Tänään just kattelin työmaalla T191 Valtraa ja ei siinäkään ole paluukierrolle kuin ylinmääräinen hydenippa perän täyttöputken varressa.Bj Andy kirjoitti:Eli jos tommosesta jinma mönkkäristä vääntää kauppaa niin siihen kannattaa myös tinkiä hydrauliikan vapaa paluu sinne säiliöön juuri kuormainkäyttöä ajatellen. Tai ainakin ohjeet miten se toteutetaan.
Kokemuksia Kellfri kärryistä
Re: Kokemuksia Kellfri kärryistä
Re: Kokemuksia Kellfri kärryistä
Homma lepäilee tällä hetkellä auto yms kauppojen varassa. Jos taloudelliset toimet onnistuu ja joku on niin hölmö että antaa tälle taloudelle lisää velkaa niin tuollainen jinma "traktori" siis tulee. Ja risuja on omien googlailujen jäljiltä aika vähän. Ja loitra josta laitetta olen ostamassa poistaa niitä risuja jo ennen luovutusta, toisin kuin koneglans... Eli sen suhteen aika luottavaisesti lähden ostamaan ko laitetta.
Ja samat höpinät liittyykin aika näppärästi myös siihen kärryyn, täällä on jo juttua kuinka sitä voi parantaa ja virittää toimivammaksi... Eli soitellen sotaan.
Hydrauliikasta tajuan sen verran että kun nesteet on putkien ja laitteiden sisällä niiden pitäisi toimia ja jos ne ei ole sisällä niin sitten ne ei toimi =D
Eli kun laitteessa on 2kpl 2 toimista hydrauliikan ulos ottoa tiedän että tällä saadaan suoraan joku laite toimimaan, mutta miten on arvoitus =D Käsittäisin että kun ovat 2 toimisia niin molemmat letkut syöttää painetta ja vivusta kääntämällä paine palaa samaa putkea pitkin? Jos näin on, ei tuon paluu puolen luulisi olevan mahdoton tehdä. Sehän käsittääkseni vaatii ainoastaan jotain jolla lukita tuo käyttö vipu pohjaan jotta painetta tulee kaiken aikaa ja samaan putkeen traktorin päässä ennen pumppua t haara(siis johonkin säiliön juurelle). Vai onko viisaampi vain tehdä suoraan oma reikä tulo tavaralle jolloin se sekoittuu säiliössä jo olevan nesteen kanssa?
No joo, noita kerkeän miettimään ja kyselemään kun joskus saan laitteet hankittua. Ja voi olla että ensin tulee vain kärry jota vetelen vuoden pari mönkijällä ja sitten vasta jinma, hallituksen budjetti riihi on käynnissä.
Lisää guugletusta ja näyttäisi olevan traktorissa 12 litraa tuotto pumpulla, voiko olla niinkin paljon/vähän. Ja tuo nyt kuitenkin pitäisi käsittääkseni riittää tuolle kärrylle vallan mainiosti.
Ja samat höpinät liittyykin aika näppärästi myös siihen kärryyn, täällä on jo juttua kuinka sitä voi parantaa ja virittää toimivammaksi... Eli soitellen sotaan.
Hydrauliikasta tajuan sen verran että kun nesteet on putkien ja laitteiden sisällä niiden pitäisi toimia ja jos ne ei ole sisällä niin sitten ne ei toimi =D
Eli kun laitteessa on 2kpl 2 toimista hydrauliikan ulos ottoa tiedän että tällä saadaan suoraan joku laite toimimaan, mutta miten on arvoitus =D Käsittäisin että kun ovat 2 toimisia niin molemmat letkut syöttää painetta ja vivusta kääntämällä paine palaa samaa putkea pitkin? Jos näin on, ei tuon paluu puolen luulisi olevan mahdoton tehdä. Sehän käsittääkseni vaatii ainoastaan jotain jolla lukita tuo käyttö vipu pohjaan jotta painetta tulee kaiken aikaa ja samaan putkeen traktorin päässä ennen pumppua t haara(siis johonkin säiliön juurelle). Vai onko viisaampi vain tehdä suoraan oma reikä tulo tavaralle jolloin se sekoittuu säiliössä jo olevan nesteen kanssa?
No joo, noita kerkeän miettimään ja kyselemään kun joskus saan laitteet hankittua. Ja voi olla että ensin tulee vain kärry jota vetelen vuoden pari mönkijällä ja sitten vasta jinma, hallituksen budjetti riihi on käynnissä.
Lisää guugletusta ja näyttäisi olevan traktorissa 12 litraa tuotto pumpulla, voiko olla niinkin paljon/vähän. Ja tuo nyt kuitenkin pitäisi käsittääkseni riittää tuolle kärrylle vallan mainiosti.
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Kokemuksia Kellfri kärryistä
Tuo meitsin kärri on juuri tuo halvin versio. Eli 21-SV27 mitä sitten tarkoittaakaan eli joko puomin pituutta tai kantavuutta.
Ja muokkausta. Eli nuo ilmoitetut litrat pitäisi jotenkin täsmentää eli millä kierroksilla. Tuossa meitsin kärrin pumpussa on ny 14.4 litraa maksimi tuotot 3200 rpm.
Vaan tuo 12 litraa riittää kyllä hyvin kun itse tykkään mätellä reilulla tyhjäkäynnillä.
Ja muokkausta. Eli nuo ilmoitetut litrat pitäisi jotenkin täsmentää eli millä kierroksilla. Tuossa meitsin kärrin pumpussa on ny 14.4 litraa maksimi tuotot 3200 rpm.
Vaan tuo 12 litraa riittää kyllä hyvin kun itse tykkään mätellä reilulla tyhjäkäynnillä.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Re: Kokemuksia Kellfri kärryistä
Tieto tuo tuskaa... Jostain löysin manuaalin, mutta sen mukaan tuossa on 2 eri pumppua(kyllä, selain kaatu ja kadotin manuaalin, etsin sen vielä toiste), toinen tuottaisi 14millilitraa kierroksella ja toinen 6... En tiedä olisiko hydraulisella ohjauksella oma pumppu, tai jopa niin että etupää olisi(kauha siis) omalla ja taka hydrauliikka omalla pumpulla... Edessä pienempi takana isompi... Jos tuo 14millilitraa per kierros pitäisi paikkansa ja joku prosentti näytti olevan 90 olisi tuo 12 litraa silloin 1000 kierroksella, 25,6 olisi tarkka 2000 kierroksella... Mene ja tiedä, nyt maate kuitenkin.
Ja joku kiltti(eihän täällä muita olekkaan) mode voisi siirtää nämä höpinät tuonne kiinan traktori ketjuun, ei erkaannuta aiheesta täysin?
Ja joku kiltti(eihän täällä muita olekkaan) mode voisi siirtää nämä höpinät tuonne kiinan traktori ketjuun, ei erkaannuta aiheesta täysin?
Re: Kokemuksia Kellfri kärryistä
Hydrauliikan tuotto:
800 k/min 10,6 L/min
1200 " 17,4 "
1800 " 23 "
2400 " 25,2 "
SAE 46 hydr.öljyllä +20 ast. lämmössä.
Vastapaine 18,4 L/100 barin paineella.
Mittari Hydroteknik.
Tuossa on jinma 204sen hydrauliikasta tietoa, tuskin tuo 244 ainakaan huonommaksi jää tuotoissa...
800 k/min 10,6 L/min
1200 " 17,4 "
1800 " 23 "
2400 " 25,2 "
SAE 46 hydr.öljyllä +20 ast. lämmössä.
Vastapaine 18,4 L/100 barin paineella.
Mittari Hydroteknik.
Tuossa on jinma 204sen hydrauliikasta tietoa, tuskin tuo 244 ainakaan huonommaksi jää tuotoissa...
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Kokemuksia Kellfri kärryistä
Tuohan on aika sopiva tommoseen pienkuormaaja käyttöön. Tyhjäkäynnillä toimii jo komeesti.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Re: Kokemuksia Kellfri kärryistä
On ollut mielenkiintoista seurata, kuinka osaava henkilö saa halvastakin hyvän 
Olen tässä itse käynyt jaakobinpainia nyt kärryn hankinnan suhteen ja tuo Kellfri sopisi jotenkuten budjettiin. Andyllä näyttäis nyt olevan kärkitieto tosta kärryn tekniikasta.
Maahantuoja itse suositteli mönkijän perään tuota 34:sta, koska se on aisapainoltaan kevyempi kärryn kevyemmän rakenteen vuoksi. Lisäksi siinä olisi tuo puomi valmiiksi jo vähän pidempi, kun tuossa 27:ssa.
Minulla on veturina samainen Rinconi kun Andylläkin, joten mietin, että miksi tuo 27 nyt sitten ei heidän mukaan kävisikään jos se käytännössä on todettu toimivaksi!? Vai mitä olet Andy tuosta aisapainosta mieltä? Onko sinulla jotkin perän jäykistäjät käytössä vai ajeletko ihan vakiojousilla?
Entä onko topicin lukijoista joku tuon 34:sen omistaja ja onko sillä käytännön puolestapuhujia? Siihen saisi ainakin tuon vedon lähestulkoon edullisimmin, mitä mihinkään muuhun kärryyn Suomenmaassa.
Kuuntelen

Olen tässä itse käynyt jaakobinpainia nyt kärryn hankinnan suhteen ja tuo Kellfri sopisi jotenkuten budjettiin. Andyllä näyttäis nyt olevan kärkitieto tosta kärryn tekniikasta.
Maahantuoja itse suositteli mönkijän perään tuota 34:sta, koska se on aisapainoltaan kevyempi kärryn kevyemmän rakenteen vuoksi. Lisäksi siinä olisi tuo puomi valmiiksi jo vähän pidempi, kun tuossa 27:ssa.
Minulla on veturina samainen Rinconi kun Andylläkin, joten mietin, että miksi tuo 27 nyt sitten ei heidän mukaan kävisikään jos se käytännössä on todettu toimivaksi!? Vai mitä olet Andy tuosta aisapainosta mieltä? Onko sinulla jotkin perän jäykistäjät käytössä vai ajeletko ihan vakiojousilla?
Entä onko topicin lukijoista joku tuon 34:sen omistaja ja onko sillä käytännön puolestapuhujia? Siihen saisi ainakin tuon vedon lähestulkoon edullisimmin, mitä mihinkään muuhun kärryyn Suomenmaassa.
Kuuntelen

-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Kokemuksia Kellfri kärryistä
Tuo aisapaino on mielestäni vielä siedettävä ja sen kanssa pärjää vakiojousilla kyllä hyvin kun pitää telin tarpeeksi edessä. Kuormalla se sitten hieman helpottaa, ja jos on pidempää tavaraa niin sitten sen kun siirtää telin taaemmas.
Tuo vetohommeli olisi ehkä ainut syy harkita tuota 34:sta koska Kuten oon jo aiemmin kirjotellu niin ehdottomasti tämän 27:kan parhaita puolia on vakavuus eli se ettei jalkoja juurikaan tarvi ja se että tämä menee hännästä poikki eli kuljetusmitta on aika lyhyt. Sen verran pitäisi jossain päästä kokeilemaan tuota 34:sta että onko siinä parempi venapyötä kun ainakin tässä omassa se on aika huonoa laatua , joskin kyllä sen kanssa elää ja jahka kerkeää niin pitää sitäkin koittaa viilata.
Saisikohan sen vetosysteemin ostettua jälkikäteen millä hinnalla??? Koska kyllähän sen jollakin ilveellä sovittaisi tuohon 27:kaankin.
Tuo vetohommeli olisi ehkä ainut syy harkita tuota 34:sta koska Kuten oon jo aiemmin kirjotellu niin ehdottomasti tämän 27:kan parhaita puolia on vakavuus eli se ettei jalkoja juurikaan tarvi ja se että tämä menee hännästä poikki eli kuljetusmitta on aika lyhyt. Sen verran pitäisi jossain päästä kokeilemaan tuota 34:sta että onko siinä parempi venapyötä kun ainakin tässä omassa se on aika huonoa laatua , joskin kyllä sen kanssa elää ja jahka kerkeää niin pitää sitäkin koittaa viilata.
Saisikohan sen vetosysteemin ostettua jälkikäteen millä hinnalla??? Koska kyllähän sen jollakin ilveellä sovittaisi tuohon 27:kaankin.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Re: Kokemuksia Kellfri kärryistä
-
Viimeksi muokannut ToniR81, 01 Syys 2013 00:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kokemuksia Kellfri kärryistä
Tuota 34:sta saa kahta mallia, vedolla ja ilman. Ja siihen vedon luulisi ainakin jälkikäteen onnistua asentamaan. Mitä Andy tarkoitat tuolla, että teliä pitää riittävän edessä? Eihän sitä vakiona pysty siirtämään eteenpäin, vai pystyykö? Vai meneekö laikka ja hitsihommiksi? Ja onko siinä perässä jokin pikalukitus, että viimeisen pankorivin saa irti vai pitääkö sekin askarrella itse?
Itseäni mietityttää hieman tuo koko myös, koska maasto on kohtalaisen helppoa, mutta puuta on oikeasti tosi tiheään. Eli kääntyä pitää välillä tosi ahtaaissakin paikoissa. Siksi olisi hyvä, jos tuon perän saisi irti ilman rikkomista.
Mitäs Andy olet tuosta puomin mitasta mieltä...taisit jossakin vaiheessa puhua siitä, että olet miettinyt sen jatkamista 27:ssa. Tuo 34:sen puomi on valmiiksi jo metrin pidempi, joten se kyllä mielestäni jo riittää.
Yritän tässä nyt vain itselleni perustella tuota noin tonnin kalliimpaa hintaa, mutta toki en sulje tuota 27:kaan pois laskuista
Itseäni mietityttää hieman tuo koko myös, koska maasto on kohtalaisen helppoa, mutta puuta on oikeasti tosi tiheään. Eli kääntyä pitää välillä tosi ahtaaissakin paikoissa. Siksi olisi hyvä, jos tuon perän saisi irti ilman rikkomista.
Mitäs Andy olet tuosta puomin mitasta mieltä...taisit jossakin vaiheessa puhua siitä, että olet miettinyt sen jatkamista 27:ssa. Tuo 34:sen puomi on valmiiksi jo metrin pidempi, joten se kyllä mielestäni jo riittää.
Yritän tässä nyt vain itselleni perustella tuota noin tonnin kalliimpaa hintaa, mutta toki en sulje tuota 27:kaan pois laskuista

-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Kokemuksia Kellfri kärryistä
Ite asiassa kait sen 70 senttiä...
Tossa 27:ssa se teli on siirrettävää sorttia ja se häntä katkeaa ihan jämäkällä tappi/tuppi liitoksella ja siinä lähtee 2 pankot irti.
Puomi on kyllä lyhyt mutta kyllä silläkin saa ihan näyttävää kasaa aikaan. Voin vaikka huomenna ottaa kuvan. Ja tuo noissa meitsin kuvissa näkyvä musta pukki siinä peruspuomissa on tehty juuri pitkää puuta varten eli ne nostetaan samaan tapaan kuin pylväsnosturilla, eli niiden ei tarvi olla tasapainossa vaan ne tuetaan tuohon pukkiin.
Mutta se metri-puolitoista pitempi puomi olisi kyllä luksusta mutta en tiiä onko se tonnin arvoista jos muissa ominaisuuksissa häviää.
Niin ja nuo kellfrin hinnat on aina alvi 0 hintoja.
Tuo vetohomma on vielä ajatusasteella mutta tosiaan semmoisia hytikka moottoreita on mihin tulee suoraan rengas kiinni eli ne kantaa jo kuormankin eivätkä ole suhteettoman kalliita edes...
Tossa 27:ssa se teli on siirrettävää sorttia ja se häntä katkeaa ihan jämäkällä tappi/tuppi liitoksella ja siinä lähtee 2 pankot irti.
Puomi on kyllä lyhyt mutta kyllä silläkin saa ihan näyttävää kasaa aikaan. Voin vaikka huomenna ottaa kuvan. Ja tuo noissa meitsin kuvissa näkyvä musta pukki siinä peruspuomissa on tehty juuri pitkää puuta varten eli ne nostetaan samaan tapaan kuin pylväsnosturilla, eli niiden ei tarvi olla tasapainossa vaan ne tuetaan tuohon pukkiin.
Mutta se metri-puolitoista pitempi puomi olisi kyllä luksusta mutta en tiiä onko se tonnin arvoista jos muissa ominaisuuksissa häviää.
Niin ja nuo kellfrin hinnat on aina alvi 0 hintoja.
Tuo vetohomma on vielä ajatusasteella mutta tosiaan semmoisia hytikka moottoreita on mihin tulee suoraan rengas kiinni eli ne kantaa jo kuormankin eivätkä ole suhteettoman kalliita edes...
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Re: Kokemuksia Kellfri kärryistä
joo alvinollahan se toki on, mutta silti molemmissa kärryissä hinta siedettävä.
Nyt taisin itse unohtaa sen, että sullahan tuo koko koneikko kaikkine vipstaakeineen on irroitettu tuosta aisan päältä ja siirretty mönkijän päälle...vai höpöttelenkö omiani? Sehän keventää jo tuota aisapainoa aika paljon ja se tarkoittais käytännössä myös sitä, että sitä letkunjatkotyötä siinä olisi tiedossa...meikäläinen kun on noissa aika peukalo keskellä kämmentä -sorttia.
Täytyy nyt käydä tämä jaakobinpaini loppuun itseni ja hankitojeni kanssa...mutta pahasti näyttää siltä että olen taipumassa hopealle
Nyt taisin itse unohtaa sen, että sullahan tuo koko koneikko kaikkine vipstaakeineen on irroitettu tuosta aisan päältä ja siirretty mönkijän päälle...vai höpöttelenkö omiani? Sehän keventää jo tuota aisapainoa aika paljon ja se tarkoittais käytännössä myös sitä, että sitä letkunjatkotyötä siinä olisi tiedossa...meikäläinen kun on noissa aika peukalo keskellä kämmentä -sorttia.
Täytyy nyt käydä tämä jaakobinpaini loppuun itseni ja hankitojeni kanssa...mutta pahasti näyttää siltä että olen taipumassa hopealle

Re: Kokemuksia Kellfri kärryistä
Taisin puhua läpiä päähäni...siinähän nuo näyttävät kärryn keulalla edelleen olevan 

-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Kokemuksia Kellfri kärryistä
Ja sillä lailla.
Tänään tuli tehtyä possakka parista risunajosavotasta ja pari tuntia kävin aloittamassa.Paikkahan on semmoinen puisto joka on melko vanhaa kuusikkoa ja missä kallio on n.puolen metrin syvyydessä eli mukavan pehmeää, siis millekkään painavammalle vehkeelle.
Hyvin jaksoi rincostar kärriä nyhtää jos vaan pyörät tapasi maahan eli kaksi kertaa olin hieman kiipelissä kun joku kanto tarttui mahan alle. Ja molemmat kerrat semmosessa kohtaa missä oli kaivuri käyny rypemässä. Vinssi kun on joutunu tallin nurkkaan niin pelkällä nosturilla piti kikkailla irti.
Jos huomenna muistaa niin pitää räppästä pari toimintakuvatusta.
Tänään tuli tehtyä possakka parista risunajosavotasta ja pari tuntia kävin aloittamassa.Paikkahan on semmoinen puisto joka on melko vanhaa kuusikkoa ja missä kallio on n.puolen metrin syvyydessä eli mukavan pehmeää, siis millekkään painavammalle vehkeelle.
Hyvin jaksoi rincostar kärriä nyhtää jos vaan pyörät tapasi maahan eli kaksi kertaa olin hieman kiipelissä kun joku kanto tarttui mahan alle. Ja molemmat kerrat semmosessa kohtaa missä oli kaivuri käyny rypemässä. Vinssi kun on joutunu tallin nurkkaan niin pelkällä nosturilla piti kikkailla irti.
Jos huomenna muistaa niin pitää räppästä pari toimintakuvatusta.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Re: Kokemuksia Kellfri kärryistä
Heips
Mulla on kokemusta juurikin tuosta 34 mallista. Aisapaino on jonkinmoinen, mutta kiristin kaksi napsua takajousia joka tuntui auttavan. Kärryn saa aika mukavasti tasapainoiseksi kun teliä ja pankkoja siirteli edestakaisin tarpeen mukaan ja homma kävi kätevästi kahdella 24mm kiintoavaimella pultit auki ja kouralla kiinni telistä ja säätöä tarpeen mukaan, liukuvaraa on varmaan metrin verran.
Keväällä kun ajoin 4-6jm pitkiä tukkeja kasalle niin laitoin kärryn pitkäksi jolloin kuormattuna aisapaino ei kasvanut liian suureksi, kesällä kun toin 3jm ropseja tiheästä metsästä niin laitoin kärryn lyhyeksi jolloin kulki mukavasti samaa jälkeä kuin mönkijäkin.
Venttiilitukki ei ole ainakaan kovin laadukas koska tuntuu hiukan jumittavan ja toimii tahmeasti mutta letkut on aika pitkät ja koneikko oli helppo laitta etutarakalle ja kun maxista otti takapenkin pois ja tein vaneriin jalan koneikkoa varten niin homma toimi ihan kivasti vaikka vipuja onkin sormien täydeltä ja sahallekin jäi tilaa...(alkuperäinen koneikon kiinnitysalusta ja jalka on kiinni 565 Valmetissa kuskin penkin takana)
Jos jotain selkeää miinusta hakee niin tukijalat on turhan kapealla koska kärry menee helposti nurin, siinä pienemmässähän on just sellaiset kintut kuin pitääkin.
Materiaalit on varmaankin melko vetelää terästä (kuten ketjun alussa kouraa kirosin) joten tuolla massalla on varmaankin haettu jonkinlaista tukevuutta mikä taasen ammattivehkeissä haetaan suurlujuusteräksillä jolloin dimensiot ja sitä myöden paino jäävät pieneksi kimmoisuuden ja lujuuden kärsimättä.
Ketjun alkupäässä on linkki Flickriin jossa muutama kuvatus tuosta 34 mallista.
Terv. Harri
Mulla on kokemusta juurikin tuosta 34 mallista. Aisapaino on jonkinmoinen, mutta kiristin kaksi napsua takajousia joka tuntui auttavan. Kärryn saa aika mukavasti tasapainoiseksi kun teliä ja pankkoja siirteli edestakaisin tarpeen mukaan ja homma kävi kätevästi kahdella 24mm kiintoavaimella pultit auki ja kouralla kiinni telistä ja säätöä tarpeen mukaan, liukuvaraa on varmaan metrin verran.
Keväällä kun ajoin 4-6jm pitkiä tukkeja kasalle niin laitoin kärryn pitkäksi jolloin kuormattuna aisapaino ei kasvanut liian suureksi, kesällä kun toin 3jm ropseja tiheästä metsästä niin laitoin kärryn lyhyeksi jolloin kulki mukavasti samaa jälkeä kuin mönkijäkin.
Venttiilitukki ei ole ainakaan kovin laadukas koska tuntuu hiukan jumittavan ja toimii tahmeasti mutta letkut on aika pitkät ja koneikko oli helppo laitta etutarakalle ja kun maxista otti takapenkin pois ja tein vaneriin jalan koneikkoa varten niin homma toimi ihan kivasti vaikka vipuja onkin sormien täydeltä ja sahallekin jäi tilaa...(alkuperäinen koneikon kiinnitysalusta ja jalka on kiinni 565 Valmetissa kuskin penkin takana)
Jos jotain selkeää miinusta hakee niin tukijalat on turhan kapealla koska kärry menee helposti nurin, siinä pienemmässähän on just sellaiset kintut kuin pitääkin.
Materiaalit on varmaankin melko vetelää terästä (kuten ketjun alussa kouraa kirosin) joten tuolla massalla on varmaankin haettu jonkinlaista tukevuutta mikä taasen ammattivehkeissä haetaan suurlujuusteräksillä jolloin dimensiot ja sitä myöden paino jäävät pieneksi kimmoisuuden ja lujuuden kärsimättä.
Ketjun alkupäässä on linkki Flickriin jossa muutama kuvatus tuosta 34 mallista.
Terv. Harri