warn value line vs. pro vantage vs. muu

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: warn value line vs. pro vantage vs. muu

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Niin katkes mullakin nyöri viime talvena useamman kerran, muovihärpäke jonka kautta nyöri kulki kesti tasan kaks auraus kertaa, sorvasin itse nailontangosta aevan omanlaisen ohjainpyörän auraan niin jo alkoi nyöri kestää.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: warn value line vs. pro vantage vs. muu

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Laittakaas kuvia omista pylpyrä virityksistä jos löytyy. Helpottaa muita samojen ongelmien kanssa painivia.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Mepi
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Paikkakunta: Satakunta

Re: warn value line vs. pro vantage vs. muu

Viesti Kirjoittaja Mepi »

Uuskeulanen Sportsman jossa Warn Provantage etukiinnityksellä ja myös meni naruja poikki tunnin parin aurailun välein. Ei auttanut alumiininen liukukitakaan. Jokin systeemi pitäisi keksiä kun tekee liian jyrkän mutkan vinssiltä alaspäin lumilevyn pylpyrälle :cry:
Sportsman 500 EFI EUT 2012
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: warn value line vs. pro vantage vs. muu

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

Mulla tuli auran uuden työvälinerungon mukana aivan oma vetokita auraushommiin. Siinä on n. 5cm halkasialtaan oleva puola alhaalla joten ei tuu kovinkaan jyrkkiä kulmia. Viime talvena ei menny vaijeri kertaakaan poikki. Sitä edellisenä 3 kertaa normaalin kidan kanssa. Huonona puolena vaan se että se ottaa sitte maastossa ensimmäisenä iskut vastaan ja vääntyy mutkalle. Eikä sitä joka päivä vihti vaihtaakkaan. Nyt on vinssissä naru ja teräksinen maalattu liukukita mutta pakkohan se kita ainaki on vaihtaa talveksi....
□■
zwäng
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 16 Helmi 2013 19:20
Mönkijä:: Sportsman 500 efi forest -12

Re: warn value line vs. pro vantage vs. muu

Viesti Kirjoittaja zwäng »

Oma provantage 152cm levee toimi täysin moitteetta vaijerin kanssa puoli talvea (ostin koneen vasta alkuvuodesta). Napsasin vaijerista heti n.1,5m alkupäästä pois niin kieros se oli ja sen jälkeen kelasin vaijerin rullalle trukin toimiessa toisessa päässä vastuksena =D>. Kesti vaijeri ehjänä vaikka kokoonkasatessa oli alarulla kiristetty niin kireelle ettei edes pyöriny kunnolla vaan kerkesi tekeen vaijeri urat rullaan enne kuin huomasin.
jtk
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Marras 2012 14:01

Re: warn value line vs. pro vantage vs. muu

Viesti Kirjoittaja jtk »

Roosa999 kirjoitti:Jos noin jyrkille menee, olisiko paikallaan jokin rissa, jonka kautta laitat vedon, kun auraat?
Tuo olisi ainut keino saada köysi/vaijeri kestämään. Ongelmana vain on se, että mihin ihmeeseen tuon pylpyrän kiinnittäisi?
Oheisessa kuvassa näkyy missä tuo vinssi sijaitsee ja siitähän se naru lähtee tuossa etukiinnitteisessä versiossa hyvin jyrkässä kulmassa alaspäin. Kaikki ideat huomioidaan!

Itse vinssi sijaitsee tuolla kolossa mikä näkyy pohjapanssarin oikealle puolella.

Kuva
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: warn value line vs. pro vantage vs. muu

Viesti Kirjoittaja jermu »

No niinhän siinä kävi että eipä tuo provantagen keskikiinnitys sarja sovikkaan xxc kanaan. Etuvakaaja kiinnityksineen on tiellä.
Brpllä on vissiin oma satsi joka sopis Ilman modauksia. Käykö tuohon brpn sarjaan tuo warnin provantage levy vai pitääkö palauttaa koko hoito.
Tai sitte mulle on lähetetty väärä kiinnike sarja
tikop
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Loka 2004 14:25

Re: warn value line vs. pro vantage vs. muu

Viesti Kirjoittaja tikop »

Kokemustemme mukaan laadukas vaijeri ja köysi kestävät hyvin usein toistuvaa puskulevyn nostoa. Niiden hoito ja käyttöohjeet toimitetaan jokaisen Warn vinssin mukana. Vaijerin kohdalla monesti on ongelmana että ns. alkuvenytystä ei ole tehty ja toinen syy on että se on löystyessään sotkeentunut rummulle. Vaijerin käyttöikää lisää säännöllisesti tehty ulosveto ja uudelleen puolaus.

Saatavana on myös runsaasti apuvälineitä puskulevyn käyttöön, niillä parannat työtehoa ja lisäät vinssin kestoikää.

- etu- ja keskikiinnitys vaihtoehdot.
- sähköinen kulmansäätölaite
- alumiiniset liukuohjaimet köysille.
- jopa 4t vetoa kestävää köyttä.
- vinssiliina kestää vedot varmasti.
- rullaohjain paksulla alarullalla vaijerikäyttöön.
- yläohjain, sivuohjain, nurkkakepit.
- väkipyöräsarja loiventaa vetokulman ja puolittaa nostonopeuden.
- vaijerin kireyden tunnistin estää sen löystymisen.
- liikerajoitin estää liian ylös nostamisen.
- kauhalisäosa tekee levystä ympärivuotisen työvälineen.
- hd-kulutuslevyt jos vakio kuluu liian nopeasti.

Nykyää puskulevyt myydään uusien mönkijöiden mukana kylkiäisenä ja silloin ei kartoiteta asiakkaan todellista tarvetta. Myydään vain jokin levy ja pääasia on että sen sisäänostohinta on mahdollisimman halpa. Asiakas ei useinkaan ole tyytyväinen tähän valintaan. Vaatikaa kauppiailtanne enemmän vaihtoehtoja ja asiantuntevaa palvelua parhaan vaihtoehdon kartoittamiseksi.

Timo

www.atlok.fi
JDA
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Touko 2013 08:48
Mönkijä:: Polaris Sportsman 570 EPS 2020

Re: warn value line vs. pro vantage vs. muu

Viesti Kirjoittaja JDA »

Kerrotko Timo miten tuo ns.alkuvenytys tehdään oikeaoppisesti?
Kiinnostaa kun en ole tuota kuullut ennen :?:
tikop
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Loka 2004 14:25

Re: warn value line vs. pro vantage vs. muu

Viesti Kirjoittaja tikop »

Lainaus Warn Vinssausoppaasta "Varmista, että uusi vaijeri venytetään ennen ensimmäistä käyttöä. Kelaa vaijeri ulos kelalta, mutta jätä 5 kierrosta kelalle. Kiristä vaijeria vähintään 240 kg:n voimalla. Voit tehdä tämän valmistelemalla kiinnityspaikan ja vetämällä ajoneuvon siihen tasaisella pinnalla ja antamalla ajoneuvon rullata". (tekisin tämän itse loivaan ylämäkeen).

Oppaassa ja asennusohjeissaohjeissa kuvataan muutkin käyttötavat, jolla vältetään valtaosa vinssien vikaantumisista.

Timo

www.atlok.fi
Mepi
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Paikkakunta: Satakunta

Re: warn value line vs. pro vantage vs. muu

Viesti Kirjoittaja Mepi »

vaughan kirjoitti:Laittakaas kuvia omista pylpyrä virityksistä jos löytyy. Helpottaa muita samojen ongelmien kanssa painivia.
Mä siirsin tuon Warnin oman taittopyörän ylemmäs. Nyt naru ei hankaa liukukitaan niin jyrkästi

Kuva

Kuva
Sportsman 500 EFI EUT 2012
Vastaa Viestiin