
QSC variaattorin hilppeet
Re: QSC variaattorin hilppeet
Nää on hassuja nää vehkeet kun ovat kuiten yksilöitä elikkäs omat säädöt ei pelaa kaverin laitteessa.Minäkin kokeilisin nyt tuota orkkisjousta ja ajaisin hetken ja makustelisin ruisinkikierroksia ja mettäajoa.Jos ny hetken ajeltua tuntuu että jotain pitää muuttaa niin muuta vain yhtä asiaa kerrallansa niin pysyt paremmin kartalla mikä siinä muuttuu.Ite huomasin että palikat vaatii ajoa että asettuvat kohilleen ja kerkiäähän siinä sitten pääkoppakin tajuamaan mitä tapahtuu kun ei tarvi kiireellä säätöjä ettiä 

Haminan seudun mönkijät ry
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: QSC variaattorin hilppeet
Juu, täytyy sitä kokeilla.
Tosin sillä vakio jousellahan edellisellä kahdella painoasetuksilla kierrokset jumittu tonne 6900-6950 paikkeille jostain syystä.
Tosin sillä vakio jousellahan edellisellä kahdella painoasetuksilla kierrokset jumittu tonne 6900-6950 paikkeille jostain syystä.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Setma on ehottoman oikeassa jottei kannata montaa asetusta kerralla muuttaa.
Voisit nyt kokeilla sitä alkuperäistä kakkosen jousta, jos menee persiilleen, palaa näihin ( tipissä 5/8" ss ja basessa 1/4" sh.) + qsc jousi kakkoseen ja ajele vähän aikaa niillä.
Noista jousista lähtee se ensimmäinen tiukkuus aika pian.
Voisit nyt kokeilla sitä alkuperäistä kakkosen jousta, jos menee persiilleen, palaa näihin ( tipissä 5/8" ss ja basessa 1/4" sh.) + qsc jousi kakkoseen ja ajele vähän aikaa niillä.
Noista jousista lähtee se ensimmäinen tiukkuus aika pian.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: QSC variaattorin hilppeet
Minkä värinen on 800xxc:n kakkosen vakio jousi?
Re: QSC variaattorin hilppeet
Punainen 

http://www.kyminkompijat.fi
http://www.mckone.fi
Ex:Polaris 330ATP, Outti 800, Rene 800X,Outti 650 XMR
http://www.mckone.fi
Ex:Polaris 330ATP, Outti 800, Rene 800X,Outti 650 XMR
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: QSC variaattorin hilppeet
Musta/punainen näyttäisi olevan täällä
Sillä over rev laski 7900, mutta shift out laski myös 7100 asti.
Saiskohan tuota korreloitua esim. pudottamalla vielä kärestä painoa vai karkaako taas rajoittimelle?

Sillä over rev laski 7900, mutta shift out laski myös 7100 asti.
Saiskohan tuota korreloitua esim. pudottamalla vielä kärestä painoa vai karkaako taas rajoittimelle?
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: QSC variaattorin hilppeet
Tänää sitten silver/yellow takaisin kakkoseen ja baseen 3/8" sh.
Näillä over revvi hieman laski n. 7900:seen, sekä shift outti 7300-7350.
Ruuvasin jalkakotelon takasin ja näillä mennää nyt ainakin hetki. Takaraivossa kuitenkin ajatus että voisi olla vieläkin parempi...
Näillä over revvi hieman laski n. 7900:seen, sekä shift outti 7300-7350.
Ruuvasin jalkakotelon takasin ja näillä mennää nyt ainakin hetki. Takaraivossa kuitenkin ajatus että voisi olla vieläkin parempi...

Re: QSC variaattorin hilppeet
Pariin kuuspuokkiin laitettiin tässä yksi ilta alkuperäisillä esisäädöillä siten, että molemmat shimmilevyt ykkösen jousen alle ja alkuperäisillä kakkosen jousilla. Toimi kuin oppikirjassa, ei yhtään overreviä ja wot n7350rpm, tartuntakierrokset n.1900rpm. Ennen sitä kokeiltiin niistä toiseen esisäädöillä paksulla shimmillä ja qsc:n jousi kakkosessa.
Overrev kävi n7750-7800rpm, josta putosi n.7350-7400rpm, tartunta oli hivenen alemmalla. Alustana pikitie, soralla olisi luultavasti overrev mennyt rajoittajaan.
Heidän kitissä tuli vain kolme säätöpaino ilman kolmea peruspainoa, oli tällä kertaa huomioitu hinnassa. Alkuperäiset painot taitaa olla painavammat, jos ne on hyvässä kunnossa voi niitäkin kokeilla qsc:n peruspainojen tilalla noin testimielessä.
Overrev kävi n7750-7800rpm, josta putosi n.7350-7400rpm, tartunta oli hivenen alemmalla. Alustana pikitie, soralla olisi luultavasti overrev mennyt rajoittajaan.
Heidän kitissä tuli vain kolme säätöpaino ilman kolmea peruspainoa, oli tällä kertaa huomioitu hinnassa. Alkuperäiset painot taitaa olla painavammat, jos ne on hyvässä kunnossa voi niitäkin kokeilla qsc:n peruspainojen tilalla noin testimielessä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
- sneaker
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 20 Huhti 2012 20:03
- Mönkijä:: Renegade 1000xxc TL
- Paikkakunta: Hamina
Re: QSC variaattorin hilppeet
Kyllähän tuota tekis tosiaa vielä mieli hifistellä, mutta jälleen seuraava askel on ihan puhdas arvaus.
Varsinkin kun harrastamiseen varattu aika on nyt hieman kortilla, niin täytyy aika tarkkaan miettiä että ajaisko vai säätäiskö
Varsinkin kun harrastamiseen varattu aika on nyt hieman kortilla, niin täytyy aika tarkkaan miettiä että ajaisko vai säätäiskö

Re: QSC variaattorin hilppeet
Oikiaa puhetta, nuo on tarkoitettu ajamiseen eikä säätämiseen.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
No nyt meni mielenkiintoiseksi, tuossa aiemmin kun mainittiin että punainen(?) on vakio takana. Kattelin tuota jemmalaatikkoa ja siellä jöllötti punainen jousi. Sitä ihmettelemään että mikäs mulla onkaan ns.vakiojousena kakkosessa
Samalla vaihtoon tuoreemmat ykssuuntalaakerit niin koppa auki. Takana olikin oranssi, no aattelin että kokeillaan punaista. Näyttää nostavan kierroksia ajossa, pirteä sillain siis mutta...
Nyt kun tuppaa paikaltaan wot niin rpm jää jonnekkin reiluun 5000 josta nousee 7300-7400 ja jatkuu siitä hyvin.
Eli nappaa vedon pitävästi koska oranssilla päivällä tuntui vingahtavan luistoa pikkaisen?!
Kun nyt on 3/8sh tyvessä, 1/2ss tipissä, pitäiskö kokeilla tipauttaa tyveen 1/4sh tai jopa 3/4ss... Tuota pitää funtsailla koska oranssilla mukavammat cruisailu kierrokset
Voishan sitä kokeilla punaisen kans säätöä että miten rivakasti pitkällä puolen poistuu
Edit: mielestäni epin kitin jouset on etu/valkoinen taka/punainen jotka tuossa oli ostaessa paikallaan. Oranssi oletin että vakio joka tuli mukaan. Onko epi punainen eri jäykkyys vrt. Cana orkkis jos punainen? Ei kait...
Edit II: vaihdoin base 1/4"sh ja otin ohuen prikan pois. Aikas kivasti menee. Wot käy 7800-8000 ja jatkaa 7300-7400.
Tuo huippu rpm ei tulekkaan heti vaan reilu n.10kmh vauhdissa. Sen tuossa huomaa että toistoja kun tekee niin ei se aina just samanlailla mene. Hauskasti välillä keulii, pikkupuolella en kehdannut öljysoralla kokeilla ettei amatööri mee selälleen

Nyt kun tuppaa paikaltaan wot niin rpm jää jonnekkin reiluun 5000 josta nousee 7300-7400 ja jatkuu siitä hyvin.
Eli nappaa vedon pitävästi koska oranssilla päivällä tuntui vingahtavan luistoa pikkaisen?!

Kun nyt on 3/8sh tyvessä, 1/2ss tipissä, pitäiskö kokeilla tipauttaa tyveen 1/4sh tai jopa 3/4ss... Tuota pitää funtsailla koska oranssilla mukavammat cruisailu kierrokset

Voishan sitä kokeilla punaisen kans säätöä että miten rivakasti pitkällä puolen poistuu

Edit: mielestäni epin kitin jouset on etu/valkoinen taka/punainen jotka tuossa oli ostaessa paikallaan. Oranssi oletin että vakio joka tuli mukaan. Onko epi punainen eri jäykkyys vrt. Cana orkkis jos punainen? Ei kait...
Edit II: vaihdoin base 1/4"sh ja otin ohuen prikan pois. Aikas kivasti menee. Wot käy 7800-8000 ja jatkaa 7300-7400.
Tuo huippu rpm ei tulekkaan heti vaan reilu n.10kmh vauhdissa. Sen tuossa huomaa että toistoja kun tekee niin ei se aina just samanlailla mene. Hauskasti välillä keulii, pikkupuolella en kehdannut öljysoralla kokeilla ettei amatööri mee selälleen

Re: QSC variaattorin hilppeet
Käyhän testaamassa pehmeämmällä alustalla jotta karkaako overrev rajoittajalle.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: QSC variaattorin hilppeet
Hiekkatiellä kävin kokeilemassa (irtokiveä eli liukasta) lähtöjä, mittarissa vilahtaa 8000 wot, ei ota rajoittajaan isolla eikä pikkupuolella. Pitää ajella tällä setupilla ja seurailla ajan myötä...
Re: QSC variaattorin hilppeet
Onko 650 omistajat asennellu vielä kittiä, muistaakseni niitäkin oli muutama? Oliko heti säädöt kohillaan? Itellä osat vielä paketissa...
Re: QSC variaattorin hilppeet
poke kirjoitti:Pariin kuuspuokkiin laitettiin tässä yksi ilta alkuperäisillä esisäädöillä siten, että molemmat shimmilevyt ykkösen jousen alle ja alkuperäisillä kakkosen jousilla. Toimi kuin oppikirjassa, ei yhtään overreviä ja wot n7350rpm, tartuntakierrokset n.1900rpm. Ennen sitä kokeiltiin niistä toiseen esisäädöillä paksulla shimmillä ja qsc:n jousi kakkosessa.
Overrev kävi n7750-7800rpm, josta putosi n.7350-7400rpm, tartunta oli hivenen alemmalla. Alustana pikitie, soralla olisi luultavasti overrev mennyt rajoittajaan.
Heidän kitissä tuli vain kolme säätöpaino ilman kolmea peruspainoa, oli tällä kertaa huomioitu hinnassa. Alkuperäiset painot taitaa olla painavammat, jos ne on hyvässä kunnossa voi niitäkin kokeilla qsc:n peruspainojen tilalla noin testimielessä.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.