Metsätyökärryn hintakeskustelua ja hieman vierestäkin....

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Maansiirto/metsätyö kuvia

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Moottorikojootti, olet mielestäni oikeilla jäljillä. Hinnoitteluun voidaan käyttää mielenkiintoisia kertoimia kun tuotteen nimeen lisätään kirjaimet ATV. =D>

Verrokkina esimerkiksi palokalusto. Otetaan normaali keltainen rautakanki. Maksanee jotain 30€. Sama kanki maalataan punaiseksi, väännetään päähän narulenkki ja lisätään sana PALO. Saadaan palokanki joka maksaa sitten 130€. Hinnat on vain heittoja, mutta kertovat omaa tarinaa siitä, että erikoisuus maksaa :mrgreen:

Pahoittelen ot.tä. :oops:
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Maansiirto/metsätyö kuvia

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

motocoyote kirjoitti:UTV.. Noh, utv ei oo enää mönkkäri; se vaatii isomman reijän eikä sillä pääse yhtä pahasta paikasta. Ei voi verrata.
Ei voi verrata? Aivan, mutta se kaikkivoipa ajokoneesi menee samasta reiästä kuin mönkijä =D> Sitä kyllä olet tarjoamassa joka ketjussa mönkijän tilalle. Sillä varmaan auraa lumet ja tekee muutkin mönkijän työt :lol: UTV on eriomainen vertailukohde bossin kaltaiselle möhkölle ja vie monessa työkäytössä bossia kuin lapsi vappupalloa. Sun viesteihisi tulee välillä takerruttua juuri tästä syystä. Et näe muuta kuin omat tarpeesi ja lähtökohtasi.
motocoyote kirjoitti:

Ihan oikeasti.
10403€, hinta sis alv. (kantavuus 7 tonnia)

vs.

25404.88€ sis alv.

Olenko nyt ihan oikeasti ainut joka on sitä mieltä että noiden mönkkärin lelukärryjen hinta ei todellakaan ole missään suhteessa tavaraan nähden? :roll:
Marginaalituotteet ovat aina arvokkaita. Siinä missä mönkijävehkeiden hinnassa on mönkijälisää, tulee täällä takapajulassa vielä reipas suomilisä päälle. Tuon samaisen kärryn saa Ruotsista yli 10.000 euroa edullisemmin.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Maansiirto/metsätyö kuvia

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

pusikkoon kirjoitti: Ei voi verrata? Aivan, mutta se kaikkivoipa ajokoneesi menee samasta reiästä kuin mönkijä =D> Sitä kyllä olet tarjoamassa joka ketjussa mönkijän tilalle. Sillä varmaan auraa lumet ja tekee muutkin mönkijän työt :lol: UTV on eriomainen vertailukohde bossin kaltaiselle möhkölle ja vie monessa työkäytössä bossia kuin lapsi vappupalloa. Sun viesteihisi tulee välillä takerruttua juuri tästä syystä. Et näe muuta kuin omat tarpeesi ja lähtökohtasi.
Laita sinäkin nyt ne valot päälle. Bossin ja UTV:n eroistakin voidaan väitellä, ja sanotaanko näin että jos Suzuki SJ:n kokoisen "pikkuauton" haluaisin työkäyttöön, todennäköisesti myös valitsisin sen Suzuki SJ:n. Niitä kun sais pihaan rivin yhden UTV:n hinnalla.

Et vieläkään ole perustellut että miksi 25k€ hintainen mönkijän metsäperävaunu olisi parempi valinta kuin esimerkiksi maataloustraktori + lastarikärry, yhdistelmä jonka saa samalla hinnalla ja joista pienimmät menevät kyllä taatusti tarpeeksi pienestä raosta, ja pesevät mönkijän käyttökuluissa, tehokkuudessa ja mukavuudessa 10-0.

4000€ lastarikärry ja vetävä pari tonnia enemmän. Siinä on kamppeiden koon mukainen hintaluokka, jossa on jo jotain tolkkua. Niistäkin vielä jää tekijälle ja jälleenmyyjälle kate.
Näkyy itseasiassa Kellfritä saavan tuohon hintaan.

Puhumattakaan sitten Alstorista jne. miniajokoneista, joiden hinnoittelu on vähintäänkin mielenkiintoista. (Noudattelee tosin metsäpuolen hinnoittelua.)
pusikkoon kirjoitti:
Marginaalituotteet ovat aina arvokkaita. Siinä missä mönkijävehkeiden hinnassa on mönkijälisää, tulee täällä takapajulassa vielä reipas suomilisä päälle. Tuon samaisen kärryn saa Ruotsista yli 10.000 euroa edullisemmin.
No niin, sieltähän tuli. Ja mihinköhän se 10 tuhannen euron "suomilisä" perustuu ja mihin se menee?
Vähän luulen ettei se ainakaan rahdista tule...

Edelleen olen sitä mieltä että tuotteiden hinnan on perustuttava johonkin muuhun kuin vekottimen uutuusarvoon tai siihen että "tää on vaan NIIIIN hyvä". Kyllä rahalla on saatava muutakin kuin ilmaa ja superlatiiveja.
Tuossa avestan 25t€ kärryssä ei pelkkien teräsosien hinta ylitä 500 euroa mitenkään (osien hinta leikattuna 2-3€/kg), hitsaukset, maalaukset ja hydrauliikka päälle.

Ja yritän nyt toistamiseen lopettaa tämän OT:n.

E: Quote korjattu..
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
TATOU4S
6WD
Viestit: 481
Liittynyt: 28 Helmi 2013 10:03
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 eps +tatou

Re: Maansiirto/metsätyö kuvia

Viesti Kirjoittaja TATOU4S »

Jos vain tahtoo semmosen niin semmonen pitää saada. Ei kaikkia harraste, leikkikaluvehkeiden hintoja kannata ottaa niin tosissaan. Eihän nuiden hinta erot kovin kauheita ole. Toinen on ainoastaan puolet kalliimpi. Mäkin monesti koitan laskea että mitenkäs se vehje tienaa itsensä takaisin mut aika monesti se kannattaa jättää laskematta. Mun jammu teloineen ja kaikkine muine romuineen on maksanu yhteensä melkein 20 000e. Ostin mönkijän ihan vain huviajoon, lumen ja puun ajoon... Samalla rahalla ois saanu meleko ison ja hyvän rattorin. Mut mä halusin mönkijän.

Näistäkin vois keskustella:

Miksi kukaan ostaisi sitä e mersua kun micrassakin on 5 rengasta ja ratti ja jopa parempi ajaa.
Miksi kukaan ostaisi tuhansia maksavia telkkareita kun gigantista saa 52" 299e
49 eurolla saa puhelimen jolla voi soittaa ja laittaa viestiä. Silti jotku ostaa lähemmäs tonnin puhelimia.


Tossa mönkkärin ja rattorin kärryjen hinta erossa on vain kyse siitä että mönkkärin kärryjä tehdään vahemmän ja valmistajia on vahemmän. Itse kärryn materiaalithan ei maksa mitään kummassakaan ja varmaan mönkkärin kärryn hilppeet ovat kalliimpia ku ovat pienempiä.
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Maansiirto/metsätyö kuvia

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Motolle: Kaikella kunnioituksella, näen tilanteen nyt niin, että sulla ei valitettavasti kapasiteetti riitä vastaanottamaan enempiä perusteluja. Opinpahan minäkin jotain, vaikka kauan se ottikin :) Sitä aina haluaa lähteä reilusti siitä ajatuksesta, että vastapuolella olisi edes jonkinlainen motiivi ja halu nähdä, sekä ymmärtää asioita omien näkökulmiensa ulkopuolelta. Aina ei kuitenkaan ole niin. Tuolla 25 k€ riekut tietoisesti ihan turhaan, kun samaa kärryä saa puolella siitä (ollen sekin vielä arvokas). Nämä kaikki vastaavat ovat vain esimerkkejä siitä, kuinka sulla on tarve kääntää kaikki asiat sellaiseksi kuin itse ne näet. Jos koet tarvetta jatkaa asiasta niin laita yv:tä. Lupaan kyllä lukea, mutta aiempaan viitaten, tuskin vaivaudun vastaamaan.

Ps. Joku noheva mode varmaan siirtää nämä löpinät johonkin toiseen ketjuun tai mieluiten tietysti poistaa kokonaan. Samaa höpinäähän on käyty monessa ketjussa, eikä se tästä näillä eväksillä miksikään muutu.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Maansiirto/metsätyö kuvia

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

pusikkoon kirjoitti:Motolle: Kaikella kunnioituksella, näen tilanteen nyt niin, että sulla ei valitettavasti kapasiteetti riitä vastaanottamaan enempiä perusteluja. Opinpahan minäkin jotain, vaikka kauan se ottikin :) Sitä aina haluaa lähteä reilusti siitä ajatuksesta, että vastapuolella olisi edes jonkinlainen motiivi ja halu nähdä, sekä ymmärtää asioita omien näkökulmiensa ulkopuolelta. Aina ei kuitenkaan ole niin. Tuolla 25 k€ riekut tietoisesti ihan turhaan, kun samaa kärryä saa puolella siitä (ollen sekin vielä arvokas). Nämä kaikki vastaavat ovat vain esimerkkejä siitä, kuinka sulla on tarve kääntää kaikki asiat sellaiseksi kuin itse ne näet. Jos koet tarvetta jatkaa asiasta niin laita yv:tä. Lupaan kyllä lukea, mutta aiempaan viitaten, tuskin vaivaudun vastaamaan.

Ps. Joku noheva mode varmaan siirtää nämä löpinät johonkin toiseen ketjuun tai mieluiten tietysti poistaa kokonaan. Samaa höpinäähän on käyty monessa ketjussa, eikä se tästä näillä eväksillä miksikään muutu.
Sinä et siis vieläkään ole oikeasti ymmärtänyt näiden viestien punaista lankaa? Tekstistäni se tuskin on kiinni, koska moni muu on asian ymmärtänyt.

Annan vihjeen: Se liittyy siihen mitä sillä rahalla saa. Jos 25 tonnia on pyynti, niin kyllä sillä pitäisi saada vähän enemmän kuin 500€ arvosta terästä, 300€ edestä renkaita ja ehkä 2000€ edestä hydrauliikkaa.

Laita toki linkki siihen puolen hintaiseen kärryyn.
TATOU4S kirjoitti:Jos vain tahtoo semmosen niin semmonen pitää saada. Ei kaikkia harraste, leikkikaluvehkeiden hintoja kannata ottaa niin tosissaan.
Ei niin, mutta joku tolkku niissäkin pitää olla.
TATOU4S kirjoitti: Näistäkin vois keskustella:

Miksi kukaan ostaisi sitä e mersua kun micrassakin on 5 rengasta ja ratti ja jopa parempi ajaa.
Tuollaisen kysymyksen voi esittää vain sellainen joka ei ole tuoreella E-mersulla ajanut, ja katsoo maailmaa nissan-lasien läpi.

TATOU4S kirjoitti: Miksi kukaan ostaisi tuhansia maksavia telkkareita kun gigantista saa 52" 299e
49 eurolla saa puhelimen jolla voi soittaa ja laittaa viestiä. Silti jotku ostaa lähemmäs tonnin puhelimia.
Nämä taas ovat vertailukelvottomia.
Jos ostaa tuhansia maksavan telkkarin, on siinä telkkarissa todennäköisesti paljon muitakin ominaisuuksia kuin digiviritin ja tekstitv.
Tonnin puhelimella taas pystyy tekemään pirun paljon muutakin kuin soittamaan ja viestittämään.
Jos vastakkain laitetaan kaksi peruspuhelinta samoilla ominaisuuksilla, toisella hintaa 49€ ja toisella 999€, niin takuuvarmasti kukaan ei osta sitä tonnin puhelinta.
TATOU4S kirjoitti: Tossa mönkkärin ja rattorin kärryjen hinta erossa on vain kyse siitä että mönkkärin kärryjä tehdään vahemmän ja valmistajia on vahemmän. Itse kärryn materiaalithan ei maksa mitään kummassakaan ja varmaan mönkkärin kärryn hilppeet ovat kalliimpia ku ovat pienempiä.
Totta, kilpailua ja ostajia on vähemmän. Kärryn materiaalit maksavat traktorin peräkärryyn 3-4 kertaa enemmän, ja hydrauliikka on paljon kalliimpaa. Hydrauliikassa pienet osat halvempia kuin isot, ihan niinkuin pitääkin, ei niinkuin oletat.

Näitä kärryjä tekevät firmat tekevät yleensä myös traktoreiden perään niitä kärryjä, joten saavat materiaalit samoilla alennuksilla kuin isompiinkin kamppeisiin.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Belarus
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Maalis 2008 17:58
Mönkijä:: Polaris Big Boss traktori
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Maansiirto/metsätyö kuvia

Viesti Kirjoittaja Belarus »

http://www.avestavagnen.se/Prislista-Mi ... e-2013.pdf

Siis nuo vaunujen hinnathan löytyy tuosta Avestan etusivulta, turha niistä on kiistellä. Tosin toisella kotimaisella, mutta sitähän kaikki osaa jo ennestään.. Hinnat on kruunuina ja ns. ovh hintoja. Näkyy noihin lisävarusteisiin uppoavan useampi tonni jos niin haluaa.
pulkannaru
4WD
Viestit: 187
Liittynyt: 13 Huhti 2012 23:16
Mönkijä:: Polle 500efi Eu 2011

Re: Maansiirto/metsätyö kuvia

Viesti Kirjoittaja pulkannaru »

^
Kannattaa muistaa, että nuokin, kuten kotimaiset listahinnat, ovat vain pyyntihintoja. Kaupat taidetaan tehdä toisilla hinnoilla, jos olen oikein ymmärtänyt ja kuullut.
Esim. Polle 500efi eut + jompikumpi MS -alkuinen kärry 20k€ kieppeillä, yhteensä. Ettei ollut jotain optioita vielä mukana. Ja ei kun tiukasti neuvottelemaan takahuoneeseen :D
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Maansiirto/metsätyö kuvia

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

motocoyote kirjoitti:
pusikkoon kirjoitti:Motolle: Kaikella kunnioituksella, näen tilanteen nyt niin, että sulla ei valitettavasti kapasiteetti riitä vastaanottamaan enempiä perusteluja. Opinpahan minäkin jotain, vaikka kauan se ottikin :) Sitä aina haluaa lähteä reilusti siitä ajatuksesta, että vastapuolella olisi edes jonkinlainen motiivi ja halu nähdä, sekä ymmärtää asioita omien näkökulmiensa ulkopuolelta. Aina ei kuitenkaan ole niin. Tuolla 25 k€ riekut tietoisesti ihan turhaan, kun samaa kärryä saa puolella siitä (ollen sekin vielä arvokas). Nämä kaikki vastaavat ovat vain esimerkkejä siitä, kuinka sulla on tarve kääntää kaikki asiat sellaiseksi kuin itse ne näet. Jos koet tarvetta jatkaa asiasta niin laita yv:tä. Lupaan kyllä lukea, mutta aiempaan viitaten, tuskin vaivaudun vastaamaan.

Ps. Joku noheva mode varmaan siirtää nämä löpinät johonkin toiseen ketjuun tai mieluiten tietysti poistaa kokonaan. Samaa höpinäähän on käyty monessa ketjussa, eikä se tästä näillä eväksillä miksikään muutu.
Sinä et siis vieläkään ole oikeasti ymmärtänyt näiden viestien punaista lankaa? Tekstistäni se tuskin on kiinni, koska moni muu on asian ymmärtänyt.

Annan vihjeen: Se liittyy siihen mitä sillä rahalla saa. Jos 25 tonnia on pyynti, niin kyllä sillä pitäisi saada vähän enemmän kuin 500€ arvosta terästä, 300€ edestä renkaita ja ehkä 2000€ edestä hydrauliikkaa.

Laita toki linkki siihen puolen hintaiseen kärryyn.
TATOU4S kirjoitti:Jos vain tahtoo semmosen niin semmonen pitää saada. Ei kaikkia harraste, leikkikaluvehkeiden hintoja kannata ottaa niin tosissaan.
Ei niin, mutta joku tolkku niissäkin pitää olla.
TATOU4S kirjoitti: Näistäkin vois keskustella:

Miksi kukaan ostaisi sitä e mersua kun micrassakin on 5 rengasta ja ratti ja jopa parempi ajaa.
Tuollaisen kysymyksen voi esittää vain sellainen joka ei ole tuoreella E-mersulla ajanut, ja katsoo maailmaa nissan-lasien läpi.

TATOU4S kirjoitti: Miksi kukaan ostaisi tuhansia maksavia telkkareita kun gigantista saa 52" 299e
49 eurolla saa puhelimen jolla voi soittaa ja laittaa viestiä. Silti jotku ostaa lähemmäs tonnin puhelimia.
Nämä taas ovat vertailukelvottomia.
Jos ostaa tuhansia maksavan telkkarin, on siinä telkkarissa todennäköisesti paljon muitakin ominaisuuksia kuin digiviritin ja tekstitv.
Tonnin puhelimella taas pystyy tekemään pirun paljon muutakin kuin soittamaan ja viestittämään.
Jos vastakkain laitetaan kaksi peruspuhelinta samoilla ominaisuuksilla, toisella hintaa 49€ ja toisella 999€, niin takuuvarmasti kukaan ei osta sitä tonnin puhelinta.
TATOU4S kirjoitti: Tossa mönkkärin ja rattorin kärryjen hinta erossa on vain kyse siitä että mönkkärin kärryjä tehdään vahemmän ja valmistajia on vahemmän. Itse kärryn materiaalithan ei maksa mitään kummassakaan ja varmaan mönkkärin kärryn hilppeet ovat kalliimpia ku ovat pienempiä.
Totta, kilpailua ja ostajia on vähemmän. Kärryn materiaalit maksavat traktorin peräkärryyn 3-4 kertaa enemmän, ja hydrauliikka on paljon kalliimpaa. Hydrauliikassa pienet osat halvempia kuin isot, ihan niinkuin pitääkin, ei niinkuin oletat.

Näitä kärryjä tekevät firmat tekevät yleensä myös traktoreiden perään niitä kärryjä, joten saavat materiaalit samoilla alennuksilla kuin isompiinkin kamppeisiin.
Tua sen verran ot:tä ja tämän jos joku innokas poistaa niin en vedä poroa sieraimeen...

Kahella donalla tekee mönkkäriin hydraulisen auran eikä juuri muuta. Kärrien hinnat on ihan hemmetin kalliita jos verrataan vaikka mitä maksaa kännykkä tms. Mutta jos verrataan traktorin mettäkärriä ja mönkkärin vastaavaa niin molemmissa on samat osat, plus mönkkärin kärrissä on inssi tehny, jos on tehny, työtä sen keveyden eteen. Eli tuolla ed sivulla se kranmanni on ihan hemmetin hyvän näköinen tuote, eikä siinäkään ole vielä 2 keppi ohjausta.... Jos joku tuntuu kalliilta niin kannattaa koittaa tehdä se ite niin alkaa hommat saamaan oikean hintalapun...

Ja tosiaan kahella kympillä saa ihan kuvallisen ajokoneen vaan jos siitä menee rengas niin se tekee jo viiden donan loven lompakkoon...Ja sama logiikka pelaa kuorma-autoihin eli jokaisella on kyllä varaa ostaa semmonen mutta harvalla on varaa pitää sitä yllä...
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Maansiirto/metsätyö kuvia

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Ei nykypäivänä ole mikään temppu pyöräyttää piirustukset esim. ansysille, tsekata kriittiset paikat ja mitoittaa ja valita materiaalit sen mukaan. Se ei selitä hintaa, ihan oikeasti. Mikäli firmalla ei itsellään ole lisenssejä kyseiseen ohjelmaan, saan sen palvelun tilattua ulkopuoliselta insinööritoimistolta, eikä siinä kovin suurista summista puhuta. Ei noita kukaan käsin nykypäivänä laske, siinä kun tulee helposti pelkästä nosturin jalasta 3-4kpl A4 kokoista sivua pelkkiä laskuja, esimerkiksi mathcadilla tehtynä.

Sillä että yksityinen saa hukattua 2 tonnia hydrauliseen auraan ilman että lompakko ehtii yskäistä, ei ole paljoakaan tekemistä sarjatuotantoa harrastavien pajojen toiminnan kanssa. Isommat läjät komponentteja, isommat alennukset. Vielä jos teräkset tilataan suoraan leikattuna, yksi mies pätkii palkkeja määrämittoihin sen minkä ehtii, yksi hitsaa vaikka runkoja, toinen puomeja, yksi maalaa niitä minkä ehtii jne. (miten kukakin resurssit jakaa) ei hinta ole enää vertailukelpoinen oman turaamisen kanssa, ja kärryjä tulee päivässä sitten kerralla useampi.

Itse tehdyn hintalappua ei voi verrata sarjatuotetun hintaan, kuten varmasti jokainen tietää. Se ei sitä tarkoita että sarjatuotettu pitäisi myydä halvemmalla kuin sellaisen tekee itse, mutta moninkertainen hintaero ei ole mitenkään perusteltua.

(Ja kyllä esimerkiksi hydraulisylintereistä osataan hinta pyytää jos ei yhtään katso mistä ostaa, itse taannoin kyselin Timberjackiin sermin sylinteriä (john deeren marmoritiskiltä siis), jolla ois ollut hintaa vaatimattomat 890€ alv.0.
Noh, en sitten ostanut kun tiedän että samanlaisia teettää konepajalla 4-5 kappaletta samalla rahalla.)

Ei tuollaisen vanhemman ajokoneen ylläpito kovin kallista ole, kun vähän katsoo mitä ostaa. Niihin saa kuitenkin melko hyvin tarkastettuja purkuosia. Tokihan maatalousvehkeiden ylläpito on halvempaa. (Eikä se nyt tarvi kovin kummonen hazardi käydä niin mönkijänkin kanssa saa sanoa tuhatlappuselle, tai kahdelle, hellurei ja hellät tunteet.)


Mutta jokos tämä OT alkas riitteleen?
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Metsätyökärryn hintakeskustelua ja hieman vierestäkin....

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Kärrykeskustelut laitettu omakseen.
terv. cotcot
Vastaa Viestiin