QSC variaattorin hilppeet

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Nää on hassuja nää vehkeet kun ovat kuiten yksilöitä elikkäs omat säädöt ei pelaa kaverin laitteessa.Minäkin kokeilisin nyt tuota orkkisjousta ja ajaisin hetken ja makustelisin ruisinkikierroksia ja mettäajoa.Jos ny hetken ajeltua tuntuu että jotain pitää muuttaa niin muuta vain yhtä asiaa kerrallansa niin pysyt paremmin kartalla mikä siinä muuttuu.Ite huomasin että palikat vaatii ajoa että asettuvat kohilleen ja kerkiäähän siinä sitten pääkoppakin tajuamaan mitä tapahtuu kun ei tarvi kiireellä säätöjä ettiä :)
Haminan seudun mönkijät ry
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Juu, täytyy sitä kokeilla.
Tosin sillä vakio jousellahan edellisellä kahdella painoasetuksilla kierrokset jumittu tonne 6900-6950 paikkeille jostain syystä.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Setma on ehottoman oikeassa jottei kannata montaa asetusta kerralla muuttaa.
Voisit nyt kokeilla sitä alkuperäistä kakkosen jousta, jos menee persiilleen, palaa näihin ( tipissä 5/8" ss ja basessa 1/4" sh.) + qsc jousi kakkoseen ja ajele vähän aikaa niillä.
Noista jousista lähtee se ensimmäinen tiukkuus aika pian.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Minkä värinen on 800xxc:n kakkosen vakio jousi?
Manu 67
6WD
Viestit: 317
Liittynyt: 17 Maalis 2007 18:35
Mönkijä:: Ei ole
Paikkakunta: Kotka

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja Manu 67 »

Punainen :-k
http://www.kyminkompijat.fi
http://www.mckone.fi

Ex:Polaris 330ATP, Outti 800, Rene 800X,Outti 650 XMR
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Musta/punainen näyttäisi olevan täällä :?:

Sillä over rev laski 7900, mutta shift out laski myös 7100 asti.
Saiskohan tuota korreloitua esim. pudottamalla vielä kärestä painoa vai karkaako taas rajoittimelle?
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Tänää sitten silver/yellow takaisin kakkoseen ja baseen 3/8" sh.

Näillä over revvi hieman laski n. 7900:seen, sekä shift outti 7300-7350.
Ruuvasin jalkakotelon takasin ja näillä mennää nyt ainakin hetki. Takaraivossa kuitenkin ajatus että voisi olla vieläkin parempi... :)
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Pariin kuuspuokkiin laitettiin tässä yksi ilta alkuperäisillä esisäädöillä siten, että molemmat shimmilevyt ykkösen jousen alle ja alkuperäisillä kakkosen jousilla. Toimi kuin oppikirjassa, ei yhtään overreviä ja wot n7350rpm, tartuntakierrokset n.1900rpm. Ennen sitä kokeiltiin niistä toiseen esisäädöillä paksulla shimmillä ja qsc:n jousi kakkosessa.
Overrev kävi n7750-7800rpm, josta putosi n.7350-7400rpm, tartunta oli hivenen alemmalla. Alustana pikitie, soralla olisi luultavasti overrev mennyt rajoittajaan.

Heidän kitissä tuli vain kolme säätöpaino ilman kolmea peruspainoa, oli tällä kertaa huomioitu hinnassa. Alkuperäiset painot taitaa olla painavammat, jos ne on hyvässä kunnossa voi niitäkin kokeilla qsc:n peruspainojen tilalla noin testimielessä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
sneaker
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
Paikkakunta: Hamina

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja sneaker »

Kyllähän tuota tekis tosiaa vielä mieli hifistellä, mutta jälleen seuraava askel on ihan puhdas arvaus.

Varsinkin kun harrastamiseen varattu aika on nyt hieman kortilla, niin täytyy aika tarkkaan miettiä että ajaisko vai säätäiskö :)
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Oikiaa puhetta, nuo on tarkoitettu ajamiseen eikä säätämiseen.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja kane67 »

No nyt meni mielenkiintoiseksi, tuossa aiemmin kun mainittiin että punainen(?) on vakio takana. Kattelin tuota jemmalaatikkoa ja siellä jöllötti punainen jousi. Sitä ihmettelemään että mikäs mulla onkaan ns.vakiojousena kakkosessa :roll: Samalla vaihtoon tuoreemmat ykssuuntalaakerit niin koppa auki. Takana olikin oranssi, no aattelin että kokeillaan punaista. Näyttää nostavan kierroksia ajossa, pirteä sillain siis mutta...
Nyt kun tuppaa paikaltaan wot niin rpm jää jonnekkin reiluun 5000 josta nousee 7300-7400 ja jatkuu siitä hyvin.
Eli nappaa vedon pitävästi koska oranssilla päivällä tuntui vingahtavan luistoa pikkaisen?! :wink:
Kun nyt on 3/8sh tyvessä, 1/2ss tipissä, pitäiskö kokeilla tipauttaa tyveen 1/4sh tai jopa 3/4ss... Tuota pitää funtsailla koska oranssilla mukavammat cruisailu kierrokset :doubt:
Voishan sitä kokeilla punaisen kans säätöä että miten rivakasti pitkällä puolen poistuu :badgrin:

Edit: mielestäni epin kitin jouset on etu/valkoinen taka/punainen jotka tuossa oli ostaessa paikallaan. Oranssi oletin että vakio joka tuli mukaan. Onko epi punainen eri jäykkyys vrt. Cana orkkis jos punainen? Ei kait...

Edit II: vaihdoin base 1/4"sh ja otin ohuen prikan pois. Aikas kivasti menee. Wot käy 7800-8000 ja jatkaa 7300-7400.
Tuo huippu rpm ei tulekkaan heti vaan reilu n.10kmh vauhdissa. Sen tuossa huomaa että toistoja kun tekee niin ei se aina just samanlailla mene. Hauskasti välillä keulii, pikkupuolella en kehdannut öljysoralla kokeilla ettei amatööri mee selälleen =D>
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

Käyhän testaamassa pehmeämmällä alustalla jotta karkaako overrev rajoittajalle.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Hiekkatiellä kävin kokeilemassa (irtokiveä eli liukasta) lähtöjä, mittarissa vilahtaa 8000 wot, ei ota rajoittajaan isolla eikä pikkupuolella. Pitää ajella tällä setupilla ja seurailla ajan myötä...
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja keulii »

Onko 650 omistajat asennellu vielä kittiä, muistaakseni niitäkin oli muutama? Oliko heti säädöt kohillaan? Itellä osat vielä paketissa...
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: QSC variaattorin hilppeet

Viesti Kirjoittaja poke »

poke kirjoitti:Pariin kuuspuokkiin laitettiin tässä yksi ilta alkuperäisillä esisäädöillä siten, että molemmat shimmilevyt ykkösen jousen alle ja alkuperäisillä kakkosen jousilla. Toimi kuin oppikirjassa, ei yhtään overreviä ja wot n7350rpm, tartuntakierrokset n.1900rpm. Ennen sitä kokeiltiin niistä toiseen esisäädöillä paksulla shimmillä ja qsc:n jousi kakkosessa.
Overrev kävi n7750-7800rpm, josta putosi n.7350-7400rpm, tartunta oli hivenen alemmalla. Alustana pikitie, soralla olisi luultavasti overrev mennyt rajoittajaan.

Heidän kitissä tuli vain kolme säätöpaino ilman kolmea peruspainoa, oli tällä kertaa huomioitu hinnassa. Alkuperäiset painot taitaa olla painavammat, jos ne on hyvässä kunnossa voi niitäkin kokeilla qsc:n peruspainojen tilalla noin testimielessä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Vastaa Viestiin