täällä?? :lol:
Ei kun Linhait toimii niin hyvin ettei malta olla ajamatta! Nythän on mitä parhaat ajokelitki.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2011-2012
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2012-2013
Avatar
Miqu
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 09 Joulu 2006 15:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja Miqu »

Pakkanen hellitti niin käytiin vähän auraamassa juniorin kanssa.
Kuva
Linhai 400 4x4
hck
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 11 Elo 2010 19:41
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja hck »

Moro taas. Kertokaas mittee öljyjä olette koneissanne käyttäneet? Kiinnostais esim onko kukaan kokeillu tuota mag1 öljyä, mitä motonetti ainakin myy.. Ostin ölpät linkkuun nimittäin. Koneeseen tulee se motulin 5000 osa synteettinen 10w40 ja periin ja vaihteistoon tämä mag1 80w90 öljy missä ainakin pitäs olla lisäaine etuperää ajatellen. Aijon samaa litkua siis pistää kumpaanki perään ja vaihteistoon. Hinta ei ainakaan paha öljyl ollu ja amerikkalais valmisteista. hinta siis vajaa 7e litra. :lol:
Avatar
Bisse
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 29 Huhti 2010 19:50
Mönkijä:: Linhai 400 X-Way
Paikkakunta: Espoo

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja Bisse »

Moi vaan, mä oon moottorissa käyttäny tota Mobilin Delvacia 15W40 (samaa ainetta kaikkiin laitteisiin) ja talvipakkasilla sitte Mobilin täyssynteettistä (3000?) 5W40. Lootassa ja perässä Mobilin HD:tä (GL5) ja etuperässä vielä LS-lisäaineistus. Moottoriin oon vaihtanu about tonnin välein, ja noi muut joka toinen kerta. Ekan oman öljynvaihdon jälkeen rupes etuperän kitkalukkoki pitään. Sitä ennen oli myyjä tehny yhen huollon luovutushuollon jälkeen, mitä lie laittanu sisään. Eikös Mobiliki lie jenkkituotetta? Ja Motonetistä saa. Periin muuten menee tosi vähän öljyä ja etuperään on tosi harvinaisen kettumaista vaihtaa öljy, vanha pohjapeltiä pitkin valuttaen pois ja uus letkun kanssa tuskallisen hitaasti sisään.
Viimeksi muokannut cotcot, 08 Elo 2013 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus poistettu.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2011-2012
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2012-2013
Vastaa Viestiin