Suuttimien vaihto

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Suuttimien vaihto

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

juu eli ajattelin niitä suuttimia vaihtaa,en ole niitä vielä ostanut mutta kun katsoin kaasuttimen räjäytyskuvaa iski masennus :cry: ,kuvan numeroselityksessä oli 4-5 eri suutinta,oli main jet,ja pelkkä jet ja holder jet.holder jet on varmaan tyhjäkäynti suutin.Jos joku viitsis katsoa kuvaa ja osaisi valaistaa minua :roll: :roll: .kirjoitin siihen kuvaan suuttimien nimet numeroineen.

niin ja se kuva löytyy täältä
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

No;42 on tyhjäkäyntipiirin suutin ja vaikuttaisi sopivan kokoiselta.No;41 on pääsuutin ja sitä voisit isontaa varsinkin nyt talveksi vaikka 140.Vaikka paras löytyy vain testaamalla.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

eli tyhjäkäynti suuttimelle ei tartte tehdä mitään vai?aj nr.42,mä olisin veikannut 43.ai talveksi 41:stä,pitääkö se vaihtaa sit toisenlaiseen kesäksi?entäs neulan asentoa?
¨
auttaako suuttimien vaihto mihinkään vai onko turhaa työtä?
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Pelkkä suuttimien vaihto kasvattaa vain polttoaineen kulutusta.Tuolla viritys osiossa on näitä asioita jo setvitty,lukaiseppa sieltä.Kyllä kaikkiin mönkkäreihin saisi pääsuutinta suurentaa talveksi varsinkin jos ajelee pakkasilla.Ruiskut rikastaa seokset automaattisesti.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Wilpo
4WD
Viestit: 150
Liittynyt: 31 Touko 2004 17:15
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wilpo »

Mulle sanottiin huollosta, ett ei tarvi talveksi polleissa suutinta vaihtaa. MUTTA jos käynnistyksessä joutuu pitämään ryyppyä/rikastinta päällä yli minuuttia tai kokoajan, niin sitten suutin vaihtoon talveksi. Polleissa on suuttimenvaihtoreikä tukittu valulla ja sen joutuu poraamalla avaamaan jos vaihtaa. Tää neuvo oli siis Polariksen huollosta, en tiedä muistamerkeistä.
http://www.murtola.com (Kotisivut, kuvagalleria, sääsivut)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
kukkumyy
Tracks
Viestit: 1915
Liittynyt: 15 Joulu 2004 23:51

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

Mistä ryypystä te puhutte? :lol: Ei mun mönkijässä ole pullotelinettä ryypiskelyä varten. :lol:

Ei juominen kannata, siihen menee vaan kaikki rahat ja tulee kankkunen :cry:
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

:lol: :lol: :lol: :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Ehehehehvi :lol: :lol: :lol: :wink:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Wilpo
4WD
Viestit: 150
Liittynyt: 31 Touko 2004 17:15
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wilpo »

Ruiskumiehiä naurattaa... :D
http://www.murtola.com (Kotisivut, kuvagalleria, sääsivut)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
gas gas
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 01 Kesä 2004 21:34
Paikkakunta: vantaa gas gas hp 450

Viesti Kirjoittaja gas gas »

:lol: joo ei oo noita huolia :P :P :P
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

en mä nyt onko huolia,ei mun honda oo mikään vaivannut,oli sitten +10 tai -25,aina toiminut.

lähinnä olisin suuttimia vaihtamassa tehonlisäys mielessä,ja sit menee ilmasuodatin vaihtoon ja änkkäri jos löytyy halvalla... :roll:
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

samahan se olis samalla vaihta isompi kaasutin ja porata pytty isommaksi.

... tai vaihtaa koko mönkkis astetta isompaan :wink: Virtyksia vaan silloin kun markkinoiden tehokkain peli alla ja kun ei ole tehokkaampaa saatavilla kuin mitä se itsellään. jos ei tehot riitä niin silloin turbo, eikä mitään suutinviriyksiä.
Avatar
quasar
4WD
Viestit: 151
Liittynyt: 29 Loka 2004 13:12
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja quasar »

anton kirjoitti:samahan se olis samalla vaihta isompi kaasutin ja porata pytty isommaksi.

... tai vaihtaa koko mönkkis astetta isompaan :wink: Virtyksia vaan silloin kun markkinoiden tehokkain peli alla ja kun ei ole tehokkaampaa saatavilla kuin mitä se itsellään. jos ei tehot riitä niin silloin turbo, eikä mitään suutinviriyksiä.

Ja siinä ootellessa ja virityshommia suunnitellessa voi lukea vaikka tuon topikin Henki meinas mennä. Jos pystys laittamaan vielä vähä paremmaksi :twisted:
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

sit kun ruvetaan poraamaan,viilaamaan ja kaasareita vaihtelemaan sun muuta ei tule kun ongelmia.leviää kone vähän välillä...silloin joskus kun oli mopoja,varmaan 10 mopoiän aikana yhteensä niin niitä tuli ihan tarpeeksi porattua ja viilailtua.lopputulos oli useimmiten tehoa tuli ja vääntöä pirusti...vähäksi aikaa kunnes leikkas kiinni tai muuta.mönkijät sen verran arvokkaita vehkeitä ettei viitsis joka kuukausi purkaa kone ja porauttaa uudestan jne kun leikannut kiinni.ja hintakin varmaan "vähän" eri luokkaa kun mopojen männät sun muuta.

ei se niin pakollinen se pienen tehon lisää saaminen että viitsisin laittaa 3000 euroa lisää että saisin isomman pelin esim.honda rinconin.koska muuhun en vaihda kun HONDAAN :lol: 8) :lol: 8) :lol: 8) :lol:

sen takia en viitsis muuta kuin piniä suutinvirityksiä :wink:
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

En sanoisi tätä suutimien vaihtoa "suutinvirittelyksi" vaan mootorin hienosäädöksi :wink:

Kyllä niihin ruuttakoneisiinkin saadaan lisää runtua kun riisutaan oma kompromissiruiskujärjestelmä pois ja laitetaan täysin ohjelmoitava järjestelmä tilalle vaikkapa Hestec, niin johan alkaa kukko kiekumaan toisella tavalla ilman että itse koneelle tehdään sen kumempia :shock:

Monesti pääsuutin on tarkoituksella laitettu hiukan pieneksi polttoainekulutuksen kaunistelemiseksi aivan kuten silloin aikoinaan Nissanissa ja Toyotassa tuli huomattua nykimisen muodossa, annas olla kun laitettiin hiukan isommat suuttimet niin johan alkoi kone toimimaan, ei siihen perstuntuma tehoa lisää tullut mutta ajettavuus parani kun kone toimi niin kuin pitääkin.

Jokainen moottori on yksilö kuten myös koneen säädöt, tehdassäädöt ovat yleensä kultainen keskitie koneen yleistoimivuuden kannalta mutta jos moottorista haluaa kaiken irti niin silloin kannattaa katsoa mitä olisi tehtävissä säätöjen osalta. Ei niihin koneisiin pelkällä suuttimien vaihdolla ruutia lisää tule mutta vetoalue saattaa muuttua jouhevammaksi ja jos näin käy niin silloin suuttimien vaihto kannatti.
Vastaa Viestiin