tommosta pientä puuhastelua... Kärry ja nostin ovat ihan mun tekemiä jos joku ei arvannu:-) puomi on tuettu kettingeillä painon pudottamiseksi vaikka painaahan tuo silti melkoisen paljon. Puomi kääntyy sivuille laakerien varassa ja kettingeissä on vanttiruuvit kun toi kettinki tahtoo sinkua käytössä. Sivulle kääntyminen on rajoitettu kettinkien pätkillä.tuki jalkoja ei tarvi kun nosto tapahtuu ihan renkaan vierestä. Vinssi on pika kiinnitteinen ja sitä voi myös käyttää mönkijän perässä. Kun puomi kääntyy ja vinssi ei niin se kääntää puomin puun nostossa automaattisesti kärryn päälle.
Ja kuvahan ei tietenkään näy. Sit jos/kun joku muokkaa ton kuvan tässä näkyväksi niin voisi samalla kertoa että mitä tommoselle toiselta foorumilta otetulle kuvalle pitää tehdä että toimii niin osais ite seuraavalla kerralla.
MUOKS!.... Avasin tuon viestisi. Linkin takana olevan kuvan päällä "kuvan ominaisuudet" sieltä osoite IMG tagien väliin. Näin saatiin kuva näkösälle. Terv. Mode-Pappi
Joo paino piste tulee aika korkealle ja nostin vielä lisää sitä. Mut eipä ole vielä kaatunu kun se on aika leveäkin. Suunnittelin ton kärryn nuin korkeaksi siksi että se ei laahaa hangessa kun mönkkärissä on telat jotka umpisella uppoaa sen20-30 senttiä. Mut eipä ole tullu talvella puita ajeltua.
Korkeudesta on se höty kun pääsääntöisesti kerään metsästä rattorilta jääneet puut pois. Vaikka koittaa kaataa puut mahdollisimman juuresta niin pehmeä maa painuu aina reilusti rattorilla ajelun jälkeen ja kannot on sit korkeita. Mönkkärillä kiertelee kannot niin kärry oikoo ja puolimetrinen kanto mahtuu menemään kärryn alta.
On tehty 3mm pellistä ja 5x50 mm lattarauta "teränä"
Kippaus toiimii tuollaisella biltemasta hommatulla tappilukolla johon on solmittu naru. Tästä nyppäämällä kauha kippaa. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/K ... kko-41235/
Vinssilla kauhan maahan laskemalla saa kipin takaisin lukittua. Hieman täytyy vielä tuota kippaus systeemiä säädellä että siitä saa jouhevammin toimivan. Hyvin tuo tappilukko näytti kestävän ainakin tuon kasan ajella.
Viimeksi muokannut jukka81, 17 Touko 2013 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:turhan lainauksen poisto
Pappi kirjoitti:
Olisiko kuvia siitä miten olet asentanut takavinssin Can-amiin? Kiitos.
Tuolla on kuvia takavinssin asennuspaikasta...teetätin jossain vaiheessa tuollaisia jatkojalkoja orkkis vetokoukunjalan päälle ja siihen sitten asensin vinssin ja tuo sijoitus on ollut kyllä erittäin hyvä, mitään huonoa en tähän päivään mennessä ole tuosta keksinyt. Nykyään en tulisi toimeen ilman takavinssiä, on se vaan niin hyvä keksintö mönkijän perässä, kesällä sitä tulee käytettyä ehdottomasti enempi kuin etuvinssiä, etuvinssiähän ei oikein muuhun tarviikaan kun talvella auran nosteluun ja joskus jos sattuu ehtimään hyviajeluun metsikköön niin siellä on joutunut muutaman kerran avittamaan menoa etuvinssillä.
Hei. Takavinssin asennus on edessäpäin, osat valmiina, mutta minkälainen sovitus. Maahantuojan ohjeet ovat melko mutkikkaat.
Tuo kuvalinkki ei auennut ainakaan minun koneelle.
odottelen.
Viimeksi muokannut Pappi, 08 Syys 2013 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Toimimaton linkki poistettu.
Kuvaploki on kaatunut aikoja sitten ja en jaksa enää toista kertaa alkaa opettelemaan noiden kuvien siirtelyä johonkin netin kuvaplokeihin...jos tänne voisi suoraan siirtää omalta koneelta niin se onnistuis tai jos laitat mulle sähköpostisi YV:nä, niin laitan sinne kuvia tuosta toteutuksesta joka mulla on.
Olen edelleen sitä mieltä että tuo takavinssin paikka/totutus on mitä mainioin. Kerran kun laittaa takavinssin, sitä ei kovin mielellään enää anna pois, on se niin hyvä juttu jos mönkijällä tekee jotain muutakin kun vaan ajaa...ja olen muuten tarvinnut tuota takavinssiä myös auraushommissakin, joku ihmettelee et missä ja miten? No siten kun välillä tulee aurailtua vähän rohkeemmin penkkoja ojaan päin ja siinä touhussa kone saattaa jäädä helposti mahastaan kiinni kun se humpsahtaa sinne lumipatjan päälle, mut kun on takavinssi niin ei hätää, sillä se tulee pois melkein mistä satimesta tahansa ja hyvin helposti, itse voi seisoskella tiellä ja kaukosäätimen avulla "vedättää" kone pois kiipelistä.
Pedari kirjoitti: No siten kun välillä tulee aurailtua vähän rohkeemmin penkkoja ojaan päin ja siinä touhussa kone saattaa jäädä helposti mahastaan kiinni kun se humpsahtaa sinne lumipatjan päälle, mut kun on takavinssi niin ei hätää, sillä se tulee pois melkein mistä satimesta tahansa ja hyvin helposti,
Juuri tuon takia itsekin haluaisin Outtiin takavinssin. Pitäsköhän vaan viedä Konetalo Penttilälle ja pyytää asentamaan, ite kun ei osaa
Ajelin kopalla 10 kuormaa hyvin palanutta hevosen "sitä ihtiään" riistapellon pohjalle. Hevostallin pitäjä sanoi että olis jopa parempaa kuin lehmän vastaava. Ei kuulemma on niin ammoniakkipitoista. Saas nähdä.
Miten lie tuo ihmisten kuljettaminen traktorin kärryssä? Yleisellä tiellä ei varmaan kovin hyvä idea...mutta entä maastossa/jäällä?