Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 16:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Paikallisen pollemyymälän varaston nurkasta löyty "vanhempaa" mallia oleva sensori, sen sain parilla kympillä. "Uudempi" malli 180 euroa.
JuHe
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Joulu 2012 18:48
Mönkijä:: Polaris sportsman 800 -12
Paikkakunta: Jkl seutu

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JuHe »

Kaveri osti tuossa -97vm sportsman 500 mönkijän. Nyt on alkanut rötäämään ja paukkumaan putkessa. Aivan kuin olisi kosketushäiriö jossain. Välillä toimii aivan normaalisti. Kerrankin rötkötti niin, ettei liikkeelle päässyt ja nykäisin pakilla puoli metriä taaksepäin ja hupista, polle alkoi pelittämään aivan normaalisti. Kysyisinkin, että onko raati diaknoosista samaa mieltä? Ja mistäköhän ko. vikaa kannattaisi ensimmäisenä alkaa tutkailemaan? Vika on nyt päällä...

E: Heh. Vastataas taas itse itselleni :). Eli nähtävästikkin Polariksen kaasarikoneissa on systeemi, mikä katkoo sytkää, jos kaasu hirttää (nyt tiedän senkin :P ). Vaijeri oli pujotettu väärästä kohdasta ja oli aavistuksen kireämmällä, kuin kuuluisi. Vaijeri toista kautta ja kyllä nyt rokkaa.
Viimeksi muokannut JuHe, 07 Joulu 2012 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SprinttiPera
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Joulu 2012 14:58

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SprinttiPera »

Terve!

Polaris Sportsman 500 vm 07 ilmennyt jokin sähkövika joka ilmenee niin, että kun laittaa virrat avaimesta päälle mönkijä naputtaa ja hurisee ( Hurina kuuluu bensapumpulta)
Mittaristo on ihan kuollut ja ei starttaa. Jonkin ajan jälkeen mittaristo voi heräillä jonka jäkeen pollen saa käyntiin, kun laitteen saa käyntiin ensimmäisen kerran homma toimii. Sama ilmenee taas kun mönkijä on hetken ollut käyttämättä esim yön yli.

Kaikki liittimet olen käynyt läpi eikä vaikutusta.

Vinkkejä otan vastaan mielelläni
inox
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Huhti 2012 13:05

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja inox »

SprinttiPera kirjoitti:Terve!

Polaris Sportsman 500 vm 07 ilmennyt jokin sähkövika joka ilmenee niin, että kun laittaa virrat avaimesta päälle mönkijä naputtaa ja hurisee ( Hurina kuuluu bensapumpulta)
Mittaristo on ihan kuollut ja ei starttaa. Jonkin ajan jälkeen mittaristo voi heräillä jonka jäkeen pollen saa käyntiin, kun laitteen saa käyntiin ensimmäisen kerran homma toimii. Sama ilmenee taas kun mönkijä on hetken ollut käyttämättä esim yön yli.

Kaikki liittimet olen käynyt läpi eikä vaikutusta.

Vinkkejä otan vastaan mielelläni
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 12&t=33903
Kommari88
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 17 Touko 2010 16:39
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kommari88 »

Tuossa eilen työntelin lumia ja jätin pollen käymään hetken aikaa tyhjäkäynnillä, hetken päästä moottori sammui itsestään ja ei mallakkaan enää käyntiin. kaasarilta irrotin letkun eikä tule bensaa startatessakaan. Irrotin bensa pumpun ja aukaisin sen, isompi kalvo näyttäis pumppaavan bensaa kun siitä painaa mutta tankilta tulevan letkun puolella oleva pieni kalvo on pohjassa koko ajan, eli voiko olla että kalvo on itsestään hajonnut yhtäkkiä?! :evil:

Polaris sportsman h.o 500 -2010
Wagoner73
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Syys 2012 14:51
Mönkijä:: Polle 550 XP ESP -09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Wagoner73 »

Eilen alkoin XP 550 -09 katkomaan käyntiä, tyhjäkäynniltä tuppasi sammumaan ja kierroksia käytettäessä pakoputkessa paukkui. Pääsin kuitenkin mettästä pois rankakuorma perässä vaikka vähän kylmäsikin.
Aattelin, että näinköhän on joku sytytyspuolen johto huonossa hapessa, eriste kulunut ja lyö välillä maihin, tai muuten vaan kosteutta päässy johonkin herkkään sähkölaitteeseen? Mutta ei auttanut yön yli kuivatus lämpösessä hallissa, samat käynti ongelmat jatkuivat myös seuraavana päivänä.

Ei muuta kuin istuin irti ja käynnistys yritys. Nyt näin välähdyksen ja aattelin että sytytyskipinä lyö maihin. Vielä vasen sivupaneeli irti ja kappas, imusarja roikkuikin vallaan vapaana ainoastaa sähköjohtojen ja tuloilmaputkensa varassa. Imusarjan molemmat M8 pultit olivat tärisseet irti lohkosta. Toinen pulteista löytyi startin vierestä, toisesta ei näkynyt merkkiäkään.
Ei voi kuin ihmetellä, että miten ihmeessä moottori on voinut käydä jos molemmat pultit ovat poissa! :shock: :shock: Tiiviste oli onneksi tallella ja kiinni lohkossa. Miljoonalaatikosta vastaavan pituinen M8 pultti kadonneen tilalle ja vähän ruuvilukitetta kierteisiin. Tällä pikakorjauksella saatiin mönkijä taas henkiin ja takaisin rankasavottaan. Täytyy viikolla käydä hakemassa uusi imusarjan tiiviste jotta saadaan korjaus asianmukaisesti loppuun. Osaisikohan joku sanoa, että kuuluuko pultin kanssa käyttää jotain lukiteprikkaa tms.? Nyt sellaisia ei näkynyt mutta onhan sellaiset voinut pulteissa olla ennen irti kiertymistään.

Vinkkinä vastaavan Pollen omistajille, että kannattaa seuraavan kerran tarkistaa nuo imusarjankin pultit kun katteet sopivasti irti. Pollellani on ajettu 125 h ja en usko, että imusarjaa on jouduttu irrottamaan tehtaalta lähdön jälkeen.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Imukurkun tarkastus kuuluu nykyään jokaiseen huoltoon xp550 mallissa. Myös SP500 malleissa imukurkun pultit ovat joskus löystyneet.
Pulteissa ei kuulu olla prikkoja alunperin.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
JK81
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 14 Touko 2009 08:04
Mönkijä:: Polaris -11 traktori & 50

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JK81 »

Vastaavaan pultti ongelmaan törmännyt sportmanissakin. Laittoivat takuuseen uuden tiivisteen ja pultit liimalla kiinni.
laitsu81
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 09 Elo 2011 22:58
Mönkijä:: 500 HO traktori vm 2011
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja laitsu81 »

Kommari88 kirjoitti:Tuossa eilen työntelin lumia ja jätin pollen käymään hetken aikaa tyhjäkäynnillä, hetken päästä moottori sammui itsestään ja ei mallakkaan enää käyntiin. kaasarilta irrotin letkun eikä tule bensaa startatessakaan. Irrotin bensa pumpun ja aukaisin sen, isompi kalvo näyttäis pumppaavan bensaa kun siitä painaa mutta tankilta tulevan letkun puolella oleva pieni kalvo on pohjassa koko ajan, eli voiko olla että kalvo on itsestään hajonnut yhtäkkiä?! :evil:

Polaris sportsman h.o 500 -2010

Ainakin ruohonleikkureissa on alkanut herkemmin kalvot venymään uuden etanoli bensan johdosta. Oletko ajanut 95E10 vai ysikasilla?
amir
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 13 Joulu 2012 11:39

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja amir »

Haku ja googlea lukenu, vaan ei löydy....700 twin efi -05 neliveto toimii hyvin ja moitteetta eteenpäin, mutta ei nyt taaksepäin? Idioottinamiska toimii,anakin kierrosten suhteen. Eli jos en paina alkaa pätkiä, painan saa antaa runtua vaikka kuinka. Pakilla vaan etuperä ei lähde mukaan, olen houkutellut hiljaa ja kovaa. Eteenpäin tosiaan toimii, ei mitään ylim ääniä kuulu. Sähköpuolen vikaa, vai öljyissä (ei uskois) häkki vai mikä helekatti? Mittaristossa ei kostetutta, liittimiä releitä sulakkeita puhdisteltu. Kun tuota lunta tulee koko-ajan, ei viittis purkaa atomeiksi koko laitosta. Ken tietää, jos neuvoo, ISO kiitos...
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

amir kirjoitti:Haku ja googlea lukenu, vaan ei löydy....700 twin efi -05 neliveto toimii hyvin ja moitteetta eteenpäin, mutta ei nyt taaksepäin? Idioottinamiska toimii,anakin kierrosten suhteen. Eli jos en paina alkaa pätkiä, painan saa antaa runtua vaikka kuinka. Pakilla vaan etuperä ei lähde mukaan, olen houkutellut hiljaa ja kovaa. Eteenpäin tosiaan toimii, ei mitään ylim ääniä kuulu. Sähköpuolen vikaa, vai öljyissä (ei uskois) häkki vai mikä helekatti? Mittaristossa ei kostetutta, liittimiä releitä sulakkeita puhdisteltu. Kun tuota lunta tulee koko-ajan, ei viittis purkaa atomeiksi koko laitosta. Ken tietää, jos neuvoo, ISO kiitos...
Tarkasta ennenkuin purat tuleeko siihen etuperän johtoon jännite myös pakilla nappia painettaessa. Voit myös kytkeä siihen etuperään sähkön suoraan ja kokeilla onko neliveto silloin aina päällä kuten kuuluisi.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
amir
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 13 Joulu 2012 11:39

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja amir »

Tarkasta ennenkuin purat tuleeko siihen etuperän johtoon jännite myös pakilla nappia painettaessa. Voit myös kytkeä siihen etuperään sähkön suoraan ja kokeilla onko neliveto silloin aina päällä kuten kuuluisi.[/quote]

Sähköt meni Ok, eli purin etuperän pöydälle. Siistit öljyt, hyvin vähän havaittavissa otsalampulla hienoa metallimujua. Kaiiki näytti hyvältä, lähempi tarkastelu pesun jälkeen: muovihäkin laakerin reunasta semmonen koholla oleva muovireuna puuttui. 1 kpl, muuten ehjä. Se musta metallilevy, plate armature, toiselle puolelle oli piirtynyt 2 uraa. Ei kunnolla edes tunnu sormeen. Nämäkö syyllisiä, vai mikä. Pitääkö molemmat uusia, vai levyn kevyt hionta? Voiko tuo pieni muovisuikaleen puuttuminen olla syypää? Siinä etuperässä on joku säätöruuvi ( uppokuusikulmakanta) mitä sillä säädetään?
Kiitos taas jos joku tietävä viittii vastailla.
tuohisto
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Heinä 2012 07:24
Mönkijä:: Polaris sportsman 800 efi -05

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tuohisto »

No nyt tuli Sportmanin 800 efiin (vm.06) kumma vika. Mittaristo pimeeksi ja neliveto kuoli samalla, muutaman kerran awd päällä koitti napata nelivetoa mukaan mutta ei pysynyt kuin hetken. Akussa täysi virta mutta mittari pimeänä, ennenkin ollut samaa vikaa ja kun antoi kuivua yön yli tallissa ni johan heräs henkiin. Onko mittaristo ja neliveto jotenkin yhteydessä toisiinsa? Kesällä mettässä rämpiessä tuli myös semmonen vika että polle sammui jonka jälkeen ei millään käyntiin, puoli tuntia antoi seistä niin lähti käyntiin mutta pätki ja röpötti sekä ampui liekkiä putkesta. Muilla samoja ongelmia?
Maintenanceman
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2006 06:20
Mönkijä:: Polaris SP800 Efi

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Maintenanceman »

Nelivedon ohjaus kulkee mittarin kautta, jos mittari sökö niin AWD ei välttämättä toimi.
Onko "lasissa" säröä josta pääsisi vesi sisään?
Tuon vettymisen saattaa pystyä toteamaan siten että ottaa mittarin irti ja kääntää sen (ämpimässä) nurinpäin ja katsoo tuleeko lasin taakse tippoja.
tuohisto
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Heinä 2012 07:24
Mönkijä:: Polaris sportsman 800 efi -05

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tuohisto »

Lasissa ei ole säröjä, mutta pitääkin tutkia tota mittaristoa hieman tarkemmin. Jos mittari sökö niin missähän hinnoissa uusi mahtaa liikkua? :roll:
Vastaa Viestiin