Jt valmistamia rattaita saa 901-904. Eturatas jt1309-15 elikkä 15 piikkinen eturatas, muistaakseni 14 ja 15 saa ja takana jt1350-38. Takarattaita löytyy 36, 38, 40 ja 42. 15/38 on aika passeli välitys crossirenkailla. Olikohan kehämitta renkaalla 160cm. Pitäis jaksaa vetää rajoittimelle. Mittari näyttää 145km/h ja gps 125km/h todellista. Jt-rattaita myy normi mp-liikkeet. Niin ja ketjuhan 520. En muista lenkkimäärää, mutta löytyy täältä kun hakee merkkiosia dinliin haulla.
Pärrä kirjoitti: Tuossa omaan 901 jarrupala kädessä löysin tällaiset Ferodon numerolla sopivat FDB 313 SG etu ja FDB314 P taka. SG tarkoittaa sinter grip ja P platinium.
Sitten JT valmistamia hammasrattaita löytyy taakse numerolla 1350, 36,38,39 hampaisia. Ainakin vaasassa paikallisessa mp-liikkeessä on JT-rattaiden manuali mistä näkee esim. takarattaan pulttivälin, -lukumäärän ja keskireiän halkaisian, niin ja tiettu ketju 520.
Eturattaissa näkee boorien lukumäärän, halkaisijan boorin pohjalta ja päältä. Ketjun pituus vaihtelee 93-96 lenkkiä välityksistä riippuen. Turhaa siis ostaa mitään 120 lenkkistä ja maksaa turhasta. Mutta sen verran ketjusta ettei mitään rimpulaa kannata laittaa, niin kuin edellinen omistaja omassani. Koska kyseessä on yksisylinterinen, ison moottorijarrun omaava moottori ja takaratas on kiinteesti (lue boorituksella) taka-akselissa, niin ketjulle tulee kiihdytyksessä ja jarrutuksissa kovia teräviä iskuja, vaikkei moottorissa nyt mitään hirveitä voimi olekkaan. Vertaan 1000 ratakawaani, jossa +170 hv takapyörältä dynottu. Dinliin laitoin nyt DID 520 ZVM, jota ei varmaankaan tarvitse kiristellä.
Puuhis83 kirjoitti:Laitoin tilaten uuden 36 piikkisen takarattaan. Kannattaako kaivella vanhasta magneetti irti vai hommata uus?
Jos ei satu uutta magneettia heti oleen käsillä, niin selviät sillä vanhallakin oikein mukavasti (edellyttäen tietysti, että sulla on nyt alkuperänen ratas paikoillaan). Papukaijoilla vaan kiinni ja pyöräyttää, niin irtos ainakin omasta orkkisrattaasta melko kivuttomasti. Uutta ratasta ja magneettia pyyhkäsin hiukan xyleenillä ja tökkäsin magneetin paikoilleen pikaliiman avustuksella ja hyvinhän toi on paikoillaan pysyny kohta 1000km.
Äsken kattelin et sen verran vähän on magneettia näkyvissä että jää kyllä irroittamatta. Täytyy saada toinen jostain.. Sais ne ryjät tulla viikonlopuks..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Bansku81 kirjoitti:
Mites muuten tuo takarattaan vaihto vaikuttaa nopeusmittarin toimintaan? Itsellä on 15/38 ratastus ja ottaa mittariin 135km/h, todellista joku 125-130km/h ja tuolloin kierroksia jossain 8000 paikkeilla.
Jt:n 36 piikkiseen sai itte porata magneetille paikan. Sai vielä aikalailla samalle kehälle kuin 38 piikkisessä. Eli nopeus näyttämä pitäis kait pysyä samana.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Bansku81 kirjoitti:
Mites muuten tuo takarattaan vaihto vaikuttaa nopeusmittarin toimintaan? Itsellä on 15/38 ratastus ja ottaa mittariin 135km/h, todellista joku 125-130km/h ja tuolloin kierroksia jossain 8000 paikkeilla.
Jt:n 36 piikkiseen sai itte porata magneetille paikan. Sai vielä aikalailla samalle kehälle kuin 38 piikkisessä. Eli nopeus näyttämä pitäis kait pysyä samana.
Tuo magneetin etäisyys esmes akselistahan ei pitäisi vaikuttaa nopeusmittarin näyttöön lukemia vähentävästi tai kasvattavasti. Vaan nopeusmittarin näyttöönhan vaikuttaa ainoastaan kuinka vikkelästi magneetti anturin ohi viuhuu. Eli pienemmän takarattaan vaihdon myötä takarenkaat pyörii vikkelämmin ja mittarinopeudenkin pitäisi kasvaa.
Niin siis tätä juuri pohdin että jos fr0zin tilhi kiertää rajoittajalle vitosella niin aika vähän ottaa vauhtia, mutta tarkistin juuri että taitaa olla 42 piikkinen vakiona, eli ihan linjassa menee.
Bansku81 kirjoitti:Niin siis tätä juuri pohdin että jos fr0zin tilhi kiertää rajoittajalle vitosella niin aika vähän ottaa vauhtia, mutta tarkistin juuri että taitaa olla 42 piikkinen vakiona, eli ihan linjassa menee.
Joo vitonen on meikäläisellä oikein yleisvaihde tällä hetkellä.
Pystyy hissuttelee ihan hissuksee tai meneemään isompaa kovaa... Aina pito häviää kun peukaloa oikaisee...
fr0z kirjoitti: Aina pito häviää kun peukaloa oikaisee...
Se iloa häviää viimeistään huhti-toukokuussa
Sit pitää varmaan alkaa niitä lääkkeitä keksimään.
Aika hurja peli tosin sais olla että kuivalla kestopäällysteellä pito häviäis vitosella kaasusta. Ehkäi ihan sellaselle oo kuitenkaan tarvista.