Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Rautakauppaan mars,vastaavia kyllä löytyy.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Otra »

On minulla kyllä ulosvetäjiä saatavilla vaikka minkälaisia, sovitteet tarvii vaan väsätä.
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
mathyy
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Helmi 2012 11:16

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mathyy »

Itselläni on kohta ollut vuoden Polaris 550 EFI- traktorimönkijä ja siinä on koko ajan kaikenlaista pientä vikaa. Isoin ongelma on varmaan nelivedon "pätkiminen". Neliveto toimii joskus moitteetta, joskus pienen katkaisijan klipsuttelun jälkeen ja useimmiten ei ollenkaan. Valitin siitä jo ekassa huollossa ja siellä väitettiin, että mittarilasissa oleva halkeama hajoittaa nelivedon. Mönkijää on pidetty sateensuojassa ja en ole sillä paljoa sateella ajellut. Halkemasta lasissa varmaan johtuu se, että mittariston lukemat pomppivat ja välillä siinä ei näy mitään. Uusimpana nytten on tullut pauke ja sen myötä tehojen häviäminen. Eilen paukkeen jälkeen mönkijä sammui ja ei lähde enää käyntiin. Se vika kaiketi on tulpassa? Mönkijällä on nyt ajettu 65 tuntia ja kohta oisi toinen huolto. Takuuta on vielä jäljellä. Hyviä suosituksia mitä tehdä, kun huoltopaikan suhtautuminen asiaan on tuota luokkaa?

Ymmärtääkseni ko vehkeen neliveto on riippuvainen siitä boksista mikä ei ole edes mittariston alla?
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Tervevaan terve!!Terveluloo kirjootteloon.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
mathyy
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Helmi 2012 11:16

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja mathyy »

gamo500 kirjoitti:Tervevaan terve!!Terveluloo kirjootteloon.
Kiitosta kiitosta kovasti. Muuten täytyy sanoa, että mönkijän kätevyys metsätöissä on yllättänyt itseni oikeinkin positiivisesti. Niinkuin kaveri sanoi; vastaa entisajan hevosta
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

mathyy kirjoitti:Isoin ongelma on varmaan nelivedon "pätkiminen". Neliveto toimii joskus moitteetta, joskus pienen katkaisijan klipsuttelun jälkeen ja useimmiten ei ollenkaan. Valitin siitä jo ekassa huollossa ja siellä väitettiin, että mittarilasissa oleva halkeama hajoittaa nelivedon
Se mittaristo on siinä pollessa kaiken sydän... Se ohjaa nelivedon toimintaa kokonaan. Jos se saa pisarankin kosteutta niin todennäköisesti alkaa neliveto sekoileen...
mathyy kirjoitti:Mönkijää on pidetty sateensuojassa ja en ole sillä paljoa sateella ajellut. Halkemasta lasissa varmaan johtuu se, että mittariston lukemat pomppivat ja välillä siinä ei näy mitään.
Viittaa vahvasti siihen että sielä on sateesta huolimatta tiivistynyt kosteutta sisään ja se sekoilee... Ei taida mennä takuisiin ja hintaa taitaa olla aika suolaisesti..
mathyy kirjoitti:Eilen paukkeen jälkeen mönkijä sammui ja ei lähde enää käyntiin. Se vika kaiketi on tulpassa?
Tulppa olis hyvä tarkastaa... toinen on kaasuvaijerin pituus. Siinä on kaasvaijerin hittämisen varalle kytkin kaasuvipukotelossa joka toimiessaan sammuttaa koneen. Viisaammat vois kertoo kuinka päin noi kärjet piti olla kun ei ite muista.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Taisin joskus kysellä mittarin hintaa 02:seen,oliko n.500e.Aikansa otti ja kuivui.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

onkohan sitä kukaan tutkinut, että tarvitseeko se sitä mittaria oikeasti. Luulis, että ottas sen vaan pois ja vetäs nelivedolle kytkimen jolla saisi siihen sähköt yms. Samalla lähtis pakkirajoittimet yms pois.

mullakin on pieni halkeama mittarin lasissa, laitoin siihen teippiä. Oli joskus autom lampun lasissa ihan reikä kiveniskemästä ja kontakti muovi piti vedet pihalla 5 vuotta. Pesut ja kaikki.
“Unnatural work produces too much stress.”
Avatar
Sandman1
6WD
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Niin uskomattomalta kun se kuulostaa niin pollen ruiskuvehkeet on CAN-väyläisiä laitteita... Eihän se sitä tarkota notteiko se pelais vaan veikkaan sitä, että moottorinohjaus menee vikatilaan ilman mittaristoa... Ei tietenkään mitään varmuutta ole, kun ei oo testannut...

edit:
Niin se teippi pitää laittaa reikään ennen kuin se vesi menee sinne :biggrin:
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 09:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jaket »

sama se on triumhin moottoripyörissä. Ilman mittaria ei käy kun on can vãylä. mutta senkin saa toimimaan kun sopivalla vastuksella päättää can väylän. Esim after market mittareilla ne pitää päättää.

JT
“Unnatural work produces too much stress.”
turja
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Tammi 2012 21:58

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja turja »

Kellään tietoo onko polariksen nykyinen vinssi warnin tekeleitä , kun sellainen sattui menee kaput . Oli vaijeri puolautunut epätasaisesti toiseen laitaan ja kuori sanoi poks ,kuulemma väärin käytetty ei takuuseen .Ja mielenkiintoinen seikka ei varaosia saatavilla kyseiseen vinssiin 2012 850xp ja pollen tarroilla vinssi........?
:doubt:
Avatar
rene
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Maalis 2007 17:12

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rene »

prkle. tuli viime viikolla uusi 850 xp ostettua ja ei oikein hyvin alkanu, piti ihme meteliä, sammus ja nyt se v..un vehje ei lähe käymään :( vinssin kaukosäätö oli myös turha ostos ku mykkä sekin :(
takavilkkukin oli pimeä jo luovutuksessa...no se on pikkujuttu.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

...eikä kannata ,viedä takuu korjaukseen. :roll:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
rene
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Maalis 2007 17:12

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rene »

no mitäpä luulet, sinnepä sen tietysti vien. Mutta ei se vit...sta poista et uus kampe ja heti mykkä, saa sit palata fiskarsin käytöön lumen siirtelyssä.

edit: eipä tarvinu viedä huoltoon :D , tuli vielä kokeiltua vaihtaa uudet tulpat ni taas pelittää :D , nehän ei taida olla edes takuun alaisia juttuja.
Kokeilin eilen putsailla vanhoja tulppia mut se ei auttanu, joten ostin vielä pakkiin varakynttilät ni ei sit seuraavaksi jää niistä kiinni.
Vastaa Viestiin