-87 Banshee evo1

Tänne kuvalliset projekti selostukset
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Oliskohan semmonen 10mm koko yläkerta+kampura 2k$ paikkeilla, puolta vähemmällä sais 4millisen kampuran omilla vakiopytyillä johonkin yli 80hp lukemiin. Tehoero ei numeroissa välttämättä olis sen arvoista siihen käyttöön johon tätä oon suunnitellut mutta enempihän on aina parempi, jossain se hauskan/pelottavan raja kuitenkin menee.

Kaasarit, putket ja kytkin on eniveis hankintalistalla kaiken muun tilpehöörin lisäks.
evo2 suunnittelu lähtikin oletettua nopeemmin käyntiin :lol:

Lompakon paksuutta mitattaessa joutuu taas kerran palaamaan todellisuuteen, siis takas rungon kimppuun ilmaisten muokkauksien pariin.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Onhan se 10millinen rouhee, mutta todellisuudessa kampuroiden hintaero kannattaisi sijoittaa ammattilaisen porttaukseen.
Nuo 4milliset CUBit on oikein tehtynä hyvinkin väkeviä, että pisemmän iskun tuoma vääntöero keskialueella auttaa vain raskaampia kuskeja liikkeelle lähdössä... :-"
...ja jos joskus ei ne tehot sitten riitä, niin 4millinen DM on jo 551cc ja tuottaa tehoa enemmän, kuin 10millin CUB...tai Serval.

Mutta kaikesta huolimatta 10 millin Serval tai CUB olisi unelma moottori.

Vielä jos ollaan kaukaa viisaita, niin 10 millin Super Serval olisi vieläkin makiampi. Nyt kun kylmäkantta, putkia, eikä läppäkoteloita/imukauloja ole valmiiksi hankittu, niin samaan soppaan ne ostaa Superiin sopivat. Lohkot kun joutaa työstöön, niin samalla sitä ylälohkoa avartaa Superille.

CUB/Serval 68mm bore
Super CUB/Serval 72mm bore
DM 78
DMX 82...muistaakseni. (nimimerkkikin jo sitä vaatii :wink: )
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja poke »

Vanha on aivan pihalla näistä jutuista, mutta ne kuulostaa aivan sairaan makeilta kun ne sovitetaan noihin banshe-videoihin. :shock:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Jonniverran hukassa itekkin vielä noiden termien kanssa mutta ne liittyy tehoalueisiin, porauksiin ja tietenkin iskunpituuksiin.

Laikkaa näytin rungolle hieman, lyhyen ajan sisään lähti tuommonen kasa rojua..vajaa puoli kiloa yhteensä, toiset puoli kiloa rautapölyä hitsaus-saumojen hionnasta johtuen sijottui sieraimiin.
Kuva

Laitetaan nyt rungostakin tänhetkinen kuva
Kuva

Muutama kiinnike saa vielä lähteä, cdi boksi sijoittuu takahäkin alta eteen.


On muutes vielä männät kiinni veiveissä ja oli silloinkin kun hieman kokeilin välyksiä, perjantaina viimeistään otan männät irti niin varmistuu että onko kampura todellakin roskiskamaa..
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja JJP »

"Jos ei se kulje,kromaa se..." :wink:
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

yaguza kirjoitti:toiset puoli kiloa rautapölyä hitsaus-saumojen hionnasta johtuen sijottui sieraimiin.
Eipähän pääse anemia iskemään :D
yaguza kirjoitti: On muutes vielä männät kiinni veiveissä ja oli silloinkin kun hieman kokeilin välyksiä, perjantaina viimeistään otan männät irti niin varmistuu että onko kampura todellakin roskiskamaa..
Toivotaan että..
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

18.3kg jäljellä! \:D/
Ois magee, jos ripsauttaisit jotain kovempaa pesuainetta tuon raadon päälle, ja pesisit nuo sonnat pois!
Useat "keventävät" nuo iskareiden yläpään kiinnikkeet sellaiseksi sippoiseksi. Sen orkkis välitangon(iskareiden välissä) voi poistaa ja korvata puolta keveämmällä oksalla.
Sama koskee sitä erikoista stanssattua peltitukea sielä alarunkoputkien välissä.... usein se lentää roskiin, mutta toiset korvaa sen sipakalla putkella.
Sen etummaisen reikäpellin voit leikat pois, sekä tarvittaessa typistää ne peräpään putket, mihin takavalo ja grab-bar tulee kiinni.
Niinkö ne viisaat sano, niin 15.5kg:n maastossa kannattaa laskea rälläkkä lattialle ja antaa olla.

Hyvältä näyttää...
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja frosty »

Ja jos 15,5 kiloa on liikaa niin kattotaan tuolta kiiltävämpää putkea ja tehhään koko jopo uusiksi. Pääsee alle kymmeneen kiloon.. :wink:
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Pellikka
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Marras 2012 21:53
Mönkijä:: Dinli 450 -07
Paikkakunta: Oulu

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja Pellikka »

Hyvältä näyttää =D> Onko tästä tulossa nättikin vai riittääkö kiihtyvyys koristeeks?

Onko tuo kone jotain sukua RD:n myllylle? Näyttää se kyllä tuommonen vajaatahti niin helpolle mönkijän rungossa. Ei ole turhaa painoa moottorinkaan osalta.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja yaguza »

PepsiMoto kirjoitti:Toivotaan että..
..sais laitoksen kesällä ajoon kohtuullisella kokoonpanolla.
Juu välillä otettava vähän rautaakin vastapainoksi, tottunut hengittämään alumiinihippuja työn puolesta vähän liiankin kauan.
Pasi S. kirjoitti:18.3kg jäljellä! \:D/
Ois magee, jos ripsauttaisit jotain kovempaa pesuainetta tuon raadon päälle, ja pesisit nuo sonnat pois!
Useat "keventävät" nuo iskareiden yläpään kiinnikkeet sellaiseksi sippoiseksi. Sen orkkis välitangon(iskareiden välissä) voi poistaa ja korvata puolta keveämmällä oksalla.
Sama koskee sitä erikoista stanssattua peltitukea sielä alarunkoputkien välissä.... usein se lentää roskiin, mutta toiset korvaa sen sipakalla putkella.
Sen etummaisen reikäpellin voit leikat pois, sekä tarvittaessa typistää ne peräpään putket, mihin takavalo ja grab-bar tulee kiinni.
Niinkö ne viisaat sano, niin 15.5kg:n maastossa kannattaa laskea rälläkkä lattialle ja antaa olla.

Hyvältä näyttää...
.
Jahas eli huomenna jatkuu.
Joo-o, taitaa jäädä ne hienoimmat hifistelyt tekemättä. On tää henk.koht elopaino sen verran eduksi esim.kiihdyttelyssä, märkäpaino kokonaiset reippa70kg :lol:
Toi pantseehan on jo vakionakin n.50kg kevyempi mitä dinli oli joten uskoisin että ihan justeensa ei tunnu raskaalta :mrgreen:
Joutuu varmaan ton vakioswingin pidentämään, tulee helposti kilo-kaks takapakkia.


Eihän sitä tiedä miten noi kiihdyttelyt alkaa aikanaan kiinnostamaan, jos alkaa joskus menee sen suhteen totiseksi niin frosty saa kantaa selkä vääränä sopivaa runkomatskua. Tiedän että sitä löytyy ja paljon.
Viimeksi muokannut yaguza, 23 Tammi 2013 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

frosty kirjoitti:Ja jos 15,5 kiloa on liikaa niin kattotaan tuolta kiiltävämpää putkea ja tehhään koko jopo uusiksi. Pääsee alle kymmeneen kiloon.. :wink:

:lol: Alle kymmeneen kiloon? Tuli ensiksi mieleen sormen ympäri kiedottu ja teipattu alumiini-folio.
Mitä ainetta meinasit? Cromoly, rosteri vai alumiini?

Pellikka kirjoitti:Hyvältä näyttää =D> Onko tästä tulossa nättikin vai riittääkö kiihtyvyys koristeeks?

Onko tuo kone jotain sukua RD:n myllylle? Näyttää se kyllä tuommonen vajaatahti niin helpolle mönkijän rungossa. Ei ole turhaa painoa moottorinkaan osalta.

Mitä vähän tuota Yaguzaa tunnen, niin uskon ulkonäönkin olevan kohdillaan kunhan rojekti on valmis.
On sukua RD/RZ 350 LCII koneelle. YPVSsät puuttuu, ja kansi/vesikanavan muodot on erilaiset.
Muistaakseni kone öljyissä painaa 40kg, joskaan se ei tunnu niin painavalta.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Pasi S. kirjoitti: Ois magee, jos ripsauttaisit jotain kovempaa pesuainetta tuon raadon päälle, ja pesisit nuo sonnat pois!
.
Kovempaa, joo sitten hiekkapuhalluksessa :D
JJP kirjoitti:"Jos ei se kulje,kromaa se..." :wink:
Äääh, ihan liikaa hommaa jo muutenkin että viittis alkaa vesihiomapaperin kanssa valmistelemaan kromattavaksi yhtään mitään. Ja ihan just ei todellakaan ole kulkemassa muualle kuin maalaamoon.

Pellikka kirjoitti:Hyvältä näyttää =D> Onko tästä tulossa nättikin vai riittääkö kiihtyvyys koristeeks?

Onko tuo kone jotain sukua RD:n myllylle? Näyttää se kyllä tuommonen vajaatahti niin helpolle mönkijän rungossa. Ei ole turhaa painoa moottorinkaan osalta.
Kiits!
Eipä tätä aleta mitenkään koristelemaan, hiekkakuopilla tulee kuitenkin keräämään suurimman osan ajotunneista. Pientä läpikäyntiä vaan.
Avatar
ascop
4WD
Viestit: 175
Liittynyt: 14 Kesä 2011 07:34
Mönkijä:: TRX450ER7 HRC
Paikkakunta: Oulainen

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja ascop »

Totta vedät kumminki jonkun härskin värin?
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja frosty »

Pasi S. kirjoitti:
frosty kirjoitti:Ja jos 15,5 kiloa on liikaa niin kattotaan tuolta kiiltävämpää putkea ja tehhään koko jopo uusiksi. Pääsee alle kymmeneen kiloon.. :wink:

:lol: Alle kymmeneen kiloon? Tuli ensiksi mieleen sormen ympäri kiedottu ja teipattu alumiini-folio.
Mitä ainetta meinasit? Cromoly, rosteri vai alumiini?
Rosteri on hyvä myös, mutta saumaton happonen on sitten se ratkasu jos hifistellä täytyypi. Miinuksena ne on hiukan kallista hitsattavaa jos saumasta tarttee tulla kunnollinen.

Alumiittiputki on kevyttä, mutta sillä joutuu pitämään seinämävahvuutta niin paljon että pääsee samaan vahvuuteen ku sopivan ohkasella happoputkella. Painonsäästö häviää siinä.

Cromimoly menee samoihin happosen kanssa, mutta se on tyhmää kun se ruostuu. :)
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: -87 Banshee evo1

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Juu, kysyin ihan mielenkiinnosta.
USAssa ovat kokeilleet alumiinia, eikä se toimi, niinkuin tokaisitkin.
Lähes kaikki tekevät cromolystä, jos jotain tekevät.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Vastaa Viestiin