Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
JaPu
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 02 Tammi 2008 19:52
Mönkijä:: Can-am Renegate 800x
Paikkakunta: Vantaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JaPu »

KaRRppa kirjoitti:Onko kellään tietoa saako mistään renegadeen alkuperäistä tarrasarjaa ja mihin hintaa? Omassa enempi ja vähempi irti nuo tarrat niin ois mukava saada alkuperäiseen loistoon kampe. Vm 2009 ja x-malli.
Custom - ei alkuperäinen tarratoimittaja.
Tuossa ois ainakin yksi toimittaja ja ostopaikka Ebay?
http://stores.ebay.com/Gear-Junkies/Ren ... 581&_pgn=1

t:janne
Can-am Renegade 800r X tieliikenne
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Alkuperäisiä löytää marmoritiskiltä, ihan kohtuullisen hintavia niinkuin nämä custom tarrasarjatkin.

Niitä on ebay pullollaan, lisäksi on eri viritallien omat tarrasarjat.

http://www.ebay.com/itm/CAN-AM-RENEGADE ... df&vxp=mtr
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
iveco
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 20 Joulu 2004 22:41
Mönkijä:: Sportsman

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja iveco »

http://bcsperformance.com/new-parts/#!/ ... id=8941354

Tuolta teippisarja Reneen. Ainakin Outtiin passas minusta hyvin.

Kuva
Avatar
soulost
6WD
Viestit: 416
Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja soulost »

Harmi kun tuntuvat olevan hinnoissaan Outlanderiin. Jos joku löytää alta 100€ järkevän näkösiä teippisarjoja outtiin, niin laittakees linkkiä
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400

http://www.youtube.com/jabe84

Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Onko Outtien kytkimet muuttunut vuosien varrella minkä verran? Tuossa kun vertaa -08 ja -12 mallien kytkinten (1-vari) räjäytyskuvia, niin rullien lisäksi uudemmassa on tullut lisäksi jotkut rikat tappeihin. Sitten ku surffailua jatkaa jenkkilän hintojen kans niin -08 rullat maksaa vajaan satasen ja tuon -12 rullat n. 30$ + rikat 28$. Eli kuitenkin selvästi halvemmat. Sama juttu tappien kans -08 maksaa 38$ ja -12:seen 14$. Ei passaako nuo uudemman rullat jne vanhempaankin "governor cup"iin?
Kuitenkin liukunastat ja rampit ovat samoilla osanumeroilla.
köessi
4WD
Viestit: 138
Liittynyt: 04 Kesä 2010 17:17
Mönkijä:: Honda TRX + Renegade 800
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja köessi »

Itse just marmorilta ostin uudet rullat 08 reneen ja niiden osanumero ja materiaali oli vaihtunut. Ei ole enää terästä ja bakeliittia vaan jotain muovin johdannaista nähtävästi ja asennetaan ilman välilevyjä.
Crys
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Joulu 2012 12:33
Mönkijä:: Can-Am DS 250
Paikkakunta: Tampere

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Crys »

Can-Am 2007 DS 250:ssä (TL) välillä tekee seuraavaa:

1. Kone käynnissä vaihde silmään, eteen tai taakse
2. Vaihde menee päälle (=valo syttyy)
3. Antaa kaasua -> kuuluu rutinaa ja mönkkäri ei liiku eteen eikä taakse

Tähän asti ratkaisu on ollut kropalla nytkäyttää mönkkäriä hieman jolloin rutina loppuu, mönkkäri liikkuu ja kaikki toimii normaalisti.

Toinen asia, oikea etujarruletkun muovikuori hieman rikkoontunut, tämä varmaankin tarvitsee laittaa kuntoon katsastusta varten? Mistähän saisi jarruletkun edullisimmin? Tuossa on käsittääkseni banjo(?)-liittimet molemmissa päissä.
JTL76
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Maalis 2010 19:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JTL76 »

Banjoletkut löytyy autotarvikeliikkeestä ellei muualta. Mitta ja liitintyyppi ylös. Tekevät ellei ole.
Ja vaihteista,,,siirtäjän akselisto väljä tai väärin säädetty.
Ota muovit pois ja säädä se tanko. Menee nytkäyttämällä oikeaan koloon , mutta aikaapäälle hajotat sen vaihteiston...
Crys
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Joulu 2012 12:33
Mönkijä:: Can-Am DS 250
Paikkakunta: Tampere

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Crys »

JTL76 kirjoitti:Banjoletkut löytyy autotarvikeliikkeestä ellei muualta. Mitta ja liitintyyppi ylös. Tekevät ellei ole.
Ja vaihteista,,,siirtäjän akselisto väljä tai väärin säädetty.
Ota muovit pois ja säädä se tanko. Menee nytkäyttämällä oikeaan koloon , mutta aikaapäälle hajotat sen vaihteiston...
Ok. Onko tanko siis tuo pitkä mikä näkyy keskellä kuvaa? Ja miten sitä pitäisi säätää?

Kuva
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja migu250 »

Ei näy kuvassa, jos sitä vaihteen siirtäjä tankoa etsit.
Se lähtee "kepiltä"-päin kohti penkkiä, tuon muovikatteiden alla.

Tai ainakin outeissa, menee.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Crys
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Joulu 2012 12:33
Mönkijä:: Can-Am DS 250
Paikkakunta: Tampere

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Crys »

migu250 kirjoitti:Ei näy kuvassa, jos sitä vaihteen siirtäjä tankoa etsit.
Se lähtee "kepiltä"-päin kohti penkkiä, tuon muovikatteiden alla.

Tai ainakin outeissa, menee.
Ok, tuossa tuon vaihdevivun osat. Mitä osanumeroa tulisi säätää?

Kuva
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja migu250 »

22
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Crys
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Joulu 2012 12:33
Mönkijä:: Can-Am DS 250
Paikkakunta: Tampere

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Crys »

migu250 kirjoitti:22
Ok, mutta kun ongelma on että rutina kuuluu molempiin suuntiin, niin eikös tuon tangon pidentäminen/lyhentäminen paranna toista ja huononna toista?

Pahoittelut jos on uuno-kysymys. On nääs uuno-kysyjä.
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Deippa kirjoitti:Onko Outtien kytkimet muuttunut vuosien varrella minkä verran? Tuossa kun vertaa -08 ja -12 mallien kytkinten (1-vari) räjäytyskuvia, niin rullien lisäksi uudemmassa on tullut lisäksi jotkut rikat tappeihin. Sitten ku surffailua jatkaa jenkkilän hintojen kans niin -08 rullat maksaa vajaan satasen ja tuon -12 rullat n. 30$ + rikat 28$. Eli kuitenkin selvästi halvemmat. Sama juttu tappien kans -08 maksaa 38$ ja -12:seen 14$. Ei passaako nuo uudemman rullat jne vanhempaankin "governor cup"iin?
Kuitenkin liukunastat ja rampit ovat samoilla osanumeroilla.
köessi kirjoitti:Itse just marmorilta ostin uudet rullat 08 reneen ja niiden osanumero ja materiaali oli vaihtunut. Ei ole enää terästä ja bakeliittia vaan jotain muovin johdannaista nähtävästi ja asennetaan ilman välilevyjä.
Uudemmatko ovat muovisia, ihmekös tuo sitten että ovat halvempia. Kestääkö nuo pitempään ku metalli/pakelittiset? Mutta miksi tapitkin erilaiset? Eihän vaan halkaisija ole muuttunut tapilla?

Ja se varmistus vielä kiinnostaa että passaako uudemman osat vanhempiin runkoihin?

Entä eikö näitä rullia tai liukunastoja löydy tarvikeosina ollenkaan?
köessi
4WD
Viestit: 138
Liittynyt: 04 Kesä 2010 17:17
Mönkijä:: Honda TRX + Renegade 800
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja köessi »

Deippa kirjoitti:
Deippa kirjoitti:Onko Outtien kytkimet muuttunut vuosien varrella minkä verran? Tuossa kun vertaa -08 ja -12 mallien kytkinten (1-vari) räjäytyskuvia, niin rullien lisäksi uudemmassa on tullut lisäksi jotkut rikat tappeihin. Sitten ku surffailua jatkaa jenkkilän hintojen kans niin -08 rullat maksaa vajaan satasen ja tuon -12 rullat n. 30$ + rikat 28$. Eli kuitenkin selvästi halvemmat. Sama juttu tappien kans -08 maksaa 38$ ja -12:seen 14$. Ei passaako nuo uudemman rullat jne vanhempaankin "governor cup"iin?
Kuitenkin liukunastat ja rampit ovat samoilla osanumeroilla.
köessi kirjoitti:Itse just marmorilta ostin uudet rullat 08 reneen ja niiden osanumero ja materiaali oli vaihtunut. Ei ole enää terästä ja bakeliittia vaan jotain muovin johdannaista nähtävästi ja asennetaan ilman välilevyjä.
Uudemmatko ovat muovisia, ihmekös tuo sitten että ovat halvempia. Kestääkö nuo pitempään ku metalli/pakelittiset? Mutta miksi tapitkin erilaiset? Eihän vaan halkaisija ole muuttunut tapilla?

Ja se varmistus vielä kiinnostaa että passaako uudemman osat vanhempiin runkoihin?

Entä eikö näitä rullia tai liukunastoja löydy tarvikeosina ollenkaan?
Vanhanmalliseen runkoon sopi ilman niitä välilevyjä vanhoilla tapeilla ja kestävyydestä en vielä itse ainakaan osaa sanoa. Muutama tunti vasta ajoa takana niin ihan vielä en jaksa kurkata kopan sisälle.
Vastaa Viestiin