linhai 520 efi
-
- 3WD
- Viestit: 115
- Liittynyt: 16 Marras 2011 09:18
- Mönkijä:: Linhai 520 EFI
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: linhai 520 efi
Tässä funtsinut tuota rengasasiaakin, jos jossain vaiheessa laittaisi kunnollisen maastosetin.
Toimisikohan 27-tuumaiset (esim. ITP Mud Lite / Mud Lite XTR) linkkarissa, jos eteen laittaisi 9" leveät ja taakse 11"? Vanteiksi vaikka ITP SS108. Mahtuvatko etuset kääntymään ongelmitta?
Toimisikohan 27-tuumaiset (esim. ITP Mud Lite / Mud Lite XTR) linkkarissa, jos eteen laittaisi 9" leveät ja taakse 11"? Vanteiksi vaikka ITP SS108. Mahtuvatko etuset kääntymään ongelmitta?
-
- 3WD
- Viestit: 115
- Liittynyt: 16 Marras 2011 09:18
- Mönkijä:: Linhai 520 EFI
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: linhai 520 efi
Synkkä yksinpuhelu jatkuu...
Mönkijä saapui tänään, ja ensivaikutelma on koko lailla positiivinen. Myyjäliike tosin unohti laittaa avaimet ja planketit mönkijän mukana, joten ensisavut pääsee ottamaan vasta parin päivän jälkeen, kun avaimet saapuvat postissa.
Penkin valmistuspäivä näkyi olevan 6/2008, joten jokusen vuoden on tämäkin yksilö seissyt varastossa. Pitkä varastointi näkyy hapettuneessa virran ulosoton pistokkeessa ja erinäisten osien kevyenä pintaruostumisena. Polttoaineen ruiskutuksesta ei ole tarroja katteissa ja etukatteissa näkyi olevan eri pariset ruuvit, joten villi veikkaus on, että koneisiin on vaihdettu ruisku jälkikäteen. Itse katteet ovat hyvälaatuista ja pehmeää muovia, joten olettaisin niiden kestävän käytössä ihan hyvin.
Suodatinasiaakaan ei tarvitse pohtia, kun koneessa ei ole koko öljynsuodatinta vaan pelkkä sihti. Hiemanhan tuo arveluttaa, mutta minkäs teet. Pitää siis vaihtaa öljyt tarpeeksi usein ja laittaa magneettinen pohjaroppu, jos tuossa ei vakiona sellaista ole.
Mönkijä saapui tänään, ja ensivaikutelma on koko lailla positiivinen. Myyjäliike tosin unohti laittaa avaimet ja planketit mönkijän mukana, joten ensisavut pääsee ottamaan vasta parin päivän jälkeen, kun avaimet saapuvat postissa.
Penkin valmistuspäivä näkyi olevan 6/2008, joten jokusen vuoden on tämäkin yksilö seissyt varastossa. Pitkä varastointi näkyy hapettuneessa virran ulosoton pistokkeessa ja erinäisten osien kevyenä pintaruostumisena. Polttoaineen ruiskutuksesta ei ole tarroja katteissa ja etukatteissa näkyi olevan eri pariset ruuvit, joten villi veikkaus on, että koneisiin on vaihdettu ruisku jälkikäteen. Itse katteet ovat hyvälaatuista ja pehmeää muovia, joten olettaisin niiden kestävän käytössä ihan hyvin.
Suodatinasiaakaan ei tarvitse pohtia, kun koneessa ei ole koko öljynsuodatinta vaan pelkkä sihti. Hiemanhan tuo arveluttaa, mutta minkäs teet. Pitää siis vaihtaa öljyt tarpeeksi usein ja laittaa magneettinen pohjaroppu, jos tuossa ei vakiona sellaista ole.
Re: linhai 520 efi
Toi mun keksintö on rekisteröity 29.04-08 ja se "ruiskutettiin" parivuotta sitten muutossarjalla, just ennen kauppoja!!
Frogleyllä oli vastaava laite kaasariversiona ja siihenkin vaihdettiin ruisku! mulla ollu alla innova mud gear rinkulat koossa 26X10X12 ja 26X12X12 , toimineet ihan mukavasti eikä voimansiirtokaan ole vihoitellut!!. Katteet tosiaan kestäneet yllättävän hyvin, aikas joustavat ovat, "astinlauta" muovit ainoastaan hivenen keventyneet kontakteissa petäjän, koivun tahi kuusen kyljen kanssa
omamassaa laitteessa varsin riittävästi, Sieravuoressa punnittiin aikoinaan tuo, vinssi,sammutin,10mm panssari ja nuo 26 rinkulat alla viisari värähti tasan 450kg
, ainoastaan 5 kiloa vähemmän kuin vakio canan 800 mutaraaserilla
öljynsuodatin kyllä löytyy tosta laitteesta!!
Frogleyllä oli vastaava laite kaasariversiona ja siihenkin vaihdettiin ruisku! mulla ollu alla innova mud gear rinkulat koossa 26X10X12 ja 26X12X12 , toimineet ihan mukavasti eikä voimansiirtokaan ole vihoitellut!!. Katteet tosiaan kestäneet yllättävän hyvin, aikas joustavat ovat, "astinlauta" muovit ainoastaan hivenen keventyneet kontakteissa petäjän, koivun tahi kuusen kyljen kanssa



öljynsuodatin kyllä löytyy tosta laitteesta!!
Suunnistuksessa:Nyv vaan järjestellään
www.ortf.fi Aavikkoretkelle 2016
Mönkkärikuskin ykköskauppa : http://www.ostoparatiisi.com/
www.ortf.fi Aavikkoretkelle 2016

Mönkkärikuskin ykköskauppa : http://www.ostoparatiisi.com/
-
- 3WD
- Viestit: 115
- Liittynyt: 16 Marras 2011 09:18
- Mönkijä:: Linhai 520 EFI
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: linhai 520 efi
Moro Kartsa!
Mukava lukea muidenkin kommentteja laitteesta. Mitähän lie myyjä höpissyt, kun sanoi koneessa olevan pelkän sihdin, kun suodattimista kyselin.
No, erittäin mukavaa joka tapauksessa, että suodatin löytyy. Pitääpä etsiä suodatinkotelo/asennuskohta koneesta.
Orkkiskumit tässä näyttäis olevan Innovan 25-tuumaiset Mud Gearit - edessä 8-tuumaiset. Katselin jo metsäajoa silmällä pitäen astinlautamuovien hinnan, eikä tuo vajaat viiskymppiä ollenkaan pahalta näytä.
Että 450 kiloa!
Huhhoh.. tämähän painaa jo melkein tuplaten lankomiehen grizzlyyn verrattuna.
Mukava lukea muidenkin kommentteja laitteesta. Mitähän lie myyjä höpissyt, kun sanoi koneessa olevan pelkän sihdin, kun suodattimista kyselin.

Orkkiskumit tässä näyttäis olevan Innovan 25-tuumaiset Mud Gearit - edessä 8-tuumaiset. Katselin jo metsäajoa silmällä pitäen astinlautamuovien hinnan, eikä tuo vajaat viiskymppiä ollenkaan pahalta näytä.
Että 450 kiloa!

Re: linhai 520 efi
Suodatin on variaattorikopan alla, astinlaudassa on kolo, ettei tarvii purkumommiin alkaa kun suodattinen vaihtaa.
Jos enemmän maastoajoa ajattelit niin melkein kunnon pulkkamuovi kannattaa pohjaan veistellä, 8 millinen varsin riittävä, tuon 10 millisen kanssa voi kyllä huoletta isommankin kiven yli liukua, ja on kyllä liu´uttukin
Näissä "eiihanniin"merkkivehkeissä ohjaustehostinhan on käsivarsissa
ja tuo kohtuullisen muhkea omapainohan vain edesauttaa "tehostimen" voimistumista, pidemmällä aikavälillä
Tänään käväsin leimalla laitteen kanssa, on mukavampi aloitella uusi suunistuskausi kun paperit kunnossa.
Jos enemmän maastoajoa ajattelit niin melkein kunnon pulkkamuovi kannattaa pohjaan veistellä, 8 millinen varsin riittävä, tuon 10 millisen kanssa voi kyllä huoletta isommankin kiven yli liukua, ja on kyllä liu´uttukin

Näissä "eiihanniin"merkkivehkeissä ohjaustehostinhan on käsivarsissa


Tänään käväsin leimalla laitteen kanssa, on mukavampi aloitella uusi suunistuskausi kun paperit kunnossa.
Suunnistuksessa:Nyv vaan järjestellään
www.ortf.fi Aavikkoretkelle 2016
Mönkkärikuskin ykköskauppa : http://www.ostoparatiisi.com/
www.ortf.fi Aavikkoretkelle 2016

Mönkkärikuskin ykköskauppa : http://www.ostoparatiisi.com/
-
- 3WD
- Viestit: 115
- Liittynyt: 16 Marras 2011 09:18
- Mönkijä:: Linhai 520 EFI
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: linhai 520 efi
Siellä varikopan alapuolellahan se suodatin tosiaan majailee. Onpas mukavasti esillä vaihtoa ajatellen. Katsoin myös, että venttiilinvälysten tarkistaminen on helppoa, kun taaemman pytyn venakoppa löytyy penkin alta edestä ja etummaisen pytyn venakoppaan pääsee vasemman sisälokarin aukosta.
Pulkkamuovi pitää tosiaan askarrella... paljaanahan tuo pohja ja tukivarret ovat.
Huomasinpa tässä avaimia odotellessani, että takakardaanin suojakumi on hapristunut koko lailla pahki. Mitähän lie kumiseosta tuo on, kun nuo vetareiden suojakumit ovat vielä aivan tikissään ja joustavat. No, pelihän menee näköjään takuuhuoltoon ennen ensimmäistäkään kilometriä. Toisaalta, jos tuon teippaisi vaikka ilmastointiteipillä sisäänajon ajaksi, niin saisivat sitten ensihuollossa vaihtaa tuon uuteen.
Linhai 520 takakardaanin suojakumi
Pulkkamuovi pitää tosiaan askarrella... paljaanahan tuo pohja ja tukivarret ovat.
Huomasinpa tässä avaimia odotellessani, että takakardaanin suojakumi on hapristunut koko lailla pahki. Mitähän lie kumiseosta tuo on, kun nuo vetareiden suojakumit ovat vielä aivan tikissään ja joustavat. No, pelihän menee näköjään takuuhuoltoon ennen ensimmäistäkään kilometriä. Toisaalta, jos tuon teippaisi vaikka ilmastointiteipillä sisäänajon ajaksi, niin saisivat sitten ensihuollossa vaihtaa tuon uuteen.
Linhai 520 takakardaanin suojakumi
-
- 3WD
- Viestit: 115
- Liittynyt: 16 Marras 2011 09:18
- Mönkijä:: Linhai 520 EFI
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: linhai 520 efi
Avaimet saapuivat ja ensisavut otettu. Nätistihän se linkku käy ja kukkuu! Tiputin rengaspaineet puoleen baariin ja teippasin kardaanin suojakumin väliaikaisesti ilmastointiteipillä, että saisi edes vähän tuntumaa laitteeseen.
Vielä kun nopeusmittari näyttäisi edes suunnilleen oikeita lukemia...
Vielä kun nopeusmittari näyttäisi edes suunnilleen oikeita lukemia...

Re: linhai 520 efi
Niin kauan ei ole mitn hätää kun ei yli 200 lukemia näytä, omallani oon päässy vaan 199km/h , pikkupuolellaJaskaH kirjoitti:
Vielä kun nopeusmittari näyttäisi edes suunnilleen oikeita lukemia...

Suunnistuksessa:Nyv vaan järjestellään
www.ortf.fi Aavikkoretkelle 2016
Mönkkärikuskin ykköskauppa : http://www.ostoparatiisi.com/
www.ortf.fi Aavikkoretkelle 2016

Mönkkärikuskin ykköskauppa : http://www.ostoparatiisi.com/
-
- 3WD
- Viestit: 115
- Liittynyt: 16 Marras 2011 09:18
- Mönkijä:: Linhai 520 EFI
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: linhai 520 efi
Että ei kuitenkaan yli kahtasataa kelannut mittariin lyhyellä vaihteella... tsk-tsk.kartsa70 kirjoitti:
Niin kauan ei ole mitn hätää kun ei yli 200 lukemia näytä, omallani oon päässy vaan 199km/h , pikkupuolella

Ruuvasin tänään kilven kiinni ja kävin pyöräyttämässä pienen lenkin. Mittari alkoi näyttää oikeita lukemia parin kilometrin ajon jälkeen. Jospa se siittä.

Kone tuntuisi ottavan kierroksia nyt parin tunnin käytön jälkeen paljon iloisemmin kuin heti alkuun, ja voimansiirtokin alkaa herkistyä. Etusten lukkokin tuntuisi toimivan jollain tapaa. Hyvä tästä tulee!
Re: linhai 520 efi
Hyvä että avaimet jo sait ja testauksen pääsit aloitteleen. tarkisteleppas joutessas onko esim. öljyproppu tai suodatin varmasti kunnolla kiinni?? mulla oli suodatin vähän löysällä ja kun pihas kiertelin alkuun ympyrää, nii jätti pienen vanan ja siitä huomasin kiristellä sen ajoissa!!
Suunnistuksessa:Nyv vaan järjestellään
www.ortf.fi Aavikkoretkelle 2016
Mönkkärikuskin ykköskauppa : http://www.ostoparatiisi.com/
www.ortf.fi Aavikkoretkelle 2016

Mönkkärikuskin ykköskauppa : http://www.ostoparatiisi.com/
-
- 3WD
- Viestit: 115
- Liittynyt: 16 Marras 2011 09:18
- Mönkijä:: Linhai 520 EFI
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: linhai 520 efi
Oho, no pitääpä katsoa roppu ja suodatin varuilta. Oikeastaan samalla voisi katsoa pyöränpultit, alustan pultit ja mutterit ja yms, ettei tule ajossa yllätyksiä.
Eipä tuo ole vanoja jättänyt ja nesteiden tasotkin ovat pysyneet ylhäällä. Uusi karttaanin suojakumikin saapui jo.
Ihan kuin aavistuksen kampeaisi oikealle, vaikka rengaspaineet on ok. Pyöränkulmissa voipi olla sanomista.
Eipä tuo ole vanoja jättänyt ja nesteiden tasotkin ovat pysyneet ylhäällä. Uusi karttaanin suojakumikin saapui jo.
Ihan kuin aavistuksen kampeaisi oikealle, vaikka rengaspaineet on ok. Pyöränkulmissa voipi olla sanomista.
-
- 3WD
- Viestit: 115
- Liittynyt: 16 Marras 2011 09:18
- Mönkijä:: Linhai 520 EFI
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: linhai 520 efi
Löysinpä netin syövereistä ohjeet ECU:n vikakoodien lukemiseen:
1. Sammuta moottori
2. Käännä virta-avain nopeasti ON-asennosta OFF-asentoon 3 kertaa peräkkäin
3. Jos järjestelmään on tallentunut vikakoodeja, nopeusmittarin vian merkkivalo alkaa vilkkua. Yksi vilkahdus vastaa numeroa 1, kaksi vilkahdusta numeroa 2 jne. 10 vilkahdusta vastaa numeroa 0.
4. Yksittäinen vikakoodi koostuu 4 numerosta.
5. Koodien välillä on noin sekunnin tauko.
6. Jos vika häviää, vikakoodi tallentuu vikamuistiin. Vikamuisti tyhjenee, kun vikaa ei havaita kolmen perättäisen käyttökerran jälkeen.
Löysin myös Delphin moottorinohjausjärjestelmän opuksen, jossa on vikakoodiluettelo. Pitää yrittää referoida koodit tänne jossain vaiheessa.
--> ohje tuntuisi toimivan. Kävin rämpyttämässä linkun avainta ja vian merkkivalo vilkutteli koodin 0230. Delphin opuksen mukaan vikakoodi P0230 on "FPR Coil Circuit Low Voltage or Open" elikkäs ilmeisesti polttoainepumpun releen jännite matala / piirissä katkos.
Mielenkiintoista. Noh, josko tuo vika tuosta häviäisi itsekseen. Joka tapauksessa ihan hienoa, että laitos osaa tallentaa vikakoodit. Helpottaa vianetsintää.
Edit: FPR lienee kuitenkin Fuel Pump Relay eikä Fuel Pressure Regulator
1. Sammuta moottori
2. Käännä virta-avain nopeasti ON-asennosta OFF-asentoon 3 kertaa peräkkäin
3. Jos järjestelmään on tallentunut vikakoodeja, nopeusmittarin vian merkkivalo alkaa vilkkua. Yksi vilkahdus vastaa numeroa 1, kaksi vilkahdusta numeroa 2 jne. 10 vilkahdusta vastaa numeroa 0.
4. Yksittäinen vikakoodi koostuu 4 numerosta.
5. Koodien välillä on noin sekunnin tauko.
6. Jos vika häviää, vikakoodi tallentuu vikamuistiin. Vikamuisti tyhjenee, kun vikaa ei havaita kolmen perättäisen käyttökerran jälkeen.
Löysin myös Delphin moottorinohjausjärjestelmän opuksen, jossa on vikakoodiluettelo. Pitää yrittää referoida koodit tänne jossain vaiheessa.
--> ohje tuntuisi toimivan. Kävin rämpyttämässä linkun avainta ja vian merkkivalo vilkutteli koodin 0230. Delphin opuksen mukaan vikakoodi P0230 on "FPR Coil Circuit Low Voltage or Open" elikkäs ilmeisesti polttoainepumpun releen jännite matala / piirissä katkos.
Mielenkiintoista. Noh, josko tuo vika tuosta häviäisi itsekseen. Joka tapauksessa ihan hienoa, että laitos osaa tallentaa vikakoodit. Helpottaa vianetsintää.
Edit: FPR lienee kuitenkin Fuel Pump Relay eikä Fuel Pressure Regulator
Viimeksi muokannut JaskaH, 26 Tammi 2013 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- prkl007
- 6WD
- Viestit: 622
- Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
- Paikkakunta: Pori
Re: linhai 520 efi
Tästä tuli mieleen, että onkohan joku selvitellyt ne moottorin-/ruiskunohjauksen säätöparametrit, jotka mittaristosta voi muuttaa?
En tarkalleen muista, kun siitä on reilu vuosi aikaa kun niitä ihmettelin, ja jotain vajaa kymmenen säätöparametria sieltä löytyi (tyhjäkäyntiä, seoksia,...).
Muistaakseni valikkoon pääsin kun ajattelin ihan loogisesti kokeilla molemmat napit pohjassa tuota 3 x ON/OFF.
En tarkalleen muista, kun siitä on reilu vuosi aikaa kun niitä ihmettelin, ja jotain vajaa kymmenen säätöparametria sieltä löytyi (tyhjäkäyntiä, seoksia,...).
Muistaakseni valikkoon pääsin kun ajattelin ihan loogisesti kokeilla molemmat napit pohjassa tuota 3 x ON/OFF.
-
- 3WD
- Viestit: 115
- Liittynyt: 16 Marras 2011 09:18
- Mönkijä:: Linhai 520 EFI
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: linhai 520 efi
Jos mittariston kautta voi jotain parametreja ohjata, veikkaisin, että nekin ohjeet löytyy tuosta Delphin opuksesta, jonka löysin osoitteesta http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.662 ... .117403/.f
Ohjeiden perusteella ECU vaikuttaisi olevan Delphi MT05.
Ohjeiden perusteella ECU vaikuttaisi olevan Delphi MT05.
-
- 3WD
- Viestit: 115
- Liittynyt: 16 Marras 2011 09:18
- Mönkijä:: Linhai 520 EFI
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: linhai 520 efi
Linkulle tullut jokunen tunti mittariin, ja hyvin pelittää. Päästin kiinan öljyt koneesta 2 käyttötunnin jälkeen ja lisäsin täyssynteettiset 5W-40 öljyt. Ensihuoltoon ajattelin viedä tuossa 15 tunnin kohdalla.
Mutta kertokaapa, mitä venttiilinvälyksiä olette käyttäneet? Huolto-ohjeessa näkyy olevan pakoventtiileillä eri välysarvot kuin teknisissä tiedoissa.
Huolto-ohjeessa:
Imu 0,08 - 0,12 mm
Pako 0,13 - 0,17 mm
Teknisissä tiedoissa:
Imu 0,08 - 0,12 mm
Pako 0,16 - 0,20 mm
Sillähän tuosta tietty selviää, että säätää pakopuolelle 0,17 mm, mutta mieluumminhan tuon säätäisi väljimpään arvoon, että olisi varaa venttiileillä painua.
Jakoketjujen tyypit näkyivät olevan:
DID SC.A-0404A SDH/106
DID SC.A-0404A SDH/90
Mutta kertokaapa, mitä venttiilinvälyksiä olette käyttäneet? Huolto-ohjeessa näkyy olevan pakoventtiileillä eri välysarvot kuin teknisissä tiedoissa.
Huolto-ohjeessa:
Imu 0,08 - 0,12 mm
Pako 0,13 - 0,17 mm
Teknisissä tiedoissa:
Imu 0,08 - 0,12 mm
Pako 0,16 - 0,20 mm
Sillähän tuosta tietty selviää, että säätää pakopuolelle 0,17 mm, mutta mieluumminhan tuon säätäisi väljimpään arvoon, että olisi varaa venttiileillä painua.
Jakoketjujen tyypit näkyivät olevan:
DID SC.A-0404A SDH/106
DID SC.A-0404A SDH/90