Joutokäynnillä ääni on sellanen "räkänen", kierroksilla enemmänkin räyhäkkä eli prätkämäinen
Aika miellyttävä kokonaisuus, kaikki mutterit / kiinnitystarvikkeet oli nätisti lajiteltuna pusseissa sekä asennusohjeet selkeät kuvineen päivineen.
Meni heittämällä paikoilleen, ainut mitä hifistelin niin tein siihen taakse rekkarin kiinnitysrautaan pari ylimäärästä reikää kiinnikkeille joten pultit ei jääny toisesta päästä näkyviin ja kokonaisuus on erittäin siisti, lisäilen illalla pari kuvaa.
En jaksanu alkaa ropailee mitään, otin pöntön veke ja pistin orkkiksen takas.. Kun on takuulaite niin ei viitti alkaa säätää mitään jne.
Täytyy tossa keväämmällä perehtyä enempi asiaan ja sitten varata aika pajalle jossa sitten haetaan säädöt kohilleen noille muutoksille.
Edit. Tänään vaihdoin pääsuuttimen, pudotin neulan alimpaan loveen sekä avasin 0,75 kierrosta tyhjäkäynnin seosruuvia. Minkäs kokosta suutinta muilla on käytössä ?
Ilmanottoon en vielä kajonnut ja nuo ym operaatiot tein vain siksi koska tuntuu näin talvella käyvän hivenen laihalla. Toki laite on kyllä toiminut moitteetta tähän päivään asti ihan vanhoillakin asetuksilla.
Jos ajelet maastossa ja hitaasti vakiopelillä niin mitään et juuri sillä kaasarin "ruuvamisella" hyödy, mutta jos tieliikennepeli ja vauhdin nälkä on suuri niin suuttimia isontamalla ja pienellä tuunauksella saat kulkuja ripauksen lisää, lue tää viestiketju läpi kun on jo valmiiksi juttua suuttimien ja tehoputkien asennuksesta.
Mutta holkin poistamisen jälkeen voi ajaa ihan normaalisti ilman mitään pakollisia muutoksia ja 98 oktaanista tietty tankkiin niinkuin ennenkin.
Jos en kovin väärin muista niin mulla on 155 pääsuutin ja tuntuu et olis varsin soppeli, tyhjäkäynnin seosruuvi on 4 jenkaa auki, neulanprikka alimmas loves, k&n filsu ja wileycon slipari.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Taas kaipaisin stegu78n neuvoja (saa muutkin vastata jos vaan tietää.) Purin kaasarin ja vaihdoin suuttimen ja laitoin neulan alimpaan joo. Mutta kaasaria purkaillessa huomasin kaasarin vieressä mustan ohuen sähköjohdon, joka on ollu jonkun ruuvin alla jäljistä päätellen. piuhan päässä on sellanen lenkki että pelkästään löystyny ruuvi ei riitä. En oo sellasta irrottanu, että onkohan huollossa irti jääny. Siitä siis herääkin kysymys mikähän piuha vois olla kyseessä sillä kone toimii normaalisti? Ja mihinköhän se ny pitäs ruuvailla kiinni? Uskoisin että runkoon pitäs mennä. Piuha menee koneen vasemmalle puolelle eteen alas, mutta en vihtis etukatteita rueta repiin irti, että näkis mikä on.
Juuri nyt en muista mikä johto vois olla kyseessä, epäilisin sen olevan maajohto tosiaan niinkuin itsekkin epäilet, jos kerran kone käy ja kukkuu normaalisti niin ei se mikään kovin merkittävä johto voi olla, katson omastani tänään josko pääsen töistä kotiin ennen puoltayötä ja kerron omat havaintoni sen jälkeen tarkemmin.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Ei ollu startista. No laitoin piuhan koneen kylkeen toisen maadotusjohdon kaa samaan ja laitoin koneen muutenkin kasaan. Kuulostaa hyvin käyvän ku seokset laitto kohdilleen. Vaikee vaan ny sanoo mitä viritys autto jos autto, kun on poski niin kipiä viisaudenhampaan poistosta että ei saa kypärää päähän.
No ehkäpä jätän testailut odotteleen vielä postissa matkalla olevaa uutta ilmansuodatinta.
Kyl sellanen seosten säätö/suuttimen vaihto auttaa näissä teguissa aivan varmasti ja muutenki pikku säätöä sinne tänne niin näistä saa ihan hyvän tieliikenne kamppeen.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Pakko oli lähtee ajeleen, vaikka kuinka sattuu kypärä päähän. Eipä tuo suutin homma ihan hirviästi kiihtyvyyttä tuonu. Ehkäpä si ku saa paremmin happee kunhan suodatin tulee ja kun sais mölypöntöt vaihtoon. Sen sijaan nyt jaksaa mennä ylämäet hyytymättä ja huippunopeus tasasella nousi 94km/h. Nyt kun oli sadekeli ja kuski painaa vähemmän kuin 2 hyttystä, niin meinas tegu joka mutkassa heittää perää. Laitoin myös etujousiin vähän esijännitystä niin nyt on paljon parempi ajaa tiellä.
Osaisko joku neuvoo onko 550 bladen mikuni kaasarissa pääsuutin malliltaan tuo N100/604 vai mikä? https://www.mpt.fi/index.php?categoryID=5184
Aattelin että jos tilais valmiiks niin sais samalla vähän isomman suuttimen paikalleen kun kaasarin millon irrottaa.
Oikea suttimen malli oli N102.221 jos joku joskus asiaa pähkäilee. Nyt on 165 suutin paikallaan ja alkaa olla suht kohdallaan k&n vaparin ja väljemmän takapöntön kanssa. Vetojakin tuntus olevan ihan mukavasti
Kysellään taas vähän vanhoja asioita.
Itellä toi 550 blade.
Tarttis kulkua ja vähän tehoa lisää.
Eli mitä kaikkea pitää vielä tehdä?
Slipari tulossa, suunnittelin 165 suutinta, k&niin filsua ja variaattoriin liukurullia (19g)
Oonkohan ihan perä edellä metsään menossa?
Niin ja ajo on pääsääntöisesti hiekka ja asfaltti tietä. Tarttis saada joku 90 kulkemaan niin ei huutaisi 80 vauhdissa rajoitinta vasten.