
Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
ja lukkovanteet kaverix 

Keltaiset: noppeli 450, RM-Z 250 ja RM85L, porkkanasorvaamosta SX65, GasGas 280TXT
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Tollasilla kruunuilla tuli aikoinaan ajettua jäärataa, pito oli aivan järjetön eikä rallinastarenkailla ajavien kanssa kisailusta tullut mitään. Fiilikset oli vähän samat kun asfaltilla olisi yrittänyt kiemurrella, hauskaa jos piti vauhdista mutta tylsää kun ei voinut viedä autoa räkäsladissa joka paikkaan vaikka tehoa oli kohtalaisesti.
Kylätason mönkijäkuski
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Äkkiseltään ei kyllä keksi muuta rengasta jäälle tuohon voimalan laitteeseen, noh ehkä viistetyt pultit.
Meillä on tässä kohtaa Koheltajan kanssa hieman eri maku, meitsillä ei taho pinna kestää noita räkäsladeja, nehän on tunnetusti vauhdin surma. Mieluummin haistelen oikeita ajolinjoja kunnon pidolla ja heittelen jääklimppejä takanatulijoille..... jos en sitten satu olemaan viimeisenä.
Meillä on tässä kohtaa Koheltajan kanssa hieman eri maku, meitsillä ei taho pinna kestää noita räkäsladeja, nehän on tunnetusti vauhdin surma. Mieluummin haistelen oikeita ajolinjoja kunnon pidolla ja heittelen jääklimppejä takanatulijoille..... jos en sitten satu olemaan viimeisenä.

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Äääh, pelit pitää olla jatkuvasti vinossa, niin reilusti ettei suorallakaan kukaan uskalla tulla ohi
Tykkään myös ajaa tiukkaa linjaa kovalla pidolla mutta mikään ei voita ittensä ja muiden viihdyttämistä näyttävillä sladeilla, kello ei tykkää mutta hauskuuskerrointa on ihan älyttömästi

Tykkään myös ajaa tiukkaa linjaa kovalla pidolla mutta mikään ei voita ittensä ja muiden viihdyttämistä näyttävillä sladeilla, kello ei tykkää mutta hauskuuskerrointa on ihan älyttömästi

Kylätason mönkijäkuski
-
- Tracks
- Viestit: 1016
- Liittynyt: 10 Syys 2008 20:44
- Mönkijä:: Japanialaista 1syl Woimaa
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Me nyt tuohotaan tämä topikki turhalla apulannanjauhamisella, mutta modet sitten siivoilee...
Mites nuo ihan perus enduronastat mahtaisi pitää jäällä jos niitä laittaisi hiukan vähemmän kuin sen maksimimäärän?
Minun mielestäni nastoja on liikaa noissa renkaissa ja rengas niinkuin "kelluu" jään päällä nastojen varassa kun pintapaine ei ole riittävän iso??
ELi voisiko pito olla parempi jos nastoja olisi vähemmän ja nasta hiukan uppoisi jäähän, kuten prätkien jääpiikit tekee?
Mites nuo ihan perus enduronastat mahtaisi pitää jäällä jos niitä laittaisi hiukan vähemmän kuin sen maksimimäärän?
Minun mielestäni nastoja on liikaa noissa renkaissa ja rengas niinkuin "kelluu" jään päällä nastojen varassa kun pintapaine ei ole riittävän iso??
ELi voisiko pito olla parempi jos nastoja olisi vähemmän ja nasta hiukan uppoisi jäähän, kuten prätkien jääpiikit tekee?
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Siinä ois omat kesä vs talaviratastus erot. Kaverilla samallaiset takaset joista on vielä sivunappulat leikattu pois. Ja kyllä muuten puree.
Luulen kans että kapia kumi vois olla parempi. Mutta jos on voimaa ja painavampi laite alla niin eikö sillon oo parempi mitä usiampi naula jäähän puree?

Luulen kans että kapia kumi vois olla parempi. Mutta jos on voimaa ja painavampi laite alla niin eikö sillon oo parempi mitä usiampi naula jäähän puree?
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Komeilta näyttää Voimalan pulttirinkulat!!
Omissa takafillareissa on about 250 enskapiikkiä ihan omin varpain asennettuna ja pito on OK joka paikassa. Antaa sopivasti peräksi.
Etenee samoin kuin nappuloilla soralla.
Ennen nastojen ostoa kokeilin peltikattoruuveja jotka piti ihan hyvin jäisellä rossiradalla, mutta irtosi speedway-rataa ajettaessa.
Tehookin vetäville oli sen vakion, eli riskit 33 heppaa.
Olen luonut ajatusta tehdä juuri harvempi piikkiset renkaat seuraavaksi että saisi pintapainetta kasvatettua.
Ammuricassa jää-kiihdytyksessä voi olla vain 40-60 2" pitkää kelkka piikkiä per takarengas ja heppoja 130-200.
Omissa takafillareissa on about 250 enskapiikkiä ihan omin varpain asennettuna ja pito on OK joka paikassa. Antaa sopivasti peräksi.
Etenee samoin kuin nappuloilla soralla.
Ennen nastojen ostoa kokeilin peltikattoruuveja jotka piti ihan hyvin jäisellä rossiradalla, mutta irtosi speedway-rataa ajettaessa.
Tehookin vetäville oli sen vakion, eli riskit 33 heppaa.

Olen luonut ajatusta tehdä juuri harvempi piikkiset renkaat seuraavaksi että saisi pintapainetta kasvatettua.
Ammuricassa jää-kiihdytyksessä voi olla vain 40-60 2" pitkää kelkka piikkiä per takarengas ja heppoja 130-200.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Noissa on kuitenkin sen verran harvakseltaan pultteja että uppoavat jäiseen tiehen tosi hyvin. Sladeja noilla ei kyllä vedetä. Meinasi käydä köpelösti kun nappuloilla oli tottunut kääntämään melkein pelkällä kaasulla - tanko vinoon ja peukalon suoraksi. Yllätys olikin kun se ampui juuri sinne minne eturattaat osoitti, tosi jyrkällä käännöksellä. Ei tainnut hetkeen osua kuin pari rengasta tiehen. Vauhtiinkin pienellä matkalla kerettiin, hyvä että piha riitti. Hiukan kun ne tuosta kuluu niin sitten on kiva. Sais ne edes hiukan sutia.
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Nosta hitusen rengaspaineita, niin voi hellittää pidon osalta juuri senverran, että luisu onnistuu, eikä ole niin agressiivinen.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Noissa oli 1,5 - aika kovat jo niillä paineilla. Silti karmea pito.
Lisää painetta - paljonkohan noi kestää?
Lisää painetta - paljonkohan noi kestää?
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Jaa , enpä tiennyt, että niissä oli jo noin paljon painetta. En uskaltaisi paljoa nostaa..jos ollenkaan. 

Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
- MR Charger
- 6WD
- Viestit: 896
- Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
- Mönkijä:: HELL RACER
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Joo tuskin enää tarvii enempää painetta, kyllä ne toki kestää parikin mukisematta.
Etit soratien pätkää esille lumen alta, eiköhän ne siitä pyöristy, tietty alustan madallus ja vaikka vähän levitystäkin
vois olla paikallaan noilla renkailla, ihan omaksi turvaksi.
Ennen muinoin kun tein piikkipyöriä mönkijöihin, niin kyllä alustaan piti panostaa sen jälkeen roimasti,
oli muuten sellaista ronkan nostelua..
Etit soratien pätkää esille lumen alta, eiköhän ne siitä pyöristy, tietty alustan madallus ja vaikka vähän levitystäkin
vois olla paikallaan noilla renkailla, ihan omaksi turvaksi.
Ennen muinoin kun tein piikkipyöriä mönkijöihin, niin kyllä alustaan piti panostaa sen jälkeen roimasti,
oli muuten sellaista ronkan nostelua..
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Minä lasken sitten tuota vielä alemmaksi. Tuohon alustan säätöihin en ole vielä tehnyt mitään muutakuin nostellut pari kertaa ylemmäs ja alemmas, se käy helposti. Noiden iskareiden sielunelämään pitääkin alkaa perehtymään.
Levitystä pitänee katsoa ensi keväänä, jos silloin teettäisi leveämmän taka-akselin. Sitten sen vielä pitäisi kestääkin. Nyt koeponnistan tuota akselia.
Hiukan tekisi mieleni sellaista puhallinversiota rakentaa - kunhan ehdin. Verstaaseen on saatava lisää tilaa jotta sopii työkalut ja kamppeet sisälle.
Levitystä pitänee katsoa ensi keväänä, jos silloin teettäisi leveämmän taka-akselin. Sitten sen vielä pitäisi kestääkin. Nyt koeponnistan tuota akselia.
Hiukan tekisi mieleni sellaista puhallinversiota rakentaa - kunhan ehdin. Verstaaseen on saatava lisää tilaa jotta sopii työkalut ja kamppeet sisälle.
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Swingin kulmalla pystyy pelaan melkoisesti. Jos lasket kulman "negatiiviseksi", niin alkaa sutimaan herkemmin. Päinvastoin ja hytti on pystyssä aina.
Etupään nostoa ja takapään laskua...
Caster kulmalla saat turhat hötkyilyt pois etupäästä ja joskos se puskisi hitusen..
Tuolla ´murican suunnalla on aikas hölmön näköisiä "runko setuppeja" kun ovat hakeneet kaiken kohilleen kelloa vastaan. Aina se ei rimmaa ulkonäön kanssa
Oleko kokeillut kääntää takavanteita ympäri, jotta perä kapenisi??
Itse tykkään kapeasta takapäästä ...siis mönkijässä.
Olisi suoraan vedettäessä parempaa pitoa, mutta mutkassa saisi enemmän kropan voimalla perää luisuun.
Itse olen niin surkea noissa kurviajoissa, etten halua, että laite käyttäytyy kovin agressiivisesti. =anti-supermoto
Etupään nostoa ja takapään laskua...
Caster kulmalla saat turhat hötkyilyt pois etupäästä ja joskos se puskisi hitusen..
Tuolla ´murican suunnalla on aikas hölmön näköisiä "runko setuppeja" kun ovat hakeneet kaiken kohilleen kelloa vastaan. Aina se ei rimmaa ulkonäön kanssa

Oleko kokeillut kääntää takavanteita ympäri, jotta perä kapenisi??
Itse tykkään kapeasta takapäästä ...siis mönkijässä.
Olisi suoraan vedettäessä parempaa pitoa, mutta mutkassa saisi enemmän kropan voimalla perää luisuun.
Itse olen niin surkea noissa kurviajoissa, etten halua, että laite käyttäytyy kovin agressiivisesti. =anti-supermoto

Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: Rakenteilla Crossi R1:sen koneella: Pulttirenkaat, video
Tuon swingin kulmaan en ole ihmeemmin vielä kiinnittänyt huomiota. Aika lailla suorassa tuo näyttäisi tällä hetkellä olevan - keulaa tuo ei tunnu nostavan. Swingi on sen verran pitkä ja kiinnittynyt melkein koneen keskikohdille pituussuunnassa. Olisiko tuo sitten syynä keulimattomuuteen, odottelin että olisi keulinut herkästi jo pelkällä kaasulla. Swingillä pituutta n. 70 senttiä - muutamien senttien sisällä.
Takavanteiden keskiosa on vanteen keskellä joten niiden ympärikääntäminen jääköön, toisissa kyllä voisi kokeillakin - keväällä sitten.
Noihin säätöihin pitänee alkaa keskittymään kun kerran säädöt tuli rakennettua. Millainen casterin tulisi olla?
Takavanteiden keskiosa on vanteen keskellä joten niiden ympärikääntäminen jääköön, toisissa kyllä voisi kokeillakin - keväällä sitten.
Noihin säätöihin pitänee alkaa keskittymään kun kerran säädöt tuli rakennettua. Millainen casterin tulisi olla?