Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vinkkejä

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

poke kirjoitti:Tuohon stefan vaihtoon on saatavana koukkusarjaa, jolla homma pitäisi sujua.
Itellä sattui ainakin kuttaperkkaa tuo setti ja on pitänyt ronskisti vaan sopivalla meisselillä tuupata irti, mutta samalla varoa tekemästä koloja tuohon ympäröivään alumiiniin. Heleppo homma.

Meitsi ei ainakaan ole lakeerikaupasta sopivia stefoja löytänyt.

Kuvassa näyttäisi olevan tuo stefaa vasten oleva rengaskin kulahtanut urille, joten kannatan senkin vaihtoa, muuten ilo jää lyhytaikaiseksi.

Stefan varaosa no: 705400027 ja rinkulan 705400036
Siinä rinkulassa ei ainakaan sormella tuntenut kulumaa, mutta sieltä jostakin se öljy ulos tuli.. :lol: ps.Kiitos vastauksesta!
Hold my beer..
ttimonen
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Helmi 2013 20:33
Mönkijä:: Renegade 500
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Flekti pyörii kokoajan

Viesti Kirjoittaja ttimonen »

Ketjua lainaten, minkä tyyppistä jäähdytinnestettä pitää lisätä jos tarvetta ?
Kyseessä -08 500 Renegade.
köessi
4WD
Viestit: 138
Liittynyt: 04 Kesä 2010 17:17
Mönkijä:: Honda TRX + Renegade 800
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Flekti pyörii kokoajan

Viesti Kirjoittaja köessi »

Katso minkä väristä siellä on sisällä ja lisäät saman väristä. Punaista ja vihreää ei kannata sekoittaa keskenään...
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Tuosta aikaisempaa keskustelua jäähdytysnesteestä....... http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... rp#p324761


Jäähdytysnesteet siirsin sopivampaan paikkaan.
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink

Viesti Kirjoittaja odin56 »

Missäpäin tankissa on jonkunnäköinen korvausilman otto kun korkki suhistaa niin perkeleesti?

http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1 ... a828a0accf
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Bensapumpun kannesta oma letku & venttiilit, letku menee runkopalkkiin penkin alla. Ainakin uudemmissa missä pumppu/bensa-anturi samaa pakettia.
Avatar
Nemo
4WD
Viestit: 150
Liittynyt: 25 Syys 2010 12:34
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500XT -11
Paikkakunta: Järvenpää / Lopen ympäristö

Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink

Viesti Kirjoittaja Nemo »

mikli kirjoitti:
janim79 kirjoitti:
Kiitos kiitos, uusi tällä foorumilla :oops: Tuo kasisatkun vaihteistoöljy jäi vähän epäselväksi,ilmeisesti esim mobil gx tai shc????
Vaihteistoon esim Castrolin 75W-140:stä. Hyvin pelittää. BRP:n ketjukoteloöljyäkin käyttävät. Castrolin purkissa hyvä kaatonokkasysteemi 8)
Ehdin siis jo hankkimaan 500:sen vaihdelaatikkoon tuota castrollin 75W-140 (LS) öljyä, eli tätä http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7071681 Tarkemmin tallilla katselin purkkia, ja sehän on siis varsinaisesti diff./vetopyörästö-öljyä, pelittääkö se myös outlanderin vaihdelaatikossa? Tietty askissahan on pelkästään hammasrattaat ilman synkronointia ja kytkintä, niin onhan se tavallaan vastaava kun vetopyörästö..

Eli sopineeko tämä yksi ja sama öljy etu- ja takaperiin sekä laatikkoon?
_______________________________
Kun ei nyt vaan sattuis mitään...
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Tuo öljy on peräöjjy joka käypi etuperäänkin. Tottakai myös vaihteistoon. Näinhän se tehään ihan merkkihuollossakin.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink

Viesti Kirjoittaja odin56 »

Tuossa on ainakin 2007 800cc outlanderiin ja soveltuu myös muun vuotisiin ja kuutioisiin. olen tältä voorumilta kopioinut kaiken ja tein itselleni pienen word tiedoston noista joten pistän tännekkin jakoon.

Venttiilin välykset ja nokkaketjun kiristimet
-imun tulisi olla kylmässä koneessa 0,06-0,14mm välissä ja pako 0,11-0,19mm
Ketjunkiristimessä on hyvä nyrkkisääntö, jos kiristimen ruuvista on näkyvissä kahdeksan kierrettä, on ketjut ja ohjarit syytä vaihtaa. Kiristimen kierre tulee näkyviin kun vent.koppa aukastaan.
Tulpat
merkki NGK, tyyppi DCPR8EIX(Iridium) (NORMI ngk dcpr8e)
Jäähdytysneste
vihreää
Öljyt
Mobil 5W40/5w50 synteettiset öljyt on koneeseen (2 litraa). (Mittaus tehdään niin että mittatikku kierretään pohjaan saakka että saadaan oikea mittaustulos.)
Mobilube SHC 75W-90 / 80W-140 Vaihteistoon tai castrol 75w-140 (400ml).
Etuperään (”limited slip” kytkimen lisäaine ) synteettinen 75W90 ( API GL-5 ), takahanuriin laitetaan synteettistä 75W90 (API GL-5) tai (80w-140 Mobilia) öljyä. Etuperään menee 500ml ja taakse 250ml tyhjennysaukko avataan 3/16" kuusiokololla (molempiin käy Mobilube Syn LS 75W-90) sekä myös vaihteistoon.
Variaattori
Varin momentit ykkönen 100Nm, ja kakkonen 60Nm.
vikakoodit:
Tämä löytyi ATV-Frontierilta. V2 EFI- koneisten Outlandereiden vikamuistin saa luettua näin. En ole kokeillut, mutta pitänee kutinsa. Olisin lisännyt tuonne niksipalstalle, mutta se on lukittu.

Käänsin tekstin suomeksi myös. En vastaa mahdollisista käännösvihreistsä.

1. Käännä virta päälle ensimmäiseen asentoon, missä ajovalot palavat
2. Valitse mittariston näyttöön käyttöTUNNIT
3. Paina ja pidä pohjassa valintanappulaa ja samanaikaisesti vaihda valokytkimestä pitkät päälle kolmesti peräkkäin. --> Diagnoosi-moodi kytkeytyy päälle
4. Käytä mittariston valintakytkintä selataksesi muistissa olevat vikakoodit
5. END ilmaantuu kun kaikki muistissa olevat vikakoodit ovat näytetty.
6. Lopettaaksesi vikamuistin lukemisen paina mittariston valintakytkintä vähintään kahden sekunnin ajan.
Paikallinen Can-Am dealerisi kertoo vikakoodit ja niiden merkityksen varmastikin kysyttäessä.

------------------------------------------------------------------------------------

1. Turn Ignition to Lights On position
2. Set speedometer to Engine Hours
3. Press and Hold selector button while switching the Hi-Lo beam 3 times in a row
4. Diagnostics mode is activated now
5. Use selector button to go through codes
6. END will come up when all codes are displayed
7. To end mode hold the selector button for more than 2 seconds

Codes can be found in the service manual that is available from the dealer.
Variaattorin hihna (vakio)
OUTLANDER 800 STD 4X4 & XT . 715-900-030 90-UA419
Matti K.
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Syys 2011 12:42
Mönkijä:: Can Am

Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink

Viesti Kirjoittaja Matti K. »

Hyvän listauksen olet laatinut. Vielä jos nokkaketjut ja kiristäjät tarkastaa molemmista pytyistä niin aina parempi, voi olla isokin ero kuluneisuudessa pytysköjen välillä.
Matti K.
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Syys 2011 12:42
Mönkijä:: Can Am

Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink

Viesti Kirjoittaja Matti K. »

Taitaa nuo etu- ja takaperän öljynpoisto proput olla sittenkin Torx kannalla. Eilen vaihtelin öljyt joka nurkkaan (-07 Outti) ja tutkin niitä proppuja oikein ajan kanssa, näytti siltä että koon 30 Torx passaa tiiviimmin kuin 3/16" kuusiokoloavain. Kovasti pyöristetyltä näytti kulmat propussa.. :-k Toisaalta omituista jos nämä on ainoat tuumaset kannat koko koneessa.?

Molemmillla avaimilla työ varmasti hoituu mutta jos ei muuten tarvii tuumasia kk.avaimia niin sen pari-kolmekymppiä säästää, jos siis torxi jo kotoa löytyy.

Toinen jo tunnettukin asia on pohjapanssarin irroitus huollon ajaksi, nyt kun irroitin muovin niin sieltähän löytyikin useamman huoltokäynnin moottori/vaihdel./peräöljyjen jämät ja käpyjä risuja ym muuta moskaa aikatavalla. Siivoustalkoot! :lol:
odin56
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 03 Loka 2012 20:05
Mönkijä:: Outlander 570 pro
Paikkakunta: Rauma

Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink

Viesti Kirjoittaja odin56 »

asia selvä. Itsellä sekä kaverilla oli kyllä tuumaisella kuusiokannalla (800 -07 ja 400max -10) tyhjännys proppu ja täyttö millisellä kuusio kannalla mutta molemmat vehkeet on ostettu käytettyinä joten en sitten tiedä ovatko alkuperäiset vaiko ei...
Viimeksi muokannut jukka81, 02 Loka 2013 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Täysin turha edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
kadet89
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Kesä 2007 23:23

Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink

Viesti Kirjoittaja kadet89 »

Minkäs kokoonen akku tonne -07 renen takalampun alle mahtuu?
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink

Viesti Kirjoittaja poke »

Jos et anna kadet bigborella lumelle kyytiä, niin paa vaan orkkiskokoinen. Koitin myös katella isompaa akkua kun kevväällä vaihoin vanhan akun ruohonleikkuriin ja ostin kömpijään uuden. Ei niiden mittojen puitteissa mitä takana on, löytynyt ainakaa oulun akkutalosta riskimpää.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 885
Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: Öljynvaihto väli, venttiilien säätöä + muita huolto vink

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Takimmaisen pytyn venttiilikopan saa helposti pois,kun ottaa vaihdevivun pois kummastakin päästä(uniball) ja löysää johtonipun runkokiinnikkeistä ja siirtää hieman sivuun. En tiedä oliko tästä juttua,mutta hermoilin itse tuon kannen kanssa,kun en meinannut saada sitä pois ja päätin kirjoittaa vinkiksi muillekkin turaajille :biggrin:
Hold my beer..
Vastaa Viestiin