Hondan (erinomainen) lukko?

Keskustelua Honda mönkijöistä.
VKK
3WD

Viesti Kirjoittaja VKK »

Minusta tuntuu ettei se "lukko" pelaa ainakaan mulla jarrulla eikä kaasulla. Eikä siitä oo kyllä mitään mainintaa ohjekirjassakaan. Johtuukohan tuo sitte siitä,ettei sitä oo laisinkaan...?
Ei se ainkaan kaasun vähyydestä johdu... :twisted:
Villekilleri
4WD

Viesti Kirjoittaja Villekilleri »

ei honda sitä ainakaan lukoksi sano, ja eipä siltä tunnu kun toinen pyörä ilmassa niin ei minkäänlaista vetoa edessä jos ei paina rystyset valkosina jarrua ja kaasua pohjassa, mikä ei ole hauskaa metsässä. ja rumpujarrut, jotka eivät halua jarruttaa, joiden triplasuojat pitää vedet sisällä hyvin tiukasti poistumasta... :cry:

tälläset muutokset kun saisi :D
http://highlifter.com/pdf/reviews/3f608ce1bfc31.pdf
juniorijussi
Tracks
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

3 vetosia noi on eikä muuksi muutu jos ei itse laita kempin liimaa tai osta tuommoista detroit lockersia..
Jos nyt sitten 2010 malleissa olisi jo lukot.. :lol:
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

juniorijussi kirjoitti:3 vetosia noi on eikä muuksi muutu jos ei itse laita kempin liimaa tai osta tuommoista detroit lockersia..
Jos nyt sitten 2010 malleissa olisi jo lukot.. :lol:
Ensimmäinen Hondan omistaja joka uskalsi sanoa tosiasian ääneen :wink:
Kylätason mönkijäkuski
rubicon
4WD

Viesti Kirjoittaja rubicon »

Mystinen ja kiinnostava asia tämä Hondan lukko.

Minä lasken Rubiconilla tasaisella kaasulla pitkin hankia ja kumpikin etupyörä vetää jatkuvasti ja rapa lentää kaaressa uusista Kendoista. Pysähtyminen tekee joskus laitteesta kolmella pyörällä suttaavan, mutta sitten se surullisen kuuluisa hipaisu ( ei siis ajeta jarru pohjassa )etujarrua ja tasainen kaasu - vetää varmasti. Eihän tuolla pääsisi kerrassaan mihinkään, mikäli neljä pyörää ei vetäisi. Olisiko vuosimallilla jotain tekemistä tai ajotaidolla?
Kyllä ihminen on viisas mies?
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

siis kyllähän kaikki kolmivetoiset, kuten pikku-yammunikin, vetää neljällä pyörällä tasaisella ajolla. Silloinhan molemmissa pyörissä on suht samanlainen kitka/vastus. Ongelmaksi tuleekin sitten kun upotaan kallelleen sinne hankeen, edessä pyörii enää ilmassa oleva tassu. Eli juuri se tassu millä ei ole mitään merkitystä&kitkaa&vastusta, toinen uponnut rengas toimiikin sitten vain erittäin tehokkaana jarruna.

Täytyy ajella niin ettei uppoa... :lol:

t.mie
rubicon
4WD

Noh, aivan aivan... Ymmärrän kyllä tämän tasaisen ajon, mutta tarkoitin, että upotessa nykäisy jarrukahvasta ja tasainen kaasu; pyörii kaikki neljä pyörää. Jarruttaa ei siis tarvitse koko aikaa, niin kuin olen ollut lukevani jostain täältä. :wink:

Eikös siellä pohjoisessa kukaan ole Hondaa erehtynyt ostamaan, niin voisitte asiaa kokeilla?

Juu, ajotaidot kunniaan, vaikka suoralla tiellä. :lol:
range
2WD

Viesti Kirjoittaja range »

kyllähän tuota tulee kokeiltua lähes päivittäin. Kyllä ne kaikki pyörä saa hondassa pyörimään, jarrun avulla tai reilulla kaasulla. se reilu kaasu ei ole vaan lumessa oikeen hyväksi jos meinaa irti päästä.
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

Itse asiassa soitin juuri Branditille, esittelin itseni ja kysyin kohteliaasti tätä lukko asiaa kun edes myyjät eivät sitä tiedä. Sieltä yksiselitteinen vastaus oli ettei missään Hondassa ole edessä lukkoa, ei edes tämänvuotisessa mallissa. Jarrulla nykäisy voi saada molemmat eturenkaat pyörimään, mutta mitään lukkoa ei ole, eikä se "SureTrac" sitä sittenkään tarkoita. Kaveri tuntui tietävän asiasta, ei lähtenyt edes ehdottamaan mitään meriselitystä.

Kuten aiemmin epäilin, se "lukko" on pelkkää fysiikan lakien hyväksikäyttöä, jossa jarrulla tasoitethan molempien renkaiden vastusta.

Harmi, mie olin itse asiassa ostamassa taas kerran hondaa.

t.mie
rubicon
4WD

Nythän me saatiin tälle mysteeriolle piste. Onneksi fysiikka tuntee kitkan vaikutuksen liikkeeseen ja me Hondamiehet saamme koneet edes jarruttamalla suttaamaan jokaisella pyörällä. On kunnioitettavaa, että maahantuoja ei eksynyt meriselityksiin, vaan puhui niin kuin asia todellisuudessa on.

Mutta on minulla hieno Rupikonna - uudet Kendat ja kaikki! 8)
juniorijussi
Tracks
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

Ei muuta kuin ostamaan uusi honda ja siihen tommonen tarvike lukko..Jos olisi ylimääräistä rahaa niin tilaisin heti tommosen detroit lockersin kokeiltavaksi.. :D
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
arskawa
3WD

Viesti Kirjoittaja arskawa »

Tästä vielä innostuneena,kokeilin tuossa pihalla,vaimon pyysin todistajaks,en tiedä mikä sen lukitsee sen etuperän mutta niin se vaan jo tuossa 300 sessa tekee.eli ajat sen jollain lailla mutaan jumiin(harvinasuus)hiukka kaasua ja jarrun painallus,kaikki neljä pyörii siististi ja vetää.
Tuo ajotaito on muuten ihme juttu,vuosien hionta auttaa. :D :D
Tiedoks vaan etten ole millään lailla Hondan palkkaama,olen vain todennu laitteen minulle sopivaks.
Menee vissiin muuten lisähondan ostoks jos vaimo luopuu uusista silkkisukista,poika haluaa tuon vanhan Hondan ja uudempaa sitten kesän mittaan katselen. :P :P :D :D
Villekilleri
4WD

Viesti Kirjoittaja Villekilleri »

auttaahan se kun painaa jarrua.... mutta useimmiten sillä ei tee mitään kun on jo mahastaan kiinni :!: :? lisä maavarakaan ei olisi pahitteeksi.
arskawa
3WD

Viesti Kirjoittaja arskawa »

Joo eihän tuo neliveto maavaraa lisää,totta puhut,eli on siis pakko hommata isompi laite,niissä on yleensä enempi tuota maavaraa,tietty voihan välttää joskus niitä metsäkoneen uria. :D :D
VKK
3WD

Viesti Kirjoittaja VKK »

Lisää maavaraa hondaan saa tuolta :arrow: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=3835

Ja sieltä kaupasta lift kits.
Vastaa Viestiin