Foreman\Vinssi
Foreman\Vinssi
Mihin kohtaan kannattaa asentaa vinssi kysessä foreman 03.vm eteen ? On sellainen putki kehikko lähellä etu perää on ohkaisia putkia ja puskurissa paksunpaa putkea ?Joku jolla on tietoa voisi kertoa
- kekkonem
- Tracks
- Mönkijä:: XP -14 T3
Re: Foreman\Vinssi
Suosittelen hankkiman mallikohtaisen vinssin asennussarjan, jossa kaikki tarvittavat raudat tulee mukana. Soittoa ATLOK OY:lle niin selvinnee / http://www.atlok.fi
Jos itse sorvailee jonkun virityksen, niin saattaa käydä kuten yhdelle Pollelle Myrskylässä viime syksynä. Pollea hinattiin Hondalla kuopasta ylös ja Pollesta lensi vinssi juurmultineen irti. Hiukan aiheutti hilpeyttä, kun vinssi lentää johtosarjoineen päivineen kaaressa kohti Hondaa. Vinssi siis oli Pollessa virityksellä kiinni...
Jos itse sorvailee jonkun virityksen, niin saattaa käydä kuten yhdelle Pollelle Myrskylässä viime syksynä. Pollea hinattiin Hondalla kuopasta ylös ja Pollesta lensi vinssi juurmultineen irti. Hiukan aiheutti hilpeyttä, kun vinssi lentää johtosarjoineen päivineen kaaressa kohti Hondaa. Vinssi siis oli Pollessa virityksellä kiinni...
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kovin on hintaa noilla valmiilla pellinpalasilla sen verran löytyy rautaa kotoa että teen kiinnitys osat itse.Lähinnä paikka oli tarkoitus saada selville mihin vinssi kannataa laittaa?
- kekkonem
- Tracks
Rinconin valmissarja tuli muistaakseni kiinni lähes jokaiseen keulilta löytyvään putkeen. Koita löytää räjäytyskuva sarjasta niin selviää.
Muista laittaa hyvin kiinni, ettei tule runkovaurioita, vetoa tulee kuitenkin melkoisesti, kun kiskotaan umpijuntturasta irti.
Muista laittaa hyvin kiinni, ettei tule runkovaurioita, vetoa tulee kuitenkin melkoisesti, kun kiskotaan umpijuntturasta irti.
C-C:n sivuilta löytyy varaosa-kuvasto 
Ei löydy mittoja, mutta kuvat on aikas hyvät tee-se-itse miehelle.
Mika

Ei löydy mittoja, mutta kuvat on aikas hyvät tee-se-itse miehelle.
Mika
-
- 6WD
- Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
Oli muuten Iron Baltikin teline mistä irtosi.kekkonem kirjoitti:Suosittelen hankkiman mallikohtaisen vinssin asennussarjan, jossa kaikki tarvittavat raudat tulee mukana. Soittoa ATLOK OY:lle niin selvinnee / http://www.atlok.fi
Talven aurausten jälkeen ei ollut tarkistettua pulttien kireyttä.Nyt lisätty myös lukkomutterit joita ei alunperin ollut.
Uudenmaan Mönkijät Ry
- kekkonem
- Tracks
Jaa, se oli kuitenkin telineessä. Muistanko väärin vai oliko telineessä jotain hitsuuhommia ollut?
No, joka tapauksessa suosittelen valmista telinettä, niin tulee vetovoimat jaettua tasaisesti mönkijän keulalle. Jokainen toki tekee niinkuin itse parhaaksi näkee.
No, joka tapauksessa suosittelen valmista telinettä, niin tulee vetovoimat jaettua tasaisesti mönkijän keulalle. Jokainen toki tekee niinkuin itse parhaaksi näkee.
-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
Mönkö kirjoitti:Kovin on hintaa noilla valmiilla pellinpalasilla
Mikäpäs tässä maailmassa ilmaista olisi. Valmis merkkikohtainen pellinkäppyrä tosin usein säästää laitteen suuremmila vaurioilta toisin kuin kyläseppien omat näkemykset samasta aiheesta. Mutta kukin tyylillään.

Asennat sen vinssin kuten ylläolevassa linhaissa niin käyttö ja huoltokin on yksinkertaista kun vinssi on hyvin saatavilla.
Kingin linkityksen linhaista saa etutarakan irti näppärästi jos kate on alla puhdistuksen tarpeessa. Naru puuhun ja veto jarrut päällä.
No, oletetaan että linhain vinssikiinnitys kestää. Vedetään kone suosta. Ainoa mitä tapahtuu ennen vaijerin katkeamista ja mönkijän rungon vääntymistä on että perä nousee ylös. Vinssi kannattaa asentaa mahdollisimman alas. Alhaalta tuleva veto nostaa keulaa ylöspäin.
No, oletetaan että linhain vinssikiinnitys kestää. Vedetään kone suosta. Ainoa mitä tapahtuu ennen vaijerin katkeamista ja mönkijän rungon vääntymistä on että perä nousee ylös. Vinssi kannattaa asentaa mahdollisimman alas. Alhaalta tuleva veto nostaa keulaa ylöspäin.
Noviisi
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Aika huonosti on kuvia näistä vinssin kiinnityksistä,Mutta tuonne puskurin alle etuperän eteen,ohuviin putkiin u pulteilla ilmeisesti laitelleet kiinni.Se että ostaako valmiina kiinnitykset niin jokainen saa tietysti tehdä tavaalaan,mutta itse tykkään näpräillä enkä kaikkea ostaa aina valmiina.Siinä saa olla mönkijän kanssa tallissa ja ihailla kättensä jälkeä ja HONDAA.
-
- 6WD
- Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
Siis koko teline irtosi kun alkuperäisessä runkoon kiinnityksessä ei ollut jousiprikkoja tai lukkomuttereita vain ruuvi lukitetta nyt varmistettu lukkomuttereilla.Hitsausta oli ollut auran kiinnityksen parantelussa ei telineen,teline vain ollut irti.kekkonem kirjoitti:Jaa, se oli kuitenkin telineessä. Muistanko väärin vai oliko telineessä jotain hitsuuhommia ollut?
Uudenmaan Mönkijät Ry
- kekkonem
- Tracks
Ok. Muistin väärin.
Jos oikein muistelen oman hondan vinssin asennusta, niin vinssin olis voinut asentaa telineen ylä tai alapuolelle. Tilaa oli jumalattomasti keulalla. Kiinnitykset tuli päärunkoon ja keulamuovien tukiputkiin. Alkuun oli aikamoinen palapeli, kun niitä sovitteli, mutta kaikki löysi paikkansa lopulta.
Jos oikein muistelen oman hondan vinssin asennusta, niin vinssin olis voinut asentaa telineen ylä tai alapuolelle. Tilaa oli jumalattomasti keulalla. Kiinnitykset tuli päärunkoon ja keulamuovien tukiputkiin. Alkuun oli aikamoinen palapeli, kun niitä sovitteli, mutta kaikki löysi paikkansa lopulta.