4x4

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
gaz69
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Loka 2005 19:37
Paikkakunta: Mli/Sln

Viesti Kirjoittaja gaz69 »

Niin pulttijako taitaa olla takana se 4/4, eli 4*100 ja edessä niinkin eksoottinen kuin 4*156.. muut voi varmaan varmentaa(ei ole konetta täällä mistä mitata). ja jos joku keksii jostain ne hyvät "kesänakit" tai siihen rinnastettavat.. mielellään mahdollisimman korkeat (esim. 26"), niin kannattaa vihjasta..
Avatar
Jari
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Elo 2005 20:24
Mönkijä:: TGB Blade 550
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jari »

Dodiih nytte on sitte linkkuun aura tullut asennettua sarjoineen päivineen ja pientä liittimien suojausta jostain paikoista ja peruutus ja vilkkuäänet hävitetty ja peruutuksen rajotinkin on nyt kokonaan poistettu. Nyt on tarkoitus lähteä teille! :)
Mikä perkeleen allekirjoitus?
Avatar
Jari
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Elo 2005 20:24
Mönkijä:: TGB Blade 550
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jari »

Tuli muuten mieleen että onko Huihaita rajoitettu jostain muualtakin kuin pakoputkesta ja sitten se kaasun asento?
Edit: näköjään siellä on sitte sytytyksessä joku rajotin yv:llä vaa tulemaan "arvelut" miten se voitaisiin poistaa ;)
Mikä perkeleen allekirjoitus?
Avatar
Jari
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Elo 2005 20:24
Mönkijä:: TGB Blade 550
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jari »

Tuli tässä mieleen että ottaako neliveto huihaissa mitenkään vastaan jos takarenkaat ovat suuremmat kuin eturenkaat jos ajaa neliveto päällä?

Edit: onkos teillä ollu toi variaattorin lautasen pultti tiukalla siinä edessä kun ei meinaa lähteä auki vaikka on 8 kiloa kompurassa ja pulttipyssy täysillä ja vasemmalle päin yritän avata. Eikä näyttänyt olevan kierteitäkään väärinpäin
Mikä perkeleen allekirjoitus?
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

Jari kirjoitti:onkos teillä ollu toi variaattorin lautasen pultti tiukalla siinä edessä kun ei meinaa lähteä auki vaikka on 8 kiloa kompurassa ja pulttipyssy täysillä ja vasemmalle päin yritän avata. Eikä näyttänyt olevan kierteitäkään väärinpäin
on :)
välittää.....
Avatar
Jari
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Elo 2005 20:24
Mönkijä:: TGB Blade 550
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jari »

Ei auta muuta ku passittaa HKL:n varikolle josta löytyy todella tehokas pulttikone :)
Mikä perkeleen allekirjoitus?
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Jari kirjoitti:Ei auta muuta ku passittaa HKL:n varikolle josta löytyy todella tehokas pulttikone :)
Siellä on kirrelukiteaine joka pehmenee lämmitettäessä. Tarkista myös se kierreasia, sillä monissa kytkimissä on vääränkätinen kierre. Sitten siihen vaikka kuumapuhaltimella reilut lämmöt niin jopa aukeaa. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

kierre on ihan "normi" eli aukee vasta- ja kiinni myötäpäivään.
välittää.....
Avatar
Jari
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Elo 2005 20:24
Mönkijä:: TGB Blade 550
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jari »

Vari on putsattu ja TÖRKEÄSTI tavaraa olikin.
Mikä perkeleen allekirjoitus?
Avatar
Jari
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Elo 2005 20:24
Mönkijä:: TGB Blade 550
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jari »

Jooh, sitte ku sais vielä tietoon paljonko vaihteistoon pitää laittaa öljyä ja etuperän tilavuus että takaperän tilavuus
Mikä perkeleen allekirjoitus?
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Vaihteistoon öljyä kunnes mittatikun asteikko kastuu ja näyttää oikeat lukemat. 8)

Perän öljyistä oli 260:n ohjekirjassa maininta että täyttöaukosta näkyvään mutkaan asti. Vaikee kuvailla tässä vaiheessa lomaa mutta eniveis. Etuperästä ei sitten niiin pientäkään hajua. :D
Avatar
Jari
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Elo 2005 20:24
Mönkijä:: TGB Blade 550
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jari »

Noh noh sen verta saikin jo tietoa kun luki tuota enkunkielistä ohjekirjaa hyvällä englantilla niin 3 desiä (300 ml) ois siellä perässä. Ja sitten ihmetytti kun vaihteistoon maahantuoja oli laittanut punaista öljyä "automaattiöljy?" Noh ajan vielä sen verta että 100 tulee linssiin niin pääsee vaihtaa öljykkeet pois.
Mikä perkeleen allekirjoitus?
Kiinan poika
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Maalis 2006 17:21
Paikkakunta: Etelä-Savo

Kokemuksia 300 4X4 linkusta

Viesti Kirjoittaja Kiinan poika »

No niin! Nyt on Linhaista kokemusta parinviikon ajalta ja 237 km verran. Olen ollut ihan tyytyväinen. Lähtee käyntiin tosi nätisti. Mukavan hiljaiset äänet, ei häiritse naapuria, vaikka vähän innostuis omalla tontillakin pöristelemään. "Vaihteisto" kytkeytyy tosi hyvin päälle. Aivan kuten 4X4 lehden testissäkin mainittiin. Erillinen "seisontajarrukeppi" on helppo käyttää. Pakkivälitys on pitkä, mutta auttaapahan nopeaan poistumiseen myös taaksepäin :lol: Tukeva ajaa myös kauniimman sukupuolen edustajan kanssa. Tilaa riittävästi. Ohjaus pikkaisen puoltaa, mutta kunhan kerkeän, niin yritän säätää vähän kulmia, niin eiköhän tuo meno suorene. Vilkkujen ja peruutuksen varoitus-summeri kylläkin joutaa kytkeä pois päältä, kunhan saan paikallistettua missä se summeri etumuovin alla piipittää. Tämä linkku, kun on tieliikenneversio, niin se kääntää päitä kyllä ihan tarpeeksi muutenkin . On meinaa tuo "tieliikennemönkiminen" täälläpäin vielä uusi asia. Selittele siinä sitten ihmettelijöille, että kun en vaan meinaa aikuistua millionkaan. Olen nimittäin ihan aikamies... Niin eikä sekään ole mukavaa, jos linkun vilkun piipityksen takia joku sokea-parka kävelee auton alle liikennevaloissa. Sorry kevennys! Öljyt olen vaihdattanut linkkuuni jo kaksi kertaa. 100 km kohdalla ja sitten taas 200 km kohdalla. Ihan on tullut propusta asiallisen näköistä öljyä. Ei ole ollut metallijätöksiä suodattimessa. Minä olen ollut oikein ylivarovainen sisäänajon kanssa. Säädin kaasukahvan heti niin, ettei tule vahingossakaan huudatettua liian isoilla kierroksilla konetta. Olen ajanut hyvin maltillisesti vaihtelevilla nopeuksilla, enkä ole rasittanut linkkua viekä työnteolla. Hitaasti hyvä tulee. Teen sisäänajon mahdollisimman hyvin, jotta käyttöikä pitenee eikä maahnatuojalla ole moittimista, jos jotain yllättävää ilmenee. Koneet on aina koneita. Niiden asianmukaisella käytöllä kuitenkin parannetaan huomattavasti niiden kestävyyttä oli ne sitten kiinalaisia tai mitä vaan. Mutta nyt on jo niin pitkä kirjoitus, että sorry vaan! Jatkan myöhemmin lisää. Tähän mennessä positiivisia kokemuksia. nimimerkillä: Tarkka tavarastaan (roistaan) :D
Suomi-Kiina ystävyys-seura :)
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Siihen puoltamiseen auttaa myös jos laittaa samat ilmanpaineet joka renkaaseen. :wink:
Kiinan poika
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Maalis 2006 17:21
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Kiinan poika »

Heips!

Joo, kyllä paineet oli samat renkaissa. Näyttäis tuo oikeanpuoleinen rengas olevan vähän enemmän ulospäin kääntymässä / harittamassa. Pitää ilmeisesti säätää. Tyhmä kysymys, mutta osaako joku sanoa pitääkö siinä olla joku haritus vai onko renkaat aivan suorassa eteenpäin, niinkuin luulis? Hyvin on kinuski muuten toiminut. Tänään 67 km ajoa. Hätävarjelun liioitteluna vaihdoin taas öljyt (300km). Jos vaikka nyt malttais odottaa sinne 500km huoltoon ja antaa sitten vaihtaa ne ja tehdä muut tarpeelliset huoltotoimenpiteet. :wink:
Suomi-Kiina ystävyys-seura :)
Vastaa Viestiin