
Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2) -> 840cc.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Nouseeko tässä g2 sarjalaisessa puskulevy yhtään ylemmäs kuin g1 mallissa. Saatko kuvaa miten tuo puskulevy asettuu yläasennossa keulaan nähden. Mielenkiintoinen toteutus pikakiinnikkeestä 

- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Valitettavasti ei nouse, jos on keskikiinnikkeinen. Tuo minun patentti auttaa hitusen, jos kiinnikkeet pohjaan on kiinnitetty mahd. eteen. Silloin kulma muuttuu vähän, mutta toki pohjassa oleva kiinityskohtakin laskee alemmas = vähemmän maavaraa juuri siltä kohtaa. Edellisessä mallissa (G1) oli pohjassa kiinnike n. 15cm edempänä ja tuon oman patenttini jälkeen aura nousi riittävän ylös. Uudessa vehkeessä on vaan todettava, että se jää liian alas.. en jaksa enää alkaa siirtelemaan pohjan kiinnikerautaa 

Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Juu eli tuli kans hankittua kyseinen xmr. On kyllä huikea ero vanhaan 500 -10vm joka oli 28 renkailla ja qsc kytkin kitillä. Ero on aivan uskomaton vaikka pidin vanhaaki ihan hyvänä. Ainut miinus on kanittava remmi niinku soulost jo sanoki......
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Onnittelut laitteestakallma kirjoitti:Juu eli tuli kans hankittua kyseinen xmr. On kyllä huikea ero vanhaan 500 -10vm joka oli 28 renkailla ja qsc kytkin kitillä. Ero on aivan uskomaton vaikka pidin vanhaaki ihan hyvänä. Ainut miinus on kanittava remmi niinku soulost jo sanoki......

Käytin muuten laitteen katsastusasemalla. Katsastusmiehellä ei valitettavasti ollut kuin kaksi renkaan alle laitettavaa vaakaa, eli punnitimme etu- ja takapään akselit painot eriseen. Edestä painoa löytyi 220kg ja takaa 200kg. Tankki oli tuolloin miltei tyhjä, eli +15kg takapäälle kun tankki on täynnä. En tiedä voiko tuohon mittaukseen miten luottaa, mutta painoa kamppeella tuntuu olevan. Ja orkkiskunnossahan tuo on lukuunottamatta kahvalämppiä!
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Olikos tässä 650 xmr:ssä eroa tonniseen xmr:rään muuta kuin kuutiomäärä ja foxin kaasuiskarit? Nuo kepithän tästä kait puuttuu?
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Niin tosiaan, sehän olikin maxitaxi. En ole tuollaista ilmajousellista ikinä ajanut. Miten on, mahtaako olla noiden tuhansien eurojen lisäsatsauksien arvoinen?
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Eiks 650:ssä ole 28" pyörät ja 1000:ssa 30"??
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Totta. Toisessa mudzillat ja toisessa taasen gorillat. 

- jussih1977
- 6WD
- Viestit: 274
- Liittynyt: 09 Elo 2006 21:01
- Mönkijä:: xmr 650 canam
- Paikkakunta: isokyrö
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
tämän viestiketjun alkupäässä näkyy näiden renkaiden luonnollisen kokoeron kartsan lähettämissä kuvissa sivu 5 on juurikin nuo 30" gorillat ei juuri mitään eroa koossa. eikä myöskään talvi ajossa. itseä ei kiinnostanut 1000cc xmr jäykän ilmajousituksen jäykkyyden vuoksi ei todellakaan ole mikään sitikka
650 xmr sensijaan sopivan löysä alusta. tossa vertailuvideo kartsa gorilloilla 650 ja toi mun kone 650xmr mudzilloilla http://www.youtube.com/watch?v=l4gwdED4Yh4 ei juuri eroa löydy lunta noin 40 -50 cm

ex polaris mangnum 330 ex polaris sportsman 400 ex polaris sportsman 500efi E ex 850xple nyk xmr 650 can-am seuraava ????? videooo http://www.youtube.com/user/TheRatakuski
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Itse olin siinä uskossa, että ilmajousitus nimenomaan antaisi sitä pelivaraa säätöjen suhteen, että saisi haluamansa. Kenties tämä vastaa aiempaan kysymykseeni (ainakin minulle) kannattaako tuhansien eurojen lisäsatsaus ilma-alustaan. Ei ilmeisesti.
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Eikai se ilmajousitus ole jäykkä kuin korkeimpaan asentoonsa säädettynä 

Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
On se ilmajousitus 1000 xmr "löysimmälläkin" asennolla jäykkä.
E: Renkaista sen verran että, parhaiten eteni juurikin näillä iso hokkisilla renkailla lumessa. Eikä tosta tuuman korotuksesta mikä 30" renkailla tulee maavaraan ollut juurikaan eroa 28" mutzilloihin, videolta tuon nyt näkee parhaiten. Eroa oli raidevälissä 60mm mitä Jussin kanssa mittailtiin, eli tuo meitsin 650xt oli nuolla gorillan kumeilla ja MSA:n M12 vanteilla leveämpi kun mitattiin renkaan ulkoreunasta ulkoreunaan.
E: Renkaista sen verran että, parhaiten eteni juurikin näillä iso hokkisilla renkailla lumessa. Eikä tosta tuuman korotuksesta mikä 30" renkailla tulee maavaraan ollut juurikaan eroa 28" mutzilloihin, videolta tuon nyt näkee parhaiten. Eroa oli raidevälissä 60mm mitä Jussin kanssa mittailtiin, eli tuo meitsin 650xt oli nuolla gorillan kumeilla ja MSA:n M12 vanteilla leveämpi kun mitattiin renkaan ulkoreunasta ulkoreunaan.
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Ite oon ollut kyllä erittäin tyytyväinen tuon laitteen etenemiskykyyn talvella.. ei käy moittiminen, kuten noista mun umpisen pätkistä voi huomata. Ja selkeä ero on sen suhteen kuinka usein jumissa ollaan - tällä laitteella harvemmin on vissiä vielä tarvinu. Eli selkeästi vaatii haastavampia ajomaastoja...
Tosin veikkaanpa, että suolla käypi hieman toisenlailla. Mutahaudoissa etenee, mutta sitten rahkasuolla pinta rikki välittömästi ja kapeat renkaat, niin kaivaa itseään kohti pohjois-koreaa?

Tosin veikkaanpa, että suolla käypi hieman toisenlailla. Mutahaudoissa etenee, mutta sitten rahkasuolla pinta rikki välittömästi ja kapeat renkaat, niin kaivaa itseään kohti pohjois-koreaa?
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Re: Kuuselan Mörkö - Can Am Outlander 650 XMR (G2)
Kyllä hyvin toimii nuo gorillan kumit nevallakin, siitäkin huolimatta vaikka on kapeat. Tuossa olisi video todistetta että saapi välillä naatiskella.
Ajoin oikein tarkotuksella samoista jälistä missä 550 xp pollea talutettiin.(videon alussa) Punaisessa 850 xp pollessa itp xtr 27" renkaat ja toisessa 28" mud litet.
E: linkki muutettu toimivaksi. http://www.youtube.com/watch?v=3SXNGxbLTi4

E: linkki muutettu toimivaksi. http://www.youtube.com/watch?v=3SXNGxbLTi4
Viimeksi muokannut Kartza, 11 Maalis 2013 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.