Naapurin vanha rekkamies jäi eläkkeelle rekan ratista. Ajoi rekkaa yli 40 vuotta ja ei yhtään kolaria. Juteltiin tuossa eräänä päivänä, niin tuumasi, että ajokortissa saa olla vaikka mitä kirjaimia, niin se ei kerro kuljettajan ammattitaidosta yhtään mitään. Rahaa, kun on ja aikaa, niin saa vaikka lentolupakirjan. Minusta se oli aika hyvin sanottu.
pitää paikkansa.päivittäin törmää näihin nuoriin pojankloppeihin jotka "ajaa" rekkaa,siinä on vanhanajan ammattitaito kaukana kun liikkuvat sillä asenteella että menkäähän nyt pois alta ja roikutaan takalasissa kiinni...kyseistä tapahtuu päivittäin esim.kehäIII:lla.Välillä tekisi mieli pysäyttää auto ja antaa pari isällistä avokämmentä että menisi perille...
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Mä kannatan suomeenkin sitä ajokorttien virhepiste systeemiä.
Tietty määrä pisteitä niin eikun autokouluun uudelleen = hyvä rangaistus, autokoulu kun on Suomessa onneksi niin kallis
Niin ja rattijuopoilta ehdottomasti auto valtiolle.
methocel kirjoitti:No, jos minä olisin lainsäätäjä menisi asiat näin:
Rekisteröitävät tieliikennemönkijät:
A1-kortti teho alle 15kw ajoneuvoluokka L7e
A tai B-kortti teho yli 15kw uusi luokka esim. L7,5e Kattonopeus 100km/h
Rekisteröimättömät mönkijät:
Vanhempien valvovan silmien alla ns. "teinimönkkäri" alle 100cc
T-kortti yli 100cc ja teho alle 15kw
A tai B-kortti teho yli 15kw
tässä olisi ideaa että B-kortti ja teho saisi olla yli 15 kw Näin suosittaisiin isomman mönkijän ostajia ja verotuloja tulisi valtiolle enemmän sitä kautta. On han se nyt ihan hassua että pitää rajata tota tehoa kun sitä sitten maastossa tarvitsisi enemmän eli käytännössä ison mönkijän omistaja tarvii lähinnä tieliikennemallia lailisesti siirryttäessä esim pellolle tai reitille, Joten nyt pitäisi saara aloite että teho rajasta luovuttaisiin. Niin saataisiin lailisesti ison mönkijän käyttö ja hyöty kohdalleen.
kukkumyy kirjoitti:Mä kannatan suomeenkin sitä ajokorttien virhepiste systeemiä.
Tietty määrä pisteitä niin eikun autokouluun uudelleen = hyvä rangaistus, autokoulu kun on Suomessa onneksi niin kallis
Niin ja rattijuopoilta ehdottomasti auto valtiolle.
must M-kortilla pitäis saada ajaa ihan mitä mönkijää tahansa, eikä mitään erillisii nopeus rajotuksii... mut koska toi on mahdoton toteutus, niin toi T-kortti juttu vois olla ihan hyvä idea, mut hieman isommal nopeuksel... koska ei siit tuu mitään jos köröttelee jollain predatortil 40km/h joten olis hiukan parempi jos vaiks 50-60km/h koska mönkijä on selvästi turvallisempi kuin tavallinen mopo... kolarissa ei tule niin pahaa jälkeä kuin mopolla... ja T-kortilla saa ajaa moottorikelkkaa, niin miks ei vois ajaa mönkijää....
Mun mielestä olis hyvä, että mopomönkijät mopokortille, sitte kevarikortilla saa ajaa 125cc mönkijää. Sitten B-luokan kortilla saa ajaa rekisteröityä mönkijää eikä mitään kuristuksia.
Siinäpä se, millä pahan poistaa sanoi joku aikanaan.Joku nykyistä yksinkertaisempi systeemi olis paikallaan,rajoitin tms.ei tilannetta paranna ne ohitetaan kuitenkin ja sitten taas luetaan lehdistä vaikka mitä.
Maantiekäyttö on ihan paikallaan mutta senkin joku varmaan pilaa jollain,asennekasvatus olis kohillaan sekä kelkka että mopo ja mönkkäririntamalla,miten ja kuka sen hoitaa on taas eri juttu.
Nykypäinä mikään ei saa maksaa mitään ja kaikkien pitäis tietää.