Halpis vs käytetty "merkki" mönkijä

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
kumikeisari
4WD

Viesti Kirjoittaja kumikeisari »

sen osaan sanoa kun olin ostamassa omaa mönkkäriä ,niin olin kahden vaiheilla kinski vai merkkipeli?
tuttuni osti jonku zönghyönyng ja siitä pimeni lamppu ekana iltana, eipä löytyny varaosana eikä tarviketta, nyt siinä on auton lisäpitkä.
seuraavalla viikolla katkesvetari, mönkkäri seiso kuukauden.
sitten meni bensahana, kusi tallinlattialle bensat - onneks ei palanu talo.

eräs toinen osti näitä rgb tai joku vastaavan... palautti seuraavalla viikolla kun katkes iskari.

Siksi ostin polariksen, enkä ole katunut.
Jannu-67
4WD
Mönkijä:: POLARIS

Sori

Viesti Kirjoittaja Jannu-67 »

waari kirjoitti:mä tarkotin junnulla tota jiiärrää ku se on niinku junnu tai siis.... no mut kuitenki
Sori käsitin värin :? Antakkee antenni pipo.
No mikä hitto täällä kämmää... Jaa se olinkin minä ite. =)
jr
Tracks

Re: Sori

Viesti Kirjoittaja jr »

Jannu-67 kirjoitti:Sori käsitin värin :? Antakkee antenni pipo.
Kelpaako tollanen? :biggrin: ;)

Kuva
kukkumyy
Tracks

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

Just joo. Joku taitaa pelätä aivojen sähköistä kaappausta :roll:
J.O.B
Tracks

toinen näkökanta

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

mulla on toisenlainen lähestymistapa asiaan.
Kun itselle tuli mönkkärin osto eteen en etes katsellut ns.merkkivehkeitä syynä hinta.
Ajan mielummin uudella kun jonkun vanhalla, mä tykkään et vehkeet toimii ja jos jotain tulee niin laitetaan kuntoon.
Ammatissani autojen parissa aikapitkän uran tehneenä voin sanoa että,-
niin kauan kun ihminen koneita suunnittelee, niin täydellistä ei ole olemassakaan, on aivan ihmisten uskomuksien varassa mikä on hyvä ja mikä ei, useimmiten kun joku on huono niin juttu alkaa sanoi
"mä olen kuullut et niissä on paljon vikaa" kun kysyy et mistä olet kuullut niin vastaus on epämääräistä mutinaa enonkumminkaimantyttärenpojalla on joskus ehkä olut joku.....

Itse kun tolla linhailla vetelen niin kovasti olen tykännyt, ei mua ainakaan hävetä sillä ajaa varsinki kun ominaisudet maastossa ovat aivan kilpailu kykyiset samassa koko luokassa.
Kävin tossa ajelemassa kaverin kanssa jolla on 400 Bomba kilvissä,
hinta on 13000 euroa! Hei, Haloo! sillä saa kaksi Linhaita ja jää vielä varusteluunkin rahaa.
Ei se bomba ollut metsässä yhtään sen parempi, voimaa toki on enemmän mutta mihin sitä kallio kiipeilyssä tarvitaan?
En sitä kiellä että magee peli se bomba on tiellä ajaa kun voimaa on, mutta jos pitää maksaa tupla hinta siitä että maantiellä kulkee 100 eikä 80 niin kyllä mä kerkeen sillä 80 ajelemaan pelipaikoille aivan hyvin.

Jotenkin tuntuu että nää kellä on noinkin vahvat mielipiteet niin eivät ole edes tutustuneet näihin kiinalaisiin merkki laitteisiin.
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: toinen näkökanta

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

J.O.B kirjoitti: voimaa toki on enemmän mutta mihin sitä kallio kiipeilyssä tarvitaan?
Eriävä mielipide, voimalla saa poistettua monet vinssaustarpeet, vauhdinotot ja uudet yritykset jos sitä voimaa osaa hyödyntää oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Tämä on nähty ja koettu.

Merkkien välisiin laatueroja en lähde spekuloimaan koska pärinä on pääasia ja jokainen aloittaa sillä mikä itselle parhaalta tuntuu.
Kylätason mönkijäkuski
J.O.B
Tracks

Re: toinen näkökanta

Koheltaja kirjoitti:
J.O.B kirjoitti: voimaa toki on enemmän mutta mihin sitä kallio kiipeilyssä tarvitaan?
Eriävä mielipide, voimalla saa poistettua monet vinssaustarpeet, vauhdinotot ja uudet yritykset jos sitä voimaa osaa hyödyntää oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Tämä on nähty ja koettu.

Merkkien välisiin laatueroja en lähde spekuloimaan koska pärinä on pääasia ja jokainen aloittaa sillä mikä itselle parhaalta tuntuu.

Juu, olet varmasti oikeassa, paljon tai siis erittäin paljon riippuu kuskin ajotaidoistakin.
Teho ero ei kuitenkaan ole hitaalla alueella niin merkittävä ja tarkoitin saman kokoluokan pelejä.
Oppia ikä kaikki jotten sanoisi.

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
petri.n
Tracks
Mönkijä:: canam 650 max

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tuonpa lusikkani tähänkin soppaan. En aloita sillä kumpi on parempi merkki- vai ei merkkituote. Kannattaa miettiä sitä kysymystä myös, jos jonain päivänä aikoo luopua kyseisestä koneesta, niin saako sitä vaihdettua muuhun kuin saman merkkiseen kulkuneuvoon. Toinen kysymys ja avoin sellainen mitä siitä hyvitetään vaihdossa. Täällä ainakin nuo merkkikauppiaat sanovat antaa tulla vaan myyntiin noita kiinalaisia, niin sitä parenmin merkkikone kauppa käy. Jotkut liikkeet eivät sitten suostu ottamaan vaihdossa noita ns. ei merkkituotteita. Tosiasia on, että kaikilla niillä päristelee, mutta kaikissa on omat varjopuolensa. Merkkituote kalliinpi, mutta vaihdossa hyvitetään enemmän ja kelpaa vaihtoon. Ei merkkituote hinta huomattavasti halvenpi, mutta vaihtoarvo täysin avoin kysymys ja kelpuutetaanko vaihtorivistöön. Mietittäviä ja pohdittavia asioita on paljon ja jokaisen on ne ratkaistava tahollaan.
J.O.B
Tracks

no

Vaihto hinta hirvittää vai?
No otetaan esimerkki, perus kaupan käyntiä ja perustuu olettamukseen.

Linhai 300 4x4 ovh.5950,-
3 vuotta käyttöä ja noin 6000 km.ajettu.
Arviosin että tässä myyjäliike laskee hinnasta noin 55% pois uuden hinnasta. Eli vaihto hyvitys netto olisi noin. 2700,- siitä myyjäliike haluaa tietysti voittoa eli 15% katteella hinta olisi 3200,- pannaan pyyntihinnaksi noin 3900,-

Bomba 400 kilvissä ovh. noin 13000
3 vuotta ajoa 6000 km. ajettu
Kun kysymys on "merkki" pelistä lasketaan pois uuden hinnasta vain 40%.
Eli vaihto hyvitys netto olisi noin 7800,- siitä myyjäliike haluaa tietysti voittoa eli 15% katteella hinta olisi 8970,- jolloin pyynti olisi varmaan noin 9500,-

Eli Linhai mies on sijoittanut hankintaansa 5950,- ja kolmenvuoden aikana hän on hävinnyt 3250,-.
Bomba mies on sijoittanut hankintaansa 13000,- ja kolmenvuoden aikana hän on hävinnyt 5200,-

Kumpi hävisi rahaa enemmän?

Ottaen huomioon vaikka pientä kulutus osaa esim.
Linhain astinlauta 85 euroa.
Polariksen astinlauta 180 euroa.

Voi olla että olen aivan lepässä näiden hintojen kanssa perusperiaate on sama kaikessa kone kaupassa.
Myyjäliike sitten voi miettiä onko vaikeaa myydä 3900 eurolla Kilpi kömpijä kolme vuotta vanhana vai ei.

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Saattaapi olla siinä mielessä metsässä tuo sun arvio, että Linhaita, ei mihin tahansa vaihdeta. Ei ainakaan täällä Oulussa. Yamaha, Kawasaki, Kymco,Bombardier, ainakin on poissuljettuja vaihtoehtoja, tai ainakin se vaihtohyvitys, on karvalakin luokkaa.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
J.O.B
Tracks

oulussa

Jos vaihtokapine ei voi olla kun "merkki tuote" niin sopii epäillä ovatko kauppa miehiä ollenkaan, kaupan käynnin vanhenematon sanonta
"Kaikki käy vaihdossa paitsi hevoset ja heinä" pitää tässäkin paikkansa.
Toki jos myyjä on asennevammainen jotakin merkkiä kohtaan niin varmaan se hyvitys hinta silloin on huonompi.

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Jannu-67
4WD
Mönkijä:: POLARIS

Pelkoja

Viesti Kirjoittaja Jannu-67 »

Oon samaa mieltä.

En tältä seisomalta usko tuohon laskelmaan ja sit tuo vaihto... Saanhan epäillä ... aina merkkituote käy vaihdossa paremmin.

Mutta kunhan kiinalaiset saavat luotettavuuden kohdalleen niin odotan mielelläni.

VAI ONKO SE TUO LINHAI ?????
No mikä hitto täällä kämmää... Jaa se olinkin minä ite. =)
Reima
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Reima »

Mahtaako mönkijämarkkinat olla ylikuumana? Milloin kupla puhkeaa? 8)

Välillä tulee kyllä ihmeteltyä sekä merkki- että kiinalaisten pyyntihintoja. 20 vuotta vanhasta pyydetään lähes sama kuin uutena, eikä tästä kauan ole kun joku pyysi 5 vuotta vanhasta blasterista "vaan" 200 euroa enemmän kuin uudesta olisi pitänyt maksaa. Vaan niinhän se on aina ollut, että ei se ole hullu joka pyytää :wink:
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kyllä ollaan samaa mielipuolta. Kuinka moni on valmis maksamaan 3v/6000km vanhasta ei "merkkituotteesta" 3500€ jos uuden saa alta kuudentonnin?
Kylätason mönkijäkuski
kumikeisari
4WD

Viesti Kirjoittaja kumikeisari »

niin no, uuden polariksen määkin ostin... 8) .
Vastaa Viestiin