mahtuuko trx450r:ään 1 piikin isompi eturatas?

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Avatar
mabbe
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 22 Kesä 2005 01:00
Paikkakunta: Järvenpää

mahtuuko trx450r:ään 1 piikin isompi eturatas?

Viesti Kirjoittaja mabbe »

Mahtuuko yhden piikin isompi eturatas kun suojan alla sellainen ohjuri..?

onko joku vaihtanut eturatasta?
Honda TRX450R -tuunattu katurassi-
Ford Transit 2.5 -00 -käyttis-
Avatar
mabbe
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 22 Kesä 2005 01:00
Paikkakunta: Järvenpää

kun..

Viesti Kirjoittaja mabbe »

kun mielestäni aivan liian lyhyet ovat nyt välitykset vakiona kun maantiellä ajetaan..
Honda TRX450R -tuunattu katurassi-
Ford Transit 2.5 -00 -käyttis-
Avatar
Marco71
Tracks
Viestit: 986
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:18
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: kun..

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

mabbe kirjoitti:kun mielestäni aivan liian lyhyet ovat nyt välitykset vakiona kun maantiellä ajetaan..
Ei mahdu kunnolla, jos siitä lohkon suojasta ei hio hieman pois. Meillä on kuitenkin ollut 14 piikkinen omassa, mutta ainakin 06:ssa tuo alkaa mennä jo hieman liian pitkäksi. Tosin siinä taitaa olla laatikkovälityksiä muutettu aiemmasta. Parempi olisi jos jostain löytyisi valmiina 39 piikkinen ratas taakse.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Avatar
mabbe
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 22 Kesä 2005 01:00
Paikkakunta: Järvenpää

Re: kun..

Viesti Kirjoittaja mabbe »

Marco71 kirjoitti:
mabbe kirjoitti:kun mielestäni aivan liian lyhyet ovat nyt välitykset vakiona kun maantiellä ajetaan..
Ei mahdu kunnolla, jos siitä lohkon suojasta ei hio hieman pois. Meillä on kuitenkin ollut 14 piikkinen omassa, mutta ainakin 06:ssa tuo alkaa mennä jo hieman liian pitkäksi. Tosin siinä taitaa olla laatikkovälityksiä muutettu aiemmasta. Parempi olisi jos jostain löytyisi valmiina 39 piikkinen ratas taakse.

38 ja 40 piikkistä löytyy tuolta hovihankkijaltani saksasta!

kumpi parempi kadulle? ite en oo laskenut mut paljon sul vakiona takana?

esim. 38 maksaa 26.05 EUR
Honda TRX450R -tuunattu katurassi-
Ford Transit 2.5 -00 -käyttis-
Avatar
Lapwing
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 01 Maalis 2006 21:22
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lapwing »

Yhen piikin muutos edessä vastaa suunnilleen 3 piikin muutosta takana.

Mut ei kai siinä vararikkoon mene jos tilaa kummatkin ja sitten kokeilee.
Usein nää asiat selvii kokeilemalla.
Avatar
Marco71
Tracks
Viestit: 986
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:18
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: kun..

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

mabbe kirjoitti:
38 ja 40 piikkistä löytyy tuolta hovihankkijaltani saksasta!

kumpi parempi kadulle? ite en oo laskenut mut paljon sul vakiona takana?
Mulla on takana se vakio 38 ja muuta ei Hondan alkuperäisosana tuntunut löytyvänkään. Kadulla varmaan ainakin kesäkelillä 14-38 luulisi olevan aika hyvä. Toki renkaat vaikuttavat paljon sekä ne laatikkovälitykset.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Avatar
mabbe
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 22 Kesä 2005 01:00
Paikkakunta: Järvenpää

vakiovälityksillä kulkee n.110km/h

Viesti Kirjoittaja mabbe »

vakiovälityksillä kulkee huiput n.110km/h kelkan mittarin mukaan.

eli siitä lähetään...
Honda TRX450R -tuunattu katurassi-
Ford Transit 2.5 -00 -käyttis-
Avatar
mabbe
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 22 Kesä 2005 01:00
Paikkakunta: Järvenpää

...

Viesti Kirjoittaja mabbe »

mahtui kun hieman otin rälläkällä pois 8)
Honda TRX450R -tuunattu katurassi-
Ford Transit 2.5 -00 -käyttis-
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: ...

Viesti Kirjoittaja ATC »

mabbe kirjoitti:mahtui kun hieman otin rälläkällä pois 8)
Aikanaan Oulussa VTT, tutki noita välitys asioita, speedway pyörässä ja tulos oli tyrmistyttävä. Eteen aina, niin iso kuin mahtuu, vaikka pienellä rälläköimisellä ja sitten takarattaalla kikotetaan välitys-suhde kohilleen. Tuo suurempi etuhammasratas hukkaa tehoa vähemmän, kuin pieni. Valitettava tosiasia kuitenkin on, ettei joka baanalle tällä konstilla löydy optimaallista välitystä, vaan myös eturattaalla joudutaan pelaamaan. Kuitenkin, esimerkiksi katupeliin, jossa jo on, tehot rajoitettu asetuksin voimin, saadaan tehohävikkiä minimoitua kyseisellä tavalla. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Vastaa Viestiin