Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Velimies
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 20 Maalis 2013 17:50

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Velimies »

Nemo kirjoitti:Onkohan mulla edessä etuperän vasemman puolimmaisen poskilaakerin vaihto, kun vasemmasta jarrulevystä heiluttelemalla tuntuu aika reilu välys, ehkä arvioituna noin 5mm. Tuossa video josta vika ilmenee http://www.youtube.com/watch?v=JcBQvp7pBVg

Eli purkuun, ja vaihtoon menee tuolta laakerinumero 15? http://www.canampartshouse.com/oemparts ... stem-front
Eikös tuo vetoakseli ole vasemmalta puolelta booreiltaan lyhempi, kun oikea?
Varmaan kalappia on senkin takia enemmän, kun oikella puolella.
GT-555
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 29 Joulu 2008 17:33
Mönkijä:: 800cc Renegade
Paikkakunta: city

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja GT-555 »

Nemo kirjoitti:Onkohan mulla edessä etuperän vasemman puolimmaisen poskilaakerin vaihto, kun vasemmasta jarrulevystä heiluttelemalla tuntuu aika reilu välys, ehkä arvioituna noin 5mm. Tuossa video josta vika ilmenee http://www.youtube.com/watch?v=JcBQvp7pBVg

Eli purkuun, ja vaihtoon menee tuolta laakerinumero 15? http://www.canampartshouse.com/oemparts ... stem-front

Normaalia. Kovaa ajoa vaan!
Panssarivaunut on out!
Avatar
Nemo
4WD
Viestit: 150
Liittynyt: 25 Syys 2010 12:34
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500XT -11
Paikkakunta: Järvenpää / Lopen ympäristö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nemo »

Kiitos Nege siellä on tosiaan tukilaakeri + poskilaakeri erikseen. Väljä voi tietysti tulla myös sieltä pooreilta kun on melko lyhyet.

Saattaa olla kyllä välys melko normaali, sitä vaan on on ehkä luonteeltaan vähän liian tarkka näissä, muttei kuitenkaan viittis ihan turhaan pistää palasiksi alta 3000km ajettua laitetta. :?
_______________________________
Kun ei nyt vaan sattuis mitään...
Avatar
Nemo
4WD
Viestit: 150
Liittynyt: 25 Syys 2010 12:34
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500XT -11
Paikkakunta: Järvenpää / Lopen ympäristö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Nemo »

kate kirjoitti:Ei se kirskunnan syy satuloissa ole vaan siinä että levyt on eri paikassa kun normaalisti ja resonoivat jarruttaessa.
Mistä muuten hommasit tarvikepalat ja loppuiko kirskunta niillä kun pitäisi tehdä tuo toiomenpide itsekkin?
Kyllä muuten kirskuu myös tarvikepaloilla. Ekat parikymmentä kilsaa tuntui olevan hiljaa, mutta sen alkoi taas tuttu rutina kuulumaan :evil: Tiedä sitten oliko aluksi vaikutusta sillä, että "hoonasin" huolella hiomapaperilla levyt ennenkuin laitoin uudet palat. Näyttää silmämääräisesti lasittuvan melko nopeasti nuo levyt.
_______________________________
Kun ei nyt vaan sattuis mitään...
-M-M
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Kesä 2011 21:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -M-M »

Sopiiko G1.n tavaratelineet G2.en?
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Siihen taitaa olla myynnissä jotkut adapteripalat että saa G2 laukkuja yms kiinni G1 runkoisen telineisiin.
G1 tarvikkeet ylipäänsä tulee tavaratelineputkiin kiinni kun G2:ssa se LINQ kiinnityssysteemi...

http://can-am.brpscandinavia.com/fi/tie ... esite.html

Muuten koko kone G2 <=> G1 niin eri runkoisia ettei etu/takatavarateline taida sopia ellei rakentele kiinnikkeet ihan uusiksi.
-M-M
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Kesä 2011 21:49

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja -M-M »

Muuten koko kone G2 <=> G1 niin eri runkoisia ettei etu/takatavarateline taida sopia ellei rakentele kiinnikkeet ihan uusiksi.

Tuota juuri aprikoinkin,kiitos.
Mikko985
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 03 Syys 2013 21:32
Mönkijä:: Can-am outlander 500 Efi L7e

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikko985 »

Uudelle omistajalle helppiä. Onko normaalia että 500 efi outlanderissa takatukivarret narskuu kun hyppää mönkijän päälle ja heiluttelee?
Can-am outlander efi xt max 2010 tieliikenne
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

On "normaalia", tuttu ominaisuus josta on juttua täällä jossain jo aikaisemmin.
Mikko985
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 03 Syys 2013 21:32
Mönkijä:: Can-am outlander 500 Efi L7e

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mikko985 »

Ei vissiin ole mitenkään rasvattavat. Näkyy olevan tuossa päällä sellainen kumi ja samanlainen klemmari kun auto vetonivelien kumien kiinnityksessä käytetään.
Can-am outlander efi xt max 2010 tieliikenne
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Tuolla on vakaaja tanko joka tais tuota narskumista alkaa ajan kanssa tekemään. Olikohan se jotenkin noin...kun ei nyt ihan ulkoa meinaa muistaa. Tuon narskumisen saa poistettua huoltamalla.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Tuossa olis juttua tuosta narinasta... http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =8&t=33781
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

P1202 Oil pressure switch still closed.
Mitä moinen tarkottaa suomeksi ja käytännössä?
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Korjamokirja kertoo tuohon P1202 seuraavaa...suomennettuna:
-alhainen öljynmäärä
-moottorin nestevuodot
-öljypumppu risa
-öljynpaineanturi risa
-edellä mainittuihin liittyvä kaapelointi/johdotus risa.

Eli noista vikoja etsimään. Öljynpaineanturin johdotuksia voi tutkailla...ja öljynpaineanturia voipi mittailla ottamalla tuosta johdon irti ja mittaamalla anturia maita vasten. Mittaustulokset pitäis olla:
-moottorin ollessa seis: lähellä 0 ohmia
-moottorin käydessä: OL, eli ääretön

Tuollaisia löyty korjaamokirjasta... :)
Deippa
6WD
Viestit: 407
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: Outlander G2L 450 Pro -17
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Kiitoksia. Ossaisko joku vielä kertoa mistä öljynpaineanturia lähtis ettimään? Kyseessä 400efi 2010

Öljyä oli riittävästi. Välillä paloi moottorin varoitusvalo ja viimesellä kerralla kun ylämäkeen parkkeerasin ennen talliin ajoa niin sitten sammui eli jos ko. anturi jossain moottorin takapäässä niin olis saanu enemmän öljynpainetta anturille, ehkä. Tai sitten vaan johoissa jotain kosketushäriötä. Ajelu oli nyt viikonloppuna muutaman kymmenen metrin siirtymiä pelkästään.
Vastaa Viestiin