Lohkolämmittimen asennus
Re: Lohkolämmittimen asennus
Tonnisessa sonnissa on Defan 423 mallin letkulämmitin, menee nätisti letkun katkaisemalla ja hyvin lämpeää. On paljon turvallisempi kuin perinteiset öljyä lämmittävät.
Tässä on tuo termostaatti, joka lämmittää veden "vain" 80 asteeseen, ja sammuttaa itsensä. Pirun hyvä, ja turvallisin vaihtoehto mielestäni.
Uskallan olla myös väärässä.
Tässä on tuo termostaatti, joka lämmittää veden "vain" 80 asteeseen, ja sammuttaa itsensä. Pirun hyvä, ja turvallisin vaihtoehto mielestäni.
Uskallan olla myös väärässä.
-
- 4WD
- Mönkijä:: Can-am renegade 800R
Biltemassa on letkulämmittimiä, eikä kokeilu maksa paljoa 6,99€ on kahta eri kokoa.
-
- 3WD
- Mönkijä:: Rene 800R EFI X
Ok. Kiitti. Kauanko menee (n.?) parinkympin pakkasilla ennen kuin on 80 astetta?
Mitenhän toimis säteilijä tossa öljypohjassa?
- Lihasten syvä aukaisut/ kalvokäsittelyt
* vain kilpaurheilijoille!
-
- 4WD
- Mönkijä:: Can-am renegade 800R
Ei mitään tietoa, mulla laite lämpöisessä tallissa. En ole kokeillut tuota bilteman mallia mut hain tänään autoon defan version motonetistä hintaan 94€, et siihen verrattuna toi bilteman 6,99€ on aikas eri luokkaa.Kova-Luu kirjoitti:Ok. Kiitti. Kauanko menee (n.?) parinkympin pakkasilla ennen kuin on 80 astetta?
Miks muuten koneen pitäs olla +80?. Mulle kyllä riittää vaikka vaan +10, et lähtee käymään.

-
- 3WD
Eihän se sitä 80 vaadi, mutta veli-pekka tuossa ylenpänä kirjoitti, että lämmittää siihen 80 ja sammuttaa itsensä.
Mulle riittäis tuo sama...
BMW:ssä oli joskus säteilijä. Se lämmitti öljyt kovallakin pakkasella sen verran, että öljynlämpötila nousi selkeästi.

Mulle riittäis tuo sama...
BMW:ssä oli joskus säteilijä. Se lämmitti öljyt kovallakin pakkasella sen verran, että öljynlämpötila nousi selkeästi.
- JaPu
- 4WD
- Mönkijä:: Can-am Renegate 800x
Ja testin tulos oli ja testikuvat mukaan.tpl kirjoitti:Biltemassa on letkulämmittimiä, eikä kokeilu maksa paljoa 6,99€ on kahta eri kokoa.
T:janne
Can-am Renegade 800r X tieliikenne
Aattelin kokeilla auton säteiliää öljy lämmitykseen. sattui nimittäin löytymään tallin perukoilta.
Nappasin lämpökameralla kuvat, ja ainakin omaan defa-ratkaisuun olen tyytyväinen.
Siirrän kuvat raporttimuotoon, ja teen pdf:n halukkaille.
- JaPu
- 4WD
- Mönkijä:: Can-am Renegate 800x
Ja kun raportti on valmis jaettavaksi, tuleeko se tänne vai jaatko sen vain sähköposteihin pyynnöstä?veli-pekka kirjoitti:Nappasin lämpökameralla kuvat, ja ainakin omaan defa-ratkaisuun olen tyytyväinen.
Mä mielellään ottaisin pioneerityön saavutukset vastaan.
t:janne
Can-am Renegade 800r X tieliikenne
yritän ehtiä huomenna naputella valmhiiksi, ja laitethan linkki tänne. Helpottaa halukkaita, jos raportti koetaan hyödylliseksi.
Hienoa, tuo 423:n kiinnostaisi mutta onkohan koneiden (G2 vs. vanhakoppa) vesikierroissa eroa miten termostaatin sijainti tms. toteutettu?
Tallin puutteessa ei ole viittinyt purkaa katteita vielä pihalla että näkisi letkutukset paremmin. Nyt tosin olisi lämpimämmät kelit sipistellä kun 0 pintaan luvattu viikko
Tallin puutteessa ei ole viittinyt purkaa katteita vielä pihalla että näkisi letkutukset paremmin. Nyt tosin olisi lämpimämmät kelit sipistellä kun 0 pintaan luvattu viikko

Kuvista päätellen toimii niinkuin pitääkin...
-
- 3WD
Niin näyttää toimivan. Huollossa suosittelivat minulle Reneen säteilijää. Tulisi ilmeisesti kiinni toisen pytyn kylkeen.
Autoissa ne taitaa olla pääosin öljypohjassa. En tiedä vetääkö vertoja tuolle letkulle.

-
- 2WD
- Mönkijä:: Can-am Outlander 400 max
Tuskin vetää vertoja nesteen lämmitimille. Säteilijät heikko tehoisia ja autoissa yleensä lohkon kyljessä kiinni.Kova-Luu kirjoitti:Niin näyttää toimivan. Huollossa suosittelivat minulle Reneen säteilijää. Tulisi ilmeisesti kiinni toisen pytyn kylkeen.Autoissa ne taitaa olla pääosin öljypohjassa. En tiedä vetääkö vertoja tuolle letkulle.