Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 3WD
- Viestit: 62
- Liittynyt: 22 Maalis 2013 19:00
- Mönkijä:: Polaris 500EFI Forest T3 -13
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onkos porukalla 500cc raktorista vinssi temppuillut? Ei tapahdu mitään kun napista painaa,ei valot edes himmene eli ei sähkö kulje. Onko siellä jotain sulakkeita vai onko se nappi vaan rikki/saanut vettä?
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eikö siellä ole relekin ?
takana mulla ainakin on.
takana mulla ainakin on.
-
- 3WD
- Viestit: 62
- Liittynyt: 22 Maalis 2013 19:00
- Mönkijä:: Polaris 500EFI Forest T3 -13
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ai siinä akun vieressä?
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
- Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vinssin releen sijainti on riippuvainen siitä mihin asentaja on sattunut sen laittamaan. Omassa se on sen akun kumiremmin alla akun kylkeä vasten. Ainakin jos on broncon vinssi niin kannattaa katsoa releelle tulevat ohjausjohdot. Niissä on pikaliittimet siinä releen lähistöllä ja ovat kohtuu herkkiä irtoamaan.
- NKH
- 4WD
- Viestit: 121
- Liittynyt: 14 Maalis 2012 13:26
- Mönkijä:: TöpöPolle 500EFI
- Paikkakunta: Pälkäne
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Toimintaperiaate on kaikissa sama, ohjauskytkimelle menee virta sulakkeen takaa, kytkimeltä tulee kaksi virtajohtoa solenoidille (rele) ja solenoidi on maadoitettu.
Päävirtakaapelit tulee akulta suoraan solenoidiin +/- ja siitä vinssin moottoriin 2 suuntakaapelia.
Classic-malleissa ohjausvirta tulee ASSY-sulakkeelta ja solenoidi sijaitsee tankin kyljessä oikealla. Uudemmissa voi olla erilailla.
Tarkasta ensin sulake, sitten mittaa tuleeko kytkimelle virta, liitos todennäköisesti mittaribodin sisällä.
Jos nää ok niin sitten etsi solenoidi ja mittaa sen maadoitus ja katso tuleeko ohjausvirrat kytkimeltä solenoidille.
Jos tähän asti kaikki kunnossa niin ohita solenoidi päävirtanavoista ja katso pyörähtääkö vinssi, jos toimii = solenoidi rikki!
Päävirtakaapelit tulee akulta suoraan solenoidiin +/- ja siitä vinssin moottoriin 2 suuntakaapelia.
Classic-malleissa ohjausvirta tulee ASSY-sulakkeelta ja solenoidi sijaitsee tankin kyljessä oikealla. Uudemmissa voi olla erilailla.
Tarkasta ensin sulake, sitten mittaa tuleeko kytkimelle virta, liitos todennäköisesti mittaribodin sisällä.
Jos nää ok niin sitten etsi solenoidi ja mittaa sen maadoitus ja katso tuleeko ohjausvirrat kytkimeltä solenoidille.
Jos tähän asti kaikki kunnossa niin ohita solenoidi päävirtanavoista ja katso pyörähtääkö vinssi, jos toimii = solenoidi rikki!
ATV Off-Road Racing Team - ATVP Tonnikeijut >>> www.facebook.com/atvptonnikeijut <<< Tykkää, tökkää ja jaa - määkin tykkään!
-
- 4WD
- Viestit: 203
- Liittynyt: 20 Loka 2008 20:36
- Mönkijä:: Raktori-Polle
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla tekee tuota jos on virta vähissä. Esim aurailee ajovalot päällä, niin jossain vaiheessa ei enää vinssi toimi. Valot pois ja antaa koneelle kierroksia, niin alkaa taas toimimaan.akuuuh kirjoitti:Onkos porukalla 500cc raktorista vinssi temppuillut? Ei tapahdu mitään kun napista painaa,ei valot edes himmene eli ei sähkö kulje. Onko siellä jotain sulakkeita vai onko se nappi vaan rikki/saanut vettä?
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hyvin näistä vaietaan, kun tuntuu ettei näitten malmikasojen omistajat tiiä asiasta mitään. Kuitenkin huoltoliike sanoo että se on aivan tavallista.motocoyote kirjoitti:Onko muilla nämä 800 kuutioiset kuluttaneet öljyä?
Minun täytyi 50 tunnin jälkeen lisätä (oli alarajassa), ja naapurillakin on ollut samanlaista ongelmaa..??
Yleinen vika?
Noh, ainakin meillä naapurin kanssa syö samaa tahtia sitä öljyä, että lienevät kamppeet sinänsä kunnossa..

- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Suomalaisten perisyntihän on pistää ongelmat kieroon kun mielummin voitais avautua ja pitää yhtä köyttä.
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Niin, eikähän tämä öljynsyönti mikään vakava ongelma ole kun sen tietää, ja tietää että mikä on normaali kulutuksen taso, "ongelmasta" selviää sillä että muistaa tarkistaa öljyt säännöllisesti ja lisätä kuraa tarvittaessa.
Ongelman siitä tekee se jos ominaisuutta tiedä, jonka vuoksi sitten;
a) ei muista tarkistaa öljyjä ja ajaa koneen kuivaksi
tai
b) säikähtää että koneessa on jotain vikaa.
Näillä tiedoilla öljyä hupenee merkkien väli per 50 tuntia, ja todennäköisesti hieman käyttöolosuhteista riippuen joko enemmän tai vähemmän.
(Tokihan ongelman tunnustavien käyttäjien otanta on ainakin toistaiseksi sangen pieni, minä ja naapuri..
)
Ongelman siitä tekee se jos ominaisuutta tiedä, jonka vuoksi sitten;
a) ei muista tarkistaa öljyjä ja ajaa koneen kuivaksi
tai
b) säikähtää että koneessa on jotain vikaa.
Näillä tiedoilla öljyä hupenee merkkien väli per 50 tuntia, ja todennäköisesti hieman käyttöolosuhteista riippuen joko enemmän tai vähemmän.
(Tokihan ongelman tunnustavien käyttäjien otanta on ainakin toistaiseksi sangen pieni, minä ja naapuri..

- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mistäs polariksen katteen kiinnitys neppareita ja startin rele halvalla? Millä nimellä niitä googlettelis?
Kyseessä sportsman 500ho 2008
Kyseessä sportsman 500ho 2008
- -Mika-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 10 Helmi 2013 19:26
- Mönkijä:: Polaris 500EFI Forest T3 2013
- Paikkakunta: Raahe
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Just tänään tilasin niittejä itelle tuolta. Saa nähdä mitä tulee jos koskaan tulee
http://www.1stincity.com/en/exterior-pa ... 01x30.html
30kpl/4,05€

http://www.1stincity.com/en/exterior-pa ... 01x30.html
30kpl/4,05€
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kuluttaako 850 myös oilia vai onko ongelma josta vaijetaan vain 800 heiniä ?
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
7661855creepy kirjoitti:Mistäs polariksen katteen kiinnitys neppareita ja startin rele halvalla? Millä nimellä niitä googlettelis?
Kyseessä sportsman 500ho 2008
RIVET-TUFLOK
Hinta 1,20€
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitos, laitoin kans tilauksen tuonne 1stincityyn.
mites tuo rele? Mistä yleensäki kannattaa polarikseen varaosat tilailla? Varmaan ollutkin keskustelua
mites tuo rele? Mistä yleensäki kannattaa polarikseen varaosat tilailla? Varmaan ollutkin keskustelua
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 05 Loka 2011 19:23
- Mönkijä:: -11 sporttimanne 400 h.o
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.
ebay:stä löytyy ainakin. Taisi olla hinta jotain 70 luokkaa merkattu pussiin kun kävin kerran hakemassa takuuseen. Osanumero:4012001