LINHAI 300 4x4 mielipiteitä
Re: LINHAI 300 4x4 mielipiteitä
Kuinkas porukalla on kolmisatasessa kytkin kestäny? Itellä kytkin paloi/kului loppuun 9km ajon jälkeen. Kyseessä täysin uusi kapistus. Maahantuoja ei suostu korvaamaan takuuseen, koska on kuluva osa ja väittää, että laitetta on käytetty väärin. Lähinnä tiellä olen ajanut ja käyttänyt hidasta vaihdetta. Vein mönkijän huoltoon, jossa selvisi myös, että vaihteiston säädöt on ollut pielessä. Maahantuoja kiistää tämän vaikutuksen kytkimen toimintaan. Onko kellään mitään vastaavia kokemuksia, koska harkitsen vakavasti asian riitauttamista.
Vaikka mulla nyt on nelisatanen, ni viimeks kun about 5000km kohalla katoin kytkintä ni ei ollu vielä kulumisen merkkejä näkyvissä. Pääasiassa tieajoa mulla myös. Toi 9km on tosi vähän huomioiden että mulla oli nelisen kilsaa mittarissa kun omani hain. Kyllähän kytkimen pitäis tuhansia kilsoja kestää kuitenki.miishaa kirjoitti:Kuinkas porukalla on kolmisatasessa kytkin kestäny? Itellä kytkin paloi/kului loppuun 9km ajon jälkeen. Kyseessä täysin uusi kapistus. Maahantuoja ei suostu korvaamaan takuuseen, koska on kuluva osa ja väittää, että laitetta on käytetty väärin. Lähinnä tiellä olen ajanut ja käyttänyt hidasta vaihdetta. Vein mönkijän huoltoon, jossa selvisi myös, että vaihteiston säädöt on ollut pielessä. Maahantuoja kiistää tämän vaikutuksen kytkimen toimintaan. Onko kellään mitään vastaavia kokemuksia, koska harkitsen vakavasti asian riitauttamista.
Jos tolla vaihteiston säädöllä tarkotetaan vaihdevivuston säätöä, ei se mun mielestä vaikuta kytkimeen, vaan lähinnä vaihteiden kytkeytymiseen. Tietty se voi aiheuttaa sen että luulee kytkevänsä hitaan, mutta kytkeeki nopeen vaihteen ja sitte kärryä vetäessä tai maastossa ajaessa se voi äkkiä polttaa kytkimen. Paljonko sulla on tyhjäkäynti ollu? Ohjearvohan on 1450-1550. Eikä kytkin oo haissu missään vaiheessa?
Ilman muuta tommonen pitää riitauttaa mun mielestä. Tietty voi myös (ensin) kysellä mitä muut edustajat on mieltä asiasta.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2011-2012
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2012-2013
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2011-2012
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2012-2013
Heti alun alkaen laite haisi hieman ihmeelliselle, mutta luulin sen olevan normaalia ja uutuuden karheutta. Silloin kun myyjä laitteen minulle toimitti niin tyhjäkäynti oli 1900. Se säädettiin sitten 1600 paikkeille myyjän toimesta. 4km oli tuossakin taulussa kun se minulle tuli.
- prkl007
- 6WD
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Kyllähän sen virhekäytöllä saa vähän liian helposti sököksi (esim. pakin pitkän välityksen vuoksi)...vanhemmissa kolmisatkuissahan kytkin oli ainakin hieman pienempi kuin juhlamalleissa ja uudemmissa. Paljon kuullu juttuja aikoinaan, että muutamia meni ihan uusissa peleissä. Itse ajoin varmaan 4000km maastoajoa ekalla kytkimellä (tiedostaen tuon kytkimen heikkouden - eli riittävän ajoissa vinssiin tarttuen), josta oli sitten palat loppu. Jos ei mee takuuseen, niin ei sitä kauaa kannata surra - vajaa satasen se taitanee maksaa ja vaihtoon menee reilu vartti aikaa.
ps. missäpäin Suomea vaikutat? Minulla taitaa olla jäänyt vanhasta Linkusta yksi kytkin talliin - saat ilmaiseksi, jos noudat jostain täältä satakunnan seutuvilta
ps. missäpäin Suomea vaikutat? Minulla taitaa olla jäänyt vanhasta Linkusta yksi kytkin talliin - saat ilmaiseksi, jos noudat jostain täältä satakunnan seutuvilta
-
- 2WD
- Mönkijä:: Linhai IRS 400 -11 TL
Jotenkin tuntuu ihmeeltä että noilla kilometreillä saisi kytkimen poltettua loppuun.miishaa kirjoitti:Kuinkas porukalla on kolmisatasessa kytkin kestäny? Itellä kytkin paloi/kului loppuun 9km ajon jälkeen. Kyseessä täysin uusi kapistus. Maahantuoja ei suostu korvaamaan takuuseen, koska on kuluva osa ja väittää, että laitetta on käytetty väärin. Lähinnä tiellä olen ajanut ja käyttänyt hidasta vaihdetta. Vein mönkijän huoltoon, jossa selvisi myös, että vaihteiston säädöt on ollut pielessä. Maahantuoja kiistää tämän vaikutuksen kytkimen toimintaan. Onko kellään mitään vastaavia kokemuksia, koska harkitsen vakavasti asian riitauttamista.
Kaverin nelisatasessa irtosi kytkimen pinnat noin 300km kohdalla ja se ainakin meni takuuseen.
Toki näillähän on kaksi maahantuojaa ja on ollut suuria eroja takuu remonttien korvaamisissa.
onks pakko jos ei taho??
Minulla oli 300 4X4 50A mallissa lähtenyt yhdestä kytkimen käpälästä kitkapinta irti josta johtuen alumiininen käpälä oli päässyt hankaamaan kytkimen kelloa vasten. Oli kuin olisi uudenvuoden tinat roiskittu pitkin variaattorin koppaa kun oli alumiini käpälä sulanut. Metrejä 1600km, tiedä sitten miten kauan ollut tuo kytkin rikkonainen. Tähänhän olisi mahdollista uusia laadukkaampi kuten esimerkiksi Malossin kytkin. Nuita myy moposport, us-tuonti jne.
- mönky
- 6WD
- Mönkijä:: KQ700
- Viesti:
Toi on ihan normaalia linhain kytkimen toimintaaMattiM kirjoitti:Minulla oli 300 4X4 50A mallissa lähtenyt yhdestä kytkimen käpälästä kitkapinta irti josta johtuen alumiininen käpälä oli päässyt hankaamaan kytkimen kelloa vasten. Oli kuin olisi uudenvuoden tinat roiskittu pitkin variaattorin koppaa kun oli alumiini käpälä sulanut. Metrejä 1600km, tiedä sitten miten kauan ollut tuo kytkin rikkonainen. Tähänhän olisi mahdollista uusia laadukkaampi kuten esimerkiksi Malossin kytkin. Nuita myy moposport, us-tuonti jne.

Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
Nyt on paikallaan uusi kytkin. Koko minulla olo ajan variaattori piti pienen kalkatuksen joka kerta kun kaasua painoi niin että kytkin otti kiinni. Kuvittelin tuon jo olevan normaalia kun mitään oireita ei ollut, kytkin tuntui pitävän kohtuu hyvin kahdella käpälällä. Kalina kuitenkin hävisi uuden kytkimen myötä.MattiM kirjoitti:Minulla oli 300 4X4 50A mallissa lähtenyt yhdestä kytkimen käpälästä kitkapinta irti josta johtuen alumiininen käpälä oli päässyt hankaamaan kytkimen kelloa vasten. Oli kuin olisi uudenvuoden tinat roiskittu pitkin variaattorin koppaa kun oli alumiini käpälä sulanut. Metrejä 1600km, tiedä sitten miten kauan ollut tuo kytkin rikkonainen. Tähänhän olisi mahdollista uusia laadukkaampi kuten esimerkiksi Malossin kytkin. Nuita myy moposport, us-tuonti jne.
Noniin, nyt sain muutaman viikon odotuksen jälkeen Linkun takaisin huollosta. Maahantuoja suostui lopulta lähettämään uuden kytkimen. Samalla tehtiin ensihuolto, jossa vaihdettiinkin sitten kaikki mahdolliset rasvat yms. Tuossa äsken kun heitin lenkkiä ja aurasin pihaa, niin tuntui, että vaihteiden kytkeytyminen oli melko "väkinäistä". Varsinkin hidas puoli meni välillä hankalasti päälle. Nopee ja pakki pelitti paremmin. Onko tuo ihan normaalin kuuloista vaihteiston toimintaa näissä linkuissa? Tyhjäkäynti kylmänä 1600 ja lämpösenä 1300.miishaa kirjoitti:Kuinkas porukalla on kolmisatasessa kytkin kestäny? Itellä kytkin paloi/kului loppuun 9km ajon jälkeen. Kyseessä täysin uusi kapistus. Maahantuoja ei suostu korvaamaan takuuseen, koska on kuluva osa ja väittää, että laitetta on käytetty väärin. Lähinnä tiellä olen ajanut ja käyttänyt hidasta vaihdetta. Vein mönkijän huoltoon, jossa selvisi myös, että vaihteiston säädöt on ollut pielessä. Maahantuoja kiistää tämän vaikutuksen kytkimen toimintaan. Onko kellään mitään vastaavia kokemuksia, koska harkitsen vakavasti asian riitauttamista.
Osaiskohan joku viisaampi kertoa mikä voisi olla semmonen rasittava piipitys ääni, mikä rupee välillä soimaan tyhjäkäynnillä ja joskus myös ajossa?
-
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
oiskos peruutus piippari?
Ei ole pakin piipitys tuo ääni.
Olisko että 2WD/4WD kytkentä ei ole onnistunut. Ohjekirja kertoo että alkaa piipittämään ellei kytkeydy minuutin kuluessa. Itsellä ainakin lakkaa piipittämästä, kun sammuttaa ja starttaa uudelleen.
Tuohan se voi hyvinkin olla. Toivotaan ettei ala sen kummemmin renkkaamaan.
-
- Noppeli
Oona ajellu otsikon mukaisella härvelillä tässä jonkin aikaa ja ihan kelpo peli vaikka onkin muutaman vuoden vanha. Se mikä on paskaa riippuu paljolti henkilökohtaisesti rahapussista. jos olis vara ostaa merkkilaite, voisin sanoa ihan samaa että ei kannata mitään pokemonpalloa ostaa, mutta kuljen muutaman kilometrin matkää töihin ja oonpa vähän puitaki hinannu metsästä ihan vetokoukulla ja hyvin pelittää. Mutta onhan nää makuasioita ja minkälainen yksilö kullekkin sattunut. Jos ostat käytetyn, katso että siinä on reilusti kilometrejä niin tiedät sen toimivan/toimineen!