Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

^Varmaan ihan hyvää kamaa. Vaikkei kuulemma toimi turbokoneessa... :mrgreen:

Se on varmaan hyvin pitkälti mitä lientä näihin kaatelee, kun vaihtoväli on suht tiheä.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
0201346
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Helmi 2013 14:09
Mönkijä:: dinli 450 -11

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

mite usein ootte muute vaihellu noita öljyjä? ei oo kokemusta oikeestaa ku noista autohommista ja ei vissii iha 10tkm ajeta näillä :D
sunnuntaina jos jaksas kokeilla vähä suutinjumppaa ja jos lähtis painamaa hiekkatietä testiks...
Viimeksi muokannut vaughan, 08 Maalis 2013 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainata edeltävää viestiä, lainaus poistettu.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Vajaa tonni menee samoilla öljyilä.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Stormin kaveri kehui käyttävänsä tota Motorexin öljyä omassa turbo pyörässään kun ei ala kuulemma vaahtoamaan. Makso toiki sen jonku 50€. En tiedä oisko hyvä ajaa saman merkin öljyillä, mut itte oon joka vaihdossa laittanu eri merkkistä :D
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Puuhis83 kirjoitti:Juolahti mieleen kun öljyistä oli puhetta, että Polariksen PS-4 ölkissä on myös kytkimen tarvitsema lisäaine, Tosin 56 euroa oli 4 litran purkilla hintaakin. Koska bansku olis lady domina kaasukahvain noudettavissa? Purin jo lämppärisysteemit tuppeja lukuunottamatta pois.
Juu niin se kahva makaa tuol tallin hyllyllä et sen saa ihan koska vaan. Voin vaikka huomen tiputtaa jos haluut tai jos sul oli ohjelmaa niin voin laittaa sen tohon mein posti boxiin niin voit hakee sen vaik sieltä ens viikolla jos oon itte töis.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Toimii se castrolikin mutta toisilla ööleillä ne vaihteet loksahtaa paljon jouheemmin, pari varaosamyyjää ja kurapyöräharrastajaa sanoivat että se turvottaa kytkinlevyt jonka ansiosta vaihtaminen takkuuntuu jnejne..sen huomaa kun vaihtaa castrolista toiseen esim. teboil, pennzoil ja monet muut.
Siinä vaiheessa kun alkaa kone olemaan kireä niin castrolin sivuoireet yllättäen pahenee entisestään, en suosittele :!:
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Juu niin se kahva makaa tuol tallin hyllyllä et sen saa ihan koska vaan.
Kai mää voin ilman lokareita tykitellä huomenna hakeen sen, jos olet Kulmilla?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Paas Puuhis laitellen tekstmessakea ku oot aatellu lähtee liikenteeseen. Maisemissa oon mut kauppassa käyntiä ym. huomenna niin tiiän olla kotosalla tai voipi olla et lähen itekki tilheä ulkoiluttaan jos on hyvä keli niin tiedän napata kahvan takaboxiin, mut palataan huomenna asiaan.
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja fr0z »

Oman Dillen entinen omistaja manasi myös Castrollin alimpaan h*lvettiin, ja sanoi että lähes mitä muuta tahansa.
Itse en aio Castrollia edes kokeilla.. :mrgreen:

Aurinko paistaa kaaniisti pihalla... Kuhan vielä vähän keli lämpiää nini jospa päräyttäisi Dillen takapäätä kasaanpäin.
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Kai sitä saa oma ölpän vaihtoki viel odotella hetken. Nyt ajovehkeet niskaan ja nauttimaan kevät auringosta 8)
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Se ois kevät nyt! Ruuvasin jo nastat pois renkaista ettei tuu niit nyt sudittua pilalle kuivalla assulla ja jää ens talvekski nastaa jäljelle :)

Yhtään ei ollu irronnu ja aika vähän oli kuluneetkin. Muutama oli vääntynyt hiukan, mut neki saa varmaan kierrettyä pikalle ku vähän oikasee. Eli erittäin positiivinen kokemus oli noi Bestgrip 1300 nastat.
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja fr0z »

Mäkin meinasin jo ruuvailla pois, mutta annoin olla vielä kun noi sivutiet on niin pirun peilijäässä. Mukava kuulla että noi oli pysynyt hyvin! Omiin takarenkaisiin ruuvailin taas jokusen lisää kadonneiden tilalle. :mrgreen:
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Kyl näil Bestgripeillä menee kevyesti ainakin 2 talvee. Sit sen jälkeen joutuu varmaan pahimmin kärsineet korvaamaan uusilla, mut uskoisin et 70-80% menee viel 3. Talven ja ajoo tuli about 800-900km eikä todellakaan mitään nättiä köröttelyä :) hyvin pysy myös assulla sudittelut.

Saas kattoo vaan alkaako joku rengas vuotamaan nyt kun otti nastat pois. Oli osa aika syvällä renkaassa, jos alkaa niin sit täytyy käydä laitattamassa sisäkumit noille nappuloille.
0201346
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Helmi 2013 14:09
Mönkijä:: dinli 450 -11

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

eile kävin sadan kilsan verran päristelees pikkuteitä ym, pakkasta oli vähä reilu -10 ja hyvin nuo vaihteet kyl loksahti noilla castrolleilla... en ite huomannu mitää raakuuttaa äänissä tai kytkeytymisissä. näpit oli kyl iha umpijäässä ku ne dicen lämppärit on niiiii hyvät (no okei se alumiiniteippi ois varmaa hiukka auttanu siin tangon ja elementin välissä).... :x
hauskaa kyl oli, piti käydä kokeilee etenemiskykyä vähä isommassaki hangessa ja pääshä sitä punnertamaakii välillä ku kiinni jäi mut hyvinhä tuo eteni (kiinni jäämine tais johtuu liia hiljasesta vauhista). mite tuo alusta talvella ku tuoha on ainaki tolla matalimmalla korkeudella iha tajuton kivireki ni pehmentyykö yhtää jos nostaa sen talveks ylemmäs? kesällähä tuo saa tollane ollakki ku tuskin tulee missää montulla suuremmi reviteltyy hyppyreitä.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Meinaatko jousen esikireyden säätöjä? Eipä noilla isoa eroa ja jäykemmäksihän se menee jos esijännityksiä lisää(nostaa alustaa). Niillä klikkeri säädöillä saa vähän pehmeyttä kun ruuvaa löysimmälle, mutta kova tuo alusta on teki sille mitä säätöjä vain. Löysemmillä jousilla saisi parannettua, mutta itse en ainakaan ole vielä löytänyt sopivia. Yksillä kelkan progressiivisilla jousilla edessä kokeilin ja laitoin etujousen taakse, mutta oli omalle painolle liian lötköt ja pelkäsin että lyö aina töyssyssä pohjaan.
Vastaa Viestiin