Löystyvät pyöränmutterit

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Villeristo
3WD
Mönkijä:: Linhai 300 2x4 -06

Re: Löystyvät pyöränmutterit

Viesti Kirjoittaja Villeristo »

Takanavat ovat tällaiset: http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=2750 Ei ole booreja muuten kuin vetarille. Normaalikantainen pultti lukitaan navan toiselta puolen metallisella "lukkolevyllä". Ja koska pulttien laatu on mitä on :butthead: , kanta pyöristyy ja pyörii mukana. Alkuperäiset ei paljon maksa, mutta en kyllä sitä skeidaa osta. Parempia tilalle kun kerkiää.
Ne jotka juoksevat, ovat lähteneet liian myöhään. Minä käytän moottoria.
Bisse
4WD
Mönkijä:: Linhai 400 X-Way

Viesti Kirjoittaja Bisse »

Villeristo kirjoitti:Takanavat ovat tällaiset: http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=2750 Ei ole booreja muuten kuin vetarille. Normaalikantainen pultti lukitaan navan toiselta puolen metallisella "lukkolevyllä". Ja koska pulttien laatu on mitä on :butthead: , kanta pyöristyy ja pyörii mukana. Alkuperäiset ei paljon maksa, mutta en kyllä sitä skeidaa osta. Parempia tilalle kun kerkiää.
Ah, noi navatki on näköjään erilaiset tossa isommassa. Mun mielestä ainaki siinä oli booreilla ne pultit, eikä erillistä varsinaista kantaa. Tietty jos akselin boorit täsmää ni voi sellasetki navat laittaa. Tosin mulla on noi mutterit liikkunu aina vähä huonosti, mutta siihen auttaa teräsharjan käyttö jonkun verran. Ties vaikka ois alun perin ollu jotain tahnaa välissä, mut ite oon välillä laittanu öljyä ettei ihan ruostu kiinni. Tai sit vaan laitat länsimaiset pultit _kiinni_ noihin nykysiin napoihin.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2011-2012
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2012-2013
Villeristo
3WD

Bisse kirjoitti: Tai sit vaan laitat länsimaiset pultit _kiinni_ noihin nykysiin napoihin.
Tämä olis tähtäimessä ennen katukäyttöä. Näillä pärjää kyllä vielä pihan lumityöt mutta maantienopeuksiin ei kyllä enää uskalla...
pete-801
Tracks
Mönkijä:: ei oo enään.

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

Meillä oli tytöllä mopo mönkijässä tuollaiset irroitettavat pultit takana ja kun ostin siihen uudet vanteet eivät alkuperäiset pultit ylettäneet enään, navat paikoillaan löin vasaralla pultit irti ja vaihdoin työkaluliikkeestä ostetut konepultit tilalle ainoa ongelma noissa on se että aina pitää laittaa toinen työkalu navantaakse jääneiden pultin kantojen paikallaan pitämiseksi mutta eipä löystyneet koskaan.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Villeristo
3WD

Nyt pitäis kestää ja pysyä. Jonkun Suzuki-maasturin pinnapultit laitettu ja uudet mutterit kanssa.
kuu_ukkeli
4WD

Viesti Kirjoittaja kuu_ukkeli »

Kaksi poppakonstia olen kokeneemmilta kuullut, molemmat jopa luomua. Tervaa kierteisiin, tai pellavaöljyä. Molemmat pitävät kiinni, estävät hapettumisen ja aukeavat. Tervasta tosin olen pohtinut pitäneekö sisällään rikkiä, sen luulisin syövän terästä. Tervattuja renkaan pultteja olen kyllä avannut, itse en ole lukitteena käyttänyt. Ruuvilukitteita oli viimeksi kaupassa katsoessani kolmea eri lujuutta. Lukitteet myös estävät kiinni hapettumista, suojaava kalvo jää pintaan.
Viidakon lait, ai jaa. Ne taitaa olla elukoille.
Vastaa Viestiin