Viimax:in Honda 500FA

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Re: Viimax:in Honda 500FA

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Oliskos melko yleistä että L7E ja T3 polleissa on BC vakiona. Moni vaan taitaa vaihtaa ne reippaampiin renkaisiin heti oston yhteydessä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
ViiMax
Tracks
Mönkijä:: Sp 500

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Hieman lipsuu otsikosta, mutta jos Kendoissa pysytään niin mun puolesta ok

Bear Claw:it on ihan kelpo yleisrenkaat. Mulla ollut ne jo 3:ssa eri mönkijässä ja toimii niin kuivalla kuin lumessakin moitteetta. Näissä on se hyvä puoli että ovat kokosekseen aika köykäset, muistaakseni 27x12x12 kenda painoi reilun 11kg kun Comarcon:illa punnittiin. Sivupalat tuovat pitoa mukavasti kalliollakin, eikä lipsu ihan miten sattuu... Ja se mikä positiivista niin kovilla pinnoilla (asfaltti yms) ajo on suhteellisen rauhallista, ei hakkaa pahemmin käsille ja oikeilla paineilla kulkee pahemmistakin paikoista mallikkaasti, kovasti vaan roiskii mutaa yms päälle kovempaa vedättäessa mutta näinhän se putsautuu näpsäkkäästi.

Tosiaan onhan näitä Polariksen esiasennusrenkaina, tässä mm. esimerkki --> http://www.nettimoto.com/polaris/sportsman/1257665
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Pitää myöskin muistaa että 27" bear clawin keveyden selittää omalta osaltaan renkaan "todellinen koko" joka on lähempänä 25 kuin 27 tuumaista.
ViiMax
Tracks

Niin no riippuu tietysti miten mitataan, lötkönä vai ajopaineilla (ja millä paineilla)

Nytten on omassa vähän kovemmat paineet kun on tuoreemmat renkaat, (kävin mittaamassa), digimittarin mukaan keskimäärin 0,6bar per rengas, vatupassia ja mittaa apuna käyttäen oli tulos ~67,7cm eli ~26,65 tuumaa. Tyhjinä voi tietysti ollakin lähempänä 25 tuumaa, mutta ei sen väliä.

Itse vaan olen tarkkana noiden painojen suhteen, mieluummin valitsen vähän keveämmän renkaan jottei kaikki teho huku raskaisiin rinkuloihin.
vaughan
Tracks
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Jos viimax viittis, ni voisit mitata korkeuden 0,3 paineilla. Kyseiset kumit miellyttäisi mutta korkeus olisi kiva tietää hyvällä "ajopaineella".
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
ViiMax
Tracks

Juu laskin paineet inhimilliselle tasolle, karvan päälle 0,3bar ja ~66,4cm/~26,14tuumaa korkeus tasaisella lattialla (vatupassin/mittanauhan kanssa mitattu)

Ja jos nyt pilkkua nusastaan niin nakit ei ole ihan uudet, n.2900km noilla ajettu maastossa eli palakorkeus ei ole sama kuin uusissa :lol:

Juu kiva on hondalla kepitellä, toi vaihteisto on just mun makuun. Variaattoriin erona se että tää vastaa kaasuun "viiveettä" ja näin ennakointi esim. kiinnijäämistilanteissa on helpompaa. Juuri tarkistin ja 69km on mittarissa sisäänajoa, näillä mennään.
All-Terrain Vehicle
Tracks

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Jewha kirjoitti:Eikä taida olla toi vinssikään vakiovaruste kuin forest malleissa joka kyllä on huomioitu niitten hinnassa. ;)
"Ei ole vinssikään vakiovaruste kuin Forest malleissa", nuita 4x4 tai 6x6 malleja on kolmetoista ja niistä kaksitoista on Forest malleja joissa on vinssi, että kyllä melkein sanoisin sen olevan vakiovaruste kaikissa :lol: Ja on muuten noiden hinnat laskenu jos vertaa vaikka kaksi vuotta taakse päin kun itse ostin. Ei ollut silloin vinssiä mukana ja silti kalliimpi ovh, että silleen.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Jewha
6WD

Viesti Kirjoittaja Jewha »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:
Jewha kirjoitti:Eikä taida olla toi vinssikään vakiovaruste kuin forest malleissa joka kyllä on huomioitu niitten hinnassa. ;)
"Ei ole vinssikään vakiovaruste kuin Forest malleissa", nuita 4x4 tai 6x6 malleja on kolmetoista ja niistä kaksitoista on Forest malleja joissa on vinssi, että kyllä melkein sanoisin sen olevan vakiovaruste kaikissa :lol: Ja on muuten noiden hinnat laskenu jos vertaa vaikka kaksi vuotta taakse päin kun itse ostin. Ei ollut silloin vinssiä mukana ja silti kalliimpi ovh, että silleen.
Tuo tieto että forest-malleissa vakiovaruste on suoraan pollen katalogista. En nähnyt tarpeelliseksi laskea malleja mutta kuten sanot niin onhan se lähes kaikissa. Katsoppas nuo linkit tuosta alta, sama malli forestina ja ilman. Voiko väittää vakiovarusteeksi jos kerran saa ilman sitä ja silloin halvemmalla? Sillä ei ole mitään väliä mitä se hinta on ollut silloin kun itse olet ostanut, kaikkien mököjen hinnat elää. Tippuihan kaikkien Hondien hinnat tonnilla tuossa hetki sitten.
http://www.polaris.fi/monkijat/monkijat ... 00-efi-4x4
http://www.polaris.fi/monkijat/monkijat ... forest-4x4
ViiMax
Tracks

Itsellä kanssa vinssin hankinta ja asennus edessä, viisammat kertokaas mitä kautta kannattaa piuhat vetää niin ei tartte koko mönkijää atomeiks pistää.

Lähinnä johdotukset releeltä/solenoidilta vinssille, onko kummalla puolella enempi tilaa vetää paksut johdot (vasen/oikea), ja ilmeisesti rele mahtuu penkin alle akun viereen ?

Vinssiksi olen ajatellut 3000:sta warnia tai come up:ia ja langaton kaukkari pitää myös hommata.

Broncon vinssi kanssa houkuttelis hintansa puolesta, mutta itsellä kokemusta vain em. merkeistä.
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Piuhat kannattaa vetää koneen oikealla puolella, siellä kulkee kaikki muutkin piuhat. Sieltä löytyy sellaset pidikkeet piuhoille, joiden päälle ne saa siististi kiinni... tai ainakin FE:ssä näin.
ViiMax
Tracks

Dodiih, nyt on ensihuollon kilsat täynnä eli 150km. Äkkiähän noi tuli kieltämättä :shock:

Varasin ensihuollon Bike World Vantaasta ensi viikon perjantaille.

Laite toiminut ilman mitään häiriöitä ja bensaa ajettu reilu pari tankillista. Muutaman kerran pieni öljyn tuoksu tullut kun kone lämmin, meinasivat Bike Worldin hullossa että on ihan normaalia uudessa koneessa että aluksi saattaa huohottaa "reippaammin" ja voi sillon tällön tuoksahtaa öljy. Mitään vuotojälkiä tms ei missään näkynyt ja moottoriöljyt aivan tikun ylärajassa.

Eli näillä jatketaan, btw varmaan 2500:n Warnin vinssi riittänee tähän kapineeseen ?
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

warnin rt25 on ollut riittoisa ja riittävän riski kumppani tilanteeseen kuin tilanteeseen.
ViiMax
Tracks

Juu lähinnä tilan vuoksi meinasin 2500:sta Warnia, en tiedä onko tuo 3000 malli kuinka paljon isompi fyysisesti ja mahtuuko se tonne ahtaaseen hondan puskurin alle, tietääkö Roosa ?

Tietty mulla se et saattaa olla joskus kiinni jossain lutakossa ja tukkikärry persiissä niin riittääkö hönkä tuossa pienemmässä (siis 2.5 mallissa) ?

Muissa vekottimissa mulla on ollu come up 3000 ja siinä on kyllä voimaa riittävästi myös kärryn vetoon, pienemmistä ei juurikaan kokemusta :doubt:
jänkhä
Tracks
Mönkijä:: Can-Am

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

ViiMax kirjoitti:Juu lähinnä tilan vuoksi meinasin 2500:sta Warnia, en tiedä onko tuo 3000 malli kuinka paljon isompi fyysisesti ja mahtuuko se tonne ahtaaseen hondan puskurin alle, tietääkö Roosa ?

Tietty mulla se et saattaa olla joskus kiinni jossain lutakossa ja tukkikärry persiissä niin riittääkö hönkä tuossa pienemmässä (siis 2.5 mallissa) ?

Muissa vekottimissa mulla on ollu come up 3000 ja siinä on kyllä voimaa riittävästi myös kärryn vetoon, pienemmistä ei juurikaan kokemusta :doubt:
2500 ja 3000 warnin ero on ainoastaan kaapelien paksuudessa, itse vinssi fyysisesti sama.
peccis
6WD
Mönkijä:: Honda

Viesti Kirjoittaja peccis »

RT40 jos voimaa haluaa, siihen pitää tosin vaihtaa kapeempi runko(kelaosa) RT25/30:stä, sen kyllä tekevät Atlokilla ja ainoo miinus tuosta on, ettei mahdu ihan niin paljon köyttä/vaijeria
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Vastaa Viestiin