Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Niin ohjeistus on varmaan sama, mut jos ennen -10 mallia oli pidemmällä "varrella" oleva tikku muuten samalla asteikolla niin eikös sitä öljyä silloin tule vähemmän koneeseen eikä huohottele? Muistaisin, että melkein kaikilla huohottelusta kärsineillä oli joku -10 mallin paikkeilla oleva kone.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Näin vähän ajattelinkin. Ymmärsin taas vähän väärin kun olit aiempaan viestiin ympänny vanhan "ohjeistuksen" (pienenpi öljymäärä) ja uudemman huohotus ongelman.

Kattelin ny täysin kylmästä koneesta öljynpinnan, ni siinä se keikkuu samalla ylärajalla mihinkä sen täytinkin. Pitää vielä käytellä ja katella uudestaan.

Mitenkä tästä dinlin ö-vaihdosta tulee aina pienimuotoinen spektaakkeli, kun joku woorumilaisista vaihtaa uudet öljyt koneeseen. :mrgreen:

edit

"huoltokirjasta" kattelin et on nyt yhdeksäs kerta kun vaihdoin öljyt. Ei voi olla nii justiinsa, ku vieläki kone kehrää nätisti. :biggrin:
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Joo tää on herkkä aihe :D

Tässä oli sivulla 88 904 öljyn tarkistus http://www.dinlinorge.no/files/904usermanual.pdf

Ja tässä 902 mallin, mutta ilmeisesti sama kuin 901 ja sivulla 88 http://www.dinlinorge.no/files/902usermanual.pdf

Ovat kai päivittäneet vaan tikkua ettei tule riskiä että pääsee kone käymään kuivana.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Mare79 kirjoitti:
Puuhis83 kirjoitti:Pitäs varmaan laittaa galluppi pystyyn 450 krossareiden öljytikun pituudestakin. :roll:
Mulla on mitta-asteikko 20mm, "sileäosuus" 10mm ja kierteet 15mm. Yhteensä siis n. 4,5cm, timpurin mitalla mitattuna.
Mitkäs nää mitat on siinä 901:ssä?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Pitäs katella missä kohtaa mun tikku on se sun max/min. Ei ylitäytöstä sinänsä mitään haittaa ole jos huohotin ei ole tukossa.
Mare79 kirjoitti:Mitkäs nää mitat on siinä 901:ssä?
Jenka: 15mm, Sileä osuus: 36mm, Mitta-asteikko: 28mm, ja kokonaismitta 64mm.

edit: Piti oikein piirrellä kuva tikuista vierekkäin. Eli jos mittaisin lyhyemmällä öljynpinnan omastani, niin se jäisi n.5mm vaille kastumista. Ja jos täyttäisin 904 tikun mukaan, mutta mittaisin vanhalla/pidemmällä tikulla, olis pinta n. 2 senttiä yli ylärajan.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
DMX
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
Paikkakunta: Hamina

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja DMX »

Oisko kellään 904 dinlin öljynsuodattimen varaosanumeroa tai tietoa käykö jonkun pärrän suodatin dilleen?
Olisi vain helpompi jos suodattimen saisi paikallisten varaosaliikkeitten tiskiltä, eikä tarvitsisi tilata.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Polariksen on 283-65401-01
DMX
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Helmi 2013 13:05
Mönkijä:: Polaris outlaw 650 sikiö
Paikkakunta: Hamina

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja DMX »

linkistä löytyi kiitokset.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Tuli tänään omaan vispilään vaihdettua taakse jarrukilkettä. Ny on "uus" levynhubi, liukutappirauta + sen teline. Tallitesteissä ilmeni osien vaihdon jälkeen et lakkas takapää puremasta. :biggrin:

En tiedä mitä oli vääntyny mistäkin, ja miksi, mutta nyt vaikuttais pelaavan.

Kiitokset DMX:lle osista. =D>
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Onko tää se Tilhen orkkis takaratas (sori likaisuus)? Näyttäis omaan silmään tosiaan siltä, että ei lähde ilman rälläkkää.

Vinkkejä miten silpoa tuo ilman vaurioita taka-akselille?

Kuva

Edit: Kyseessä ei ole orkkis ratas ja sen saa todennäköisesti pois ilman rälläköintiä.

Edit 2: Kyseessä on nimenomaan JT:n 39 hampainen ratas, jonka saa pois ilman rälläkkää.
Viimeksi muokannut Mare79, 04 Heinä 2013 08:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Näyttää ainakin joltain muulta kuin JT:n rattaalta. Jt:n valmisteissa on stanssattu kahteen kohtaan jt -teksti, jossa toisessa on koko tyyliin: jtr xxxx-xx.

Voi sitä kolmimutteria vetää sen verran löysälle, että akseli liikkuu sivuttain. Sitten saat kaivettua ratashubin lukkorenkaan pois ja hubi tulee kokonaan pois. Ei tarviis rälläköidä/tuhota ratasta, tai pahimmassa tapauksessa jos lipsahtaa niin jotain muuta.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Juu ei se JT ole, kun niitä on tossa tallissa parikin kappaletta. Liikkuuko ratas yhtään akselin päätä kohden, kun ottaa nuo neljä mutteria irti, vai pitääkö irroittaa vielä muuta?

Tyhmä kysymys, eli tarkoitatko Puuhis ratashubilla sitä akselin päässä olevaa tsydeemiä, jossa ne pyörän pultit ovat, vai onko ratashubi jokin muu? Termistö meinaa tässä vähän sotkea, kun ei noita laitteita ole niin hirvittävästi tullut räpellettyä.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Meinaan ratashubilla sitä nelisakaraista kikkaretta, missä ratas on kiinni. Oliko aikomuksena tuhota tämä ratas vai ottaa ehjänä irti?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Sitä tässä yritän pohtia, että mikä olisi helpoin tapa. Pyörissä riittää, kun pudottaa ketjut ja ruuvaa takarattaan pultit auki. Eturattaaseen joutuu yleensä purkamaan enemmän. Näissä tuntuisi olevan toisin päin :).

Jos sitä saisi hieman irti tuosta ratashubista? irroittamalla ne neljä pulttia, niin saisi hieman enemmän tilaa rälläkälle. No kokeilemallahan tuo varmaankin selviää.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Vastaa Viestiin