366 Tulvii jne

Keskustelua Arctic Cat mönkijöistä.
cat366
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Touko 2012 19:22

366 Tulvii jne

Viesti Kirjoittaja cat366 »

Moi.

366 catti 2009 rupesi tulvimaan bensaa kaasuttimesta ja en löytänyt mitään roskaa kaasarista. Neulaventtiili on herkkä ja koho on ehjä. Olisko ollut satunnainen roska. Rapiat 30e on neula ja koho lähes samanhintainen. Pitäiskö uusia kuitenkin nuo varoiksi. Entä bensahanasta onko kukaan huomannut ettei mene kiinni kokonaan vaan jää vuotamaan, huomasin kun tankki oli pöydällä. Kaasuttimen luistin kalvo on ainakin venähtänyt sen verran ettei tahdo mennä koppa enää takas ettei jää kalvo kaksinkerroin.. Onko kalvoja erikseen saatavana???

Paljonko on öljytilavuudet moottori ja takaperä, etuperä? Orggis öljyillä ilmeisesti suositus?

Paljonko venttiilivälyksiksi laitetaan imu/pako? Edit Nuo venttiilivälyksetkin kun joku kertoisi niin olisin onnellinen...?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: 366 Tulvii jne

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Kyllä noihin cvk -kaasareihin saa korjaussarjoja ja alipainekalvoja varaosina.

Ihme jos noin tuore kaasari on jo porsinut, siis kalvo ??

Kokeile vielä sitä kohoa että kelluu varmasti ja että neulaventtiili pitää. Kyllä joku pienikin roska tukkii neulaventtiilin kulkua ja tulvii helposti.

Paineilmalla kaasari lävitse kolo kololta niin roskat poistuu.

CVK 34mm, tuote nro 0470-737
Kuva


edit. korjailin linkkiä sekä kirjotusvirheitä
cat366
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Touko 2012 19:22

Re: 366 Tulvii jne

Viesti Kirjoittaja cat366 »

Sain ongittua vena välykset jotka on
Imu 0,76-1,27
Pako 0,152-0,203 Paljonko nuo on milleissä? Eihän tuo milleissä voi olla eihän..... Onko tuossa mikä numero tuo iso kalvo?? Sitä ei näy ollenkaan. Tuleeko luistin mukana kenties eli numero 6?
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: 366 Tulvii jne

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

cat366 kirjoitti:Sain ongittua vena välykset jotka on
Imu 0,76-1,27
Pako 0,152-0,203 Paljonko nuo on milleissä? Eihän tuo milleissä voi olla eihän..... Onko tuossa mikä numero tuo iso kalvo?? Sitä ei näy ollenkaan. Tuleeko luistin mukana kenties eli numero 6?
Olisko kuitenkin pilkkuvirhe imupuolen välyksissä, eli 0,076 - 0,127 imupuolelle ja 0,152 - 0,203 pakopuolelle.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
cat366
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Touko 2012 19:22

Re: 366 Tulvii jne

Viesti Kirjoittaja cat366 »

Kiitoksia noin se nimenomaan olikin.Tarkistin maahantojalta asian.ViiMaxille -->
Mistä kalvoa voisi kysellä muualta kuin marmorilta?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: 366 Tulvii jne

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

cat366 kirjoitti:Kiitoksia noin se nimenomaan olikin.Tarkistin maahantojalta asian.ViiMaxille -->
Mistä kalvoa voisi kysellä muualta kuin marmorilta?
Kysäseppäs SGN Service

Sen kalvon varaosanumero pitäs olla ---> 5507-109 , tarkista vielä että on oikea ja samanlainen joka sinulla on, se on tuossa ylemmässä kuvassa osa numero 6.
cat366
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Touko 2012 19:22

Re: 366 Tulvii jne

Viesti Kirjoittaja cat366 »

110e tulee luistin kanssa. Muita hyviä ehdotuksia?? Sanottiin tarvikeputiikissa ettei keihinille ole maahantuojaa joten vain marmoritiskin kautta.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: 366 Tulvii jne

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

On noi näköjään aika kalliita, googlailu antoi hintahaitariksi pelkälle alipainekalvo-hässäkälle n.60-80€ ja ulkomailta tilattuna eli toimituskulut vielä päälle. Käytettynä tuskin kannattaa tommosia ostella.
Avatar
jko
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 01 Elo 2008 23:33
Mönkijä:: Arctic Cat 400 -07 TL
Paikkakunta: Ketunmaa

Re: 366 Tulvii jne

Viesti Kirjoittaja jko »

Onko kalvossa reikää vai pelkästään venynyt?

Itse jouduin taannoin sen vaihtamaan, koska kalvossa oli reikä (koomasin asennuksessa,koska kalvo sentin venynyt).
Uusi oli helppo laittaa paikalleen, koska oli venymätön.
Vuoden päästä kun avasin taas kaasarin, taas niin venynyt, ettei millään saanut paikalleen.
Hetken mietittyäni, putsasin kaasarin rungon ja kalvon rasvanpoistoaineella ja liimasin Bosticin kontaktiliimalla kalvon kiinni uraan ja hyvä tuli.
Käytin tässä keväällä taas kantta auki neulaventtiilin korkeutta muuttaakseni ja kumikalvo pysyi urassaan kuin tauti.
Kansi meni helposti taas paikalleen.

Eli olen huomannut, että kumikalvo venyy muutamassa kuukaudessa eikä sitä kummene sen vuoksi olla kokoajan vaihtamassa, kunhan muuten kalvo on ehyt.

Että näin...
T. Jusa
cat366
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Touko 2012 19:22

Re: 366 Tulvii ja kipinän sammuttimesta.

Viesti Kirjoittaja cat366 »

Venynytpä hyvinkin . Sain kannen paikoilleen kun laitoin ensin kaasarin pakastimeen jäätelöiden viereen. Onkos kellään kokemusta kipinän sammutin verkon poistamisesta? Auttaisiko tehoihin jos laittaa vaikka 5numeroa suuremman suuttimen operaation jälkeen? Pääsuutin on nyt 112 vakio tietääkseni.
Avatar
jko
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 01 Elo 2008 23:33
Mönkijä:: Arctic Cat 400 -07 TL
Paikkakunta: Ketunmaa

Re: 366 Tulvii jne

Viesti Kirjoittaja jko »

Suosittelen Dynojettiä :)
T. Jusa
cat366
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Touko 2012 19:22

Re: 366 Tulvii jne

Viesti Kirjoittaja cat366 »

Onko tuosta nyt sitten tietoa nouseeko tehot jos ottaa kipinäverkon putkesta pois? Mistä näitä dynojettejä saa ja hinnat?
Avatar
jko
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 01 Elo 2008 23:33
Mönkijä:: Arctic Cat 400 -07 TL
Paikkakunta: Ketunmaa

Re: 366 Tulvii jne

Viesti Kirjoittaja jko »

cat366 kirjoitti:Onko tuosta nyt sitten tietoa nouseeko tehot jos ottaa kipinäverkon putkesta pois? Mistä näitä dynojettejä saa ja hinnat?
Itselläni ei edes TL mallissa ole vaan pelkkä katalysaattori.
En ole kokeillut muutakuin 1000 cc Hondan motarin putkea ja ei merkittävää eroa alkuperäiseen kattiin näillä tehoilla/kuutioilla.

Suurempi vaikutus on vääntöön ala/keskikierroksilla tuolla Dynojetillä. Siinähän tulee suuttimien lisäksi uusi neula, joka on päästään ihan eri muotoinen kuin orggis Keihin neula. Suuttimia ei voi käyttää ristiin eri neuloilla.

Käsittääkseni tuo Q622 http://www.dynojet.com/jetkits/atv/arctic.aspx olisi sopiva, koska omassa 400: ssa on myöskin CVK34 kaasutin.

Googlella esim. täältä: http://shop.teamlaine.fi/index.php?main ... s_id=45873
tai kysy paikalliselta mönkkärikauppiaalta...
T. Jusa
Vastaa Viestiin