Apuja mönkijän ostoon

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
Vastaa Viestiin
jermu
6WD

mikä näistä tielikennepeliksi

Viesti Kirjoittaja jermu »

Moro,

Talossa on suikan kinguad 750 maastomalli ilman ohjaustehostinta. nyt tuntuu että pitää lisäksi hommata viel toinen tieliikenne malli.

vaihtoehhot on
2011 can-am 800R xt-p ohjaustehostin
2010 can-am 650 xt ohjaustehostin
2010 suikka 750 EPS

Suikkaan tottuneena onhan se makia tuo voimansiirto ja 100% etulukossa on kieltämättä puolensa...

kuitenkin can-amissa olisi enemmän voimaa... miten tuo 2010 can-amin lukon toiminta pahassa maastossa?

tiellä tulee kuitenkin ajettua eniten joten valinnalla on pääpaino 70%tie/ soratie 30% offi/ metsätyö/ jänkä /muta

mikä solis nuista makkein?
Kartza
Tracks
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: mikä näistä tielikennepeliksi

Viesti Kirjoittaja Kartza »

jermu kirjoitti:Moro,

Talossa on suikan kinguad 750 maastomalli ilman ohjaustehostinta. nyt tuntuu että pitää lisäksi hommata viel toinen tieliikenne malli.

vaihtoehhot on
2011 can-am 800R xt-p ohjaustehostin
2010 can-am 650 xt ohjaustehostin
2010 suikka 750 EPS

Suikkaan tottuneena onhan se makia tuo voimansiirto ja 100% etulukossa on kieltämättä puolensa...

kuitenkin can-amissa olisi enemmän voimaa... miten tuo 2010 can-amin lukon toiminta pahassa maastossa?

tiellä tulee kuitenkin ajettua eniten joten valinnalla on pääpaino 70%tie/ soratie 30% offi/ metsätyö/ jänkä /muta

mikä solis nuista makkein?
Kirjoita youtubeen hakusanaksi Kartza68, sieltä löytyy videoita kuinka vm.10 800 ja vm.11 mallin 650 canoissa toimii etulukko. :wink:
TL peleistä ei ole kokemusta, mutta kait se isoin jos lompakko antaa myöden. Hyvin kyllä piisaa poweri tuos omas 650xt 30" gorillan renkailla ja qsc kitillä mastossa. Tl peleissä voi toki pärjätä vähemmilläkin voimilla. Mutta kuten kerroin minulla ei ole kokemusta tl mönkijöistä...
tattt
Noppeli

kumpi kannattaisi Can-Am vai polaris

Viesti Kirjoittaja tattt »

en tiedä onko tämä oikea paikka mistä kysyn,mutta kuitenkin.elikkäs vertailkaas hyviä ja huonoja puolia can-am outlander t3 max 650 xt dps vs polaris sportsman xp 550traktorimönkijää vs polaris sportsman x2 550 traktorimönkijää.

mikä näistä olisi paras työ ja hvikäyttöön?

elikkä tarkoitus olisi että mönkijä kestää ja suoriutuu lumitöistä ja kovista metsätöistä,hiekan puskemisesta ym... ja tietysti metsä ja maantie ajosta.

eli mönkijä tulee joutumaan koville.

mikä näistä kestäisi ja olisi turvallinen? runko pitäisi kestää puskemis ja veto hommissa ja jousituksen ja ohjauksen tulisi olla hyvä ja tietysti hyvä pito(nelivetojärjestelmä)

olen kuullut että can-amissa katkeaisi runko helposti pitääkö paikkaansa? onkos tuossa uudessa can-amissa muuten uusi runko,onkohan luotettava?

nyt on polle ja polleja on ollut,mutta vähän kiinnostaisi tuo can-am eli kannattaisikohan vaihtaa merkkiä vai pysyä samassa?olen kyllä ollut polarikseen tyytyväinen.

eli ulkonäkö,luotettavuus,kestävyys,nelivetoisuus,toiminnoiltaan paras ym...
mikä näistä olisi näihin sopiva?

vertailkaa muutenkin hyviä ja huonoja puolia.
kumman ottaisitte itsellenne?
onko jotain laatu eroja pollella ja can-amilla?
eli onko polle "mersedes ja can-am opel" vai onko aika tasokkaita molemmat?
eikä mitään sellaisia vastauksia että polle on parempi koska mulla on se ym..
motocoyote
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15

Re: kumpi kannattaisi Can-Am vai polaris

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Sinänsähän mikä tahansa mönkijä noista hommista suoriutuu, ei siinä...

Canan runkovika:
Kuva

Kuva

Noillahan on tietysti törmätty johonkin hieman reilummin, mutta noista näkyy kärjistetysti tuon rakenteen heikkous.. ja typeryys.
Oishan se helpompi vaihtaa uudet tukivarret kuin runko, jos tuo ois vähän paremmin suunniteltu...

Jos tosiaan on kovia metsätöitä, puskemisia ja kiskomisia niin itse suosittelen Big Bossia. 8)
On nimittäin em. hommissa suvereeni, varsinkin rankasti epätasaisessa maastossa, mäkisestä puhumattakaan.
Lisäksi lavalla kulkee kaikki tarvittavat kamppeet ilman kötöstelyjä, ja kuormaa tuodessa lavalle saa lisälaitojen avulla ½ kuutiota puuta avustamaan kärryn kiskomisessa.

E: Ja kyllä mie vain luulen että yks ketju aiheesta riittää.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Varjomies
Noppeli

Re: kumpi kannattaisi Can-Am vai polaris

Viesti Kirjoittaja Varjomies »

Polaris ja osta heti 800. Kuitenkin tehot loppuu kesken.
tuju
Noppeli

mönkijän osto

Viesti Kirjoittaja tuju »

Olen ostamassa traktori mönkijää vielä tänä vuonna .Merkki vielä hakusessa (can am vai polaris vai yamaha)
"hullu visio "
olisi vaik 10 "saman henkinen" porukka joista jokainen ostamassa itselleen mönkijää .
Sais tingattua kaupiaalta hinnan kohdalleen. :?
veikko.v
Noppeli

Polaris 500 H.O vai Can Am 500 EFI

Viesti Kirjoittaja veikko.v »

Hei!
Olen ostamassa mönkijää lumitöihin mökille.

Vaihtoehtoja nyt kaksi:

Polaris Sportman 500 H.O -08 tai Can Am Outlander 500 EFI -08

Kumman valitsen ja millä kriteereillä?
Toinen on kaasari- ja toinen ruiskumalli.

Muuten ovat aika lailla samanlaiset, ajettu lähes yhtä paljon. Pollessa on 28" mutarenkaat, onko se hyvä vai huono lumenajoa ajatellen.
Cana on 200 euroa kalliimpi.

Auttaisko joku???
gamo500
Tracks
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green

Re: Apuja mönkijän ostoon

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

gaz kirjoitti:jos töitä meinaatte tehä niin unohtakaa kuminauhavetoset.
Oho, olipa kommentti. :idea: perusteluita.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
SETMA
Tracks
Mönkijä:: ?

Re: Polaris 500 H.O vai Can Am 500 EFI

Viesti Kirjoittaja SETMA »

veikko.v kirjoitti:Hei!

Vaihtoehtoja nyt kaksi:

Muuten ovat aika lailla samanlaiset, ajettu lähes yhtä paljon. Pollessa on 28" mutarenkaat, onko se hyvä vai huono lumenajoa ajatellen.

Auttaisko joku???
Kyllä noista kumpikin lumet lykkii mutta itse ottaisin ruiskukoneen,se kun lähtee käyntiin jos akussa on virtaa.Renkaista sen verta että riippuu renkaasta minkälainen lumi/jääpito niissä on.Noihin 28" palloihin ei taida saada ketjuja jos niille tulee tarvetta,tämä on kyllä mutua mutta ei noista isoista ole sen suurempaa hyötyä/haittaa lumen työnnössä.
Haminan seudun mönkijät ry
dealer
6WD
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hei!

Vaihtoehtoja nyt kaksi:

Auttaisko joku???
Uskoisin ettei mainituissa laitteissa ole ratkaisevia eroja lumitöitä ajatellen. Tosin edellä mainittu ruiskukoneen paremmuus pakkaskäynnistyksissä voi olla muistettava seikka.
Minulla oli parina talvena Polaris 300 lumikoneena ja siinä keveys aiheutti ketjujen tarpeen, viime talvena Outlander 400:lla pärjättiin ilman ketjuja.
Renkaista esim. ITP Mud Lite kovettuu pakkasessa eikä pidä lumella.
eda
6WD

Re: Polaris 500 H.O vai Can Am 500 EFI

Viesti Kirjoittaja eda »

veikko.v kirjoitti: Polaris Sportman 500 H.O -08 tai Can Am Outlander 500 EFI -08
Pyydä ensin uusista tarjoukset. Jos hintaeroa ei ole paljon, osta uusi. Jos haluat kuitenkin käytetyn, osta paremmin huollettu ja taustaltaan tiedetty laite.
Noista 28-renkaista ei ole olennaista hyötyä, kun kummassakin on joka tapauksessa kunnon maavara. Joskus saattaa olla jopa lumihommissa haittaa, koska on suunniteltu eri käyttöön.

Kaasarikoneet ovat ihan hyviä talvellakin, oman noin kymmenen vuoden kokemuksella.
Pietu71
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

nythän ei kannata 4 vuoteen ostaa yhtään mönkijää kunnes tulee ne uudet säädökset voimaan.
dealer
6WD
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Viesti Kirjoittaja dealer »

nythän ei kannata 4 vuoteen ostaa yhtään mönkijää kunnes tulee ne uudet säädökset voimaan.
Jos ollaan ostamassa mönkijää aurauskalustoksi asia tuskin mietityttää kovin paljon. Neljä vuotta on pahuksen pitkä aika.
JoniOha
Noppeli

Minkälainen mönkijä 3500-4500€

Viesti Kirjoittaja JoniOha »

Terve

Nelikko mönkijä kiinnostaisi

Eli budjettia olisi 3500€-4500€ laittaa mönkijään.

Vaatimuksina:

- Runkoon saisi puskulevyn
- Mahdollisimman hyvä kulkemaan maastossa.

Ois mukava tietää muitakin paikkoja mistä noita saisi kuin nettimoto.com

edullinen epäkuntoinenkin kiinnostaisi.

Itse olen aika tietämätön eri merkkien ominaisuuksista joten kaikki apu olisi tervetullutta.
Lisko12
Noppeli

Mikä mönkijä, kokemuksia.

Viesti Kirjoittaja Lisko12 »

Eli olen ostamassa mönkijää, mutta en oikein tiedä minkä ostaisin. Mönkijä tulisi lumihommiin ja mettåajoon, joskus myös liikenteessä vois ajaa, ainakin sen verran mitä siirtyy paikasta toiseen.
Mönkijät joita olen ajatellut on:
Trapper 400xl, trapper 500xl, Leone 500, kymco mxu400, polar 500, Rally usa 500

Jos kokemuksia kyseisistä niin vois kertoa ja antaa mielipidettä mikä näistä olis hyvä vai onko mikään. Merkkifanaatikot älkää vaivautuko edes vastaamaan mitään "ainoa oikea on honda kaikki muu on täyttä paskaa"
Viimeksi muokannut jukka81, 14 Joulu 2012 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: yhdistelin tänne jatkoksi
Vastaa Viestiin