Foorumin Dinlit

Keskustelua Dinli mönkijöistä
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Tuosta peräkärrystä ja muustakin mönkijöihin liittyen on pollliisin näkemys tämän kaltainen: http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.n ... aktori.pdf
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Tämähän se olikin, jota muistelin. Kiitos cotcot! Tilhellä saa siis vetää maks 105kg kuormaa. Ei ole meinaan kummoinen kärry :).

Edit: ei kyllä tuommoisen 150x300 kuomukärryn taakse nähnyt mitään. Ei peileistä, eikä taaksepäin katsomalla. Ihan syystä näitä pykäliä siis on olemassa. Olis tarvinnu "karavaanaripeilit" :mrgreen:.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Auttakee, auttakee. Vaikka kuinka koitan hakea, niin en löydä sellaista taulukkoa, jossa olisi kirjattu Tilhen huippunopeus eri välityksillä, vaikka muistan sellaisen täällä foorumilla nähneeni. Olenko nähnyt unta, vai?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

frozin projektitopicista löytyypi tuo.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Ozma
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 03 Touko 2012 14:41
Mönkijä:: Dinli 801-270
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Ozma »

Kyllä sitä sit melkee 1tkm mentiinki. PItäis tarkistaa että miksikäs taka-akseli naksuu ku ottaa ritsistä kiinni ja sivulle vetää. Oiskoha laakereiden vaihdossa si käyny kummiski fibaa vai oiskoha ottanu itteensä metsäreissulta jossa tuli pari kertaa ajettua liian lujaa töyssyyn. Kovin varovasti koitin ajella, mutta ku iha pimennosta hyppää 40km/h vauhdissakin terävä töyssy niin nasahtaa aika lujaa (vielä ku 2 päällä). Vai pitäisköhä ny vaa viedä vaihtoon ja koittaa isoveljeä kalastaa x)

Noh, toivottavasti viikonloppuna kerkeis kattoon takalaakereita + laakeripukkia, notta mikä siellä vaivaa ja mikä o vielä ehjää.
Iha täys pässi.
http://parinaa.xl8r.com/
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Uutenaha tuosta erotettii jarrupiirit toisistaa ja tulpattiin (koen hengenvaarallisena nuo yhdistetyt jarrut), banjopultti jäi käteen ja laitoin sen hyvään talteen.
Myöskin käsisuojien takia otin käsijarrukahvan irti, laitoin senkin hyvään talteen.

Nyt yhtä muuttoa myöhemmin, ei mitään hajua missä em pultti ja kahva ja sen pultti on, tulipaha joutessaa käännettyä koko kämppä, kellari, työpaikka ja kotoa lääkekaappia myöte, mutta ei niin ei.

Onneks powerista löyty banjo ja jarrukahva suoraa hyllystä(!), käsijarrukahvan pulttia ei ollu, mutta vastaava löyty, jota lyhensin hieman.

Tosiaa sitte turasin kahvan paikallee, säädin käsijarrun, yhdistin jarrupiirit, ilmasin jarrut, rajoitin kaasua hieman ja testasin että kaikki valot etc toimii leimaa varten.
Aattelin samalla vauhdilla vielä vaihtaa möljytkin, totesin toki ku liemet pihalla että myyty väärä suodatin.

Nooh, aamusta vaihtamaan filsua, liemet sisää ja leimalle.
Päästöt oli kuulemma hieman rajalla ja kierroksia liikaa, tosin, ite oon kierroksia ruuvannutki lisää että käy talvella helpommin tyhjää ilman ryyppyä eikä kolise ja rämise valoissa.
Melkeen heitin hurraata jo, mutta vänkärin puolen raidetangon pää oli horo, todettiin se siinä porukalla.

Lappuunhan tuli että hylätty.

Powerilla oli päätä hyllyssä, mutta tulee kuulemma tehtaalta kokonaisena tankona molempine päinee, ei muutaku ostaen koko roska ja motorpowerin pihassa vehkeet levälleen ja vaihtaen.

Kuva

Noin 30min myöhemmin olin samalla konttorilla ja leima tuli.

Kilsoja tässä kohtaa 20800, kun ole joutanu ajelemaan :(
Toki pitää vielä purkaa jarrupiirit, käsijarrukahva ja.....
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Voi kun tietäis mistä vehkeestä sopis nuppi, nii ei tarttis suotta koko lehmää ostaa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Kaissen ois jostai pollekaupasta voinu saada, mut emmää jaksanu nähdä vaivaa tuon kanssa enempää, eikä tuo nyt ihan kullasta ollu veistetty kokonaisenakaan :)
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

No juu oliko se 50 euroa koko tanko päineen. Sitä vaan meinasin kun ei meiltäpäin saa kivijalka kaupasta mitään, mihinkään vehkeeseen ilman että antaa merkin ja mallin ilmi, tai rek nro:n. Jos niinkun akuutti tarve tulee.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja jesi »

Juu siinä maissa, onpahan varalle sitte puoltoista päätä ja tanko jos vaikka ajaa solmuun :)
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Ooks jesi monesti noilla kilsoilla nokkaketjun vaihtanu?
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja fr0z »

Ozma kirjoitti:Kyllä sitä sit melkee 1tkm mentiinki. PItäis tarkistaa että miksikäs taka-akseli naksuu ku ottaa ritsistä kiinni ja sivulle vetää.
Voi ihan helpottaa takalaakerit kiristämällä. Tuntui ainakin itsellä että tuo takalaakerinkiristys tsydeemi löystyi aina välillä kun en raaskinut liimata sitä lukitteella kiinni.
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Avatar
Ozma
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 03 Touko 2012 14:41
Mönkijä:: Dinli 801-270
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Ozma »

Oliha seki vähä löysällä, mutta taitaa kolina tulla tosta tuosta.... mitenköhän sen selittäis. Swingin etuosasta josta se swingi kiinnittyy runkoon - siellä o välystä semmonen 3-5mm ja ku tuuppii sivuttain niin siellä o ainaki löysää (näky se kiinnitystappi ihan silmin sieltä).En tie pitäiskö, mutta sinne se kolina vaikuttais kuuluvan. Eipä siinä laakereissakaan ollu kyl kauheesti löysää - liikku taka-akseli joku 1-3mm, mut ompahan neki ny poissa :) Noh, ens viikolla viimeistään katsoon nelipuolikasta ja vähä kyseleen paljos tosta omasta sais vaihdossa. Alkaa noi maantiet syömään pärrää ku joutuu hana piukassa vetään, että pysyy vauhti ees sen 75km/h - 80km/h.

Mites muuten ku ootte tota takapäätä kiristäny niin kuinka syvälle ne kolmiomutterin ruuvit teillä menee? Ittelläni meni melkee tappii saakka kaik.
Viimeksi muokannut cotcot, 20 Heinä 2013 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Iha täys pässi.
http://parinaa.xl8r.com/
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

fr0z kirjoitti:
Hieman kyllä kiinnostaisi jotain lisäviritystä tuohon valopuolelle kokeilla. Eikös noihin Dilleihin oo kuitenkin väännetty jos jonkunlaista sähkölisäkampetta paikalleen? Kai tollanen 60/55W H4:nen menisi tuon 35/35W HS1:sen tilalle...
Onko kukaan tehnyt tätä muutosta? Jäikö fr0z:lta tekemättä, vai tuliko jokin muu ratkaisu? Saisikohan tuolla kannalla jo ledilamppua ja mikä olisi sen todellinen valoteho? Mikäs ledi tohon parkkiin menee?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Foorumin Dinlit

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Noita Xenon sarjoja saa vissiin pienellä virittelyllä paikalleen. Mutta itse päädyin laittamaan nuo lisävalot niin on ainakin kunnolla tehoa, jos tykkää pimeällä kovempaa runtata menemään metsäpätkillä.

Kuva
Vastaa Viestiin