Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kyllä, jos syöttö / Ballasti.
Jos samassa, niin 50A. Tässä voi kikkailla hitailla Sulakkeilla, jolloin nämä voi about puolittaa.

Kun on ollut -35 pakkasta, on 40 A sulake mulla palanut, kun laittanut valot päälle ja tämä samainen asia on replikoitu, ettei ollut viasta kyse.

Syöttöinä ainakin 2.5 neliömilliä, jos samassa narussa, mutta itse menen pääsyöttöinä aina +4 neliömilliä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Metka kun näitä samoja sarjoja laitetaan autoihinkin, ilman mitään lisäreleitä/sulakkeita., plug´n´play -tyyliin. Auton omat valojen sulakkeet ja (pidemmät) piuhat ~0,75-->1,5mm... :-k
Eikä asennusohjeissakaan muistaakseni mitään releistyksistä ohjeisteta?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jokainen tehkööt kuten haluaa. Sekin on metkaa.
Metkaa sekin, että todistetusti CanAm muutama malli saanut ECU:n yskimään ja muistutan, että monesti autossa ne syötöt on releen läpi, eikä polariksen tapaisesti kokonaisälyn kautta...

Itse olen aina näin tehnyt ja en ole koskaan tapellut valojen tai sähköjen kanssa, tai haistellut käämikäryä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Niin kait sinne keulille saa laittaa vaikka 100W kynttilät, koska omatpahan on ritsat.
Jos taas alkuperäisen polttimon paikalle laittaa Ollon Xenon setin, niin luulis kestävän paremmin kuin alkuperäiset koska polttimoiden piuhoista tulee vaan heräte & Ollon releen & akun kautta virrankulutus ?
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Joo polleen on ainakin varmaan hyvä releet laittaa ja ei muissakaan haitaksi ole.
http://i01.i.aliimg.com/img/pb/799/700/ ... 99_492.jpg

Tuossakin luvataan ettei yli 10A ota virtaa.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

tuohan on mainio uutinen. On siis tämä "ollo" merkki tehnyt mainion ballastin.

kyllä mun vanhemmissa malleissa lukee piikkivirtana se 25 A ja itseasiassa on flukella tullut mitattua pakkasessa päälle 30 A, mutta se oli ns. halvassa mallissa.

mistäs olette näitä "ollo"merkkisiä HID-kittejä tilailleet?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Tuossa vielä kuva omaan mönkkäriin laittamastani ballastista http://naukja2.kuvat.fi/?v=ad5b49087b8c ... 0b4a026044

Ei tuon pitäisi mielestäni kärytellä paikkoja.. :oops:

Tuoltahan noita saa: http://www.elekma.com/xenon_muutossarjat
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Saa kait se ballasti viedä vaikka 30A jos ei varasta sitä lampun johdolta vaan releen kautta suoraan akulta ?
Mulla ainakin kytketään Ollot suoraan akkuun ja heräte Ollon releboxiin tulee alkuperäiseltä lampun pistokkeelta.

Liekö ymmärtänyt jotain väärin ?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ihan olet oikein ymmärtänyt. Jos Ollossa sellaiset releet tulee mukana, niin ok. Itse olin siinä käsityksessä, että kysyjä oli edelleen laittanut ne suoraan orkkis-syöttöihin.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
naukja2
6WD
Viestit: 455
Liittynyt: 13 Helmi 2012 18:22

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Saanko muutettua asennuksen turvallisemmaksi vaikkapa tuolla linkin sarjalla? http://www.xenonkauppa.fi/Relejohtosarja-12V

Tuo sarja akun ja ballastin väliin ja releelle heräte suoraan valokatkaisijan kautta valojohdoista...? Pitääkö tuosta raksia toisen ballastin piuhat pois, vai jättää sikseen, varmistaen, ettei ota mihkään kontaktia..?

On nääs ihan pihalla tästä lajista.. :rolleyes:
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Mulla tulee heräte oikean puolen lampun kannasta & vasen puoli on irti (eli johto+pistoke vapaana katteiden alla).
Kun laitan valot päälle oikean puolen orkkispistoke antaa herätteen Xenoneiden (H4) mukana tulleeseen releeseen ja rele kytkee jatkuvan virran akulta suoraan ballasteille ja sytyttää Xenonit.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Tuli tehtyä eilen akun rasitustesti.
Kaikki lisävalot päälle & kaljalle.
Reilun tunnin päästä takas ja kas lisävaloina olevat neliskanttiset lyhdyt joiden sisällä neljä tai viisi lediä paloivat vain toispuolisina.
Lyhdyt siis sammuttavat ledejä automaattisesti jännitteen tippuessa.
Aika hyvä systeemi eli sisäänrakennettu jänniteilmaisin :).

Sit CTEK kiinni akkuun ja elvytys toiminto käyntiin.
Aamulla laturi irti & akkunapojen mittaus.
12.83V

Tais tulla hyvä :) ?
juikki
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Heinä 2013 21:55

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja juikki »

Onko joku joutunut vaihtamaan kaasarin ja ilmanputsarikotelon välisen kummiputken. Omassa 500 ho polles perstunu aiva paskaksi! Onko olemassa jotain tarvike osaa. Alkuperäinen maksaa varmasti liikaa?
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Alkuperäinen:
450 kuutioiseen: 5412561 BOOT-CARB,34 MM 22,98
500 kuutioiseen: 5412562 BOOT-CARB,40 MM 28,73€

Kallis?
Viimeksi muokannut jukka81, 13 Marras 2013 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin kokonainen lainaus jälleen kerran poistettu.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
juikki
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Heinä 2013 21:55

Re: Polariksen ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja juikki »

Eipä ollutkaan kallis osa.. Ihmeen halpa ollakseen Polariksen alkuperäinen osa!
Meni tilaukseen toimitusaika 2vko...
Kiitos tiedoista!
Viimeksi muokannut vaughan, 14 Marras 2013 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainata edellistä viestiä. Lainaus poistettu.
Vastaa Viestiin