http://www.keskustelu.sammysatv.com/vie ... 10&t=11125räplääjä kirjoitti:Kyllä mönkijällä saa päästellä reilusti yli 10000km ennen koneremontteja! Itsellä kilometrejä reilu 10tkm.
Mikä mönkijä työkäyttöön? Ja tyhmiä kysymyksiä..
Re: Hyvä-halpa kevyeen työkäyttöön
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Re: Hyvä-halpa kevyeen työkäyttöön
Alkuperäisen kysyjän linkissä oleva 300 hontra näyttää olevan varustettu aika paljon isommilla takagummeilla, kuin etupää?
Mitenkä nelikko suhtautuu tuollaiseen yhdistelmään pitemmän päälle?
Vai haittaako yhtikäs mitään? Luulisi ainakin jatkuvalla nelikolla olevan jotain ylimääräisiä rasituksia...
Mitenkä nelikko suhtautuu tuollaiseen yhdistelmään pitemmän päälle?
Vai haittaako yhtikäs mitään? Luulisi ainakin jatkuvalla nelikolla olevan jotain ylimääräisiä rasituksia...
-
- 3WD
- Viestit: 109
- Liittynyt: 22 Syys 2012 11:44
- Mönkijä:: XP 550 Forest -12
Re: Mikä mönkijä työkäyttöön?
Ehkä ne tunnit ja kilometrit juoksee Hondissa noin koviksi kun ei ole sitä etupyörien lukkoa. Ovat vaan kiinni aina 

Re: Hyvä-halpa kevyeen työkäyttöön
Takavetoisenahan tuota kaupataan. Vaikka on maininta "4x4" niin vetotapa kardaaniveto, vai oliko niin ettei ole nettimotossa vaihtoehtoa "neliveto" ? 

- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Hyvä-halpa kevyeen työkäyttöön
Deippa kirjoitti:Puita tarttis kulettaa sekä mettästä
Deippa kirjoitti:variaattoriveto on kyllä mukava tämmösessä piharallissa ja pikkutyössä, kunhan lyhyt alue löytyy.
Melkein unohtaisin suoriltaan takavetoisen jos käyttö on tuon kaltaista. Mulla pikkupollessa ei hidasta aluetta ole. Pärjää kuitenkin hyvin ilmankin, näitä eteläisen Suomen lumia lykkiessä.Deippa kirjoitti:Kai sen aurankin voi rakentaa, mutta kolallakin on tähän asti pärjätty.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Hyvä-halpa kevyeen työkäyttöön
Samalla tavalla se voima välittyy kardaanilla sekä etu- että takaperään. http://fi.wikipedia.org/wiki/Nivelakselidealer kirjoitti:Takavetoisenahan tuota kaupataan. Vaikka on maininta "4x4" niin vetotapa kardaaniveto, vai oliko niin ettei ole nettimotossa vaihtoehtoa "neliveto" ?
Edit. copy pastena nettimoton haku

69 kpl
Hakuehdot: Mönkijä, Honda, Tyyppi Maastoliikennemönkijä, Myös rekisteröimättömät, Vetotapa Neliveto
Viimeksi muokannut vaughan, 10 Marras 2012 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
- räplääjä
- 3WD
- Viestit: 97
- Liittynyt: 22 Helmi 2011 16:31
- Mönkijä:: Honda TRX 300FW Bigred
- Paikkakunta: ent. Pyhämaan Rohdainen
Re: Hyvä-halpa kevyeen työkäyttöön
Ittellä ei ainakaan ole vielä ollut ongelmia renkaiden koon kanssa!naukja2 kirjoitti:Alkuperäisen kysyjän linkissä oleva 300 hontra näyttää olevan varustettu aika paljon isommilla takagummeilla, kuin etupää?
Mitenkä nelikko suhtautuu tuollaiseen yhdistelmään pitemmän päälle?
Vai haittaako yhtikäs mitään? Luulisi ainakin jatkuvalla nelikolla olevan jotain ylimääräisiä rasituksia...
"se mikä ei tapa, se vahvistaa" ;)
Honda TRX 300fw Bigred -93
Honda TRX 300fw Bigred -93
Re: Hyvä-halpa kevyeen työkäyttöön
Epäilemättä, ja kenties sitä on haluttu ilmoituksessa jopa korostaa jättäen valitsematta "neliveto"Samalla tavalla se voima välittyy kardaanilla sekä etu- että takaperään.

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Hyvä-halpa kevyeen työkäyttöön
Meillä on mökillä 350:nen ilmajäähy honda nappivaihteilla, ollu pääasiallisesti vain työ/hyötykäytössä, en tiiä mitä pitäs tehä että sais lämmöt nousee, luultavasti ainut tapa rikkoa tuo kone on sen polttaminen roviollaDeippa kirjoitti:Onko nuo koneet ilma vai vesijäähytteisiä Hondissa vai millon ja missä malleissa tulee vesikoneet? Ja onko tuolla asialla jotain merkitystä? Itestä vaan tuntuu että tarttis olla vesikone, kun vauhtia ei pidetä.
Manuaalivaihteisissa ei taida erikseen tarvita hidasta/nopeaa aluetta kuten variaattoripeleissä?

Vakiorengastuksella 1-vaihde on riittävän hidas vetämään isompiakin puukuormia, lumihommissa jeesaa kunnon salmiakkiketjut takana, tää on varsin kevyt peli massaltaan.
-
- 2WD
- Viestit: 49
- Liittynyt: 19 Huhti 2009 12:15
- Mönkijä:: 500fa,500ho
Re: Mikä mönkijä työkäyttöön?
meillä on polaris ja honda mönkijät , ja puut vedetään kyllä hondalla.polaris on koneeltaan heikohko. olen teettänyt siihen kaksi koneremonttia 3 v aikana.hondassa ei ole ollut tuona aikana mitään vikaa.suolla honda menee vakiorenkailla paremmin. kunhan siinä on pohjapanssari.polle on 500 sportsman ja honda 500fa.hondalla uskaltaa paremmin ajaa suolla koska se on matalampi.meillä on puunveto aina kamppailua suon kanssa.eli kova rasitus koko ajan.
Re: Hyvä-halpa kevyeen työkäyttöön
Ei ollut 400 Catinkaan kanssa koskaan ongelmia lämpöjen suhteen, ei vaikka kesähelteillä tökittiin soraa puskulevyn kanssa. Siinä toki oli ilmajäähdytyksen tukena reippaan kokoinen öljyjäähdytin flektillä. Sellainen kutina on että vesijäähdytteisen Hondan flekti hyrähtäisi useammin käyntiin verrattuna Cattiin. Voi toki olla että kynnyslämpö on Hondassa matalampi.ViiMax kirjoitti:Meillä on mökillä 350:nen ilmajäähy honda nappivaihteilla, ollu pääasiallisesti vain työ/hyötykäytössä, en tiiä mitä pitäs tehä että sais lämmöt nousee, luultavasti ainut tapa rikkoa tuo kone on sen polttaminen roviollaDeippa kirjoitti:Onko nuo koneet ilma vai vesijäähytteisiä Hondissa vai millon ja missä malleissa tulee vesikoneet? Ja onko tuolla asialla jotain merkitystä? Itestä vaan tuntuu että tarttis olla vesikone, kun vauhtia ei pidetä.
Manuaalivaihteisissa ei taida erikseen tarvita hidasta/nopeaa aluetta kuten variaattoripeleissä?![]()
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
-
- 6WD
- Viestit: 407
- Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
- Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
- Paikkakunta: Oulun reuna
Re: Hyvä-halpa kevyeen työkäyttöön
Mielenkiintoista lukea ku vastaukset yhdistetty kahdesta ketjusta
mutta kyssäreihin tullukin hyvin vastauksia ja selvyyttä.
Jaahas, siis sillä koneen jäähdytyksellä ei sitten vissin ole merkitystä keston kannalta. Mutta ihan mielenkiinnosta onko noissa ilmakoneissa lisäksi jokin puhallin niinku kelkoissa?
Mutta miten ne nuo bigbearit eroaa kodiakista vai onko vaan uudempi nimi niinku grislykin?
Omalla kokemuksella (kelkoista työkäytössä ja naapurin mönkijästä) kyllä sanosin että kyllä se variaattorivehkeessä on syytä olla hidaspuoli. Sen verran alko hitaallakin kesällä haisemaan hihna vaikkei puita kärryssä ollu paljon ja vähän joutui vain hiissautteleen.

Jaahas, siis sillä koneen jäähdytyksellä ei sitten vissin ole merkitystä keston kannalta. Mutta ihan mielenkiinnosta onko noissa ilmakoneissa lisäksi jokin puhallin niinku kelkoissa?
Mutta miten ne nuo bigbearit eroaa kodiakista vai onko vaan uudempi nimi niinku grislykin?
Ja tätä fourtraxin ja foremanin eroa oli haun mukaan joku muukin yrittäny kysellä muttei oikeen vissiin selvinnyDeippa kirjoitti: Mutta mites esim. jammut? 90-luvun Big Bearit, mites Kodiak eroaa tosta?
Esim nämä:
http://www.nettimoto.com/yamaha/big-bear/1404141
http://www.nettimoto.com/yamaha/big-bear/1414145
http://www.nettimoto.com/yamaha/kodiak/1409916
Niin jä tämä vielä vähän epäselvä, että tarviiko näissä manuaalivehkeissä kytkintä, vai laitetaanko vaihde silmään ja sitten vaan lähdetään liikkeelle kun kierroksia tarpeeksi vai miten? Entäs vaihtaminen, uutta pykälää vain silmään vai tarviiko siinä kytkintä? Niin siis en ole joutunut/päässyt yhtään manuaalilaatikollista uutta tai vanhempaa vekotinta vielä ajamaanDeippa kirjoitti: Sitten taas Honda, miten ihmeen eroa on fourtraxilla ja foremanilla, muutaku koneen koko?
Fourtrax: http://www.nettimoto.com/honda/300/1413657
Foreman: http://www.nettimoto.com/honda/400/1413653
Deippa kirjoitti: Onko nuo vanhat manuaalivehkeet sellasia että tarvii kytkintä käyttää kuten moottoripyörissä vai onko ne jotain puoliautomaatteja tjsp?
Perusteluja takapotkun hylkäämiseksi?Puuhis83 kirjoitti:Deippa kirjoitti:Puita tarttis kulettaa sekä mettästäDeippa kirjoitti:variaattoriveto on kyllä mukava tämmösessä piharallissa ja pikkutyössä, kunhan lyhyt alue löytyy.Melkein unohtaisin suoriltaan takavetoisen jos käyttö on tuon kaltaista. Mulla pikkupollessa ei hidasta aluetta ole. Pärjää kuitenkin hyvin ilmankin, näitä eteläisen Suomen lumia lykkiessä.Deippa kirjoitti:Kai sen aurankin voi rakentaa, mutta kolallakin on tähän asti pärjätty.
Omalla kokemuksella (kelkoista työkäytössä ja naapurin mönkijästä) kyllä sanosin että kyllä se variaattorivehkeessä on syytä olla hidaspuoli. Sen verran alko hitaallakin kesällä haisemaan hihna vaikkei puita kärryssä ollu paljon ja vähän joutui vain hiissautteleen.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Mikä mönkijä työkäyttöön?
Takavetoisella jäät metässä kiinni jos takarenkaan alla on esim märkä lehti.... Tai jos tykkää viritellä ketjuja yms... En osaa sen enempää perustella. Paras olis jos pääsisit itse kokeilemaan takavetoisella metsään menoa.
Mulla tuo 300cc ilmajäähyllä. Ei sen enempää ole remmi haissu/luistanut tai konekaan ylikuumentunu. Raskain käyttö taitaa olla lumen pusku ja yksittäisiä runkoja hinannu metästä.
Mulla tuo 300cc ilmajäähyllä. Ei sen enempää ole remmi haissu/luistanut tai konekaan ylikuumentunu. Raskain käyttö taitaa olla lumen pusku ja yksittäisiä runkoja hinannu metästä.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- räplääjä
- 3WD
- Viestit: 97
- Liittynyt: 22 Helmi 2011 16:31
- Mönkijä:: Honda TRX 300FW Bigred
- Paikkakunta: ent. Pyhämaan Rohdainen
Re: Mikä mönkijä työkäyttöön?
Lueppas Deippa edellisellä sivulla oleva minun postaus niin vaihdeasia selviää ainakin vähän.
"se mikä ei tapa, se vahvistaa" ;)
Honda TRX 300fw Bigred -93
Honda TRX 300fw Bigred -93
- nesto
- 4WD
- Viestit: 139
- Liittynyt: 23 Loka 2012 21:20
- Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 -06
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Hyvä-halpa kevyeen työkäyttöön
Meinasin itekkin olla pikkusen sekasin, ennenku tajusin mitä on tapahtunuDeippa kirjoitti:Mielenkiintoista lukea ku vastaukset yhdistetty kahdesta ketjusta

"Olisinpa tullut toiseksi ja Henri olisi yhä elossa" -Bruno Saby, Korsika 1986-