QSC variaattorin hilppeet

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
tepa
6WD
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Kesä 2004 00:20
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja tepa »

hyvin ne sitten kestää ajoa :D
pano se on huonokin
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Himputti eikös viel oo kamat kotiovella vailla asennusta. Kestävämpiä taitaa olla kuin vakiot. Taitaavat välittää enempi voemoo myös renkaille-et vetarithan siin saattaa paukahella...
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja TKT »

Muistaako kukaan 500:n omistaja, mitkä painot ja jouset mahtaa olla kiinni laitteissa?? Sais vähän haarukoitua tuotua aloitus setuppia... Tarkoitus olis laittaa entisen 400:n kitti kiinni tuohon uuteen 5satkuun. Onkohan nuo ylipäätään samanlaiset setit?
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Rohkeasti kokeilet samoilla asetuksilla, jos ei iske kohille niin kyllä foorumilta neuvoja löytyy.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja TKT »

Testasin jo ja erittäin mielenkiintoisilla tuloksilla... :D Aloitin laittamalla qsc-jousen ja paksun prikan eteen. Tulos: huiput reilu 60:ä ja hakkaa rajottimelle, kiihtyvyys parani huomattavasti isolla puolella. Lisäsin taakse qsc-jousen. Huiput reilu 90 ja sit rajottimelle. Kiihtyi ehkä pikkasen paremmin kuin vakiojousilla. Sit laitoin samat painot kuin 4satkussa. Huiput isolla puolella reilu 30:ä ja huutaa heti rajottimelle. Pienellä puolella pikavedon tulos oli että keula nous ja tippu samantien kun kierrokset meni rajoittimelle... Painoja en muista mitkä oli kiinni, mutta tyvessä on suht painava ja kärjessä noin 2,5 gramman puntti.

Sit loppui aika ja testit kanssa... Ehdotuksia mitä painoja laitetaan kiinni seuraavaksi?
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja kane67 »

IluRi kirjoitti:Paketti on oikeesti matkalla, saimme seuranta numeron.
Onko porukat katsonut laskelmat läpi että päästään eteenpäin?

ja IluRi muistat periä meiltä myös postimaksut kun laitat osia tulemaan aikanaan :wink:
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja TKT »

Nyt on sit testattu lisää qsc-kittiä 5satkuun. Tais löytyä kohtuullisen hyvä setti pikaisten testien perusteella.

Edessä on qsc-jousi ohuella prikalla, takana on vakiojousi. Puntit on tyvessä 3/4SH ja kärjessä 3/8SH. Näillä mennään täyskiihdytyksessä likelle rajoitinta ja tippuu sieltä 7350-7400 huitteille ja pysyy siinä tappiin saakka. Ihan ehkä lievää kierrosten nousua oli havaittavissa, mutta jäi kuitenkin reilusti alle 7500:n. Kytkykiekat on noin 2200. Huippunopeus tais olla jossain 90:n paikkeilla maksimissaan, kun joutu aina himmaamaan. Pienellä puolella kierrosten käyttäytyminen oli hyvinkin samantyylistä.

Laitoin alunperin paksun prikan etujousen alle, muuten sama setti, kytkykiekat oli noin 2400. Täyskaasulla käytiin reilusti rajoittimella ja tippu sieltä hieman päälle 7500:n ja pysy siinä hyvin tappiin saakka. Elikkäs prikan vaihto ohuempaan tiputti kierroksia läpi koko kierrosalueen noin 150-200:lla.

Tällä setillä taidetaan nyt sit ajella jonkin aikaa ja testailla asetuksia metässä. Jos tuntuu hieman nuhaiselle, niin täytyy sitten vaihtaa paksu prikka takaisin ohuen tilalle.

Kokeilin myös laittaa qsc-jousen taakse samoilla asetuksilla ja paksulla prikalla. Ehkä hieman avitti kiihtyvyyteen, mutta kiekat oli koko ajan rajoittimen tuntumassa ja nopeutta ei oikeen meinannu lähtä kelaamaan. Eli olis tarvinnu painavampia pultteja painoihin. Tämä oli tosi nopee testilenkki...
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja keulii »

Kitti saapui perille tilaajalleen, suuri kiitos IluRi:lle tilauksen järkkäämisestä. =D>
Paljon oli pientä nippeliä paketissa, ei varmaan heti kerkeä asentelemaan. Laittakaas muut tietoa, miten kitit pelittää kun niitä asentelette.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Pakettia ootellessa :wink: aattelin jotta samalla kun varin avaa niin laittais sitä lämpönauhaa putkeen. Onkohan merkillä väliä jos motonetin myymää laittais?
Olikos se niin jos esisäädetty ok niin tarvii lukitteen laittaa kierteisiin?
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Laittakaa vaan lukkoliimat ennen asennusta, on sitten valmiina jos ja kun setupit on kohdallaan.
Ne ruuvit saa tarvittaessa hyvin auki vaikka niissä liima onkin. Tuossa eilen laitettiin yksi paikoilleen ja hyvältä tuntui ensituntumalta. Paksumman prikan joutui laittamaan jousen alle jotta sai kytkyt kohdilleen.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Mitenkehön, tilauksen aikana vaihtu 27" zillat 28" kokoon, onko syytä tehä suoraan jotain muutoksia, vai kokeillaanko mukana tulleilla säädöillä?
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Laita semmosenaan paikoilleen ja kokeile mitä sanoo. Varmaan kokomuutos johtuu siitä että tuo 28" on se keskimmäinen kitti valikoimassa. Esisäädöt voi silti olla sinulle soppelit.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Doddih, kitti on laitettu paikoilleen :D
27" reptilet alla, wot mennään 7800 josta jatkuu ~7200 ylöspäin... Eli ei ole ihan optimi 7400 mitä ohjeessa kerrotaan.
Etusiahan tuo nostaa lähdössä =D> tartunta 1800 kieppeillä. Ja on pehmeä tartunta, oikein hyvä.
Painot on 3/8" sh base, 1/2" ss tip, etujousi ohuemman prikan kanssa, vakijousi takana.

Itsellä ei säädön tarvetta tule mieleen, ainoa että jos himmaa 7400 kieppeille, olisiko tippiin kevennettävä?
Jokatapauksessa 100% tyytyväinen jo tähän esisäädettyyn :D
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Ajele ensin jonkin aikaa noilla, overrev saattaa karata jo rajoittajalle jos kevennät kärkeä, tuo 7800rpm on aika maksimi.
Voit kokeilla jossain kohtaa pykälää pienempää kärkipainoa, jos intoa riittää.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Ok! Tuota kärkeä funtsin liimatessa ja joku ajatuksen tyngän ymmärrys muka tuli :shock: että olisi rauhallisemmat kierrokset kun tiellä eniten ajaa (en keventänyt ja sen takia jätin myös alkup.takajousen).
Onko tuo takajousi oikeasti stock eli kuten orkkis? Vai onko kireempi (hyvä remmin luiston estoon) mutta kärsisikö esim. huiput tai ruisailukiekat?
Vastaa Viestiin