Muutaman viikon mönkkärin omistanut
Muutaman viikon mönkkärin omistanut
Tervehdys,
Muutama viikon olen lueskellut tätä palstaa ja asiallista keskustelua on täällä ollut. Monta hyvää vinkkiäkin on aloittelija saanut.
Kelkkailut olen kyllä vuosikaudet, joten aivan uutta ei maastossa liikkuminen ole ollut. Tämän takia kai tuli tuo variaattorivetoinen mönkkäri hankittuakin.
Olen 34-vuotias, lähinnä omilla mailla ajava.
Ostin n. 3vko sitten Bombardierin 400 h.o mönkkärin. Makia peli ja ainakaan vielä ei ole moittimista ollut.
Muutama viikon olen lueskellut tätä palstaa ja asiallista keskustelua on täällä ollut. Monta hyvää vinkkiäkin on aloittelija saanut.
Kelkkailut olen kyllä vuosikaudet, joten aivan uutta ei maastossa liikkuminen ole ollut. Tämän takia kai tuli tuo variaattorivetoinen mönkkäri hankittuakin.
Olen 34-vuotias, lähinnä omilla mailla ajava.
Ostin n. 3vko sitten Bombardierin 400 h.o mönkkärin. Makia peli ja ainakaan vielä ei ole moittimista ollut.
-Janne-
-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 25 Elo 2004 22:17
- Paikkakunta: Turku
Mulla on samanlainen, mutta tieliiikenne malli. Ostin n.5kk sitten, vähän sähköongelmia oli mutta ne korjattiin ja kaikki on vielä toiminut hienosti. Toki saattaa olla aika erilaisessa käytössä täällä kun siellä. Lumilevy siihen löytyy jota en vielä lumen työntämiseen ole käyttänyt. Toivotaan että lunta tulee pian, jotta pääsen testaamaan.
Täytynee vaihdella kokemuksia...
Täytynee vaihdella kokemuksia...
Tomppa
Yllättävän hyvin sujuu nuo lumityöt mönkkärin levyllä. Meillä pihalla lumitöiden teko kävi mönkkärillä helpommin kuin traktorilla. On rakennusten väli sen verran ahdas. 9 cm suojalumikin lähti pois hienosti. Meinasin ketjuja hommata, mutta toistaiseksi ei tarvitse. Tein kotitien auruunkin mönkkärillä, sekin sujui hyvin. Sai ilman ketjuja lapsille aurattua tuohon järvelle luistinradankin eikä ollut vieläkään pito ongelmia.
Itsellä on lana tuollaista taittuvaa mallia. Saa V-ksi kumminkin päin ja myös vasemmalla/oikealle sivulle työntäväksi.
Rankoja meinasin kokeilla ajaa, jahka saan kärryn tehtyä (kaupasta ostettu maksaa törkeän paljon). On sen verran hankalia paikkoja mettätraktorilla ajaa, jotta ainakin koitan mönkijällä.
Muuten, minkälaisia sähkövikoja sulla oli omassa bombardierissa? Tällä hetkellä minulla on tunteja 50, eikä ole toistaiseksi ollut ongelmia.
Itsellä on lana tuollaista taittuvaa mallia. Saa V-ksi kumminkin päin ja myös vasemmalla/oikealle sivulle työntäväksi.
Rankoja meinasin kokeilla ajaa, jahka saan kärryn tehtyä (kaupasta ostettu maksaa törkeän paljon). On sen verran hankalia paikkoja mettätraktorilla ajaa, jotta ainakin koitan mönkijällä.
Muuten, minkälaisia sähkövikoja sulla oli omassa bombardierissa? Tällä hetkellä minulla on tunteja 50, eikä ole toistaiseksi ollut ongelmia.
-Janne-
-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 25 Elo 2004 22:17
- Paikkakunta: Turku
Kaukovalojen merkkivalo paloi koko ajan himmeästi ja ajovalot oli myös himmeät, vika oli maadotuksessa. Selittivät sen johtuvan siitä kun jenkeissä maadotus toteuteen joten eri tavalla kun täällä.
Sitten merkkivalojen ympärillä on sellaset kumiset renkaat, ne oli haljennu ja osa oli menny rikki.
Eli kysymyksessä oli pikkuvikoja ja voiko tuo sähköongelmaa edes viaksi kutsua, kun johtuu kytkentä virheestä. Sama vika on varmaan kaikissa vuoden 2004 tieliikenne malleissa.
Sitten merkkivalojen ympärillä on sellaset kumiset renkaat, ne oli haljennu ja osa oli menny rikki.
Eli kysymyksessä oli pikkuvikoja ja voiko tuo sähköongelmaa edes viaksi kutsua, kun johtuu kytkentä virheestä. Sama vika on varmaan kaikissa vuoden 2004 tieliikenne malleissa.
Tomppa
itellä samanlainen mönkkäri ! Pari päivää tosin vasta ollu mut tuntuu kyllä kivalta peliltä.. metässä on tullu jonku verran lumessa mönkittyä jo ja ku tuota luntaki alkaa olemaan pahimmissa paikoissa jotain 30-40cm ja kone on menny mukisematta joka paikasta ! Joten ei valittamista. Puskulevykin tuli vielä kaupanpäälle ei oo tosin vielä asennettu mut eiköhän tuolla hyvin lunta puske !
Saitko tuon kaukovalon merkkivalon sekä lyhkäset on aika heikot, saitko toimimaan ne jollain konstilla.bombardier kirjoitti:Kaukovalojen merkkivalo paloi koko ajan himmeästi ja ajovalot oli myös himmeät, vika oli maadotuksessa. Selittivät sen johtuvan siitä kun jenkeissä maadotus toteuteen joten eri tavalla kun täällä.
Sitten merkkivalojen ympärillä on sellaset kumiset renkaat, ne oli haljennu ja osa oli menny rikki.
Eli kysymyksessä oli pikkuvikoja ja voiko tuo sähköongelmaa edes viaksi kutsua, kun johtuu kytkentä virheestä. Sama vika on varmaan kaikissa vuoden 2004 tieliikenne malleissa.
Omassa pakilta H:lle vaihtaminen on vähän nihkeetä usein joutuu pistään parkki päälle ennenkö menee. onko muilla ollu vastaavaa?
Elämä on ihmisen parasta aikaa!
-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 25 Elo 2004 22:17
- Paikkakunta: Turku
Sain merkkivalon ja ajovalon ongelman ratkaistua sitten, että vein takuuhuoltoon
Eli myyjä liike korjas, liittyi jotenkin siihen että oli kokonaan väärin maadoitettu.
Vaihteet sais mennä paremmin päälle, kyllä välillä joutuu silleen heiluttamaan mönkkäriä että sais vaihteen päälle. Tyhjäkäynti ei tietenkään saa olla liian kovallla, sitten ei ainakaan toimi kunnolla.
Jotenkin tuntuu että vaihteet olis tullu paremmaksi, siitä mitä ne oli aluksi. Nyt ajettu 1300km...

Vaihteet sais mennä paremmin päälle, kyllä välillä joutuu silleen heiluttamaan mönkkäriä että sais vaihteen päälle. Tyhjäkäynti ei tietenkään saa olla liian kovallla, sitten ei ainakaan toimi kunnolla.
Jotenkin tuntuu että vaihteet olis tullu paremmaksi, siitä mitä ne oli aluksi. Nyt ajettu 1300km...
Tomppa