Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Ootpas löytänyt varsin toimivan näköisen paketin keulalle, ameriikan poika taitaa vannoa tuon elkan päälle.
Kyllä tuosta ajettavamman oloinen tuli het. Jos jää liian matalaksi niin voihan noihin tehdä korokepalat.
Pikkuisen olen huolissani jussan turvallisuudesta, voisiko noita tankkeja koittaa siirtää eteenpäin, istahtaisiko ne sinne?
Nimittäin jos joutuupi äkkiä poistumaan kömpijän seljästä, saattaa jalka jäädä jumuriin tuonne tankin taakse. Noilla on vielä korkeutta kuitenkin ihan kohtuullisesti. Tietenkin toinen, jos harjoittelee tuota poistumista noitten kanssa niin, että se jää selkärankaan.
Kyllä tuosta ajettavamman oloinen tuli het. Jos jää liian matalaksi niin voihan noihin tehdä korokepalat.
Pikkuisen olen huolissani jussan turvallisuudesta, voisiko noita tankkeja koittaa siirtää eteenpäin, istahtaisiko ne sinne?
Nimittäin jos joutuupi äkkiä poistumaan kömpijän seljästä, saattaa jalka jäädä jumuriin tuonne tankin taakse. Noilla on vielä korkeutta kuitenkin ihan kohtuullisesti. Tietenkin toinen, jos harjoittelee tuota poistumista noitten kanssa niin, että se jää selkärankaan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Samaa mieltä poken kanssa tuosta jalkaloukusta. En vaan viittiny pilata fiilistä kun näytti olevan nuisa muisaki aavikkokilpureissa nuita nerffi tankkeja.
Meinasin tosiaan viimekesänä päästä halaileen mäntyä kun virittelin mönkiään virvelinvapakotelon tuosta jalkatapin vierestä etulokasuojan päälle. Ku tulee semmonen tilanne että pitäis päästä karkaan alta mönkiän kaatuesa kylellen ja joku on siinä jalan edessä nii siinä menee aivoisa tennarin nauhat petaalien ympärille solomuun ja sitä ollaan yhtä mönkiän kans heittämäsä volttia.
Suosittelisin matalempia ja pidempiä tankkeja..
Meinasin tosiaan viimekesänä päästä halaileen mäntyä kun virittelin mönkiään virvelinvapakotelon tuosta jalkatapin vierestä etulokasuojan päälle. Ku tulee semmonen tilanne että pitäis päästä karkaan alta mönkiän kaatuesa kylellen ja joku on siinä jalan edessä nii siinä menee aivoisa tennarin nauhat petaalien ympärille solomuun ja sitä ollaan yhtä mönkiän kans heittämäsä volttia.
Suosittelisin matalempia ja pidempiä tankkeja..
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Myös jalalla olisi hyvä olla sivusuunnassa liikkumatilaa tilanteiden ja tasapainoilun takia, mutkasladia tulee väkisin ja tankit saattaa olla lepattavien jalkojen tiellä 

Kylätason mönkijäkuski
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Kiitoksia herroille poke, ascop ja Koheltaja vinkeistä!
Hyviä pointteja jälleen kerran!
Tankkien paikka saattaa vielä vaihtua, sillä tilasin viime viikolla kaverin tilaamien kamojen mukana jenkkilästä eräänlaisen takatavaratelineen.
Se on tilattu juuri tuota tankin sijoittamista ajatellen, mutta katsotaan miltä se näyttää kun pääsen sitä häpistelemään...
Itse en näe tuotakaan sijoituspaikkaa minään suurena ongelmana, sillä tankit ei ole enää kuin noin 20cm korkeat eli kun niitä mittailin, niin tankkien yläreuna ei tule kuin pikkasen yli nilkan.
jotenkin tuo jalkojen jumittuminen tuonne väliin tuntuu melko epätodennäköiseltä, mutta ei toki mahdottomalta.
Kaatumistilanteessa tankit kyllä estää tehokkaasti jalan maahan laittamisen, mutta en sitten tiedä onko se suuri ongelma?
Tuollaisessa vehkeessä jossa on leveät jalkaverkot ei jalka tahdo muutenkaan oikeen maahan asti ylettää, eli kyllä kaatumistilanteessa ainoaksi vaihtoehdoksi jää koittaa hypätä niin pitkälle kun jaksaa...?
Koheltaja on ihan oikeassa tuossa liikkumisvarassa ja onkin siinä ja siinä, että pitääkö tankkeja muokata yläreunasta ettei jalka ota kiinni roikuttaessa.
Kysäisi jo hitsarilta, että onko se mahdoton homma jos tankista laikkaa hieman yläkulmasta pois ja laittaa siihen suoran pellin tilalle.
On kuulemma hommana ihan piece of jahtimakkara, eli sellainen muutos tankkeihin tehdään JOS tankit jää tuohon ja JOS jalka ottaa kiinni tankkiin ajotilanteessa...
Missään tapauksessa paljoa kulmasta ei tarvitse pois ottaa, eli tilavuus ei muutoksesta paljoa pienene.
Tarttis vaan saada kaikki palikat maailmalta kotiin ja laitos kuntoon, että pääsis hiukan jäälle testailemaan mitä täytyy muutella!
Aika menee niin jumalattoman nopeesti tällee kun on hauskaa...
Hyviä pointteja jälleen kerran!
Tankkien paikka saattaa vielä vaihtua, sillä tilasin viime viikolla kaverin tilaamien kamojen mukana jenkkilästä eräänlaisen takatavaratelineen.
Se on tilattu juuri tuota tankin sijoittamista ajatellen, mutta katsotaan miltä se näyttää kun pääsen sitä häpistelemään...

Itse en näe tuotakaan sijoituspaikkaa minään suurena ongelmana, sillä tankit ei ole enää kuin noin 20cm korkeat eli kun niitä mittailin, niin tankkien yläreuna ei tule kuin pikkasen yli nilkan.
jotenkin tuo jalkojen jumittuminen tuonne väliin tuntuu melko epätodennäköiseltä, mutta ei toki mahdottomalta.
Kaatumistilanteessa tankit kyllä estää tehokkaasti jalan maahan laittamisen, mutta en sitten tiedä onko se suuri ongelma?
Tuollaisessa vehkeessä jossa on leveät jalkaverkot ei jalka tahdo muutenkaan oikeen maahan asti ylettää, eli kyllä kaatumistilanteessa ainoaksi vaihtoehdoksi jää koittaa hypätä niin pitkälle kun jaksaa...?
Koheltaja on ihan oikeassa tuossa liikkumisvarassa ja onkin siinä ja siinä, että pitääkö tankkeja muokata yläreunasta ettei jalka ota kiinni roikuttaessa.
Kysäisi jo hitsarilta, että onko se mahdoton homma jos tankista laikkaa hieman yläkulmasta pois ja laittaa siihen suoran pellin tilalle.
On kuulemma hommana ihan piece of jahtimakkara, eli sellainen muutos tankkeihin tehdään JOS tankit jää tuohon ja JOS jalka ottaa kiinni tankkiin ajotilanteessa...

Missään tapauksessa paljoa kulmasta ei tarvitse pois ottaa, eli tilavuus ei muutoksesta paljoa pienene.
Tarttis vaan saada kaikki palikat maailmalta kotiin ja laitos kuntoon, että pääsis hiukan jäälle testailemaan mitä täytyy muutella!
Aika menee niin jumalattoman nopeesti tällee kun on hauskaa...

-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Viimeinkin tuli loputkin ennalta tilatut osat konehuoneeseen ja niinpä tuli sitten revittyä kone irti ja vietyä se Suomen Mr. Raptorille, eli Pepsimotolle.
Ajattelin ensin tehdä tuon koneen avaamisen itse mutta tulin lopulta siihen tulokseen, että on parempi kun joku asiansa minua paremmin osaava hoitaa tuon homman ettei tulisi mitään mutkia matkaan...
Pepsimoton käsittelyssä konehuoneeseen laitetaan hiukan uutta osaa, kuten +5mm kampiakseli, hivenen paremmin hengittävä nokka (kansi pysyy toistaiseksi muutoin vakiona) ja hieman korkeampipuristeinen mäntä.
Lisäksi vaihdetaan koneen kaikki laakerit ja tarkastetaan mötikkä muutenkin läpikotaisin.
Koitan viikonlopun aikana saada taas pitkästä aikaa jotain muutakin aikaiseksi kuin "tuhoa", sillä nyt tallissa näyttää todella kurjalta kun siellä kököttää pelkkä rullaava runko....

Ajattelin ensin tehdä tuon koneen avaamisen itse mutta tulin lopulta siihen tulokseen, että on parempi kun joku asiansa minua paremmin osaava hoitaa tuon homman ettei tulisi mitään mutkia matkaan...
Pepsimoton käsittelyssä konehuoneeseen laitetaan hiukan uutta osaa, kuten +5mm kampiakseli, hivenen paremmin hengittävä nokka (kansi pysyy toistaiseksi muutoin vakiona) ja hieman korkeampipuristeinen mäntä.
Lisäksi vaihdetaan koneen kaikki laakerit ja tarkastetaan mötikkä muutenkin läpikotaisin.
Koitan viikonlopun aikana saada taas pitkästä aikaa jotain muutakin aikaiseksi kuin "tuhoa", sillä nyt tallissa näyttää todella kurjalta kun siellä kököttää pelkkä rullaava runko....

- PepsiMoto
- Tracks
- Viestit: 1072
- Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
- Mönkijä:: Rapu 787
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
jussa79 kirjoitti: ja niinpä tuli sitten revittyä kone irti ja vietyä se Suomen Mr. Raptorille, eli Pepsimotolle.

Tässä on tämän hetken malli,

kuvassa jo uusi runkolaakeri. Loput laakerit käyn hakemassa maanantaina, lisäksi pitää tilata yksi öljystefa. Muuten moottori näyttää sisältä erittäin hyvältä, öljynputsarissa ei jälkeäkään metallista. Laatikkokin näytti "uudenkarhealta" nopeasti vilkaistuna, pitää huomenna katsoa vähän tarkemmin..
Huomenna jatketaan

-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Kyllä se käy hienosti kun on homma hanskassa!
Mulla meni eilen monta tuntia kun pelkästään irrotin koneen rungosta...

Mulla meni eilen monta tuntia kun pelkästään irrotin koneen rungosta...


- PepsiMoto
- Tracks
- Viestit: 1072
- Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
- Mönkijä:: Rapu 787
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Se irrottaminen on aika nussimista varsinkin yksin. Kone painaa n.52kg, tarkistin tänään.
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
PepsiMoto kirjoitti: Kone painaa n.52kg, tarkistin tänään.




En halua huolestuttaa ketään ja tietämättömyyttäni kyselen, mutta miksi korkeapuristeinen mäntä?
Oktaanivaatimukset nousee ja onko oikeanlaisen bensiinin saatavuus taattu?
(oletan kuitenkin, että tämä asia on jo etukäteen murehdittu)
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Pasi S. kirjoitti:PepsiMoto kirjoitti: Kone painaa n.52kg, tarkistin tänään.![]()
![]()
![]()
En olisi uskonut. Se näyttää niin sipakalta sielä rungossa.
En halua huolestuttaa ketään ja tietämättömyyttäni kyselen, mutta miksi korkeapuristeinen mäntä?
Oktaanivaatimukset nousee ja onko oikeanlaisen bensiinin saatavuus taattu?
(oletan kuitenkin, että tämä asia on jo etukäteen murehdittu)
Eihän me sentään aleta mitään hirmupuristuksia koneeseen laittamaan, mutta pikkasen nostetetaan puristusta josko se pikkasen toisi lisää särmää koneeseen...
Tuossa Raptorissa taitaa orkkispuristukset olla noin 9,5:1 ja nyt laitetaan 11:1, eli ihan perus pentsiinit kelpaa.
Pikaisesti kattelin googlesta, nii esim. Honda CRF450:sen puristukset näytti jonkiun sivuston mukaan olevan 12,5:1.
Tähän tietoon vedoten luulen, että jos porukka saa noi rossipyöränsä käymään tuolla Tunisiassa ilman kummempia kolinoita, niin meikäläisen jamppihan papattelee oikeen iloisesti...

Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Tuo koneen fiksaus oli hyvä veto. Jussa ei selvästikkään ole lähösä leikkimään.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Tuossa painossa ei vissiin taida olla kuin pelkkä pata?PepsiMoto kirjoitti:Se irrottaminen on aika nussimista varsinkin yksin. Kone painaa n.52kg, tarkistin tänään.
Vähän alkoi kiinnostamaan ja kipaisin 4kpl henkilövaakoja alemyynnistä, perinteisiä viisarinäyttöisiä ei taida olla enään missään kun 3 liikettä kävin läpi ja pelkkää dikitaalilaitetta kauppasivat.
DS 650 rotaksi heilautti 49kg ja
LC8 60,6kg molemmat ilman kaasareita ja pakoputkia siinä laajudessa kun net helpolla kohdustaan irti tulevat.
Painavia on net kuutiot.
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Ilmeisesti pelkkä kone...
Aika painava on tuo Raptorin kone, mutta se johtuu varmaan yksinomaan kampiakselista...
Se on meinaan ihan hirveen kokoinen mötikkä!
Aika painava on tuo Raptorin kone, mutta se johtuu varmaan yksinomaan kampiakselista...

Se on meinaan ihan hirveen kokoinen mötikkä!

Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Tulikos joulupukilta jotain jännää vai meneekö aika Dakarista ideoita ammentaessa?
Re: Hiukan erilainen mönkkäriprokkis (Raptor 700)
Jussan innostamana meitsikin katteli noita Dakar-videoita ja näyttää siltä, että ainakin tuossa astinlauta tankki jutussa olin kovasti väärässä, siellähän ne jalat on tankin takana kaikissa rossareissa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.