Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ilmeisesti kyse ds canasta......konetta en tunne, mutta muistelisin jotta kytkimen kanssa olisi ollut robleemaa ja jossain kohtaa tuohon 450ds:ään olis tullut päivitystä/korjausta kytkimeen. Tuolta..... http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... f=8&t=9210
- mark off
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
- Mönkijä:: Comanche Roadster
- Paikkakunta: Uimaharju
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo kytkinhän on heikko. Mutta oisko ideoita miten sais "huuhdeltua" koneen sisältä että osi varmaa ettei jää niitin palasia. Ite oon arvellu juoksuttaa öljyä koneen läpi mutta käytännön toteutus on kyllä keksimättä vielä. 
Edit: Niin täähän on 2010 ja tuntui että kytkin ois jo uutena vaihettu.

Edit: Niin täähän on 2010 ja tuntui että kytkin ois jo uutena vaihettu.
Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
- erik.loka
- 6WD
- Viestit: 299
- Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
- Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
- Paikkakunta: Kuggisby/Hollola
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mitähän materiaalia nämä niitit on eli ottaakos magneetti kiinni, jos ottaa niin vois sitä huuhtelua tehostaa semmoisella joiterilla missä on magneetti päässä...
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
- mark off
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
- Mönkijä:: Comanche Roadster
- Paikkakunta: Uimaharju
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo ottaa magneettiiin on vaan niin pienet reiät ettei mikää magneetti oikeen sovi mutta ehottomasti öljynseasta etin ja lasken palaset. Kaheksan niittiä niin pitäs löytyä 16 palaa. 

Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
-
- 6WD
- Viestit: 815
- Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
- Mönkijä:: xmr 650
- Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo jos laitat konneesee petroolia tai vastaavaa joka huuhtelee öljyn pois,sillon tavarat tullee helepommin ulos.
Sitte öljyllä huuhtelet petroolit pois,näin koneet huuhdeltiin, aikana enne suodattimien keksimistä.
Sitte öljyllä huuhtelet petroolit pois,näin koneet huuhdeltiin, aikana enne suodattimien keksimistä.
http://www.automaalaamolehtonen.fi http://www.youtube.com/user/harjakatto
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 17 Heinä 2013 14:42
- Mönkijä:: Rene 800
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Renegaden etupään "kihinä"
tai miksi sitä nyt sitten kuvailisikaan... joka tapauksessa, mönkijän etupäästä kuuluu ajaessa säännöllisen epäsäännöllisin välein jonkinlaista kihisevää ääntä, joka tulee ja menee. Pelkkä takaveto päälläkin kuuluu. Suurin piirtein nopeudesta riippumatta, mutta vain silloin tällön. En nyt kylläkään muista että olisi ihan hiljaisella vauhdilla ajaessa kuulunut.
Joka tapauksessa mietinnän aiheeni on se, että kuuluuko k.o. ääni asiaan vai ei, suuresti en ole huolestunut vielä ainakaan tuosta.
-10 mallinen rene 800 kyseessä, jossa snorkkeli keulalla (vaikuttanee kai äänien kuulumiseen?).
Lisäksi vilkuttaa takaveto päällä ajettaessa tieliikennenopeuksissa nelivedon valoa, mutta olen aikaisemmista ketjuista ja vekottimen edelliseltä omistajalta antanut itseni ymmärtää ettei neliveto kuitenkaan tällöin todellisuudessa olisi päällä vaan kyseessä likainen anturi tms joka ilmoittelee?
Joka tapauksessa mietinnän aiheeni on se, että kuuluuko k.o. ääni asiaan vai ei, suuresti en ole huolestunut vielä ainakaan tuosta.
-10 mallinen rene 800 kyseessä, jossa snorkkeli keulalla (vaikuttanee kai äänien kuulumiseen?).
Lisäksi vilkuttaa takaveto päällä ajettaessa tieliikennenopeuksissa nelivedon valoa, mutta olen aikaisemmista ketjuista ja vekottimen edelliseltä omistajalta antanut itseni ymmärtää ettei neliveto kuitenkaan tällöin todellisuudessa olisi päällä vaan kyseessä likainen anturi tms joka ilmoittelee?
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nonnih, ensimmäinen ajon hidastava oire tuli minunkin kohdalle (14tkm canoilla). Kesken ajon meno hyytyi nykiväksi tasaiseen pröööm buuu pröööm buuu...Welu kirjoitti: Outlanderissani ilmeni viimeisellä helteisellä lenkillä vikaa. Olin ajanut noin tunnin metsäteitä niin kone rupesi ajoittain hyytymään. Maantiellä pääsin noin 50kmh kun ajeli tasa kaasulla. Sitten kun kiihdytti, niin tuntui kuin bensan saanti olisi loppunut, eli hyytyi. Kuitenkin pääsin hyvin kotiin vaikka kone matkalla temppuili.

Tyhjäkäyntiä käy normisti, lähti käyntiin normisti. Kierroksia ei vaan saanut eli sai nätillä kaasulla sinne max 30kmh ettei nykinyt pahasti. Vikavaloa ei taulussa, pikkupuolella sama oire. Matkaa oli 20km kotiin niin vaihdoin takapytyn tulpan joutessani pysäkillä, ei vaikutusta ja tyhjäkäyntiä käy kuitenkin normisti.
Kotona käytin p-aine pömpelin auki, suodatin ihan puhdas valkoinen päältä ja alta. Samalla nypin liittimet irti läppärungolta ja viereisistä (mitä ne sitten onkaan).
Kaasuläppä napsuu auki/kiinni peukun mukaan.
Nyt kun kone oli jäähtynyt niin oire poissa tyystin. Pitää etutulppakin vaihtaa. Samalla akun kengät kireyden tarkistukseen. P-aine pumppu pörrää kuten ennenkin (tietty paineesta ei tietoa).
Bensaa yli puoli tankkia kun iski vika päälle.
Mitäpä muuta voisi tarkistaa, tosin nyt jos kulkee niin pitää ajaa kuumaksi josko sitten oire ilmenee...

- erik.loka
- 6WD
- Viestit: 299
- Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
- Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
- Paikkakunta: Kuggisby/Hollola
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voiskohan tankin korvausilma venttiili olla jumissa/tukossa, ens kerran kun sama oire tulee päälle niin avaa tankinkorkki jos vika poistuu niin siinä se...
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Siinä samoin tein ku ois avannu tankin korkin. Voip olla korvausilmaröri tukos. Tulee tuollasia oireita.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.


Muuta varsinaista en tehnyt kun räpläsin kaikki liittimet auki/kiinni, käytin p-aine hässäkän ylhäällä. Pikku mutkan ajoin niin toimi ok.
Nyt varoiksi vaihdoin toisen tulpan ykköseen josko kuuma teki jotain mitä en kyllä jaksa uskoa.
Bensapuoleen tuo kyllä jotenkin oireili, ei auta kuin ajella ja odottaa josko toistaa. Olishan tuo korvausilma pitänyt oireilla taas kun ajoin reilu 15km kuumaksi enkä korkkiin koskenut.
Nii, nyt tuli mieleen että viikolla kun ajoin aika tyhjiin niin sihahti kun korkin avasin. Pitää ne korvausilmaletkut/venttiilit vielä katsoa huolella.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla tuli tuo ongelma vasta reilu 40km lenkin jälkeen. Täydellä tankilla läksin liikkeelle. Alko hyytyilee, avasin korkin niin melkein koko universumi imeyty tankkiin.
taas toimi. Kotona tarkistin ja paineilmalla puhaltelin letkut puhtaaks. Toiminu sen jälkeen.


Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Katohan, oireet passaisi eiliseen samanlailla eli tankkasin täyteen ja ajoa reilu 40km. Sitten tunnin tauko, ajoa 10km niin alko oireileen.
En tiedä kuvittelenko vaan mutta ajosta kun pistää parkkiin niin bensa tuoksuu... mutta missään ei näy vuotoa tms.
Pitääpä käydä korvausilma systeemi läpi.
EDIT: kyllä nuo venttiilit on auki ja puhtaat, eipä se auta kuin ajella ja kattella josko uusii.
En tiedä kuvittelenko vaan mutta ajosta kun pistää parkkiin niin bensa tuoksuu... mutta missään ei näy vuotoa tms.
Pitääpä käydä korvausilma systeemi läpi.
EDIT: kyllä nuo venttiilit on auki ja puhtaat, eipä se auta kuin ajella ja kattella josko uusii.
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
itselläni oli sama ongelma tankin kanssa... korkkia kun raotti,niin meno jatkui... omassakin se korvausilmaventtiili näytti olevan puhdas,mutta tankkiin kertyi alipaine kun oltiin ajeltu tunnin verran putkeen.
Hold my beer..
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
onko muilla ollu ongelmia jarrupalojen kans? 52h ja 310km ajettu eikä paloista oo mitään jälellä. ensi huollossa jo mainitsin huoltomiehelle että jarruissa jotain häikkää kun kahva painuu pohjaan asti, nyt 2 kertaa huollossa jarrut ilmattu eikä vaikutusta. eilen sitte otin jarrusatulan irti ja totesin että rauta rautaa vasten ollu jo jonku aikaa.