ATV Drag Racing (Banshee + All). Tips´n tricks
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
ATV Drag Racing (Banshee + All). Tips´n tricks
Aloitin tämän, lähinnä sen takia, että kuvat, tekstit yms pysyy helposti löydettävissä.
Toivotaan, että saadaan myös rakennuskuvia ja testituloksia tähän samaan.
Toivotaan, että saadaan myös rakennuskuvia ja testituloksia tähän samaan.
Viimeksi muokannut Pasi S., 20 Elo 2012 19:32. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Drag Banshee.
Heihei ja hyihyi kaikille sähkövioille.
Kuvaan liittyvä teksti ja kuva on lainattu ATVDRAlta.

""If you do not want to have electrical issues which Banshee's are notorious for because of all of the safety equipment then I have the simplist wiring system available and anyone can make it from yours.
First you have to not want any of the safety stuff or the light, Although adding the light isn't much more of a problem.
This is all you need to make it run. First loose the tors system and all wires. Loose the voltage regulator because they fail all of the time and if you still want to run lights, you cvan get brighter ones.
For the simplist wiring system eliminate all of these items in the second picture.
Save the Stator and all the wires in the connector.
Plug the Stator connector to the CDI conector and eliminate all of the other wires. You only need to plug in the black and orange wire to the coil and then run another ground wire to the coil mount(make sure to sand it) and another to one of the nuts on the head, because the motor is not always grounded, especiallt if it has been painted and the mounts were not sanded. You have to have a Tether switch so eliminate the kill switch and wire the tether to the coil. all of the wires coming out of the CDI are for the safety features mainly the R/B,B/W and B. again the only wires you need are the orange and black ground wire.
Here is a picture of what it should look like. VERY simple compared to a stock one and it you still want to run the lights, just plug the light wire into the Stator connector and they will work, but they do rob power.
Since I made this I have NEVER had any electrical issues! "" quote: Speed Demon

Kuvaan liittyvä teksti ja kuva on lainattu ATVDRAlta.

""If you do not want to have electrical issues which Banshee's are notorious for because of all of the safety equipment then I have the simplist wiring system available and anyone can make it from yours.
First you have to not want any of the safety stuff or the light, Although adding the light isn't much more of a problem.
This is all you need to make it run. First loose the tors system and all wires. Loose the voltage regulator because they fail all of the time and if you still want to run lights, you cvan get brighter ones.
For the simplist wiring system eliminate all of these items in the second picture.
Save the Stator and all the wires in the connector.
Plug the Stator connector to the CDI conector and eliminate all of the other wires. You only need to plug in the black and orange wire to the coil and then run another ground wire to the coil mount(make sure to sand it) and another to one of the nuts on the head, because the motor is not always grounded, especiallt if it has been painted and the mounts were not sanded. You have to have a Tether switch so eliminate the kill switch and wire the tether to the coil. all of the wires coming out of the CDI are for the safety features mainly the R/B,B/W and B. again the only wires you need are the orange and black ground wire.
Here is a picture of what it should look like. VERY simple compared to a stock one and it you still want to run the lights, just plug the light wire into the Stator connector and they will work, but they do rob power.
Since I made this I have NEVER had any electrical issues! "" quote: Speed Demon
Viimeksi muokannut Pasi S., 16 Elo 2012 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Drag Banshee.
Tässä "siistitty" johtosarja. Tämä käyttää vielä vakio "Tappokatkaisijaa"


Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Drag Banshee. Tips´n tricks
Kevennetyt vakio etunavat.




Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Drag Banshee. Tips´n tricks
Kevennettu vakiorunko. Cromoly peräpäällä.
Nykysuositus on, että etuiskareiden korvakkeiden väliin lisätään kevyempi poikkituki alkuperäisen pois leikatun tilalle.
Toinen koulukunta jättäisi myös nuo moottorin etummaisten kiinnikkeiden ylös menevät putket.
Näillä saadaan runko vielä kestäväksi.




Nykysuositus on, että etuiskareiden korvakkeiden väliin lisätään kevyempi poikkituki alkuperäisen pois leikatun tilalle.
Toinen koulukunta jättäisi myös nuo moottorin etummaisten kiinnikkeiden ylös menevät putket.
Näillä saadaan runko vielä kestäväksi.




Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
- MR Charger
- 6WD
- Viestit: 896
- Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
- Mönkijä:: HELL RACER
Re: Drag Banshee. Tips´n tricks
Laitas penkistä kuva 

-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Drag Banshee. Tips´n tricks
Juu, eli ns "Drag seat" on monellakin tapaa hyvä muokkaus kiihdytyskäytössä.
Painohyöty yksittäisenä muutoksena ei ole merkittävä, ja USA pojat sanovatkin, että painohyöty vastaa sitä, että voi syödä normaalin lounaan ennen kisoja.
(hyttyskuskien verensokeri pysyy edes kohtalaisena, ettei pyörry viivalle)
...mutta yhdessä muiden kevennysen kanssa painonpudotus saadaan yhä suuremmaksi.
Muut hyödyt tulee siitä, että kuljettajan on helpompi löytää lähdössä aina sama paikka ja muokkaankin tuota omaani selkänojalliseksi.
Toinen hyöty on painopisteen lasku alemmaksi ja "kiinteämmäksi".
Nämä yhdessä auttavat laskemaan 60ft aikoja, kun "höllyvä" massa on alempana "kiinteämpänä".
Tippinä tähän, että normaalin Bansheen painoisen ja tehoisen laitteen keventämisessä 36lbs, eli n. 16kg 300g vastaa 0.1 sekunttia pois loppuajasta.
Samaan muutokseen vaaditaan noin 10-12% tehoa lisää, joten halpaa on jättää massaa pois verrattuna viritykseen.
Tässä aihio. 42cm x 45cm 3mm sileä alumiinilevy.
Merkkasin kanttiviivat ja kiinnitysreikien paikat ennen muotoon leikkausta, ja sitten porailemaan...
Reiät on muistaakseni 30-35mm.

Tässä vakio sohva, joka muuten on todella mukava vs kantattu aihio.

Tässä etummaiset kiinnike tuet on jo hitsattu/porattu, ja koe istumista vaille. Nuo putket on 15x15x2 alumiinia, ja painaa kuivan spaghetin verran.
Koeistumisen jälkeen päätin "pehmikkeen" vahvuuden, joka on kovaa vaahtomuovia.

Koska jakkara on kahdella 8mm ja kahdella 5mm pultilla kiinni, niin etupää oli jätettävä niin avoimeksi, ettei jakkaraa tarvitse poistaa kaasareita säädettäessä.

Tässä sitten valmiina. Evo 1, eikä ollenkaan paha.



Painoero alkuperäiseen on merkittävä. Puntarissa ei kumpikaan käynyt, mutta uskon, että Drag-jakkara painaa noin 1/3 alkuperäisestä.
Painohyöty yksittäisenä muutoksena ei ole merkittävä, ja USA pojat sanovatkin, että painohyöty vastaa sitä, että voi syödä normaalin lounaan ennen kisoja.
(hyttyskuskien verensokeri pysyy edes kohtalaisena, ettei pyörry viivalle)

...mutta yhdessä muiden kevennysen kanssa painonpudotus saadaan yhä suuremmaksi.
Muut hyödyt tulee siitä, että kuljettajan on helpompi löytää lähdössä aina sama paikka ja muokkaankin tuota omaani selkänojalliseksi.
Toinen hyöty on painopisteen lasku alemmaksi ja "kiinteämmäksi".
Nämä yhdessä auttavat laskemaan 60ft aikoja, kun "höllyvä" massa on alempana "kiinteämpänä".
Tippinä tähän, että normaalin Bansheen painoisen ja tehoisen laitteen keventämisessä 36lbs, eli n. 16kg 300g vastaa 0.1 sekunttia pois loppuajasta.
Samaan muutokseen vaaditaan noin 10-12% tehoa lisää, joten halpaa on jättää massaa pois verrattuna viritykseen.
Tässä aihio. 42cm x 45cm 3mm sileä alumiinilevy.
Merkkasin kanttiviivat ja kiinnitysreikien paikat ennen muotoon leikkausta, ja sitten porailemaan...
Reiät on muistaakseni 30-35mm.

Tässä vakio sohva, joka muuten on todella mukava vs kantattu aihio.

Tässä etummaiset kiinnike tuet on jo hitsattu/porattu, ja koe istumista vaille. Nuo putket on 15x15x2 alumiinia, ja painaa kuivan spaghetin verran.
Koeistumisen jälkeen päätin "pehmikkeen" vahvuuden, joka on kovaa vaahtomuovia.

Koska jakkara on kahdella 8mm ja kahdella 5mm pultilla kiinni, niin etupää oli jätettävä niin avoimeksi, ettei jakkaraa tarvitse poistaa kaasareita säädettäessä.

Tässä sitten valmiina. Evo 1, eikä ollenkaan paha.



Painoero alkuperäiseen on merkittävä. Puntarissa ei kumpikaan käynyt, mutta uskon, että Drag-jakkara painaa noin 1/3 alkuperäisestä.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Drag Banshee. Tips´n tricks
Wheelibar. Aivan must, jos meinaa viivalta lähteä agressiivisesti.
Nyrkkisääntönä on, ettei etufillarit nouse 3-4" korkeammalle, ja WB:n mitta on vähintaan sama, tai +3-4" pidempi, kuin akseliväli.

Tässä asiasta enemmän ammattilaiselta, joka niitä valmistaa ja käyttää.

Omani on läpeensä "mild steel":iä, mutta Suomen mittakaavassa tarve tuon käyttöön on vähäistä.
Nyrkkisääntönä on, ettei etufillarit nouse 3-4" korkeammalle, ja WB:n mitta on vähintaan sama, tai +3-4" pidempi, kuin akseliväli.

Tässä asiasta enemmän ammattilaiselta, joka niitä valmistaa ja käyttää.

Omani on läpeensä "mild steel":iä, mutta Suomen mittakaavassa tarve tuon käyttöön on vähäistä.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: Drag Banshee. Tips´n tricks
Pasi taitaa laittaa pian parastaan, persana vieköön.
Tuo penkki on hieno ja pikku pehmikepatja ihan must, ettei käy kuin vanhalle saunajakkaran kanssa, aika tuskallinen kokemus voin sanoa.

Tuo penkki on hieno ja pikku pehmikepatja ihan must, ettei käy kuin vanhalle saunajakkaran kanssa, aika tuskallinen kokemus voin sanoa.

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Drag Banshee. Tips´n tricks
poke kirjoitti:Pasi taitaa laittaa pian parastaan, persana vieköön.![]()
Tuo penkki on hieno ja pikku pehmikepatja ihan must, ettei käy kuin vanhalle saunajakkaran kanssa, aika tuskallinen kokemus voin sanoa.

Tarkoitus on kerätä TODO-lista kaikesta GO FAST hommista, jotta itse tehtävät ja myöhemmin hankittavat asiat saa selkeeseen työjärjestykseen.
Tuo jakkara on vielä kevennettävissä ja vaatii selkänojaa. Viivalta kun irtoaa, niin menee liian kauan, ennenkuin kerkiää vetää kytkintä ensimmäiseen vaihtoon.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Drag Banshee. Tips´n tricks
Renkaat.
4x10 Douglas .125 Blue Labels. On sarjatuotannon keveimmät etuvanteet. Painoa on noin 1kg/vanne ja hinta on vähintään edullinen.
Tarvii tarkistaa, saako muuten 2x10, koska ainakin RED label vannetta saa 1+4, joten 1+1 kehistä saisi tuon 2" leveen
100x80R10 tai 90x90R10 Skootterin etuset on keveimmät, mtä itse löysin , ja tuntuu tuolla rapakon takanakin olevan hyvä vaihtoehto.

Sitten samat vantsikat DRAG-leikattuna...

Ehdottomasti paras vaihtoehto on hankkia ns DRAG Spinde wheels. 2x10 ja on sitten kevyet.
Tässä vain yksi monista vaihtoehdoista.
Samaan syssyyn saa sitten heitettyä vitt..n ne etunavatkin.

Takarenkaat.
American Racer GT 20x8R10 SD 23 on rengas, joka riittää vakiosta aina 160 heppaan saakka, ja niillä on ajettu matalat 9 vartilla, joten "enempää rengasta" ei vaadita.
On sitten purkkaa tuo pinta, joten ei tarvi "burnista". Pelkkä "putsaus" rykäsy riittää.
Vanteena 7, 8, 9 tai jopa 10x10 Douglasit BlueLabel... ja tietysti DRAG CUT´s
Leikattu.

Tai näin hienosti renkaan kanssa..

4x10 Douglas .125 Blue Labels. On sarjatuotannon keveimmät etuvanteet. Painoa on noin 1kg/vanne ja hinta on vähintään edullinen.
Tarvii tarkistaa, saako muuten 2x10, koska ainakin RED label vannetta saa 1+4, joten 1+1 kehistä saisi tuon 2" leveen

100x80R10 tai 90x90R10 Skootterin etuset on keveimmät, mtä itse löysin , ja tuntuu tuolla rapakon takanakin olevan hyvä vaihtoehto.

Sitten samat vantsikat DRAG-leikattuna...

Ehdottomasti paras vaihtoehto on hankkia ns DRAG Spinde wheels. 2x10 ja on sitten kevyet.
Tässä vain yksi monista vaihtoehdoista.
Samaan syssyyn saa sitten heitettyä vitt..n ne etunavatkin.


Takarenkaat.
American Racer GT 20x8R10 SD 23 on rengas, joka riittää vakiosta aina 160 heppaan saakka, ja niillä on ajettu matalat 9 vartilla, joten "enempää rengasta" ei vaadita.
On sitten purkkaa tuo pinta, joten ei tarvi "burnista". Pelkkä "putsaus" rykäsy riittää.
Vanteena 7, 8, 9 tai jopa 10x10 Douglasit BlueLabel... ja tietysti DRAG CUT´s

Leikattu.

Tai näin hienosti renkaan kanssa..

Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
- MR Charger
- 6WD
- Viestit: 896
- Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
- Mönkijä:: HELL RACER
Re: Drag Banshee. Tips´n tricks
Ei tullut Johnilta kysyttyä, oliko noita 12" ja 13" drag cuttina!? Mutta matskua keskiössä on tieten saman verran
mitä pienemmissä, ainaki muistelisin näin
mitä pienemmissä, ainaki muistelisin näin

-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Drag Banshee. Tips´n tricks
Ei tullut kysyttä, mutta voihan sitä kysäistä.
Löysin yhden ainoan kuvan, missä 12x12 oli leikattu, mutta oli PlanetSandilla ja kuvan näki postimerkinkokoisena Googlella.
Tunnetusti PS fooorumin kuvat jää maksamattomilta jäseniltä näkemättä. Fag them!
Voisi uskoa, että 12" ja 13" renkaat on suunnattu senverran tehokkaille koneille, ettei siitä parin millin tinasta enää tohi mitään veistellä.
Vääntyy pian!
Löysin yhden ainoan kuvan, missä 12x12 oli leikattu, mutta oli PlanetSandilla ja kuvan näki postimerkinkokoisena Googlella.
Tunnetusti PS fooorumin kuvat jää maksamattomilta jäseniltä näkemättä. Fag them!
Voisi uskoa, että 12" ja 13" renkaat on suunnattu senverran tehokkaille koneille, ettei siitä parin millin tinasta enää tohi mitään veistellä.
Vääntyy pian!

Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Drag Banshee. Tips´n tricks
ei ei ja ei...
Tässä yksi sellainen, mitä Johni Mrchargerille suositteli, eikä vannetta ole leikattu. En usko, että se on kovin viisastakaan.

Tässä yksi sellainen, mitä Johni Mrchargerille suositteli, eikä vannetta ole leikattu. En usko, että se on kovin viisastakaan.

Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Drag Banshee. Tips´n tricks
Selvennätkö, tuota "hyttyskuskien sokerien", kommenttien mainintaas.Pasi S. kirjoitti:Juu, eli ns "Drag seat" on monellakin tapaa hyvä muokkaus kiihdytyskäytössä.
Painohyöty yksittäisenä muutoksena ei ole merkittävä, ja USA pojat sanovatkin, että painohyöty vastaa sitä, että voi syödä normaalin lounaan ennen kisoja.
(hyttyskuskien verensokeri pysyy edes kohtalaisena, ettei pyörry viivalle)![]()
...mutta yhdessä muiden kevennysen kanssa painonpudotus saadaan yhä suuremmaksi.
Muut hyödyt tulee siitä, että kuljettajan on helpompi löytää lähdössä aina sama paikka ja muokkaankin tuota omaani selkänojalliseksi.
Toinen hyöty on painopisteen lasku alemmaksi ja "kiinteämmäksi".
Nämä yhdessä auttavat laskemaan 60ft aikoja, kun "höllyvä" massa on alempana "kiinteämpänä".
Tippinä tähän, että normaalin Bansheen painoisen ja tehoisen laitteen keventämisessä 36lbs, eli n. 16kg 300g vastaa 0.1 sekunttia pois loppuajasta.
Samaan muutokseen vaaditaan noin 10-12% tehoa lisää, joten halpaa on jättää massaa pois verrattuna viritykseen.
Tässä aihio. 42cm x 45cm 3mm sileä alumiinilevy.
Merkkasin kanttiviivat ja kiinnitysreikien paikat ennen muotoon leikkausta, ja sitten porailemaan...
Reiät on muistaakseni 30-35mm.
Tässä vakio sohva, joka muuten on todella mukava vs kantattu aihio.
Tässä etummaiset kiinnike tuet on jo hitsattu/porattu, ja koe istumista vaille. Nuo putket on 15x15x2 alumiinia, ja painaa kuivan spaghetin verran.
Koeistumisen jälkeen päätin "pehmikkeen" vahvuuden, joka on kovaa vaahtomuovia.
Koska jakkara on kahdella 8mm ja kahdella 5mm pultilla kiinni, niin etupää oli jätettävä niin avoimeksi, ettei jakkaraa tarvitse poistaa kaasareita säädettäessä.
Tässä sitten valmiina. Evo 1, eikä ollenkaan paha.
Painoero alkuperäiseen on merkittävä. Puntarissa ei kumpikaan käynyt, mutta uskon, että Drag-jakkara painaa noin 1/3 alkuperäisestä.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!