Joo eli olen hankkimassa ekaa omaa mönkkää ja laitan pelin kerralla kuntoon , eli nyt olis vahvimpina vaihtoehtoina king quad 700 ja myös pollet 700/800 jos tulee niin hyvä tarjous mitä odotan.
Molemmista on paljon kommentteja mutta saa antaa vinkkiä jos haluaa. Kone tulee pihojen auraukseen ja sitten ihan kylmästi möyrimiseen, kokemusta on aika lailla 330 magnumista ja siinä on hiukan vähänlaisesti poweria joten isoa meinasin, ehkä pienempikin riittäis mutta kun...isoja on olemassa ja olkoon vaikka pääsiäism...n jatke, jos se nyt on mitenkään mahdollista.
polle kasisatasesta olen lukenut paljon ongelmia, että seitsemänsatanen olisi luotettavampi luen paljon jenkkifoorumeita...
kawasakin brute force 750 kuulostaa ihan kivalta, paljon enemmän voimaa kuin king quadissa kuulemma....
honda rincon huoltovapain vaihteisto... honda laatua
bombardierin pohjasta sanotaan että on hullua ajaa ilman pohjapanssaria... mutta kaikki muu hyvää kuulemma
Mulla on semmonen perstuntuma, mitä ny jaskan kingillä oon kokeillu, että jos mun seuraava mönkiä ei oo brp, niin se on sitte king quad. Pollen etuna Suzukiin on mun mielestä alusta ja nelivejon toiminta. Pollen etuihin vois vielä luetella laajan lisävarusteiden saatavuuen. Uusimmista polleista en tiiä, mutta ainaki tuosa mun pollesa on älyttömän hias hias puoli, joka on mun ajosa haitta, mutta varmasti monesa muusa ajosa etu. Vertailu on pirun vaikiaa ku toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä! Jos vaihtoehot on nuo, niin sama kumman ostat, niin ostos on mun pienten kokemusten mukaan tosi hyvä!
En rupee varsinaisestipollee haukkumaan kun ei oo kokemuksia siittä mutta: Itse oon ajanu nyt vajaan vuoden kingillä ja ei mitään suurempia vikoja ollu. Koneell ajettu nytten noin 3 tuhatta kaikenlaista mettässä möyrimisestä nopeaan rataajoon. Polariksesta on silmiin osunu täälläkin kaikenlaista pikku vikaa ja laadun huononemista. Onhan suzuki käsittääkseni paljon halvempikin. Suzuki, minä pidän
Ääni KQ:lle, pelkästään siksi kun mulla on sellainen
Vaikea lähteä sanomaan kumpi kannattaisi ostaa, Polle vai KQ. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolet, käy kokeilemassa molempia ja osta se kumpi tuntuu omasta mielestä paremmalta.
Itse olen sangen tyytyväinen Suzukiin enkä yhtään ihmettelisi jos seuraava laite on samanlainen mutta kilvillä
Hinta/laatu suhde on Suzukissa vähintäänkin kohdallaan.
jr puhuu asiaa, Kawa ei ole todellakaan huono vaihtoehto. Kerran olen sitä pikaisesti kokeillut ja aika mukavalta tuntui. Tehoa ainakin on riittävästi ja V2 koneen ääni on miellyttävän hiljainen hurina mutta kun kaasua painaa niin kyllä murisee
Tulee väkisin mieleen, kun lukee jutun otsikon, että jos sen kerran pitää olla iso, niin miksei, se sitten saisi olla tehokaskin. Itse tuolla BRP:llä kurvailleena voin vain ihmetellä, ettei joku tämmöistä tahtoisi. Niin ja on noista muistakin jonkin verran kokemuspohjaa, ihmettelyn tuoeksi.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
..tuo bomba, ja veikkaan että on myös tehokkain , mutta taitaa jäädä paljon kalliimmaksi kuin muut, kerro vaan jos olen väärässä, eli mihin hintaan sellainen voisi irrota.
Ovh 11790 EUR 800:lla Bombardierilla, tonni lisää jos haluaa XT version. Omaan kokemukseen pohjaten, eivät isommin suostu tinkimään hintaa... voi olla etten ollut todennäköinen ostaja. Jos suitsaa ja kawaa harkitset, pyydä tarjous EE-Speediltä, suosittelen.
IsoJ kirjoitti:..tuo bomba, ja veikkaan että on myös tehokkain , mutta taitaa jäädä paljon kalliimmaksi kuin muut, kerro vaan jos olen väärässä, eli mihin hintaan sellainen voisi irrota.
Vain nopeat elävät, nimittäin on tuo mun silmäterä 800XT kempeleen Ojanraudan omaisuutta ja lauantaina siellä myynnissä, joten uudenkuntoinen, lähes käyttämätön, sieltä sopivasti...
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Suitsasta kokemus vähän yli tuhat km ja muista kömpijöistä zero mutta tyytyväinen olen ollut.....
Forcet riittää,joskus sitä on liikaakin ja kaikki ennakkoon aatellut työt(suometsä) on tullut hoidettua enemmän kuin hyvin.
Ja sitten viä hankinta eli Suitsa tuli tosi hyvän hintasex,tänään kattelin metsälehden artikkelia niin työkelkka kax kertaa sen minkä suitsa.....+
ja kelkkamiehet jotka talvella pullisteli millä pullisteli niin nyt ne poraa ja meikä senkun päästelee...
Suosittelen suitsaa mutta en noista muista tiedä,voivat olla parempiakin....
Täällä etelässä kannattaa Bombasta pyytää tarjous Motojetistä, itse sain sieltä tarjouksen josta oli erittäin vaikeaa kieltäytyä...
Kuten huomaat niin kohta sulla on nuppi sekaisin aivan kuten karkkihyllyn edessä, ei osaa päättää minkä ostaisi
Kuten sanoin, käy käpistelemässä eri värkkejä ja tee päätökset tunne pohjalta niin ei sitten jälkeenpäin harmita että miksi en ostanutkaan sitä toista.
IsoJ, sinun ei välttämättä kannata jättää bombbaa tai ArticCatia koeajamatta esim korkean ovh hinnan takia. Itselläni on sellainen tuntuma että mönkijöissä nuo ovh hinnat ovat mitä ovat ja myyntihinnat ovat sitten erikseen. Kannattaa siis käydä ajamassa esim kyseiset merkit (jos ne vaan muuten miellyttää) ja kysymässä tiukat nettohinnat. Tässä vaiheessa ei onneksi vielä mene rahaa.
Valintaan vaikuttavia seikkoja onkin sitten useita ja jokainen joutuu päättämään itselleen soveltuvimman vaihtoehdon. Valintaa on kuitenkin mukava tehdä jos on käynyt monia merkkejä tutkimassa/testaamassa.